شنبه، آذر ۲۳، ۱۳۹۲

اجرای مجازات اعدام، و اجرای آن، نه تنها جرایم را کاهش نمی دهد، بلکه باعث افزایش جرم در جامعه می شود...!

شاید مهمترین دلیل طرفداران اجرای حکم اعدام، برای دفاع از این اقدام غیر انسانی، این باشد که معتقدند حکم اعدام و اجرای آن، باعث می شود که افراد خلاف کار، وحشت کنند  و جرم مرتکب نشوند، و آمار جرم در جامعه، کاهش می یابد.

اولین سوالی که به ذهن آدمی می آید، این است که اگر حکم اعدام، باعث کاهش جرم و جنایت می شود، چرا در ایران، بیشترین تعداد اعدام های دنیا را داریم، اما باز جرم و جنایت، در بالاترین سطح خودش است؟!

اگر اعدام قاچاقچیان، جلوی توزیع مواد مخدر را می گیرد، چرا تعداد معتادان به مواد مخدر در ایران، بیشترین تعداد در دنیا است و تعداد معتادات را بین یازده تا پانزده میلیون نفر، برآورد می کنند! (منبع)

نکته اصلی که مغفول مانده، این است:

اجرای حکم اعدام، باعث می شود که قباحت خشونت در جامعه ریخته شود، و آدم کشی دیگر کار زشتی تلقی نشود. وقتی دولت و دادگاه و جامعه، در سلامت عقل و آرامش، تصمیم می گیرند که یک انسان را بکشند، چه توقعی می توان از فرد خلاف کار، هنگام عصبانیت و یا بحران داشت؟!

بدون شک، اجرای حکم اعدام تنها باعث گسترش خشونت، از بین رفتن عواطف انسانی در جامعه  می گردد، و زیر پا گذاشته شدن حق حیات است.

مهمترین روش برای مبارزه با جنایتی مانند آدم کشی و یا مجروح ساختن یک انسان، این است که به شهروندان از زمان کودکی، حرمت زندگی انسان ها و حق حیات را بیاموزند.


حال در جامعه ای که دولت و مردم، خود دست به آدم کشی می زنند، چگونه می توان صحبت از حرمت زندگی انسان ها کرد؟!



نوشته های چند روز اخیر این وبلاگ: 

/--------/در ستایش فعالان سیاسی پناهنده: هموطنان آزاده ای که تن عزیز خود را شمع آجین کرده اند برای آینده ایران!

/-------/نقش ماندلا در جهانی شدن ubuntu/من هستم به خاطر تو/ انسانیت، وظیفه و بدهی هر کسی به دیگری است / ویدیو و توضیح

/--------/ماندلا، اثبات امکان مبارزه و رسیدن به دمکراسی بدون آدم کشی است!/راه ماندلای بزرگ دوای سرطان خشونت است

/-----------/هزار میلیارد دلار خسارت ادامه جنگ، دستاورد خمینی بود؛ و هزار میلیارد دلار خسارت اقتصادی برنامه اتمی، دسته گلی خامنه ای!
/---/یک مقایسه ساده، شرکت ملی گاز ایران و شرکت ژ-د-اف (شرکت گاز فرانسه) /---/ آیا امامزاده ها، بعد از مرگ هم سکس دارند که همچنان تعداد آنها به این شدت افزایش می یابد؟! 

نوشته های اخیر این وبلاگ:


و چند نوشته اخیر این وبلاگ:


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.