چهارشنبه، خرداد ۲۴، ۱۳۹۱

براستی، آن بانک هلندی از کنار معاملات کثیف با ایران، چقدر سود کرده که حاضر شده هفتصد میلیون دلار خسارت بدهد؟!

در اخبار آمده بود که یک بانک هلندی، قبول کرده است که بابت نقض تحریم ها و کمک یه دولت ایران برای نقض تحریم ها، قریب ششصد میلیون دلار جریمه بپردازد. (منبع)

همیشه زرنگ ترین و باهوش ترین تاجر ها بعد از اینکه مقدار زیادی پول کسب کردند به کاربانک داری روی می آورند، چرا که بانکداری، بعد از تجارت نفت و اسلحه و سیگار، پر سود ترین کار دنیا است! به عبارت دیگر، تنها آدم های «ابر کلاش» (!) دنیا، بانکر خواهند شد.

سوال اینجاست، چگونه ممکن است چنین افراد زرنگی، حاضر شوند موقعیت خود را به خطر بیاندازند و ریسک جریمه های اینچنین را به جان بخرند؟!

دلیل ساده و مشخص است، معامله با دولت ایران برای آنها آنقدر سود دارد که علی رغم پرداخت جریمه های اینچنینی، این اشخاص باز نیز سود می کنند...!

بعد از آنکه دولت آمریکا، تحریم های تجاری را علیه ایران به اجرا گذاشت، دولت امریکا به بانک هایی که در آمریکا شعبه دارند، هشدار داد که اگر با ایران معامله ای بکنند، با مجازات روبرو خواهند شد. به همین سادگی با یک دستور ساده دولت آمریکا سیستم بانکی ما فلج شد. اول کمی توضیح بدهم که چرا ما نیاز داریم با سیستم بانکی جهانی کار کنیم.

 Letter of Credit یا ال سی چیست؟
شاید در زمان های قدیم به بانک نیاز نبود ولی در حال حاضر برای تمامی معاملات بزرگ ما نیاز داریم که سیستم اعتبار اسنادی –ال/سی- استفاده کنیم. یعنی نمی توان مثلا برای خرید یکصد هزار تن آهن مورد نیاز کشور مبلغ پنجاه میلیون دلار پول را با کامیون(!) برای فروشنده فرستاد.

تصور کنید که آقای الف خریدار و آقای ب فروشنده است. آقای الف صد تومان پول و آقای ب نیز یک کیلو سیب دارد. آقای الف می خواهد سیب بخرد اما چون فاصله بین این دو زیاد است و از طرفی هیچ کدام به طرف دیگر اعتماد ندارد نمی توانند این معامله را انجام دهند. یعنی آقای خریدار می ترسد اول پول را بدهد ولی آقای فروشنده کالا را تحویل ندهد و همینطور بالعکس فروشنده نیز می ترسد که کالا را بفرستد ولی خریدار پولش را نپردازد. چاره چیست ؟ اگر خریدار و فروشنده هر کدام در یک بانک حساب داشته باشند و بانک خریدار و فروشنده نیز همدیگر را بشناسند می توان این مشکل را حل کردروش حل این است که خریدار به بانک برود و پولش را پیش بانک خودش گرو بگذارد و در عوض یک نامه خطاب به بانک فروشنده دریافت خواهد کرد مبنی بر اینکه:( بانک خریدار تعهد می کند در صورتی که فروشنده کالا را با مشخصات پیوست تحویل دهد ، بانک خریدار پول را برای بانک فروشنده حواله خواهد کرد تا به فوشنده پول تحویل داده شود).  حال با توجه به اینکه هر دو بانک به هم اعتماد دارند ، بانک فروشنده به شخص فروشنده تعهد خواد کرد که در صورتی که کالا را بفرستد ظرف مدت معینی پولش را دریافت خواهد کرد. این یک تعریف ساده ال / سی است. حال باید بدانیم تقریبا تمامی مبادلات و تصفیه حساب های ال / سی در دنیا در نیویورک و در خیابان وال استریت انجام می شود. در صورتی که بانکی نتواند در آنجا حساب داشته باشد و یا نتواند با بانکی که آنجا شعبه دارد، قرارداد کارگزاری و نمایندگی ببندد ، دیگر نمی تواند در عرصه جهانی برای معامله مشتری هایش ال /سی دریافت کند و یا ال/ سی صادر کند

