شنبه، آذر ۱۸، ۱۳۹۱

بازی پلید دیگری از خاندان هاشمی: انتشار مکالمه نیک آهنگ و مهدی هاشمی! /این رخداد، شبیه کتک خوردن فائزه هاشمی از انصار حزب الله است!

آیا انتشار این مکالمه، کار خود خاندان هاشمی است!؟ یادمان نرفته فائزه، به انصار حزب الله پول می داد تا او را هنگام دوچرخه سواری، کتک بزنند و او برای انتخابات مجلس، محبوب شود...! (اینجا را بخوانید)

پیش درآمد: خلاصه ماجرا:

خلاصه ماجرا این است که نیک آهنگ، مکالمات خودش را مهدی هاشمی را ضبط کرده است، و می گوید چون مهدی هاشمی حرف هایش را عوض می کرد و به کار غیر اخلاقی «خبرسازی» روی می آورد و حرف های خودش را تکذیب می کرد، من ناچار به ضبط این مکالمات شده ام. (موضع رسمی نیک آهنگ دراین باره)

این ماجرا ادامه می یابد تا زمانی که دکتر بوذری از مهدی هاشمی به دلیل شکنجه و آزار و اخاذی در دادگاه کانادا شکایت می کند و نیک آهنگ نیز به عنوان شاهد به این وسط کشیده می شود .

بعد از پرونده دادگاه بوذری و مهدی هاشمی، نیک آهنگ به عنوان شاهد، توسط خود مهدی هاشمی به دادگاه احضار می گردد و علی رغم اینکه نیک آهنگ به مهدی هاشمی اخطار کرده بوده که مدارک متعددی دارد، و بهتر است او را احضار نکنند، اما مهدی هاشمی بر احضار نیک آهنگ، اصرار می ورزد.

نیک آهنگ بر اساس دستور دادگاه این مکالمات را به همراه دیگر اسناد، در اختیار وکلای دو طرف (مهدی هاشمی و دکتر بوذری) قرار می دهد، و اکنون منبعی ناشناس، این مکالمه را منتشر کرده است:

توجه فرمایید:
وکیل مهدی هاشمی، از قاضی می خواهد که به نیک آهنگ دستور بدهد که هر چه از مهدی هاشمی دارد، به دادگاه بدهد، وقتی هم که مدارک به دادگاه داده می شود، یک نسخه از آن در اختیار طرفین (از جمله مهدی هاشمی) قرار می گیرد. 

نکاتی که به ذهن من رسیده است:

-          واقعیت این است که این مکالمه، در اختیار سه گروه بوده است: یک-نیک آهنگ، دو: دکتر بوذری و وکلا او؛ سه: مهدی هاشمی و وکلایش.
-          چقدر این مکالمات می تواند وضع مهدی هاشمی را بدتر کند؟! 
بعید می دانم اثر آنچنانی در وضعیت مهدی هاشمی داشته باشد. مجتبی خامنه ای بر اساس رقابت دیرینه اش با مهدی هاشمی، سالها است که بر روی او کار اطلاعاتی می کند و طبیعی است که مدارک محکم تری از این مکالمه علیه مهدی هاشمی دارد. 
-          بعید می دانم نیک آهنگ کوثر این مدارک را منتشر کرده باشد. نیک آهنگ اگر می خواست آنرا منتشر کند، لااقل چند ثانیه این مکالمه را ادیت کرده و حذف می کرد! مثلا آن بخشی که نیک آهنگ به مهدی هاشمی می گوید این مکالمه بین من و شما است، را اگر نیک آهنگ حذف کرده بود، الان هیچ کسی نمی توانست به او ایراند بگیرد که  چرا این مکالمه را منتشر کرده ای!
عمده انتقادات حول این محور می گردد که نیک آهنگ، نوار مکالمات خصوصی را منتشر کرده است. 
-          بار هم بعید می دانم نیک آهنگ آنرا منتشر کرده باشد، چرا که اگر می خواست منتشر کند، همان دو سال پیش و قبل از بازگشت مهدی هاشمی به ایران آنرا منتشر می کرد، تا هزینه کمتری بر گرده اش باشد. 
-        آیا ممکن است که آقای دکتر بوذری (طرف دعوای مهدی هاشمی) چنین مکالمه ای را منتشر کرده باشد؟ خیر! این احتمال بسیار بسیار ضعیف است، چرا که از نظر حقوقی، می تواند به پرونده حقوقی او لطمه بزند! در حالی که او دادگاه را برده و رای به نفع او صادر شده، چرا باید چنین کار اشتباهی را مرتکب شود؟! 
قبل از طرح سوال اصلی، چند نکته را مطرح می کنم:

