سه‌شنبه، آذر ۲۸، ۱۳۹۱

بدبخت شدیم، باز کلی نفت و گاز پیدا شد! / کشف میدان های جدید انرژی در ایران، مانند کشف چند سکه طلا، در تنبل خانه شاه عباس است...!

در اخبار آمده است که چند میدان عظیم انرژی کشف شده، هر چند نوع این سوخت های فسیلی، با نفت و گاز معمولی فرق دارد و شاید در آینده نزدیک، امکان استخراج و استفاده از آن پیدا نشود، اما واقعیت این است که در این چند دهه اخیر، ثروت عظیم نفت و گاز، بلای جان مردم ایران بوده است.

کافیست به نکات ذیل توجه فرمایید:

-          بدلیل وجود نفت و گاز و پول حاصل از فروش آن، دولت نیازی به دریافت مالیات ندارد، هر چند قانون مالیات وجود دارد، اما جامعه ایران، با مفهومی به نام مالیات، به شکلی بیگانه است.
وقتی شهروندان، مالیات بدهند، چون پولی است که خود زحمت آنرا کشیده اند، بر دقت نحوه مصرف آن پول را نظاره می کنند.
-          دولتی که مالیات می گیرد، برایش رای مردم بسیار مهمتر است، چه آنکه گروه های سیاسی، تلاش می کنند نظر مالیات دهندگان را بیشتر جلب کنند.
-          در حقیقت، عدم اتکا دولت به مالیات، باعث شده مردم کمتر توجه لازمه را به اعمال حاکمیت داشته باشند.
-          می بینیم کشوری مانند کره جنوبی که نفت و گازی نیز ندارد، هم پیشرفت بیشتری داشته و هم دمکراسی پایداری یافته است. دلیل آن ساده است، هم نظارت مردم بر حاکمیت و هم عدم مداخله قدرت های خارجی!  به یاد داشته باشیم که وقتی کشور اینقدر ثروتمند باشد، کشورهایی چون روسیه و چین، در ازا دریافت باج همه جور کمکی به سران جنایتکار رژیم می کنند!
-          تا زمانی که کشور این قدر ثروتمند باشد، جنایتکارانی مانند خامنه ای برای ماندن در مسند قدرت، همه کاری می کنند.
نباید فراموش کرد که اصولا پول فروش نفت و گاز، صرف رفاه مردم ایران نمی شود، بلکه این سران رژیم هستند که با همان پول، باتوم و ماشین زره پوش برای سرکوب مردم می خرند...!

واقعیت این است که پیدا شدن میدان های جدید انرژی در ایران، مانند پیدا شدن چند سکه دیگر طلا، در تنبل خانه شاه عباس است و خلاصه اینکه هم رژیم و هم مردم، با همان پول اندک، مدتی روزگار را خواهند گذراند...!

۷ نظر:

  1. سلام اقای گمنامیان من یک دانش اموز سال سوم دبیرستان هستم تو کتاب تاریخ ما نوشته بختیار قراداد نظامی هفت میلیاردی ایران و امریکا رو لغو کرد و همه این پول تو جیب امریکا رفت میدونم بی ربطه و یه دفعه هم پرسیدم ولی شما ازم منبع خواستید منبع من همون کتاب تاریخ مون هستش.همچین چیزی واقعیت داره یا دروغ رژیمه؟این سوال خیلی از بچه های کلاسه لطفا جواب بدین!!

    پاسخحذف
  2. دکتر مصدق قهرمان این ملت تنبل و مفت خور و شاه پهلوی خائن است

    پاسخحذف
  3. گمنامیان عزیز،

    بنده به دلیل زیر نظر شما را راد می‌کنم:

    ۱) ملتی‌ که به رشوه عادت کرد، چه مالیات بدهد، چه ندهد، نزریی به دخل و خرج کشور ندارد.

    ۲) دولت با نظر رهبر تشکیل میشود، لذا احتیاجی به جلب نظر ملت ندارد.

