پنجشنبه، مرداد ۲۶، ۱۳۹۱

آیا می دانستید خود فرماندهان سپاه، به سرلشکر رحیم صفوی، «رحیم تپه!» می گویند...!؟

می دانید که رحیم صفوی، مدت ده سال فرمانده سپاه پاسداران بود و مطالب زیادی درباره نقش او در سرکوب آزادی خواهان ایرانی و یا  قاچاق کالا به ایران، وجود دارد. 
نکته بامزه اینجاست این شخص، یک شبه و بدون هیچ پیشینه نظامی، به عضویت سپاه درآمد، به محض ورود نیز به دلیل داشتن ریش(!) به مقام فرماندهی گردان رسید. 
در ابتدای جنگ که تازه سپاه شکل گرفته بود، افرادی بدون سابقه نظامی، مقام فرماندهی را می گرفتند. و اینگونه بوده که رحیم صفوی، به فرماندهی گروهی دویست نفره از سربازان خدمت اجباری  و داوطلبان در  استان اصفهان منصوب می شود و این اولین تجربه جنگی او بوده است.
این گردان در غرب کشور مستقر می شود،  درست در جایی که  عراقی ها در بالای یک بلندی موضع گرفته بودند، در حقیقت تعداد اندکی عراقی در بالای کوه حضور داشته اند و رحیم صفوی قصد تصرف آن موضع را می کند.
رحیم صفوی با حماقت مثال زدنی خود (!)، دستور می دهد که سربازان به سمت آن قله حرکت کنند و می گوید با دادن چند شهید، ما قله را فتح خواهیم کرد! غافل از اینکه چند سرباز عراقی با یک تیربار آن بالا نشسته بودند و هر جنبنده ای که به سمت قله حرکت می کرد را هدف قرار می دادند.
اولین و ساده ترین اصل در چنین شرایطی، حمله نکردن در طی روز است، چون در شب افرادی که در بالا هستند، دیدی ندارند و نمی توانند سربازان مهاجم را «درو» کنند.
اما افسوس! همانقدری که گوسفند  از هدایت هواپیمای اف چهارده اطلاع دارد، آقای رحیم صفوی نیز از مسایل نظامی آگاهی داشته است!
از دویست نفر سرباز آن گردان، تنها سردار رحیم صفوی و بی سیم چی  و چند نفر زخمی مراجعت می کنند...! از آن زمان به بعد، خود فرماندهان سپاه، به سردار  سرلشکر رحیم صفوی، صفت «رحیم تپه» داده اند...!!
این اتفاق درست در زمانی رخ می داد که نیروهای آموزش دیده و با تجربه ارتش، یا به جوخه مرگ سپرده می شدند یا اخراج می گشتند. 

این داستان شاهکار «رحیم تپه» را یکی از دوستان من   در زمان سربازی  از منبع موثقی شنیده بود، برای من مدتها پیش بازگو کرد و اخیرا از شخص مطلع دیگری نیز همین داستان را شندیم، لذا به نظر می رسد واقعیت داشته باشد. 

۱۵ نظر:

  1. Inha hamashooun az hamin ghomash hastand, yek mosht lato poute mahalehaye mkhtalef va bajkhorhayeh mahalateh badnam , bad az enghelab rish gozashtand va shodand enghelaby va mosalmane 2 atishe,

    VAGHIAT INE KE KESAFAT TARINEH TABAGHEYEH EJTEMAYI DAR IRAN MA HAMINTORY SAHEBEH GHODRAT SHODAND VA HALA HAM VEL NEMIKONAND,

    KOSHTAREH BOZORGY DAR RAH AST,

    پاسخحذف
  2. اما درکل ای کاش اینی که میگفتی درست بود و این بابا لااقل گوسفند بود... اما تپه یک پستی هست در سپاه یا در اطلاعات سپاه به نام "تحقیقات و پایش همگانی"و این یعنی جاسوسی .. خبر چینی.. ادم فروشی.. بی ناموسی و هزار و یه پست فطرتی دیگه

    پاسخحذف
  3. تو به کس جنده خودت خندیدی که این کس شعرها رو تحویل مردم دادی.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. جوابت اگه با فحش جنسی همراه نبود براش کافی بودو درستش هم همینه

      حذف
  4. خر خودتی مرتیکه نفهم عوضی
    اصلا رحیم صفوی بیچاره ریش نداره
    عوضی کی گفته که به خاطر ریش شده فرمانده؟

    پاسخحذف
  5. بابا اینا چیه !!! چرت و پرت ننویس...من خودم از اون زمان این بابا رو میشناسم...این اسم به خاطر اینه که روزهای اول جنگ این مسئول حفاظت از یک تپه بوده ...این قصه شما دروغه..با این مزخرفات خودتونو خراب میکنید و عقده ای نشون میدید...من از همان روزهای این بابا عکس دارم خواستی میفرستم.