-          اختلاف بین مهدی هاشمی و مجتبی خامنه ای، به بیست و اندی سال قبل باز می گردد، به زمانی که خامنه ای قدرت نداشت و همه کار کشور در دست هاشمی بود، خانواده هاشمی ثروت میلیاردی داشتند، اما مجتبی خامنه ای آس و پاس بود(البته در قیاس به هاشمی)!
-          قریب بیست سال است که مجتبی خامنه ای، بر روی مهدی هاشمی کار اطلاعاتی می کند و آنقدر مدرک دارد که نیازی به چنین مکالمه ای نداشته باشد!
-          مهدی هاشمی، نفر پشت پرده جنبش سبز بوده است
-          تمامی تلاش خاندان هاشمی، قوام و استقرار رژیم است. چون می دانند با سرنگونی رژیم، ثروت خود را از دست می دهند، باید به دلیل چند دهه جنایت، پاسخگوی دادگاه نیز باشند.
-          مهدی هاشمی، در جنبش سبز و به قصد پیروزی میرحسین موسوی، سرمایه گذاری نیز کرده است.
-           با توجه به اینکه در شرف انتخابات دیگری هستیم، باز مهدی هاشمی به ایران بازگشته تا صحنه آرایی دیگری را شروع کند.
-          فراموش نفرمایید، رژیم تلاش می کند با برگزاری یک انتخابات فرمایشی دیگر (چون روی کار آمدن خاتمی)، هم به خود مشروعیت دهد و هم زمینه از بین بردن تحریم ها را فرآهم کند.
-          در حقیقت دعوا بین خامنه ای و هاشمی، در چند پله در جریان است، اما در مراحل بالاتر و برای مسایلی چون حفظ رژیم، آنها با هم متحد و رفیق هستند.
حال سوال طلایی خود را مطرح می کنم:

چه کسی از انتشار این مکالمه سود برده است؟! چرا از بین تعداد زیادی سند که نیک آهنگ به دادگاه داده است، تنها این مکالمه منتشر شده اسـت؟!   آنهم مکالمه ای که مهدی هاشمی در آن به رهبر ایران تاخته است!؟

اگر نیک آهنگ و یا بوذری به قصد انتقام جویی، این مکالمه را منتشر کرده اند، چرا اسناد دیگر (که نشان دهنده فساد مالی خاندان هاشمی اسـت) منتشر نکرده اند! ؟

چرا فراموش کرده اید که خود مهدی هاشمی  و وکلا او بوده اند که نیک آهنگ را مجبور به ارایه این اسناد به دادگاه کرده اند؟! (طبق قانون کشورهای غربی، وقتی قاضی دادگاه کسی را به عنوان شاهد احظار می کند، فرد باید مدارک و اطلاعاتی که دارد، ارایه کند)

نظر من چیست؟!

از نظر من انتشار این مکالمه، از طرف خود خاندان هاشمی و به قصد مظلوم نمایی بوده است!

جز این است که مهدی هاشمی، تنها تلاش می کند  که نقض قربانی مظلوم را بازی کند تا زمینه برگزاری انتخابات دیگر را فراهم سازند؟!

چرا هیچ کس از خود این سوال را نمی پرسد که چرا مهدی هاشمی، به ایران بازگشته است؟! اگر کسی مخالف رژیم باشد و جان او نیز در خطر باشد، چرا باید به ایران بازگردد؟!

زندانی شدن مهدی هاشمی، از نظر من تنها بازی رژیم است برای به وجود آوردن یک «دوم خرداد» دیگر!

نکته شرم آور این است که جامعه ایران، اسیر و گرفتار این بازی پلید می شود! گویا فراموش کرده اید که دعوای حقوقی بین بوذری و مهدی هاشمی (که دادگاه کانادا هاشمی را محکوم کرده)، به دلیل این بوده که هاشمی، دکتر بوذری را شکنجه کرده است، آزار داده و اخاذی کرده است؟!

جوانان ایران را چه شده است که اینچنین اسیر بازی پلید و کثیف خاندان هاشمی می شوند؟! به عنوان مثال این نوشته ها: +و+

دو نوشته قبلی من درباره خاندان هاشمی:

/---------/برای درست فهمیدن اتفاق رخ داده و انتشار مکالمه نیک اهنگ و مهدی هاشمی، این نوشته را بخوانید!


/----------/اگر کسی مکالمه خامنه ای را نیز ضبط کند، آیا باز هم شاکی می شوید؟! چه فرقی است بین مهدی هاشمی و خامنه ای؟! آیا کار نیک اهنگ، اخلاقی و قانونی بوده است؟! 

/---------/حکایت گیس کشی مهدی هاشمی و مجتبی خامنه ای...!/زمانی که همسر مهدی هاشمی در مطبوعات، مجتبی خامنه ای را عقیم می خواند!

 


/----------/ چرا سگ خامنه ای، صد شرف دارد به هاشمی رفسنجانی؟!/ یادمان نرفته، فائزه پول می داد تا انصار حزب الله، او را کتک بزنند!






