یکشنبه، دی ۲۲، ۱۳۹۲

نقدی بر سخن شاهین نجفی/ در سکس مبتنی بر رضایت، هیچ کسی فاعل یا مفعول نیست...!

پیش درآمد:

در اسلام، شرط مجاز بودن یک رابطه جنسی، خوانده شدن یک عبارت عربی است، اما در دنیای مدرن، شرط مجاز بودن یک رابطه، رضایت طرفین است...!

در واکنش به دیدار جمعی از هنرمندان داخل کشور با حسن روحانی، شاهین نجفی گفته بود:

" جامعه ،آن بي انتها مستقلان و گردن كشانند و بايد بر هنر و هنرمند آن سرزمين گريست وقتي اينگونه خوار و خفيف مي شوند و درگيرودار امنيت و نان و نام ، حيثيت خويش را حصير نشيمنگاه دولتمردان مي كنند كه البته هيچكدام نصيبتان نخواهد شد. كه هرآنچه هنوز داريد را نيز از شما خواهند ربود و سوراخي را در جان تان بدون اماله نمي گذارند و تا انتهاي ارگاسم سياسي شان كه دچار ساديسمي تاريخي هستند بايد مفعولي محكوم باشي"

برای نگارنده، استفاده از کلمه مفعول، بسیار نادرست و نازیبا است. به یاد داشته باشید که دیدگاه اسلامی و رژیم ایران، برای تحقیر رابطه همجنس گرایان، از عبارت مفعول استفاده می کند و کسی که در یک رابطه همجنسگرایی، مفعول باشد، حقیر و زبون است.

باید به یاد داشته باشیم که در یک رابطه مبنتی بر رضایت، دیگر فاعل و مفعولی وجود ندارد. طرفین (چه زن باشند و چه مرد)، به یک اندازه شریک هستند.

این نگاه اسلامی است:

تفکر اسلامی، سکس را کثیف می داند، و شاید علتش این باشد که از نگاه دین اسلام، مرد که یک موجود برتر است، به وسیله سکس، با یک زن که جنس درجه دو است(!)، آلوده می گردد.

این نگاه غیرانسانی و بی رحمانه به رابطه جنسی زن و مرد، باعث شده که نه تنها سکس را کثیف بدانند، بلکه مجازات سختی را برای رابطه خارج از ازدواج در نظر بگیرند.

در نگاه دینی، تنها عاملی که باعث شده سکس را تحت شرایطی مجاز بدانند، بقای نسل است.

و در دیدگاه اسلامی، نکته خنده دار اینجاست، اصولا قرار نیست زن از رابطه سکسی لذت ببرد، و در صورتی که رابطه آن زن با رابطه مرد، رابطه ای مجاز باشد، دیگر رضایت زن هم نیازی نیست!

بماند که اصولا در نگاه دینی، رابطه یک زن و یا یک مرد، با همجنس خودش به شدت نهی شده و آنرا ممنوع ارزیابی می کنند.

در تفکر اسلامی، زن هیچ نقشی در سکس ندارد، و تنها قربانی و مفعول قلمداد می شود، و این مرد است که به علت داشتن آلت مردانگی، سکس را انجام می دهد و فاعل است.

این تفکر، به رابطه همجنس گرایی نیز گسترش یافته است، و در آن حیطه نیز، مردی که از آلت مردانگی خود استفاده می کند، فاعل محسوب می شود و نفر دیگر مفعول لقب می گیرد.

در دنیای واقعی، حقیقت چیز دیگری اسـ:

-          در دنیای واقعی، هر کسی (چه زن و چه مرد) که بر اساس رضایت در یک رابطه سکسی مشارکت می کند، بخشی از این رخداد است، و هیچ فاعل و مفعولی وجود ندارد.
-          همانقدری که مرد از یک رابطه سکسی لذت می برد، زن نیز می تواند لذت ببرد.
-          هر گاه یکی از طرفین راضی به یک رابطه جنسی نباشند، تجاوز رخ داده است.
نگاه اسلام در این مورد خاص چیست؟!

تصور کنید که یک زن، یک مرد را مجبور به رابطه جنسی می کند، در اینصورت، اسلام کدام یک را مفعول و کدام یک را فاعل لقب خواهد داد؟!