    پاسخحذف
  6. بدبخت! این آقا جزو بنیان گذاران سپاه بوده. از قضا تو عکسی هم که گذاشتی در ردیف فرماندهان بزرگی که تو جنگ کشته شده اند قرار داره . چطور آبروریزی می کنی؟ این نظر منو هم نمایش نده تا آیروت بیشتر نره فقط برا خوت نوشتم.

    پاسخحذف
  7. واسه این میگن بهش رحیم تپه چون خودش، خواهر و مادرش و هم هر چی بسیجی و مادر و خواهر هرچی بسیجی کس ننه رو پشت یه تپه برد و به گا داد
    ماجرای رحیم تپه مال این موردش تازه رجیم چاهی هم داریم که اون دیگه بیت رهبری و خامنه ای کس کش رو برد تو چاه که ترتیب هم رو بدن

    پاسخحذف
  8. راسته و حقیقت داره. خودم هم شنیدم

    پاسخحذف
  9. مگه بقیه این سرداران آقا پیشینه بهتر از این رحیم صفوی دارند

    پاسخحذف
  10. گمنامیان واقعا فکر نمیکنی قبل گذاشتن همچین متن هایی ادم باید زندگینامه یحیی رحیم صفوی رو بخونه ببینه این ادم قبل شروع جنگ چی کاره بوده در کردستان چه کار هایی کرده قبل جنگ در سپاه چه جایگاهی داشته و نقشش در تشکیل سپاه اصفهان رابطش با نظامی ها اصلا معقول با شروع جنگ 200 تا سرباز بهش بدن ؟یا اصلا جنگ شروع شده نیرو بفرستن به غرب به جای جنوب ؟
    نه اینکه شما لیاقتش رو نداشته باشی من در شان خودم نمیبینم که در مورد سواد نظامی و اطلاعات تاریخی شما و رابطش با خلبانی اف 14 توضیح بدم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. چرند می گویی!

      اگر برای حرفت دلیل داری، بگو اینجای گفته شما با این واقعه که مدرکش هم این است نمی خواند!!

      اینکه چرند به هم ببافی، حرفت را کسی نمی پذیرد

      حذف
  11. جالبه من چرند میگم ؟؟ در ضمن شما فقط ادعا کردی مدرکی ارائه نکردی اما من میتونم مدرک بیارم از اینکه جزو بنیان گذاران سپاه در اصفهان بوده قبل جنگ باصیاد شیرازی در مناطق کرد نشین با تجزیه طلب ها و... میجنگیده و یا اینکه با شروع جنگ ایران نیرو هاش رو به منطقه جنوب فرستاد که خود یحیی صفوی هم به جنوب رفت برا هر کدوم خواستی منبع میدم! و این موضوع رو هم بدون (تجربه شخصیه )که رشته کوه زاگرس مثل البرز نیست رشته کوه جوانی هست با گردنه های خطرناک شما بدون بلد در روز هم نمیتونی ازشون بالا بری و در ضمن با یه تیربار در بالای اونا به هیچ وجه دید خوبی بهت نمیده اما شما چطور ؟؟برا گفته هات چه منبعی داری
    این که تو یه وبلاگ یه چیزی نوشتی یه عکس گذاشتی شد مدرک ؟ تازه تو اون عکس هم صفوی کنار بزرگ های سپاه هست !!
    حتی یه دقیقه برا نوشتن مطالبت به خودت زحمت ندادی که یه کم در مورد زندگی نامش بخونی که این سوتی رو ندی
    این اولین تجربه جنگی او بوده است.
    گر چه این اولین بار هم نیست مطالب بی پایه ومنطق مینویسی
    http://www.gomnamian.blogspot.com/2012/07/blog-post_9500.html
    یه نمونه دیگه از تولید محتوی توسط شما! نظر یکی مونده به اخر ماله منه !!!

    پاسخحذف
  12. be onvane yek razmande sabegh ke 8 sal dar jang bode va ba agha Rahim ham kar karde arz mikonam ke khoda az shoma nagzare ke in saedare fahim va ba danesh ra kharab mikonid albate Rahim safavi ya haman agha rahime khodeman anghadar bozorg hast ke ba in harfa takhrib nemishe . bad bakht ishan dar zamane jang faghat agha Rahim khatab mishodand na Rahim tape .khoda laanat konad doshmanane eslame Aziz ra . reza

    پاسخحذف
  13. حماقت حزب الله مثال نزدنی است .می گویند اولین بار که iمین رحیم تپه ماشینی خریده است که موتور آن در عقب بوده مدتها فکر می کرده کلاه سرش رفته و ماشین موتور ندارد .بالاخره یک سرباز ارتشی وی را متوجه حماقتش می کند .

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.