جمعه، آذر ۱۵، ۱۳۹۲

ماندلا، اثبات امکان مبارزه و رسیدن به دمکراسی بدون آدم کشی است!/راه ماندلای بزرگ دوای سرطان خشونت است

ماندلای بزرگ، در سن نود و پنج سالگی درگذشت، و جامعه جهانی را سوگوار کرد. شاید مردم آفریقای جنوبی، بیش از همه از، این درد را حس کنند، چون امنیت کنونی جامعه و دمکراسی موجود در کشور، وامدار نلسون ماندلا است.

برای درک ارزش نلسون ماندلا، توجه به نکات ذیل ضروری است:

-          حتی توسل به اندکی خشونت توسط آزادی خواهان،خیانت به نسل بعدی ودمکراسی است؛خشونت به مانند سرطان گسترش می یابد! واقعیت این است که توسل جستن به خشونت، حتی به مقدار بسیار کم نیز، خیانت به نسل آینده است:


-          شاید مهمترین مشخصه یک دیکتاتور، دست یازیدن او به خشونت باشد. دست زدن به خشونت برای حفظ منافع، در میان تمام دیکتاتورها، مشترک است، از صدام گرفته تا خمینی! اما اگر مخالفین دیکتاتورها نیز به خشونت دست زنند، یک روند خطرناک را آغاز می کند که به نهادینه شدن خشونت می انجامد.

-          نکته اینجاست، آیا باید بین آزادی خواهان و جنایتکاری مانند خامنه ای، تفاوتی باشد یا نه!؟ اگر قرار است آزادی خواهان ایرانی مانند خامنه ای دست به خشونت بزنند، چه تفاوتی بین آنه است؟! 

-           هدف توجیه گر وسیله نیست، نمی توان گفت ما برای رسیدن به دمکراسی، می بایست چند آخوند یا بسیجی را بکشیم! اگر کسی برای رسیدن به دمکراسی، حاضر به ریختن خون یک انسان بشود، برای باقی ماندن در قدرت نیز، از ریختن خون دیگر انسان ها دریغ نخواهد داشت...! 
 مهم، حرمت خون انسان است، این حرمت نباید شکسته شود...! 

وقتی که مدعیان آزادی، در حالتی که در مسند قدرت نیستند، ، دست به خشونت می زنند، وای به روزی که قدرت را به دست بگیرند، آنگاه حمام خون راه می اندازند!

نمونه واضح آن خمینی است، شاید خشونت هایی که خمینی و طرفدارانش مرتکب شده اند، به آتش زدن سینما رکس آبادان و یا چند عملیات محدود دیگر محدود گردد، اما دیدیم وقتی که قدرت به دست گرفتند، چه حمام خونی در ایران به پا کردند! 

دست یازیدن به خشونت، مانند بیماری سرطان است، حتی اگر ابعاد آن بسیار اندک باشد، اگر حتی ما به سر سوزنی خشونت مرتکب شویم، این خشونت چون سرطان گسترش می یابد و  در دراز مدت تمام ابعاد جامعه را در بر می گیرد.  

دست یازیدن به خشونت، بی حرمت کردن کرامت انسانی است، هیچ دلیلی نمی تواند توجیه گر بی حرمتی به مقام انسان باشد، خشونت در هر ابعادی، بی حرمتی آشکار به اعلامیه جهانی حقوق بشر (به عنوان ارزشمندترین دستاورد بشری) محسوب می گردد. 

هیچ کسی منکر خشونت و جنایات رژیم اسلامی نیست، اما حس انتقام و مقابله به مثل، بسیار احمقانه و بدوی است. تصور کنیم که خامنه ای سرنگون گردیده است، آزار او و دست زدن به خشونت علیه او، یک نقض حقوق بشر است.

اینکه فلان ملا جنایت کرده است، باعث نمی شود او از حقوق انسانی خود محروم شود و کسی استدلال کند دیگر او انسان نیست، قوانین حقوق بشر نیز شامل حال او نمی شود. 

هیچ جنایتی باعث ساقط شدن انسان، از انسانیت خودش نمی شود.

نلسون ماندلای بزرگ، قریب سی سال زندانی شد و شکنجه دید، اما زمانی که قدرت را به دست گرفت، با شجاعت گفت: من نمی توانم فراموش کنم، اما می توانم ببخشم!

مرگ ماندلا، دل هر انسان آزاده ای را به درد می آورد، اما راه، منش و روش او، الهام بخش تمامی آزادی خواهان دنیا بوده، هست و خواهد بود. 



