چهارشنبه، مرداد ۱۸، ۱۳۹۱

مسئولین با سواد و آی کیوی سایت تابناک، آدم عاقل که اسم کشور را ترجمه نمی کند! /کشف کشور بوقلمون توسط سایت تابناک!

سایت تابناک، وابسته به محسن رضایی (قاچاقچی معروف سیگار و فرمانده پیشین سپاه)، در بخش ورزشی خود، کشور ترکیه را کشور بوقلمون (!) ترجمه کرده است.

از این صفحه تابناک هم اسکرین شات گرفته ام و هم آنرا فریز کرده ام که این شاهکار از بین نرود!!
 (به انتهای جدول مراجعه فرمایید)





-------------------چند نوشته این وبلاگ  درباره محسن رضایی: 
اینجا و اینجا

------------------------------نوشته های دیگر چند روز پیش این وبلاگ:



۱۳ نظر:

  1. نه عزیزم حضرات ذرت سیاسی پرت کرده اند مثلا. به خاطر بیانه ای که اخیرا ترکیه علیه ایران منتشر کرد.

    پاسخحذف
  2. با توجه به اینکه این مطلب از سایت "محسن ناموس" هست، احتمال داره به قول این دوستمون مثلا خوشمزگی درآوردن تا تیکه سیاسی انداخته باشند.

    پاسخحذف
  3. چه اشکالی داره. یک کار درست هم که می کنند شما کاسه داغتر از اش می شوید! حکایت شما همان حکایتیست که حالا این ها چون آخوند هستند پس حرف حرفی بزنند شما هم باید با آن مخالفت بکنید.

    ترجمه درست کشور ترکیه در اصل ترکستان می بوده که از قدیم به این شکل ترجمه نشده است ولی بوقلمون هم به کشورشان می آید.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. چند کلاس سواد داری پسر خوب؟ از کی تا حالا اسامی خاص رو ترجمه می کنند؟ اصلا از کی تا حالا اسم کشورها رو به فارسی بر می گردونند؟ برو تو جامعه بگو به کشور "بوقلمون" سفر کردم تا ببینی چند سال و چند ماه سوژت می کنند.

      حذف
    2. در ادامه کامنت سوم از بالا.
      اولا من ادعای سواد نکردم. دوم هم اینکه این قانون را از کجا آورده ای که اسم های خاص را ترجمه نمی کنند؟! سازمان ملل بهتر دانسته است که به طور کلی در هر زبانی اسم های مناطق را به همان اسمی که مردم محلی می شناسند بنامیم ولی این یک قانون نیست و در بسیاری از موارد نیازی به این کار هم نیست و همچنین با توجه به قدمت فرهنگی برخی از کشورها در بسیاری از موارد هم اصولا نشدنی است. ضمن که در کتاب ادبی گذشته ما به وفور اینکار انجام شده است.
      وقتی در فرهنگ ما کلمه بسیار مناسب و با سنخیتی مانند ترکستان وجود دارد چه لزومی دارد به نامیدن آنجا به ترکیه!!

      مهاجرت گسترده ایرانیان به خارج کشور متاسفانه باعث بروز قشر بدون هویت یا با هویت کمرنگی گردیده است که اصولا وابستگیشان به هویت ملیشان فقط در حد فارسی صحبت کردن است. کافی است در اروپا یا آمریکا مطلب یا موردی عنوان و رایج شود تا آنها هم بدون تفکر به زبان فارسی برای ایرانیان بلغور و تلقین کنند!!
      نمونه حرفهایی که در اینجا اقای گمنامیان می گوید در وبلاگهای دیگری هم به وفور دیده می شود که متاسفانه هنوز در بین عامه مردم غرب هم پذیرفته نیست و خریدار ندارد چه برسد به مردم کشور خودمان که اصولا جنس مشکلاتشان متفاوت هم هست. طرف هزاران مشکل در اولویت داخل کشور را رها کرده، چسبیده است به حقوق همجنسگرایان!! که هنوز هم در بیش از 15 کشور دنیا به رسمیت شناخته نشده است!!
      تهمورس

      حذف
    3. اسم همجنسگرایان را آوردم. الان باز یک عده فغان برمی دارند که عله و بله و ...

      جلبک هم می داند که رابطه ی دو نفر بزرگسال به خودشان مربوط است و خوشبختانه حتا مردم عادی ایران هم چندان مشکلی با این قضیه ندارند. (حداقل در تهران)
      اینکه در غرب همجنسگرایان اینقدر سر وصدا راه می اندازند و ادعای حق و حقوق می کنند قضیه اش متفاوت از این حرفهاست. چیزی که برای ما ایرانیان، با این همه مشکلات ریز و درشت شاید در صد سال آینده هم معنای چندانی نداشته باشد. همجنسگرایان در غرب بیشتر از نگاه چپ چپ مردم ناراحت هستند و می خواهند که مردم حتا نگاه چپ هم به آنها نکنند!! و در ضمن از مزایای قانونی یک خانواده متاهل هم برخوردار باشند. حالا این آقایان تحت تاثیر هیاهیوی آنان در اینجا، برای مردم ایران هم نسخه می پیچند!! و مردم را متهم به جمود و دگم بودن می کنند.

