سه‌شنبه، مرداد ۱۷، ۱۳۹۱

در نبرد سوریه و اسراییل، چگونه تانک های سوریه ای «درو» شدند؟!

چند شب پیش برنامه مستند بامزه ای دیدم که اینجا خلاصه اش را می نویسم:
در زمان جنگ اعراب در سال 1973، علی رغم اینکه شوروی تا جایی که می توانست سوریه را مسلح کرده بود، اما سوریه شکست سختی خورد.
شاید مهمترین عامل شکست در جنگ زمینی (که سرنوشت جنگ را عوض کرد)، حمله گروه پیشرو تانک های سوریه بود. سوریه با پانصد تانک به ضعیف ترین قسمت مرز اسراییل حمله کرد، در جایی که اسراییل تنها چهل تانک داشت.
این چهل تانک، نتیجه جنگ و تاریخ منطقه را عوض کردند!  چرا که علی رغم تعداد کم، تمامی تانک های سوری را نابود کردند.
تعداد تانک های سوری، یازده برابر تعداد تانک های اسراییلی بوده است، اما نکته بامزه اینجا بود که برد تانک سوری دو کیلومتر بوده، اما توپ تانک های اسراییلی، سه کیلومتر برد مفید و دقیق داشته است!
نکته بعدی اینجا بوده که لوله توپ تانک های ساخت شوروی، به سمت پایین حرکت نمی کرده و نمی توانسته به سمت پایین شلیک کند( تنها یک اشکال فنی کوچولو!) ولی تانک های اسراییلی به راحتی می توانستد به سمت بالا شلیک کنند، لذا خودشان را در موقعیت پاییتری از تانک های سوری قرار داده بودند...!!
بدین ترتیب، تانک های سوری «درو» می شوند...!!
توضیحات بیشتر در ویکی 
--------------نوشته دیگر امروز من:



۶ نظر:

  1. در نبرد اسرائیل و حزب الله چطور تانکهای اسرائیل درو شدند؟
    خاک بر سر اسرائیل که از پس یه گروه چریکی کوچک بر نیامد

    پاسخحذف
  2. در مورد تانک سوری و اسرائیلی : خیلی‌ فیلم هندی نگاه نکن، برات ضرر داره، بدم برو مرجع ۱ سایت معتبرتر پیدا کن.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. این نوشته را بر اساس مستند کانال دیسکاوری نوشتم، از آن معتبرتر؟!؟!؟!؟

      حذف
    2. جمع کن توهماتو اسرائیل اگه میتونست حزب الله رو شکست میداد

      حذف
    3. حزب الله نیروهای خود را داخل مساجد و بیمارستان ها و مدارس نگه می داشت، اسراییل نمی توانست به آنها حمله کند.

      حذف
  3. شرم آوره شکست مفتضحانه اسرائیل رو رو مقابل دو سه هزار چریک انکار میکنی اسرائیل حتی نتونست یک وجب از جنوب لبنان رو اشغال کنه
    آخرش هم با سرشکستگی عقب نشینی کرد
    ا

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.