ختم کلام:

در خاتمه، ما در دیدگاه اسلامی، و برای تعریف یک رابطه سکسی، فاعل و مفعول داریم.

اما در دنیای مدرن و مبتنی بر ارزش های انسانی، ملاک تعریف یک رابطه جنسی، رضایت طرفین است.

اگر طرفین راضی باشند، ما تنها دو شرکت کننده در سکس داریم.

اما اگر یکی از طرفین راضی نباشد، یک تجاوز (ریپ) رخ داده، و ما قربانی و متجاوز داریم.

در دنیای مدرن، حتی اگر شوهر به زور با زن خودش رابطه جنسی برقرار کند، به او تجاوز کرده است و به زندان انداخته می شود.

اما در نگاه اسلامی قوانین زیر حاکم است:

-          اگر آیه ای عربی خوانده شده باشد، و عقد جاری شده باشد، مرد مجاز است که هر موقع خواست به زن خودش تجاوز کند!

-          اما اگر دو انسان، بدون خواندن عقد رابطه جنسی داشته باشند، با زندان و شکنجه روبرو خواهند شد. 
 لطفا به این ویدیو توجه فرمایید، که چگونه یکی از آیت الله های  اعضای مجلس خبرگان، تجاوز به زنان بیگناه را حق خود می داند...! 

۱۱ نظر:

  1. هرچند من اصلا سبک کاری شاهین نجفی را نمی پسندم و انرا صرفا هنر فحاشی می دانم. اما نویسنده متن بالا فراموش کرده که اتفاقا در نوشته شاهین نجفی کلمه مفعول به زعم شاهین درست استفاده شده چون او آگاهانه قصد توهین به هنرمندان را داشته است. اصلا صحبت از رابطه عاشقانه یا رضایت در میان نیست. او فقط بلد است قشنگ فحش بدهد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. تا حدود زیادی موافقم .

      حذف
    2. شاهین نجفی از نگاه اسلام ناب نقد کرده و الا ایشون بهتر از همه معانی فاعل و مفعول و میدونه شعر ای ایشون عمیقه هر کسی درک نمیکنه >البته دور از حضور جناب گمنامی که خودش دانشمند یه

      حذف
  2. با درود
    ضرب المثلی داریم که می گوید:"پیدا کنید رابطه قوزک پا با شقیقه را"
    خواندن نقد گمنامیان با عنوان«نقدی بر سخن شاهین نجفی ...»بی اختیار مرا بیاد
    ضرب المثل بالا انداخت زیرا بهانه گمنامیان برای حمله به شاهین نجفی فقط یک
    توجیح می تواند داشته باشد و ان هم تحت الشعاع قرار دادن موضوع اصلی یعنی
    اعتراض به تمکین هنرمندان به حکومت اسلامی رحمانی و چه و چه است.
    بجاست که توجه گمنامیان را جلب کنم به نوشته ای از"مینا اسدی" با عنوان زیر:
    "کاش این حقارت را به چشم نمی‌دیدم "– مینا اسدی شهریور ۱۳۹۰
    مینا اسدی اعتراض می کند به"محمدعلی سپانلو" که کتابی را روانه بازار کرده
    بنام"کهربا"و کتاب را نه به نام خود بلکه با نام مستعار «ژوزف بابازاده»به چپ زده .
    در قسمتی از مقاله می خوایم:ما، مردم و کشورمان طی بیش از پانزده قرن، از دست
    روشنفکرانی که فقط به فکر و برای خود بوده اند، لطمه فراوان خورده ایم.اگر بتوان
    ” سلمان فارسی ” را روشنفکر دوران خود نامید، اولین تیر را از او خورده ایم تیری
    زهر آلود که نه تنها هنوز دارد می سوزاند و می چزاند که شور بختانه دارد گسترده تر
    هم می شود.لازم نیست در تاریخ دنبال امثال او بگردید ” که اگر بگردید بسیار خواهید یافت
    ” کافی است با توجه ودقت سر بجرخانید هم در یمین و هم در یسار خود، حتا بین آشنایان
    خواهید یافت و در هر لباسی و گاه در پناه انواع شکلک ها و قیافه ها و وجنات حق به جانب.
    مقاله مینا اسدی اینگونه به پایان می رسد:
    "سپان!‌تو اولین و آخرین کسی نیستی که خم شدی و قدر ندیدی و بر صدر نه‌نشستی. این رژیم
    به هیچکس وفا نمی‌کند نه به دوست و نه به دشمن.استکلهم- جمعه ۲۹ ماه ژوئیه ۲۰۱۱"
    امیدوارم گمنامیان بهانه نگیرد که منظور مینا از "دولا شدن سپانلو" چیدن گل یاس بوده و یا
    اینکه مینا اسدی هم ضد زن است و تفاوت «تجاوز و عشقبازی»را نمی فهمد.
    در پایان بسیار بجا بود که گمنامیان بجای اسمان و ریسمان کردن اعلام می کرد که چگونه باید
    به این *«کاسه لیسان سبیل چخماقی یا خواهران لچک رنگی»*برخورد کنیم؟؟؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. در پایان بسیار بجا بود که گمنامیان بجای اسمان و ریسمان کردن اعلام می کرد که چگونه باید
      به این *«کاسه لیسان سبیل چخماقی یا خواهران لچک رنگی»*برخورد کنیم؟؟؟
      کماکان میتوانید چشم بسته و دهان باز ،نرگسینها را ببندید فس فسیها را باز کرده ،هر چه دل بی مهرتان میخواهد بگویید و خود را
      در عالم خیال یگانه محق در هر عرصه و هنری بدانید و افه های بر ما مگوزید بگذارید ، کی به کیه ؟برو جلو .