بعد از تحریم سازمان ملل، هزینه صادرات و واردات به ایران بیش از پانزده درصد افزایش یافت. یعنی ما هر چیزی را باید پانزده درصد گرانتر می خریدیم و یا هر چیزی را پانزده درصد ارزانتر صادر می کردیم . چرا که بانک های عادی حاضر نبودند با ایران و بانک های ایرانی کار کنند و دولت ایران ناچار شد برای صادرات و واردات به بانک های دست چندم روی آورد که هزینه بسیار زیادی را بابت کار با ایران طلب می کردند.

در نهایت هم برای مبادلات کلان بانکی، ناچار است دست به دامان مدیران چنین بانک هایی شود. صد البته که اگر آن بانک حاضر شده هفتصد میلیون دلار خسارت بدهد، قبلا ده برابر آن را سود کرده است!

می توان در اینجا دید که رژیم ایران، برای ادامه برنامه اتمی خود، چگونه اقتصاد کشور را به ورطه نابودی کشانیده است.

چرا تحریم های آمریکا، بر مبادلات بانکی ایران، بشدت اثرگذار است؟!

تمامی بانک های بزرگ دنیا در آمریکا شعبه دارند و تمامی مبادلات مالی بزرگ دنیا در آن خیابان انجام می شود .  به عبارت دیگر تمامی رد و بدل شدن های پول در آنجا صورت می گیرد،  دولت آمریکا بعد از روی کار آمدن احمدی نژاد در ایران و تحریم سازمان ملل به تمامی بانک های بین المللی اخطار داد که در صورتی که با ایران کار کنند و مبادله مالی با ایران داشته باشند ، باید که شعبه های خود را در آمریکا تعطیل کنند. نداشتن شعبه در نیویورک برای بانک های بزرگ دنیا یعنی فلج شدن چرا که بدون شعبه در آنجا نمی توانند فعالیت بین المللی انجام دهند.

پرزیدنت کارتر در کتاب خاطراتش در مورد توافق نامه الجزایر نوشته است که من دلم به حال مردم فقیر ایران می سوخت که دولتش اینگونه سرمایه های ملی آنها را باد می دهد ، آنهم به خاطر حمایت از یک کار احمقانه ای چون حمله به سفارت یک کشور دیگر ! یعنی آتش زدن ثروت مردم ایران طوری فجیع بوده است که رییس جمهور دولت متخاصم با ما ، دلش به حال ما سوخته است !








۱۲ نظر:

  1. مهران زن جنده کجایی ، خواهرت و گمنامیان رو باهم گاییدم

    پاسخحذف
  2. رژیم باج بده و باج بگیر ملایان کله کیری همواره سر ملا حسین اوباما را کلاه گذاشتند جوری که حسین اوباما فتوای (منع سلاح هسته ای) علی شیره ای خایه منی را باور میکنند

    پاسخحذف
  3. من یک سوال بزرگ دارم
    در طی 30 سال گذشته براحتی چند ده مورد چیدا میکنید که رژیم جمهوری اسلامی باید سرنگون میشد و اگر هر دولت دیگری در هر جای جهان سقوط میکرد اما این دولت هنوز هم ایستاده است آنهم توسط برنامه ریزی عده ای آخوند بی سواد آخر این با عقل جور در نمی آد چند نمونه زیر را ببینید
    جنگ 8 ساله
    انجار دفتر نخست وزیری
    کودتای نوژه
    دوم خرداد
    18 تیر
    22 خرداد
    .........
    آخر چرا
    ممکنه آمریکا پشتیبان این رژیم باشد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. پول نفت و اصل قانون ماندگاري و حفظ آن .. دنيا دنيا ي ناممرديه و دعوا سر پول و قدرت پول بده رشوه بده مرده را هم از قبر ميشه در آورد !!
      ايرانيا مردم مصرفي و پاسيوي هستند سردم داران هم سالنه 279 ميليارد دلار رشويه ماندگار يه به سوپر پاور ها ميدن و جالبه كه 70 ميليرد دلار آن صرف بودجه داخلي ايران نيشه
      اين شد اكسير نمير شدن جمهوريه اسلام خونخوار

