دوشنبه، آبان ۲۷، ۱۳۹۲

دو مقایسه ساده، شرکت ملی گاز ایران و شرکت ژ-د-اف (شرکت گاز فرانسه)

در اخبار آمده بود که شرکت ملی گاز ایران ورشکسته شده (منبع) و بیش از ده هزار میلیارد تومان بدهی دارد! آدمی انگشت به دهان می ماند که اینها چگونه موفق شده اند که یکی از ثروتمندترین شرکت های دنیا را به ورشکستگی بکشانند!

لطفا توجه فرمایید:

-          شرکت ملی گاز ایران، یکی از بزرگترین بازار مصرف های دنیا را دارد،
-          به صورت منوپول و انحصاری، بازار را در اختیار دارد! یعنی رقیبی برای این شرکت نیست!
-          بزرگترین منابع گاز دنیا، با بیش از سی و سه هزار میلیارد متر مکعب گاز در اختیار این شرکت است!
-          نیروی کاری ارزان، در اختیار این شرکت است!
مدیریت پت و مت:

اگر پت و مت هم به مدیریت این شرکت منصوب می شد، باز هم امکان ورشکستی این شرکت، نزدیک به صفر بود! اصولا یک مدیریت بسیار خوب، با هدف نابودی و غارت این شرکت، می تواند به چنین موفقیتی دست یابد و این مجموعه عظیم را ورشکسته کند!

جالب اینجاست، این شرکت، خود به گسترده ترین منابع گازی دنیا دسترسی دارد، و باز ورشکسته شده، حال اگر قرار بود این شرکت گاز را نیز وارد کند، چه اتفاقی برایش می افتاد؟! فکر می کنم در اینصورت، به جای ساختمان دفتر مرکزی این شرکت، تنها یک چاله عظیم وجود می داشت...!

یک مقایسه ساده:

فرانسه فاقد منابع گازی است. منابع گازی آن، کمتر از یک ده هزارم ایران است! حال کافی است نگاه کنیم و ببینم که شرکت ژ د اف سوئز (شرکت گاز فرانسه)، در سال گذشته بیش از چهار میلیارد یورو سود دهی داشته است!

البته نکات ذیل، قابل توجه است:

-          بازار مصرف فرانسه، بسیار کوچکتر از ایران است و مصرف گاز به اندازه ایران همه گیر نیست!
-          قیمت گاز، تقریبا هم اندازه ایران است (با توجه به افزایش شدید قیمت گاز در چند سال اخیر در ایران)!
-          این شرکت باید گاز از منابع بین المللی تامین کند.
-          این شرکت، فعالیت انحصاری ندارد، و دیگر شرکت های رقیب نیز در بازار وجود دارند!
-          حقوق کارگران، در فرانسه بسیار بیشتر از ایران است!
نوشته دیگر امروز: 
شکل استادیوم جدید فوتبال قطر، مشابه آلت جنسی زنانه است..!

نوشته های اخیر این وبلاگ:


و چند نوشته اخیر این وبلاگ:




   دخترک، هزار و چهارصد سال است که دین اسلام، بر سرت کوبیده، دیگر نیازی به زنجیر نیست...!


۲ نظر:

  1. اسلام کیر کلفت و سفتش رو تا دسته فرو کرده تو کون امت کره خر شهوت پرست مذهب زده !! اما ... ! یه اما وجود داره ! اما هنوز آبشو نریخته تو کونشون !! وقتی اسلام عزیز آب کیرش رو قشنگ ریخت تو کون امت کره الاغ اونوقت خیالش راحت میشه و امت خارکسه گدا گشنه یابو علفی هم به آرزوی همیشگی خودش که همون کیرکلفت خوردن از اسلام ناب محمدی ( ص) هست میرسن وهمه چیز به خوبی و خوشی تموم میشه و مملکت به طور کامل منهدم و نیست و نابود میشه !!

    پاسخحذف
  2. شرکت آخوندی (نه ملی) گاز ایران هزینه تمام وسایل، لوله، کنتور، رگلاتور، انشعاب، تایید نقشه، گاز مصرفی (به صورت تصاعدی) را از مصرف کنندگان میگیرد. این اعلام ورشکستگی به خاطر طمع آخوندهاست برای گرانتر کردن گاز و خالی کردن هرچه بیشتر جیب مردم.

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.