      حذف
    2. عزیز جان، بنده از شاهین دفاع کرده ام...! متن های قبلی این وبلاگ را بخوانید..! در اینجا فقط به این استفاده او از کلمه مفعول، اعتراض کرده ام...

      حذف
  3. .......... دین نیز مانند ناسیونالیسم در زمان برده داری پیدا شد و همه دین ها در زمان برده داری پیدا شده اند و حتی یک دین را نمی توان پیدا کرد که در زمان برده داری پیدا نشده باشد! دین زرتشتی، دین یهودی، دین مسیحی، دین اسلام، دین هندو، دین های تک خدائی، دین های چند خدائی، بت پرستی، ستاره پرستی، ماه پرستی، خورشیدپرستی، جانورپرستی و ..... همگی در زمان برده داری پیدا شده اند! در دین های گوناگون خوردن فلان خوراک یا نوشیدن فلان نوشاک یا خوردن گوشت فلان جانور گناه است و فهرست بزرگی از کارهائی که انجام دادن آنها گناه و بد و زشت است و خدا یا خدایان را خشمگین خواهد کرد در دین های گوناگون دیده می شود اما در همان دین ها برده داری گناه نیست! برای نمونه در دین اسلام که دینی است که مانند همه دین ها در زمان برده داری پیدا شده است اگر کسی در نبردی کسی را دستگیر کند هم می تواند مانند جانوران از او کار بکشد و هم می تواند مانند جانوری او را به دیگران بفروشد! همچنین در دین اسلام بهره کشی جنسی از زن ها حتی زنان شوهرداری که در نبردهای گوناگون گرفتار شده اند و یا خرید و فروش آنها نه بد است، نه گناه است و نه زشت است! سخن کوتاه، دین نمایش فرهنگ و روش های زمان برده داری است! .......... پیدایش مردسالاری نیز در زمان برده داری بوده است! در زمان برده داری آن چه که در نبرد میان انسان ها و در انجام کارهای گوناگون کاربرد داشت توان بدنی و زور بازو بود و چون زن ها در سنجش با مردها توان بدنی کمتری دارند در کشورهائی که در زمان برده داری پیدا شدند و ساختار آنها بر پایه برده داری بود مردها به فرمانروائی می رسیدند و مردسالاری از اندام های جدا نشدنی در همایش هائی است که با برده داری گردانده می شدند! آن چنان که گفته شد دین نمایش فرهنگ و روش های زمان برده داری است و در دین های گوناگونی که همه آنها در زمان برده داری پیدا شده اند زن ها انسان های دست دوم هستند! برای نمونه در دین اسلام که در زمان برده داری پیدا شده است زن خوب کسی است که پس از پارچه پیچ شدن با پارچه ای که حجاب نام دارد فرمانبردار شوهرش باشد! در دین اسلام همه پیامبرانی که خدا فرستاده است مرد هستند و همه امام های شیعه یا خلیفه های سنی نیز مرد هستند و مردها در سرزمین هائی که دینشان اسلام است همه کاره هستند و زن ها هیچ کاره! سخن کوتاه، مردسالاری نیز مانند ناسیونالیسم و دین در زمان برده داری پیدا شده است! .......... همه این نوشتار را در لینک زیر بخوانید:

    http://www.iranglobal.info/node/28638

    پاسخحذف
  4. کلا نه من کاری به اون ادم مثلا روشنفکر دارم که افتخارش رو توهین به اعتقادات میلیون ها نفر می دونه ( و همجنین هم فکرهاش) نه به هنرمندان درباری که از روز اول بوده اند روزی برای فلان شاه شعر می سرودند و روزی برای فلان کشیش و آخوند و ...
    فقط نویسنده این متن بهتر بود به جای بنا کردن استدلال های خود بر روی پیش فرض های غلط و نتیجه گیری از آن به نفع فکر خود ذره ای انصاف به خرج می داد، چون من نه اهل علمم و نه حوصله میخ بر سنگ کوبیدن دارم فقط یک دو سه تا سوال می کنم
    - اون عبارت عربی به قول شما، چه می کوید؟ زوجتک نفسی ....: غیر از ابراز رضایت زن به همسر شدن است؟ و پس از آن اعلام رضایت مرد؟ دنیای مدرن رضایت .... و بقیه استدلالات هم بی معنیست
    - اسلام و بقییه ادیان الهی سکس رو هیچگاه کثیف ندانسته اند آن چیزی که مورد نکوهش است انجام کارهاییست که حیوانات هم بعضا از آن شرم دارند ( بازترش نکنیم بهتر است)
    - بحث مفعول بودن زن و .... هم بی پایه است چون وقتی به مردان سفارش میشود همچون خروس نباشید که ... یعنی چی؟ یا وقتی می گویند خدا لعنت کند مردی را که نتواند رضایت زنش را در ... جلب کند ، معنیش چیست؟ جز مهم بودن لذت زن؟
    بیش از این مزاحم اوقات شریف نمی شوم قصد فقط این بود که برای نقد هرچیزی اول به واقعیت آن علم پیدا کنید بر اساس خیالات میشود همان جمله معروف خود کویی و خود خندی ، حالا چه اینوری باشی چه اونوری

    پاسخحذف
  5. حالا اگر ۲تا هنرمند هم در بین این هنر فروشان مجلسی حضور داشته دلیل نمیشه که حیقت رو ندیده گرفت ضمن اینکه شماهائی که از توهین کردن به هنرمندان ناراحت میشی‌ چند بار تا حالا از هنرمندانی که به خاطر جبر زمان و قهر حکومت مجبور به خانه نشینی یا ترک وطن شدند و با شرائط بسیار بد اقتصادی در تنهایی و بی‌ کسی‌ و غربت زندگی‌ میکنند یا فوت کردند احوالی گرفتید یا کاری برای اونها انجام دادید که حالا مدعی شدید؟؟!!بجز این بوده که تازه بعد از شنیدن خبر فوتشان یادتون افتاده یه زمانی‌ یک همچنین هنرمندی هم وجود داشته و برای ما زحمت کشیده؟؟!!اصلا همین هنرمندانی که سنگشون رو به سینه می‌زنید و چقدر تا حالا حمایت کردید؟چند بار تا حالا کارهاشون رو بجا کپی و دانلود کردن مجانی‌ خریدید و پول دادید که حالا کاسه داغ تر از ‌اش شدید؟