نوشته های چند روز اخیر این وبلاگ: 
/-----------/هزار میلیارد دلار خسارت ادامه جنگ، دستاورد خمینی بود؛ و هزار میلیارد دلار خسارت اقتصادی برنامه اتمی، دسته گلی خامنه ای!
/---/یک مقایسه ساده، شرکت ملی گاز ایران و شرکت ژ-د-اف (شرکت گاز فرانسه) /---/ آیا امامزاده ها، بعد از مرگ هم سکس دارند که همچنان تعداد آنها به این شدت افزایش می یابد؟! 

نوشته های اخیر این وبلاگ:


و چند نوشته اخیر این وبلاگ:




۷ نظر:

  1. گمنامیان عزیز و گرامی
    شما همه اینها را در نقد خشونت گفتید، ما هم با هر گونه خشونت مخالفیم، اما سوال بنده که از پست قبلی هنوز باقیست، این است که راه حل برون رفت جامعه ایران از این بن بست دیکتاتوری اسلامی چیست؟ یعنی تا کی باید صبر کنیم؟ سوال من جنبه ی به چالش کشیدن مطلب شما را ندارد، بلکه این سوال طعم استیصال و درماندگی دارد و واقعا به دنبال جواب آن هستم.آیا این که شما همیشه میفرمائید «بهترین راه روشنگریست» برای ما راه به جایی می برد؟
    ما نه میتوانیم به خیابان بریزیم و اعتراض کنیم و نه (خود من) با وبلاگ نویسی میتوانم ضربه ای اساسی به این رژیم خودکامه بزنم،طوریکه باعث فروپاشی آن بشود.هرگونه حرکت اعتراضی مردم با سرکوب و دستگیری و شکنجه همراه است. ضمن اینکه ما در زندان هایمان نلسون ماندلا بسیار داریم، تازه خیلی از آنها زیر شکنجه کشته شده اند و فرصت رهایی نیافته اند. پس چه کنیم؟ آیا منتظر باشیم احمد شهید با بیانیه هایش ما را نجات بدهد؟
    باز هم خاطر نشان میکنم که بنده قصد جسارت به مطلب شما را ندارم ولی به دنبال یک راه حل میگردم
    سپاس دوست خوبم :)

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. گمنامیان کم کم داره به یه اصلاح طلب تبدیل میشه اما روش نمیشه بگه تمام این سالها اشتباه کرده, جوابی هم واسه کامنت شما نداره دوست عزیز.

      حذف
    2. اینکه ایشون اصلاح طلب باشه یا نباشه به من ربطی نداره یا اصلا شاید دوست نداشته باشه بشینه و به تک تک پیام ها جواب بده. ایشون بارها همین جا به اشتباهات خودش(مثلا درباره مسیح علینژاد) اعتراف کرده و آدمی نیست که از گفتن "نمیدانم" یا "اشتباه کردم" ترسی داشته باشه، این دفاع من از ایشون هم بخاطر چیزهای خوبیه که از ایشون یاد گرفتم، من از ایشون یاد گرفتم که فحش بشنوم و سکوت کنم، من در مورد بیخدایی چیزهای خوبی از ایشون یاد گرفتم و همچنین در مورد خیلی چیزهای دیگر مثل تابو و دیکتاتور نبودن و ...

      ولی به نظر من واقعیت این است که این سوال جوابی ندارد، چون ما به یک بن بست خورده ایم و وقتی برمیگردیم تا از این بن بست خارج شویم ، می بینیم که گذشت زمان تمام پل های پشت سر ما را خراب کرده است، چون به موقع از آنها استفاده نکرده ایم و دیوار های این بن بست نیز سرکوب و شکنجه و اعدام است و ما مجبوریم همین وسط بنشینیم و گذر زمان را تماشا کنیم.
      بودن بسیار افرادی مثل من که اگر در اعتراضات 88 پرشور تر شرکت میکردیم یا به خانه بر نمیگشتیم (البته با بهای خون) ممکن بود مانند مصر ، لااقل کمی حکومت عقب نشینی کند و انتخابات آزاد برگزار میشد. یا رفراندوم بر سر اینکه جمهوری اسلامی باشد یا نباشد؟