۳۳ نظر:

  1. عالی نوشتی...
    در آخر یه مقاله که معقول تر به نظر میاد خوندم.

    " از نظر من انتشار این مکالمه، از طرف خود خاندان هاشمی و به قصد مظلوم نمایی بوده است! "

    پاسخحذف

  2. امام نقی اولین بار «سندرم پارسیان» را کشف کردند، و فرمودند: «این امت پارس، اجداد مرا با سابقه کشتار ایرانیان می پرستند، یا از فرزند هاشمی بت ساخته اند و تصور می کنند برای آنها دمقراسی به همراه می آورد! اینها عاشق دشمن خود هستند!»
    ابن قنبل می نویسد که بعدا کفار لعین، این کشف امام را به اسم خود ثبت کرده و نام آنرا «سندرم استکهلم» نهادند...!!

    پاسخحذف
  3. ببخشید میشه بگید این گفتگو چه موضوعیتی به دادگاه مورد نظر داشته که به عنوان سند به اونجا ارائه شده؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. تا آنجا که من در خودنویس خوانده ام، مهدی هاشمی بعد از صدور حکم به دادگاه کانادا گفته بوده است که اصلا در جریان تشکیل این پرونده نبوده است ودادگاه باید از اول تشکیل شود.

      در حالی که در یکی از مصاحبه ها و صحبت های تلفنی، به نیک آهنگ گفته بوده است که در جریان این دادگاه هست...!!

      لذا دادگاه از نیک آهنگ می خواهد به عنوان شاهد حاضر شود.

      حذف
  4. "وکیل مهدی هاشمی، از قاضی می خواهد که به نیک آهنگ دستور بدهد که هر چه از مهدی هاشمی دارد، به دادگاه بدهد"

    جوابیه کوثره از سایت خودش:
    ترجیح می‌دهم به عنوان شاهد، وارد بحث‌های بی سر وته نشوم و فقط تاکید کنم که اولا، این فایل‌ها تنها و تنها به درخواست رسمی وکلای آقای مهدی هاشمی، در اختیار دادگاه قرار گرفته، و تسلیم وکلای دو طرف نیز شده است، آن هم بیش از دو ماه، و ثانیا، من تحت هیچ عنوان منتشرشان نکرده‌ام.

    فکر نکنم احتیاج به هوش شرلوک هلمز باشه برای نتیجه گیری! من نمیدونم چطور کوثر گفته وکلای هاشمی ازش خواستن یک مکالمه که از وجودش اطلاع نداشتن و کوچکترین ربطی به موضوع دادگاه نداشته رو رو کنند! از شما هم متعجبم! دادگاه چطور از وجود این مکالمه خبر داشته که نیکی رو مجبور کنه اونو رو کنه؟!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. کافیست نیک آهنگ به بوذری گفته باشد، وکلا بوذری از دادگاه می خواهند نیک آهنگ را به عنوان شاهد احضار کند.

      حذف
    2. همون طور که گفتم در این مکالکه حتی یک کلمه هم که کوچکترین ربطی به موضوع دادگاه داشته باشه وجود نداره...اصلا برای چی باید به عنوان سند به دادگاه ارائه بشه؟! مکالمه درباره شرایط سیاسی ایران رو چه به بوذری؟! مستحضر هستید که دادگاه هم نمی تونه کسی رو مجبور کنه بر علیه کسی شهادت بده یا سند رو کنه و یا مجبورش کنه مکالمه خصوصیش را رو کنه، مکالمه ضبط شده خصوصی هم که اصولا قانونی نیست! تازه بدون اطلاع طرف! بدرد دادگاه نمی خوره...بازم بگم؟

      حذف
    3. عزیز جان
      مهدی هاشمی و وکلا او از قاضی خواسته اند که به نیک آهنگ دستور دهد این مدارک را تحویل دهد و به عنوان شاهد به دادگاه بیاید.


      باید از خود مهدی هاشمی و وکلا او پرسید، چرا درخواست این مدارک را کرده ای؟!؟!

      حذف
    4. هاشمی از کوثر خواسته است مکالمه ای که درباره شرایط سیاسی ایران داشته ایم رو به عنوان مدرک به دادگاه ارائه کن؟! :))
      ( تازه نمی خوام برگردم خونه اول که هاشمی از کجا از وجود این مکالمه خبر داشته!)

      گرچه من با سیستم قضایی کانادا سر و کار نداشتم خوشبختانه...ولی این حرف شما که قاضی دستور داده مکالمه خصوصی رو ارائه کن در کشورهای متمدن بسیاری باعث خنده هست...مخصوصا اینکه چنین سندی بی ارزش است.

      حذف
    5. گرامی،

      وکیل مهدی هاشمی خواسته است!