      حذف
  4. اي شماهاي بي هنران كافر تبار ،من يه بچه شيعه هستم افتخارهم ميكنم ،ميدانيد كه دو ميليارد مسلمان عاشقانه و با اعتقاد راسخ در مدح انبيا هستند حالا پشت سر هم به اعتقادات ما توهين كن، شما بي مطالعيد و ابلهيد نبايد هم بفهميد !!!، ولي ما مسلمانان ميليونها بيت شعر و نثر ادب مانند ذيل در باب دلداگي ائمه امان را در سرلوحه زندگي داريم(اشك تو چشمم جمع شده ديگه نميتونم بنويسيم ....) قطعه زير را به ساحت امام زمان عج تقديم ميكنم به اميد پيروزي اسلام بر كفر :

    شعر بسيار زيبا شهريار در مدح دانائي و صلابت امام نقي (ع)
    امام نقي را همي نام بود كه پدرجدش پيغمبر اسلام بود
    به سامرا شد سالها اين جوان بياموخت انواع علم و زمان
    بدانست كه باطل شود هر نماز ،به گوزيدن و گاه به جماع
    بياموخت احكام خوب لواط كه بس بود شيرين چو آب نبات
    براي يبوست بخوان اين دعا چو داري اسهال بگو آن ثنا
    كه نعلين زرد كمر را سفت كند و عضو نعوظ را چون تيرآهنو شافنر
    حديث آر از سروش ار از پشت كوه قاف ، به ثواب نكاح و حلال با كودكان
    از زنبارگي و پائين ناف بود ،كه اين درگاه عروج به الله بود
    دروغ را به تقيه همچو نقل و نبات و نون ، همي روي سفيد كرده پينوكيو فرشته مهربون
    بيآموخت كه وطي شيرين بوُد ، چه با خر چه با حضرت شمقدر
    تولي و تبري را همي سر لوحه زندگاني بست ، ابولاشي را زير پل، روي سجاده و زير تخت
    همي به خرج ميداد صلابت در جهاد، بسان پهلوان پنبه اي در حمام زنان
    از او ياد كردم عاشقانه و بدلداگي ، مسلمانمُ سانديس پرستي هست ويژگي

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ذوالفقار عزیز

      احساست رو میفهمم. این اشک های تو بابت دلتنگی و حسرت است . تصور کن که خانم زیبایی که دوست داری که حتما در اطرافت هست و خود را به خاطر اسلام از ان محروم کردی.

      فکر کن آن خانم با اندام زیبا در جلوی تو تکه تکه لباسش را در میاورد و تو را دیوانه میکند . شیطان بر تو غالب میشود و آلتت راست میشود. درست است ؟ با تمام وجود اورا میخواهی که لحظه ای حتی اندام زیبایش را لمس کنی. چاک سینه او را ببینی و سرت را روی ان بگذاری . ولی نمیتوانی چون یک شیشه بین تو و اون هست
      حالا فکر کن اون میره و دست تو به اون نمیرسه فقط جوراب شلواری اون و کفشهاش میمونه
      تو بی احتیار میری کفشهایش و جورابش را با التماس لمس میکنی و بو میکنی
      همون کاری که به اشتباده درمورد چفیه رهبر میکنی .
      وقتی مرد رو از زن جدا کنند تمام انرژی بی نهایت جنسی و فکری او به انحراف کشیده میشه و به سمت شخص تخیلی مثل پیغمبر و امام و رهبر میرود.
      اسلام با همین روش سرت تو کلاه گذاشته و احساس تورا به بی راه کشانده است.
      برو از زندگیت لذت ببر که خدا راضی است و تو را همین گونه آفریده است .