      جمع کنید این بساط لهو و لعب را


      تهمورس

      حذف
  4. این مرغ چیکار که نمی کنه .تاثیر رو اسم کشور و بوقلمون میزاره

    پاسخحذف
  5. جناب گمنامیان سلام خیلی دوست دارم در مورد این سانسور مطلبی بنویسد
    http://www.fakhravar.org/2012/07/blog-post_18.html

    پاسخحذف
  6. تابناک انتی ترک چشم دیدن پیشرفت ترکا رو نداره.این رو از مقالات و خبرهای ضد آزربایجان و ترکیه ش میشه فهمید.از همین الان به فرزندان گوه روش(کوروش) این اخطار رو میدم که بهتره خودکشی کنین چون آینده کاملا بر ضد شماست و دق میکنین اگه آینده رو ببینین.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اولا که با تصحیح اشتباهی که انجام داده بود نشان داد که این کارشون عمدی نبوده دوما شما مثل اینکه خیلی عصبانی هستی این همه پول نفت ایران سرازیر شد به تبریز و اطرافش اینهمه امکانات دولت داده به اونجا عوض قدردانی طلبکار هم هستید؟
      سوما اشرفیان بناب که خودش اذری هم هست نشان داده که اذری ها ی ایران و فارسها و سایر اقوام از یک ریشه هستنند و هیچ نزدیکی بین ترکهای ایران و ترکیه وجود نداره با این حال من نمی فهمم شماها چرا سنگ ترکیه را به سینه می زنید؟
      ایران هم اکنون در المپیک در رده 14 جهان ایستاده و در اینده با تغییر حکومت وضع ایران بسیار خوب خواهد شد تا جایی که من با بچه های تبریز در ارتباطم میدونم که امثال شماها اقلتی بیش نیستید
      راه ترکیه بازه و ویزا هم نمیخاد شما میتوانید تشریف ببرید اونجا زندگی کنید کسی نخواسته که در خاک ایران بمانید و داد و بیداد کنید.ما هم حواسمون به خاکمون هست برادر من
      در مورد کورش شما هر اسمی میخای بذار با یک کلام دو کلام شماها تاریخ عوض نمیشه همین عصبانیت شماها نشان دهنده اینه که در موضع ضعف قرار دارید از دید روانشناسان خشم نشانه ترس است.
      تو این استان بیشترین نفت کشور تولید میشه و بیشترین امکانات کشور در اختیار شما ها قرار داده شده در حالی که تمام استانهایی که نفت تولید میکنن محروم هستند عوض اینکه خجالت بکشید و از کودکان و روستائیان و سایر ادمهای اینجا خجالت بکشید امده اید و معلوم نیست به چه دلیلی طلبکار ملت شده اید در طول تاریخ هم بیشترین جنایتها را مرتکب شده اید اقا محمد خان شما کم تو شیراز و کرمان جنایت نکرده
      اون ترکیه رو هم که سنگش رو به سینه میزنی چندین نسل کشی تا حالا انجام داده نسل کشی ارامنه نسل کشی یونانی ها نسل کشی کردها کافیه فقط سرچ کنید تا ببینید چه جنایتها کردن
      بعد تاریخ ایران رو زیر سوال میبرید تارخ هخامنشیان که سرشار از نوع دوستی است اولین بیانیه حقوق بشر توسط کوروش صادر شده که تو سازمان ملل اسنادش نگه داری میشه
      فعلا که امثال شماها دارید دق می کنید با تحریف تاریخ و واقعیت سعی دارید که برای خودتون و پان ترکها ی جناینتکار تاریخ بسازید همچین چیزی محاله
      این حرکات شماها در حافظه مردم ثبت میشه و به موقع حسابتون رو خواهند رسید.شما ها به یک گوشمالی حسابی نیاز دارید فقط برو دعا کن که جمهوری اسلامی بمونه و گرنه ادمهای زیادی رو میشناسم که قسم خوردن با تغییر رژیم بیان ترتیبتون رو بدن

      حذف
  7. ترکهای ترکیه به بوقلمون هندی میگویند چونکه بوقلمون از هند به ترکیه آمده، بیشترترکهای آزربایجان به بوقلمون هشترخان میگویند گویا بوقلمون برای اولین بار از هشترخان (آستاراخان روسیه) به آزربایجان آمده.

    پاسخحذف
  8. عربها به بوقلمون نر: ديك رومي، به بوقلمون ماده: دجاجة رومية میگویند روسها ، لهستانیها، اوکراینیها ووبوقلمون را اکثرا به نام هندی با لحجه های مخصوص بخود مینامند.معنی سبز علی به عربی میشود: أخضرعلی، به هلندی میشود خرونعلی، به آلمانی میشود گرونعلی و به تاگالوگ علی برده وووووو.....

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.