      در کشورهای متمدن (چه آمریکاو چه انگلیس) برای رسیدن به حقیقت، دادگاه خیلی راحت دستور دسترسی به هر چیزی را می دهد، به شرطی که مربوط به آن موضوع باشد.

      وکیل مهدی هاشمی، از قاضی خواسته که این مدارک ارایه شود. آیا نیک آهنگ می توانسته سر باز زند؟! اینکه چه ربطی داشته و نداشته، به وکیل مهدی هاشمی مربوط است و تصور من این است که بخشی از این بازی کثیف است.

      حذف
    6. با کلمات بازی نکن...هاشمی، وکیل هاشمی، منظور یکی است.
      به عنوان آخرین کامنت...پس طبق سناریو شما کوثر به هاشمی زنگ میزه، هاشمی که خبر داره کوثر داره مکالمه رو ضبط میکنه به خامنه ای میگه دیکتاتور و منتظر میمونه که دادگاهی بشه تا قاضی کوثر رو مجبور کنه این مکالمه کاملا بی ربط رو (که راحت میتونه وجودش رو انکار کنه!) ارائه کنه تا بعدا خودش منتشرش کنه! آفرین به هوش و ذکاوتش...اگر همچین کاری کرده هر منفعتی میبره گوارای وجودش!

      حذف
    7. خیر، هاشمی خبر نداشته که کوثر مکالمه را ضبط می کند / نیک آهنگ نمی توانسته وجود آنرا منکر شود، در اروپا یا آمریکا، این کار زندان دارد. دروغ گفتن در دادگاه و به قاضی، جرم بزرگی است. / مجددا تاکید می کنم، چون شما موضوع را نگرفته اید:

      وکیل مهدی هاشمی، به نمایندگی از مهدی هاشمی، از قاضی دادگاه می خواهد که به نیک آهنگ دستور بدهد، تا مدارکی که در اختیار دارد، به دادگاه ارایه کند.
      نیک آهنگ نمی توانسته دروغ بگوید و یا دستکاری کند، جرم است.
      مدرک را به دادگاه داده،دادگاه نیز طبق روال، یک کپی به طرفین دعوا (هاشمی و بوذری) می دهد.

      حالا اینکه چه کسی این را منتشر کرده، جای بحث دارد.

      از نظر من چون سود قضیه را مهدی هاشمی می برد، از قدیم نیز سابقه چنین بازی هایی را داشته، او آنرا منتشر کرده است.

      حذف
    8. ضمن شکستن قولم در مورد آخرین کامنت...اصلا فرض رو بر این بذاریم که نشر دادن مکالمه کار هاشمی و تیمش بوده...میشه بگید انتشار مکالمه شخصی خودت و حرفهایی که خودت زدی روی چه حسابی بازی کثیف محسوب میشه؟ طبق گفته خودت هاشمی موقع گفتن این حرفها طرح و نقشه قبلی نداشته و نمی دونسته که قراره ضبط بشه....

      حذف
    9. گرامی،
      دروغ گفتن، فریب افکار عمومی، مظلوم جلوه دادن خود، بازی کثیف است.

      همانطوری که کارهای فایزه برای بردن انتخابات مجلس پنجم، بازی کثیفی بود!

      اینکه به انصار حزب الله پول می داد تا او را کتک بزنند...!

      حذف


  5. اگر قرار باشد بین بوذری، نیک آهنگ و هاشمی، تصمیم بگیرم که کدام دروغ گفته و این سند را
    منتشر کرده، شک من بر روی هاشمی می رود، چون سودش در انتشار این ویدیو است، پیشینه و سابقه دروغ گویی و کثافت کاری بسیار نیز دارد...!!

    پاسخحذف
  6. آقای گمنامیان،

    تحلیل شما حاوی مطالب صحیح نیز هست، هر چند به قدری ابهامات زیاد هست که به نظر من نمیشه با قطعیت شما دتر این مورد نظر داد.

    در مورد این اتفاق، چندینن بحث داریم که باید از هم مجزا بشه:

    ۱- کار نیک‌ اهنهگ کوثر، در بهترین حالت هم بی‌ اخلاقی‌ و رفتار غیر حرفه‌ای بوده. هیچ ربطی‌ نداره که طرفش مثلا مهدی هاشمی بوده، یا من یا شما یا هر فرد دیگری (ضبط صحبتهای خصوصی بدون اطلاع طرف صحبت و حتا ذکر اینکه این صحبتها خصوصی‌ هست: نقض حریم خصوصی). اگه من مدیر نشریه‌ای بودم که خبرنگارم چنین کاری مرتکب شده بود و درز می کرد، او رو اخراج و به دلیل سو` رفتار او رسما عذر خواهی‌ می‌کردم. شما یک سیاستمدار، یا اصلا یک فرد عادی جامعه، آیا با نشریه‌ای صحبت میکنی‌ که خبرنگارانش باری به شما اطمینان دادند که (به هر دلیلی‌)صحبتهایی ضبط نمیشه و بعد بفهمید کیه دروغ گفته‌اند؟ توضیحات بعدی نیک‌ آهنگ هم عملا چیزی جز "ژاژ خایی" و "ماله کشی‌" بر رفتار غیر حرفه‌ایش نیست...