    به جز تعداد محدودی هنرمند مردمی که به جبر در این مکان حضور داشتند خیلی‌ از همین هنرمندان در آثار و فیلمهاشون از حکومت ظالم دفاع کردند جنبش سبز رو به سخره گرفتند و از بسیجی‌ها و چماق دارن و ساندیس خوران حکومتی افرادی وطن پرست و دلسوز ساختند و هنرمندان و ایرانیان خارج از کشور رو خائن و وطن فروش و دزد و کلاه بردار و آتش جلوه دادند و کلا هر کسی‌ کوچکترین حرکتی و فعالیتی برای آزادی ایران انجام داد رو به بدترین وجه ممکن ترور شخصیتی کردند،من خودم هم عقیده سیاسی شاهین نجفی رو قبول ندارم ولی‌ عمده کسانی‌ که از دیدن این ویدئو آشفته شدند به جز تعدادی محدود یا از حامیان حکومتند یا از همون جماعتی هستند که با مغلطه توهین به عقیده به خاطر ویدئو نقی‌ هنوز از شاهین کینه به دلً گرفتند و یا با عقاید سیاسی شاهین نجفی مشکل دارند که همگی‌ این فرصت رو غنیمت شمردند و پشت نقاب‌ حمایت از هنرمندان یا بهتر بگم هنربندان پنهان شدند!

    پاسخحذف
  6. هنربندانی که "حیثیت‌شان را حصیر نشیمنگاه دولتمردان می‌کنند"
    سخن موجز شاهین نجفی, چه قاطع بر فرق کسانی که در غار کهف خروپف میکنند, فرود میآید!
    تا شناعت هست, تا رذالت هست, تا توحش اسلام سیاسی هست! این بیان موجز شاهین نجفی بر تبار انسان نهیب میزند!
    آری مدتها است که اصلاح طلبان شرف و حیثیت نداشته اشان را خشتک آغا, این ولایت ناقابل عظمی کهکشان راه شیری کرده اند! جماعت نابکاران اصلاح طلب در پی کاسه لیسی و بهره مندی از سفره چرکین و خونین عفریتگان مومن حاکم بر بخش زیادی از فرهنگ و "مولدان؟!" فرهنگی خونابه های عفن بربریت پاشانده اند!
    تفاله های اصلاح طلب همانند ساقیان اغواگر لکاته های هنری سیاسی را به مسلخ همخوابگی گله ملایان حاکم واداشته اند, "تا هنرشان؟؟؟!!!" نفیر دژخیمان مهوع را به خود گیرد!
    این هنربندان دیگر در چشم مردم ایران به رقاصه ها و فواحش دربار ولایت بدل شده اند!

    پاسخحذف
  7. matlab e shoma kamelan dorost hast va in naghd be shahin vared ast ama man fekr mikonam shahin khod montaghed in bestar e mazhabi e mojud ast va daghighan dar hamin mored! , momken ast eshtebahan be in shekl baian kardeh bashad ke az nazar e man nabayad in eshtebah ra bekonad!...
    matlabi mortabet:
    کمپین ممنوع سازیِ قرآن‎: همجنس‌گرایی و سیاست فاشیستى متمرکز و سرکوبگر برای محو عنصر به اصطلاح فاسد! تا فاشیستی که دیگر وجودش تحمل نشده و نمیشود !
    " اقلیت‌های جنسی؛ از طردشدگی تا پذیرش "
    آنچه به شکلی‌ خلاصه در این مطلب میبینیم قسمتی‌ از تاریخ و وضعیت همجنسگرایان و طرز تفکر، برخورد مردم ، نهاد‌ها و قدرت‌ها (حکومت ها) و نهاد‌های بین المللی تاثیرگذار، قوانین قدرت‌ها در این ارتباط و اعمالِ آنها بر علیه / به نفع همجنسگرایان در گذشته و حال است!....
    در بسیاری کشور‌ها این شرایط به کلی‌ دگرگون شده ، از عنصر نامطلوبِ دیروز و سزاوار مرگ و نیستی‌ تا شهروند برخوردار از حقوقِ برابر و کرامت انسانی‌ تا کنون بدست آورده شده موجود چون آنچه برای غیر همجنس گرایان وجود دارد !
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=568956749845240&set=a.485734331500816.1073741826.485004881573761&type=1&relevant_count=1

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.