چهارشنبه، مرداد ۲۳، ۱۳۹۲

چوبه دار، ننگ هر جامعه متمدنی است! / شهروندانی که اعتراض نمی کنند نیز در مسئولیت این فاجعه شریک هستند...!

حکم اعدام، و کشتن یک انسان، بی حرمت کردن زندگی و حق حیات است، بی حرمت کردن حق زندگی تمامی انسان ها است. 

در جامعه ای که حکم اعدام و کشتن یک انسان اجرا می شود، انسانیت بی حرمت شده است! وجود قانونی که اجازه می دهد حق حیات یک انسان را از او بگیرند و او را قانونا بکشند، بی احترامی به تک تک انسان ها است. 

چوبه دار، ننگی بر پیشانی  هر جامعه متمدنی است. جامعه ای که اجازه می دهد یک انسان، جلوی چشم همه و با قصد قبلی، از طناب دار آویزان شود، ننگی بر تارک خود دارد. 

سکوت شهروندان در مقابل اعدام و کشته شدن یک انسان، غیر قابل قبول است، از این سکوت، به معنای عدم مخالفت یاد می شود و مسئولیت کشته شدن آن انسان، با تمامی کسانی است که اعتراض نمی کنند. 

وای به زمانی که هزاران نفر برای تماشا بیایند، وای به زمانی که از اعدام به عنوان یک واقعه تفریحی یاد شود، و چهار صبح کودک خود را نیز برای تماشا بیاورند. 

هیچ تعارفی وجود ندارد، باید به یکدیگر یادآور شویم که تنها رژیم مسئول کشته شدن آن انسان محکوم به اعدام نیست، بلکه ما نیز مسئولیم. هر کسی که این فاجعه وحشتناک را می بیند، و لب به اعتراض نمی گشاید، در کشته شدن این انسان مسئول و مقصر است. 

پی نوشت: 
آمار اعدامی های سال گذشته در ایران را دیدم، وحشت سر تا پای وجودم را گرفت، براستی، چه بر سر این کشور ما آمده است؟! 


/--------/هموطن عزیزی که به روحانی رای دادی، پورمحمدی به اعتبار رای تو پست وزارت را گرفته است، آیا مسئولیت بخشی از جنایات او را می پذیری؟!

/------ /عباس یزدان پناه یزدی، «جعبه سیاه» جنایات و دزدی های رژیم!/ جنایات امثال عباس یزدان پناه اگر بیشتر از طائب نباشد، کمتر نیست! 

/----------/شادی ما سرنگونی قوم مغول است! تغییر احمدی نژاد و روحانی، مانند جانشینی اوگتای خان به جای چنگیز است!

/--------/آقای دکتر(!) روحانی، طرح های غیر انسانی چون نابودی اسراییل،تنها یادآور اعمال هیتلر، نسل کشی وجنایات علیه بشریت است!


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.