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود گرامی،

      اینکه کار نیک آهنگ اخلاقی بوده یا نه، مساله دیگری است.
      موضوع این نوشته نیست، بماند که از نظر من قانونی است (یعنی در اکثر ایالات آمریکا، محل زندگی نیک آهنگ) ، رضایت تنها یک طرف برای ضبط کردن کفایت می کند.

      در مورد اخلاقی بودنش، من کار نیک آهنگ را درست نمی دانم.

      حذف
  7. ۲- شما تلاش بسیاری در افشا گری سران کثیف جمهوری اسلامی و به خصوص خاندان خامنه‌ای و رفسنجانی دارید. در اینکه مثلا مهدی هاشمی‌ هم بازی هایی پشت پرده داره، و یا به فکر محبوب سازی از خود و خونوادشه خوب باز هم شکی نیست. در این باره با شما موافقم که مثلا ممکنه "مهدی هاشمی" بخواد با این رفتار محبوبیتی برای خودش در بین مردم کسب کنه، و مردم حداقل باید پیگیر و هوشیار باشند. ولی‌ باور کن آقای گمنامیان، به دلیل شدت ابهامات موجود، اگه من هم بخوام سناریو بنویسم، می‌تونم طوری بنویسم که افراد دیگه‌ای بیش از این حرفا متنفع بشند:

    ۲-۱ در رقابت سیاسی بین گرگهای حاکم بر ایران، مردم عملا به کنار هستند. اینکه مردم چه کسی‌ رو بخواهند یاا نخواهند، چندان مهم نیست. شما یا من بپسندیم یا نه، همین الان، در ایران محبوبیت موسوی یا کروبی در بین توده، بسیار بیش از مهدی هاشمی و .. هست. خوب، این چه تأثیری در بهبود یاا تثبیت موقعیت این دو کرده؟ نگید که خوب نظام نتونسته اونا رو بکشه... بحث فشار خارجی‌ هم هست، اینا حریف نسرین ستوده نشدند (به دلیل فشار خارجی‌)، و گرنه اگه نسرین رو همین فردا اعدام کنند، مردم ایران چه خواهند کرد؟

    ۲-۲- جدای از ایجاد محبوبیت بین "توده" مردم، تحلیل شما پاسخی بر برآیند چنین افشاگری در موقعیت سیاسی خاندان هاشمی بین گرگهای حاکم نیست! در شرایطی که تام خامنه‌ای و مثلا گرگی به اسم حسین طائب، "فتنه سبز" رو ساخت و پرداخته تته میدونه که به این مساله باز می‌گردم، این افشا گری میتون سبب سقوظ نه مهدی که حتا خود هاشمی بشه.. که فقط باید منتظر شد و دید...مگه اینکه بخواهید بگید مهدی هاشمی با هماهنگی خود خامنه‌ای با اینکار میخواد برای خودش محبوبیت درست کنه ! تا آلترناتیو بعدی برای حفظ نظام باشه. خوب ممکنه، ولی‌ این منکر وجود جنگ قدرت بین اونا میشه که این داستان دیگه خیلی‌ پیچیده و ۰۰۷‌ای میشه!

    ۲-۲- آیا تیم احمدی نژاد از این افشا گری سود برده یاا نه؟

    ۲-۳- با فرض قبول ادعا، فردی توسط مهدی هاشمی شکنجه شده، حالا مهدی رو در زندان جمهوری اسلامی می‌بینه و اسنادی در اختیار داره که باهاش میتونه تلافی کنه و انتقام گیری کنه. فرضا ، این اسناد به طور اتفاقی و به دلیل بی‌ اخلاقی‌ یک روزنامه نگار به دستش رسیده. پس اونا رو رو میکنه، فقط برای انتقام...

    (حتا میشه داستان رو بیشتر کش داد: این یارو به نیک‌ آهنگ پول داده، تا با امهدی هاشمی‌ رفاقت کنه، چیزایی رو ازش بیرون بکشه که بدن باهاش پدر مهدی هاشمی رو در بیاره...انگیزه؟ فقط شخصی‌ و حس قدرتمند انتقام گری.) ! این داستان چطوره؟ گاهی‌ زیبایی در سادگیه!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. 2-1- من مثال خیلی ساده ای زده بودم، نوشته ام فائزه به انصار حزب الله پول می داد تا او را بزنند، آیا آن موقع نظر مردم مهم بود؟!

      مساله راه انداختن خیمه شب بازی مانند دوم خرداد یا جنبش سبز است! اینها برنامه ریزی برای آن دارند.

