دوشنبه، مرداد ۱۶، ۱۳۹۱

بازداشت وبلاگ نویسان، نشان می دهد چقدر این رژیم لرزان است که با تایپ چند کلمه، اینچنین بنیادش به لرزه می افتد!

بنا به گزارش های رسیده، عباس خسروی فارسانی، دانشجوی دوره دکتری فلسفه، و وبلاگ نویس به دلیل داشتن وبلاگ و انتقاد از رژیم اسلامی در آن، بازداشت شده و مدت بیست روز مورد آزار و شکنجه قرار گرفته است. اکنون او با وثیقه ای سنگین موقتا آزاد شده تا دادگاه حکم مجازات برای او صادر کند.

نکته اینجاست که دادگاه نمایشی قصد دارد بر اساس اعترافات و مدارکی که وزارت اطلاعات طی بیست روز آزار این جوان فراهم کرده است، برایش حکم صادر کند، و این عمل، در تمام دنیا احمقانه محسوب می شود، چه آنکه اعترافاتی که زیر شکنجه اخذ شده باشد، فاقد هیچ ارزش حقوقی است.

ده ها وبلاگ نویس و فعال اینترنتی، در بازداشت به سر می برند. از حسین رونقی ملکی گرفته تا عباس خسروی. حتی رژیم با بی شرمی، به گروگانگیری و آزار خانواده وبلاگ نویسانی که خارج از کشور هستند، اقدام می کند، مثلا پدر بی گناه یاشار خامنه را گروگان می گیرند و درخواست  می کند وبلاگ نویس به کشور بازگردد تا پدرش را رها سازند!!

در جمع بندی واکنش های وحشیانه رژیم، تنها می توان نتیجه گرفت که این رژیم بسیار لرزان تر از آن چیزی است که همه تصور می کنند! براستی، چگونه حکومتی است که با تایپ چند کلمه بر روی کیبورد، اینچنین به لرزه می افتد و اینچنین دیوانه وار به گروگانگیری و شکنجه کردن نویسندگان روی می آورد؟!

سران رژیم اسلامی، ناتوان از فهم این نکته هستند که این بازداشت ها و آزارها، ما وبلاگ نویسان را مصمم تر می کند!

بازداشت وبلاگ نویسان باعث قاطعیت بیشتر ما وبلاگ نویسان، در ادامه راه خودمان می شود و ما وبلاگ نویسان، به چشم خود می بینم که کار ما چقدر اثر مثبت دارد؛  ارزش کار خود را در می یابیم و به اهمیت مسئولیت و وظیفه خود در روشنگری، آگاهی بیشتری می یابیم.

آرزو دارم که دادگاه، هر چه زودتر حکم تبرئه این وبلاگ نویس فهمیده و شجاع را صادر کند.

پیوند به وبلاگ آقای عباس خسروی فارسانی

پی نوشت یک: 
بازداشت وبلاگ نویسان داخل کشور، بار مسئولیت فعالین وب نگار و ساکن خارج ایران  را صد چندان می کند، مباد که لحظه ای نوتبوک و قلم را کناری بگذاریم! 

پی نوشت دو:
بیانیه کانون وبلاگ نویسانایران را در زیر می بینید:

کانون وبلاگ نویسان ایران، بازداشت و آزار عباس خسروی فارسانی (وبلاگ نویس) را رفتاری شرم آور و نقش آشکار حقوق بشر می داند.
بنا به گزارش های دریافتی، عباس خسروی فارسانی، عضو کانون وبلاگ نویسان ایران که  دانشجوی دوره دکترای فلسفه غرب در دانشگاه اصفهان است، مدت بیست روز را در بازداشت اداره اطلاعات استان اصفهان سپری کرده و به شدت مورد آزار قرار گرفته است. او اکنون با وثیقه ای سنگین به صورت موقت آزاد  و منتظر صدور رای توسط دادگاه است.

کانون وبلاگ نویسان ایران، ضمن اعتراض به بازداشت، سیر غیرقانونی پرونده، و بد رفتاری های صورت گرفته با این وبلاگ نویس، خواستار تبرئه فوری او در دادگاه است. باید به قاضی آن دادگاه یادآور شد که صدور حکم مجازات، در حالی که متهم (شاید کلمه قربانی بهتر است)، مدت بیست روز مورد آزار بی رحمانه قرار گرفته است، توهین به نام «دادگاه و عدالت» است.

قاضی پرونده ای که حاضر گردد برای یک نویسنده، صرفا به دلیل اظهار نظر خود و علی رغم سیر غیر قانونی پرونده، حکم مجازات صادر کند، شان خود و دادگاه را به زیر سوال برده است.

کانون وبلاگ نویسان ایران، از قاضی پرونده می خواهد قبل از صدور حکم، حداقل برای لحظه، به وجدان خود رجوع کند.
کانون وبلاگ نویسان ایران
------------------------------نوشته های دیگر چند روز پیش این وبلاگ:

۵ نظر:

  1. لینک بالاترین :
    https://balatarin.com/permlink/2012/8/6/3110631

    پاسخحذف
  2. ابولاشی از امام نقی پرسید:

    « یا ابن رسول لولا، چگونه بفهمیم که آیا واقعا حکومتی اسلامی است؟!»

    امام نقی فرمودند:
    «آن حکومت را با اصول اسلام بسنجید، مثلا آنرا با نماز مقایسه کنید، نماز که اصول دین است، با یک حدث اصغر، باطل می شود، بروید ببیند آیا آن نظام اسلامی نیز، با گفتن یا تایپ چند کلمه، به خطر می افتد یا نه؟!»

    پاسخحذف
  3. هیچ رژیمی در دنیا به اندازه اسرائیل منفور متزلزل آدمکش تروریست و تژاد پزست نیست

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. میگن ملّا نصرالدین یه میخ طویله کوبید وسط حیات خونش و به مردم گفت اینجا مرکز زمینه !

      مردم گفتن : ملا ،گرفتی‌ ما رو؟

      ملا گفت : نه والا! هر که شک داره، خودش متر کنه!

      حذف
    2. چطور میتونی جنایات اسرائیل کودک کش رو انکار کنی ؟

      حذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.