چهارشنبه، شهریور ۰۱، ۱۳۹۱

آخرین ویدیو از میکا یوماماتو/خبرنگاران وظیفه دفاع از مردم مظلوم را به عهده دارند، چه مردم کشور خود و چه مردم کشورهای دیگر!

خبرنگاری که ثابت کرد برای دفاع از حقیقت و بر ملا کردن واقعیت، هیچ مرزی وجود ندارد!

یادش گرامی باد و نامش بلند آوازه! 

ویدیو زیر بر گرفته از گاردین است.

به یاد بیاوریم که حافظ اسد (رییس جمهور قبلی سوریه و پدر بشار اسد)، یک جنایتکار جنگی  دیوانه بود که دست کمی از صدام حسین نداشت! زمانی که مردم حمس به اعتراض برخواستند، او در فاصله زمانی بسیار کوتاه (تقریبا یک روز) تمامی شهر را نابود کرد،  و بیش از دو هزار نفر را کشت و ده ها هزار نفر را شکنجه و بازداشت کرد!

اگر فشار خارجی و خصوصا افکار عمومی بر روی بشار اسد وجود نداشت، او حمام خونی صد مرتبه بدتر از چیزی که اکنون شاهد آن هستیم، به راه انداخته بود.

بعد از نتیجه جنگ عراق و افغانستان، سیاستمداران غربی، به هیچ وجه تمایلی به دخالت نظامی در کشورهای نزدیک به ایران ندارند، چون بر اساس تجربه دیده اند که حاصل صدها میلیارد دلار هزینه لشکر کشی را دولت ایران برداشت می کند و آن کشورها را در اختیار می گیرد (مانند عراق و افغانستان).

آنچه باعث شده دولت های غربی بر روی بشار اسد فشار بیاورند، افکار عمومی کشورهای پیشرفته است و در این میان، نقش اساس را خبرنگاران آزاده ای چون میکا یاماماتو بازی می کنند.

در اینجا می بینیم نه تنها خبرنگاران از حق مردم کشور خود دفاع می کنند، بلکه شجاعانه به دفاع از مردم بی دفاعی چون مردم سوریه بر می خیزند.

میکا یاماماتو، خبرنگار شجاع ژاپنی بود که در سوریه به ضرب گلوله مزدوران بشار اسد کشته شد(منبع).

نقش چنین خبرنگاران شجاعی، شاید موثر تر و مفیدتر از حضور پزشکان شجاعی باشد که جان خود را به خطر می اندازند تا به زخمی ها کمک کنند.

                   
                   
            

۶ نظر:

  1. انصافا اسد و صدام پیش سران رژیم اسرائیل رو سفیدن

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سران رژیم اسرائیل مردم خوشونو نه با پارازیت ضدامواج ماهواره کشتن نه سموم چینی، نه با ماشین اونا رو له کردن؛ نه با گلوله تو خیابون هدف قرار دادن. نه شهرونداشونو تو خیابون به اسم روزه خواری شلاق زدن و جیباشونو خالی کردن نه هزار جور تحقیرشون کردن، نه به جاسوسی همدیگه ترغیبشون کردن. نه هویت گذشته مردمشونو زیر پا لگد کردن. هر جنایتی هم کردن در حق ملتهای دیگه بوده، این سران بی عرضه جمهوری اسلامی هستن که با تمام وجود سعی در محو ایرانی و هویت ایرانی دارند.

      حذف
    2. حق با شماست دوست عزیز
      ولی فکر نکنید هر کی از اسرائیل آدمکش بدش میاد طرفدار حاکمان مستبد ایرانه

      حذف
  2. https://balatarin.com/permlink/2012/8/22/3125777

    پاسخحذف
  3. کیر اسب آبی تو دهن هر چی ترک خره

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بیچاره معلوم نیست ترکها چه بلایی سرش آوردن که اینو نوشته

      حذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.