      2-2 جنگ قدرت بین خامنه ای و رفسنجانی وجود دارد. اما فراموش نکنیم، وقتی به مسالی مانند حفظ مشروعیت نظام و حفظ نظام می رسد، رفسنجانی و خامنه ای، با هم رفیق و یک کاسه می شوند.
      وگرنه خامنه ای می توانست یک شبه همه اموال رفسنجانی را توقیف و خودش را بازداشت کند و به قول شما، آب از آب تکان نمی خورد.

      2-3
      همانطوری که گفتم، خیلی بعید است که دکتر بوذری، طرف مهدی هاشمی در دادگاه، بخواهد این اسناد را منتشر کند، چون دادگاه را برده و تنهااین مساله به ضرر او تمام می شود.

      حذف
  8. ۳- و اما... اصل مطلب من اینا نیست. ولی‌ چون طولانی شد، بعدا باز هم صحبت می‌کنیم...

    پاسخحذف
  9. " مهدی هاشمی، نفر پشت پرده جنبش سبز بوده است"

    تعریف دقیق شما رو از "جنبش سبز" نمیدونم، ولی‌ حرکت عظیم مردم ایران، به خصوص طبقه متوسط شهرنشین را در انتخابات سال ۸۸ ، کاملا یک حرکت خود جوش مردمی میدونم. پتانسیل این حرکت، استیصال و تنفر مردم از دولتی بی‌ کفایت و دروغگو و وقیح... در جهت تو دهانی زدن به شخص خامنه‌ای و طرفدارای آشکار او از موجودی منفور و مفلوک به اسم احمدی‌نژاد. و بعد از ماجرای کودتای انتخاباتی، (که بی‌ کفایتی‌، بی‌ بصیرتی و حماقت شخص خامنه‌ای رو نشان داد)، حوادث بعدی، انفجار فریاد‌های خفته در گلوها بود.

    اینکه موسوی یا کروبی یا هر کس دیگری این پتانسیل عظیم رو که مثل قدرت سیل سدی عظیم و شکسته شده رها شده بود به جای هدایت در مسیر صحیح، در بیابان رها کردند، و به خوبی‌ هدایت نکردند قبول. ولی‌ این حرکت، که در قالب رنگ سبز به طرفدارای از نامزدی خاص متبلور شد، بزرگترین ضربه رو به مشروعیت "نظام جمهوری اسلامی" چه در خارج، و چه در داخل کشور زد.

    دوست عزیز، جنبش عظیم آزادی خواهی‌ مردم ایران، بسیار متکثر تر و فراگیر تر از اونی‌ بود که کوچکی مثل مهدی هاشمی بتونه کارگردانش باشه. در این میان، آنچه دستگاه تبلیغاتی جمهوری اسلامی نیاز داشت، ایجاد تفرقه بین صفوف مردم، و جنگ تبلیغاتی "فتنه سبز" و "کشف" فتنه گرانی در این راستاست. در پایان این بحثم، و مرتبط با این ماجرای نیک‌آهنگ کوثر، کامنتی رو که دیدم و پسندیدم، نقل می‌کنم:

    "ترجیح میدهم زود قضاوت نکنم
    اما ذکر نکاتی ضرروی است:
    هیج کس نمیتواند نقش نیک آهنگ و کسانی مثل او را از روزهای بعد از آغاز جنبش سبز در ایجاد جو بدبینی و سرخوردگی مردم از جنبش سبز انکار نماید. نیک آهنگ اولین کسی بود که با طرح واژه (( سبزاللهی)) بسیاری از پایوران رژیم را که در لباس اپوزیسیون در محیط‌های مجازی فعالیت داشتند ترغیب به استفاده از چماق سبزاللهی برای ساکت کردن بقیه نمود و به طور ناخوداگاه این زمینه سازی را در ذهن افکار عمومی نمود که سبز‌ها همان حزب اللهی‌ها هستند و این خود یکی از عوامل گسست میان بدنه جنبش سبز و نیروی مردمی آن بود.
    با آغاز جنبش سبز و گذشت چند هفته از آن نیک آهنگ و بخشی از افراد مدعی اپوزیسیون به طور هماهنگ شروع به پیش کشیدن بحث اعدام‌های دهه ۶۰ نمودند تا جایی که طائب در یک سخنرانی گفت ما به افرادی پول میدهیم تا با طرح بحث اعدام‌های دهه ۶۰ باعث ایجاد شکاف در ضد انقلاب شوند.
    موضع نیک آهنگ در مقابل جنبش سبز که شاید یکی از آخرین امیدهای مردم برای تغییر بود همواره از موضع تخطئه و منکوب نمودن آن بوده است
    و اما امروز که مهدی هاشمی در زندان است فایلی که توسط نیک آهنگ ضبط شده است علنی و رسانه‌ای میشود آنهم پس از دو سال تا تاییدی باشد بر اتهامات مطروحه درباره مهدی هاشمی در زندان. حتی اگر دشمن مهدی هاشمی باشیم به عنوان یک نیروی مخالف رژیم نمیتوانیم مرتکب اعمالی شویم که دست رژیم را برای سرکوب بازتر نماید و حقوق افراد را بیش از پیش نقض نماید هیچ کس نمیتواند با ادعای آزادی بیان چنین عملی را اخلاقی بداند.
    به هر حال اقدامات نیک آهنگ در سه سال اخیر نه تنها کمکی به جنبش آزادی خواهی نکرده است که بیشتر مورد بهره برداری حکومت قرار گرفته است و امیدوارم که این اقدامات نیک آهنگ تنها بر اساس نظرات شخصی‌اش باشد و نه در ارتباط با طرح‌های وزارت اطلاعات".