      حذف
    3. نمیخوام زیاد بحث رو کش بدم ١- آیا شرایط کنونی مصر بعد از چند سال از قبل از بهار عربی بهتر شده یا بدتر؟ ٢- مگه بیماری که سوالی که جواب نداره میپرسی؟ ٣- بنده هم از ایشون یه چیزهایی یاد گرفتم, اینکه هرجا به نفعم نبود سکوت کنم, اینکه هر کی یا هر اجتماعی با من هم نظر نبودند ازشون فرار کنم (ماجرای بالاترین) ٤- بنده هم یک آتئیست هستم اما به این شعور رسیدم که مثل مسلمانان ایده ی خودم رو تبلیغ نکنم (انتقاد از ادیان آری, تبلیغ آتئیست بودن نه)

      حذف
  2. غرب از ماندلا تصویرغیر واقعی و دلخواه خود را برای جهانیان بوجود آورده که به هیچ گونه با واقعیت همخوانی ندارد . ماندلا زمانیکه دستگیر شده فرمانده شاخه نظامی ANC بود و تا تشکیل برنامه ریزی برای تدوین قانون و سامانه جدید سیاسی آفریقا جنوبی ، این سمت را عهده دار بود . خنده دار است که او تا سال 2008 کماکان در لیست تروریست های سازمان FBI قرار داشت . مذاکرات جدی دولت نژاد پرست آفریقای جنوبی با او از چندین سال قبل از رهائی او ، در زندان آغاز شده بود . علت آن نیز بسیار روشن بود . دولت نژاد پرست آفریقای جنوبی در تنگنای سیاسی ـ اقتصادی و بایکوت دنیا قرار گرفته بود ، اعتصابات و تظاهرات مردم دورن بر علیه آن روز بروز افزایش میافت و از همه مهمتر عملیات خرابکارانه شاخه نظامی ANC خواب راحت را از چشمان دولتمداران وقت ربوده بود . در زندان دو پیشنهاد اولیه برای آزادیش باو داده شده بود .نخست آنکه عملیات نظامی باید بلافاصله متوقف گردد و دوم آنکه کمونیست ها باید از سازمان ANC کنار گذاشته شوند . هر دو این پیشنهاد همیشه از جانب او رد شده بود . غرب که برای حفظ موقعیت و منافع خود مردم دنیا را ضعیف میخواهد و خود را تا به دندان مسلح ، تلاش بسیار کرد که از ماندلا مسیحی نو بسازد و علل موفقیت او را روی آوریش به عدم استفاده از خشونت مربوط سازد . در صورتیکه سازمان ANC که متشکل از نیرو های سیاسی مختلف و نژاد های مختلف ( سیاهان ، هندی ها ، سفید ها ، یهودیان و .) بود ، از همان روز نخست تاسیس خود خواستار جامعه ای آزاد و انسانی برای همه مردم آفریقا بود . بنابراین ماندلا چیز جدیدی به آن نیافزود بلکه آنرا با حفظ امانت و سوگند خویش به آن با شهامتی غیرقابل تصور و با خرد و سیاستی در خور تحسین به پیش برد . جنبش رهایبخش هند شاخه نظامی نداشت اما میلیون ها کشته بجای گذاشت تا سرانجام به رهبری گاندی به پیروزی نائل گردید . فراموش نکنید تغیرات اجتماعی تنها بدو صورت اتفاق میافتد یا تدریجی است و یا از طریق جا بجائی حکومت بوسیله قدرت دوم . این قدرت میتواند نظامی باشد و این قدرت میتواند مشتان توده های میلیونی مردم باشد . در وضعیت فعلی جهانی بهترین روش برای کنار زدن جمهوری اسلامی ، بکار گیری هوشمندانه تغیرات تدریجی با استفاده از فشار دائمی بر آن از طریق تظاهرات میلیونی و سراسری مردم همرا با اعتصابات فلج کننده میباشد . تنها یک اتحاد گسترده و یک جبهه بزرگ میهنی قادر به پیشبرد چنین حرکتی است . مردم سازماندهی نشده هرگز پیروز نخواهند شد. کاوه

    پاسخحذف
  3. http://www.youtube.com/watch?v=x0IQ7j8n-H0
    کاوه

    پاسخحذف
  4. http://www.youtube.com/watch?v=16WXHYu1MWU
    ستمگر همواره از خشونت استفاده میکند ، ستمدیدگان چاره ای جز پاسخ خشونت آمیز ندارند. نلسون ماندلا
    Umkhonto we Sizwe (abbreviated as MK, translated as "Spear of the Nation") was the armed wing of the African National Congress (ANC), co-founded by Nelson Mandela in the wake of the Sharpeville Massacre

    کاوه

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.