    ۳) ملت چه مالیت بدهد، چه ندهد، کاری به اعمال دولت ندارد.

    ۴) چرا کره جنوبی را مثل میزنید، نگاهی‌ به نروژ بیندازید که کلی‌ هم نفت دارد ولی‌ در کمال دمکراسی رهبری میشود.

    ۵) تا زمانی‌ که مردم بیدار نشوند، هفته‌ای ۱ کتاب نخوانند، روزی ۱ بر همام نروند، دروغ نگویند، رشوه نگیرند و ندهند، درست رانندگی نکنند و ... همین آاش است و همی‌ کاسه. از ماست که بر ماست.


    پاسخحذف
  4. چی میشد ملت ایران دست از تن پروری و نادانی بر میداشتن و مثل بقیه مردم دنیا به جای نق زدن و از در و دیوار گله کردن و پول نفت خوردن یک ذره فکر تولید و سازندگی بودن و زمانشون و به جای سریال ترکی دیدن و فیس بوک چک کردن کتاب می خوندن ... به خدا مشکلات مملکت به همین روش ساده حل میشه ..یک ذره آگاهی یه جو همت ...همین ... میدونم که اون روز میاد

    پاسخحذف
  5. تو دیوثی که میگی میدونم اون روز میاد اگه اون روز اومد من زنت رو از کون حامله میکنم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مشکل این کشور بدتر از نفت دین و مذهبه تا زمانی که این ملت تو قران و قبر حسین نرینه ملا سر کاره

      حذف
  6. ‫سرشماری آزاداندیشان و خردگرایان جهان (لینک سرشماری:‬ http://www.atheistcensus.com/‫)

    این سرشماری هیچ دردسر یا مشکلی ایجاد نمی کند.ظاهرا،. گویا گاهی اکسپلورر با این سایت مشکل دارد، بهتر است با گوگل کروم یا فایرفاکس وارد شوید. فراموش نکنید که به ایمیلی که می دهید پستی ارسال می شود که باید لینک درون پست را تایید کنید و این برای این است که کسی با نرم افزارهای کامپیوتری تقلب نکند. درصورت تایید نکردن رایشما شمرده نمی شود.

    اتحادیه ی بین المللی آتئیست ها یک مرکز معتبر برای فعالیت های گوناگونی در زمینه ی آزاداندیشان، آتئیست ها، اگنوستیک ها و خردگرایان است. این اتحادیه یک سرشماری اینترنتی انجام داده که در آن افراد از هر کشوری می توانند شرکت کنند، در این سرشماری شما لازم نیست هیچ اطلاعات شخصی وارد کنید.

    کسانی که به انگلیسی تسلط ندارند می توانند پایین صفحه ی سرشماری زبان پارسی را انتخاب کنند.

    کافی است که تنها جهانبینی خود (از بین موارد زیر یکی: خداناباور Atheist، آزاداندیش Freethinker، انسان گرا Humanist، خردگرا Rationalist، سکولار Secularist، ندانم گرا Agnostic، بی دین Non-religious و غیره Other) یکی را انتخاب می کنید. سپس دین پیشین، میزان تحصیلات، سن، جنسیت و مکان تولد را انتخاب کرده و در آخر پست الکترونیکی (حتی می تواند یک پست مجازی بدون نام شما باشد) را وارد کرده و یک ایملیل برای پست شما می آید که حضور در این سرشماری را تایید کنید. فراموش نکنید که روی لینک تایید در ایمیل کلیک کنید تا دیدگاه شما شمرده شود. و البته ممکن است ایمل بخاطر اینکه آدرس آن جدید است به بخش اسپم ایمیل شما برود که اگر ایمیل را در inbox دریافت نکردید حتما آنرا چک کنید.

    کسانی که می خواهند بدانند این اتحادیه چیست می توانند توضیح خود سایت به پارسی را مطالعه کنند: ‬http://atheistalliance.org/index.php?option=com_content&view=article&id=493&Itemid=28‫

    با سپاس

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.