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مساله اینجاست، مهدی هاشمی نفر پشت پرده موسوی بود، او بود که موسوی را به میدان آورد، پول انتخابات را و تبلیغات را نیز او داده است.
      این جنبش، به اعتبار رژیم ضربه زد، اما چه کسی این ضربه را زد؟ مردم عادی!

      آیا هاشمی و موسوی، مایل به شعار های مرگ بر خامنه ای بودند؟! نه! آنها گفتند این شعارها ساختار شکن است!! نباید داده شود!!

      یعنی در جایی که این جنبش، به سمت نابود کردن رژیم پیش می رفت، مهدی هاشمی و موسوی، به مردم خیانت کردند و جنبش را اخته کردند.

      خودت را به جای نیک آهنگ بگذار، اگر قرار بود این را منتشر کنی، قبل از بازگشت مهدی هاشمی به ایران منتشرش می کردی! (که هزینه اش برایت کمتر باشد!) یا اینکه حداقل بخشی که می گوید این صدا جایی منتشر نمی شود را حذف می کردی که ملت نگویند این گفتگوی خصوصی بوده است، حق نداشتی منتشرش کنی!!

      حذف
    2. "خودت را به جای نیک آهنگ بگذار، اگر قرار بود این را منتشر کنی، قبل از بازگشت مهدی هاشمی به ایران منتشرش می کردی! (که هزینه‌اش برایت کمتر باشد!"

      میشه تئوری توطئه ساخت و گفت اتفاقا نیک‌آهنگ اون قسمت رو مخصوصا حذف نکرده که بدا با همین استدلال شما بگه کار من نبود!

      " یا اینکه حداقل بخشی که می گوید این صدا جایی منتشر نمی شود را حذف می کردی که ملت نگویند این گفتگوی خصوصی بوده است، حق نداشتی منتشرش کنی"

      این هم کافی‌ نیست! اگه هدف ضبط مخفیانه جهت آتو گیری نباشه، باید به طور واضح به طرف مصاحبه اعلام کنه که مشغول ضبط هست و تاید او رو هم در نوار داشته باشه.

      آقای گمنامین، بهتره منو شما انرژی خود رو صرف دفاع از این "نیکی‌" نکنیم، چون (همون طوری که در بالا عرض شد) به هر حال در بهترین حالت "گند زده"، و در سناریوهای بعدی حتا میشه اونو مزدور شاکی مهدی هاشمی و یا حتی عامل جمهوری اسلامی هم نشون داد (ما ایرانی‌ها که "خدایان" تئوری توطئه هستیم! ؛-))

      و اما:

      حذف
    3. "مهدی هاشمی نفر پشت پرده موسوی بود، او بود که موسوی را به میدان آورد، پول انتخابات را و تبلیغات را نیز او داده است. "

      در بالا عرض کردم که "جنبش سبز" تبلور حرکت آزادی خواهی‌ مردم ایران بود. بدون شک جنبشی فراگیر... به شخصه خود را فردی خرد گرا، انسان محور و خدا ناباور میدونم و همچنان یک "سبز"... متنفر از اصول جمهوری اسلامی هستم ولی‌ یک "سبز". آرزوی برقراری حکومتی سکولار دمکرات در ایران رو دارم و یک "سبزم".

      چون در طول دوران اوج "جنبش سبز"، این حرکت غرور آفرین "مردم ایران" بود که سر منو پیش دوستان خارجیم بلند کرد. تونستم فریاد بزنم که "جمهوری اسلامی" نماینده مردم ایران نیست. جنبش سبز بدون شک، سبب اتحاد مردم ایران در مقطعی از تاریخ شد، چون جنبشی تکثر گرا بود. در این میون "خاندان ثروت و قدرت هاشمی" هم حتما به دلیل بازیهای سیاسی سمت موسوی بودند... شاید پول هم دادند. ولی‌ این ب‌ی انصافیست که حماسه مردم ایران رو ناشی‌ از پول هاشمی‌ و پسرانش بدونیم. بنابر این با شما در این مورد بسیار بسیار موافق هستم که:

      "این جنبش، به اعتبار رژیم ضربه زد، اما چه کسی این ضربه را زد؟ مردم عادی!"