      حذف
  5. يارو بسيجي زمان جنگ بود بعد از جنگ بردنش واسه يك برنامه بخاطر تجليل و مصاحبه.از يارو پرسيدند .جناب شما 8-7 سال جبهه بوديد كدوم قسمت مشغول جهاد بوديد؟يارو گفت:والله ما زرشك پاك مي كرديم.بهش گفتند :يعني داخل آشپزخونه بوديد؟گفت:نه,اين تابلوهايي بود كه روش نوشته بود كربلا ما دارييم مي آييم.اينها رو هي زيرش مي نوشتند زرشك ,ما مسوول بوديم كه اين زرشكارو پاك كنيم.مصاحبه گر ميگه عجب.ميشه حالا در مورد امدادهاي غيبي صحبت كنيد واينكه آيا شما هم امدادغيبي ديديد؟يارو ميگه.اي, ي چيزايي مي ديديم.مثلا ايستاده بوديم خمپاره مي اومد ميخورد كنارموني دفعه چند نفر از اطرافمون غيب ميشدند.مصاحبه گر مي فهمه يارو چت ميزنه.واسه دك كردنش بهش ميگه به عنوان آخرين سوالآيا شما در جبهه ايثارهم كرديد؟يارو ميگه:والله ما عيسي اونجا نداشتيم ,اما يكي بود اسمش موسي بود گهگاهي بچه ها مي كردنش.

    پاسخحذف
  6. يکبار بواسير مقدس امام نقي (ع) درد ميگيره و ايشون پيش طبيب سامره ميروند..طبيب بعد از معاينه به ولي امر مسلمين ميگه که، اماما ! شما نبايد پر خوري کنيد، سوسمارنخوريد، موش نخوريد، خرما نخوريد، و بالاي منبر هم نرويد..حضرت ميپرسند خوب اون هارو نميخوريم، ديگه چرا بالاي منبر نرويم؟!طبيب پاسخ ميده آخه وقتي بالاي منبر ميرويد، گُه زيادي ميخوريد!!!

    تقيه اسلامي ،امام نقي(ع)
    روزي امام نقي (ع) از اسارت يكي از جهادهاي كه راه انداخته بود، بر ميگردد به سامرا، ازش پرسیدن خوب زمان اسارت چه جوری بود ؟ میگه دشمنا خیلی با ما بد رفتاری میکردن ! یا ترتیبمونو میدادن یا میکشتنمون ! بعد میبینه 3 کرده میگه البته من شهید شدم !

    پاسخحذف
  7. به امام نقي (ع)میگن شما هم مانند نبي اكرم ميتوانيد یه آیه مثل قرآن بیاری؟! ميفرمايند آري اي برادر! ايشون ميفرمايند : "هل تفکرون نحن خلقناکم بیضه بیضا" از امام میبپرسند یعنی چی؟ ميفرمايند "آیا فکر میکنید ما شما را تخمی تخمی آفریدیم؟"
    سپس فرمودند، حديث هم بر ما نازل ميشود :‌
    اين هم حديث نقلين : الجماع ُ السنتي

    پاسخحذف
  8. شوالیه __ کیر تو کوس خواهر هر چی بسیجیپنجشنبه, خرداد ۲۵, ۱۳۹۱ ۳:۴۲:۰۰ بعدازظهر

    شاشیدم به سجاده ی هر چی نمازگزار اول وقت مخصوصن توی مساجد .............

    پاسخحذف
  9. "تمامی بانک های بزرگ دنیا در آمریکا شعبه دارند و تمامی مبادلات مالی بزرگ دنیا در آن خیابان انجام می شود .... "


    گمنام عزیز، فکر کنم منظورت وال استریت بوده که از قلم افتاده: در آن خیابان... .

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.