      کاملا! این "مردم بودند" که با جان و دل‌، از "نظام جمهوری اسلامی" مشروعیت زدائی کردند. به شدت نسبت به موسوی منتقد هستم، ولی‌ شاید بشه گفت که توان و ظرفیت فکر موسوی "در اون زمان" بیش از این نبود که خود رو جز کوچکی از سیل خروشان مردم بدونه. بله... او در چارچوب "جمهوری اسلامی" با تعریفی که خود داشت ایستاد، ولی‌ انصافا ایستادگی کرد و هزینه داد. حتا رضا پهلوی او رو ستود."آسیب شناسی‌ جننبش سبز" بسیار بسیار بیش از این کامنتهای منو شما میطلبه، ولی‌ ""جنبش سبز" که بعدها هر کسی‌ خواست اونو مصادره به مطلوب کنه، یا به اون انگی‌ بچسبونه، حداقل به فهم من ماورای "فرد" بود...

      حذف
    4. با تعریف شما، من هم یک سبز هستم!

      اما مساله، تعریف جنبش سبز است. جنبش سبزی که میرحسین ریاستش را دارد و مهدی هاشمی نفر پشت پرده اش است، با من و شما فرسنگ ها فاصله دارد...!!

      حذف
  10. این کار غیراخلاقی بود که در حالی که یه نفر رو دارن دهنش رو سرویس میکنن که اعتراف کنه انجام شد. این دیگه خیلی آسمون ریسمون داداش! کاری به فردش ندارم. هر کی در هر شرایطی بی خبر صدای یکی دیگه رو ضبط کنه و بعد منتشر کنه کار بی اخلاقی انجام داده! تازه صدای ضبط شده که مدرک محسوب نمیشه! نیک آهنگ کاری کرد که شکها رو نسبت به خودش چند برابر کرد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. گرامی ،
      اخلاقی بودنش را کار ندارم، بحثی جداگانه است،

      من چنین کاری شخصا نمی کردم.


      اما قانونی بودنش:
      می دانم که قانونی است،ر و در بسیاری از جاهای دنیا، برای پرونده های حقوقی نیز قابل استناد است.

      حذف
  11. امیدوارم تفسیرهایتان بر اساس منطق باشد بدیهی است که انتشار این مطالب به نفع هاشمی که در زندان هم هاست نمی باشد ولی من باشما موافقم که این کار خاندان هاشمی است زیرا این مصاحبه ها در اختیار وزارت اطلا عا ت بوده و بر همین اساس است که با وساطت بابا جان هنوز ولش نکردن بدیهی است که با انتشار اطلاعا تی که دست وازارت هست انتشار ان به نفع خاندان فخیمه هاشمی هست متاسفانه اینها مردم را برای گوشت جلوی توپ میخواهند همانطور که میگوید الان آقای خامنه ای نه به ما به خدا هم امتیاز نمیدهد و به همین دلیل ما دستشو جلوی مردم باز کردیم و الا مثل این سالها با هم میخوردیم

    پاسخحذف
  12. یک سوال: آقای نیک آهنگ در توضیحات اخیرش ادعا کرده که از مکالمات ضبط شده برای کار خبرنگاری استفاده نکرده و برای دادگاه انها را استفاده کرده ولی در قسمتی از این فایل حرفهای نیک آهنگ کوثر با مهدی هاشمی است که بر خلاف ادعای نیک آهنگ در ماه MAY 2012 در اختیار VOA قرار گرفته که مسلما این کار را خود آقای نیک آهنگ کرده... این با ادعای آقای نیک آهنگ فرق داره... من نمی فهمم که اگر ایشون انتشار این فایل را صریحا به وسیله خودش رد میکنه و اون را بنا بر حرفه روزنامه نگاری غیر اخلاقی می دونه چطور خودش اینکار را قبلا هم انجام داده؟
    دقیقه 09:36
    http://www.youtube.com/watch?v=Qri-PXurdR0

    پاسخحذف
  13. مهرداد،برام جالب بود که جواب ندادید و کامنت رو حذف کردین.بابا خیلی باحالی نیکی جون.این ادعای پایین این ادعای پایین رو هم بردارید.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. گرامی،
      اگر منظورت من هستم، من کامنتی را پاک نکرده ام.

      حذف
    2. دوست عزیز، آیا منظور شما "کامنتهای بی‌ پاسخ مانده" ذیل این لینک هست؟
      http://gomnamian.blogspot.sg/2012/12/blog-post_10.html#comment-form

      یا کمنتهای دیگه هم دادید که من ندیدم؟

      حذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.