دوشنبه، مرداد ۲۳، ۱۳۹۱

پنج جنایتی که رژیم در حق زلزله زدگان آذربایجان مرتکب می شود!


1.     علی رغم زلزله خیز بودن ایران و علی رغم ثروت فراوان کشور، هیچ اقدامی برای مقاوم سازی خانه روستاییان صورت نگرفته است. این جنایت باعث شده که این زلزله، تلفات وحشتناکی داشته باشد.
2.     بعد از وقوع زلزله، وظیفه نجات کسانی که زیر آوار مانده اند و یا زخمیان حادثهبه درستی  صورت نگرفته است، علی رغم ثروتمندی ایران، هیچ امکانات شایسته ای برای نجات کسانی که زیر آوار مانده اند، تدارک دیده نشده است!
3.     مواد غذایی و چادر و دیگر ملزومات زندگی به نحو کافی در اختیار بازماندگان قرار نگرفته است.
4.     رژیم با بی شرمی تمام، نه خود به قربانیان کمک می کند، نه اجازه می دهد که کشورهای خارجی کمکی کنند. علی رغم اینکه بسیاری از کشورها، اعلام آمادگی کرده اند، رژیم اجازه ورود کمک ها را نمی دهد! (منبع)
5.     تسلیت و همدردی، کمی است به داغدیدگان و قربانیان این حادثه تلخ. اما رژیم چون سدی عظیم بین مردم ایران و قربانیان قرار گرفته است. رژیم با بی شرمی تمام، تنها رسانه رسمی مملکت را به دعا و عزاداری اختصاص داده و اجازه نمی دهد که هموطنان قربانیان در دیگر نقاط کشور از وقوع فاجعه آگاه شوند، در نتیجه قربانیان فاجعه، از شنیدیدن تسلیت و همدردی دیگر هموطنان خود، آگاه نخواهند شد. 

۷ نظر:

  1. ۱- " رژیم با بی‌شرمی تمام، نه خود به قربانیان کمک می کند، نه اجازه می دهد که کشورهای خارجی کمکی کنند. علی رغم اینکه بسیاری از کشورها، اعلام آمادگی کرده اند، رژیم اجازه ورود کمک‌ها را نمی دهد!"

    بله، با کمال تعجب من هم این خبر رو دیدم! دوستان، این لینک خبری از بی‌بی‌سی رو لطفا ببینید:
    http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2012/08/120813_mgh_iran_azerbaijan_earthquake.shtml

    در بخشی از این خبر میخونیم:

    "گزارش شده است که چندین کشورهای همسایه ایران از جمله ترکیه، روسیه، پاکستان و امارات متحده عربی برای ارسال کمک‌های انساندوستانه به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی اعلام آمادگی کرده‌اند.سوئیس، تایوان، سنگاپور، آلمان، فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های هلال احمر و صلیب سرخ، دفتر یونیسف در تهران و پزشکان بدون مرز نیز آمادگی خود را برای ارسال کمک و امدادرسانی به آسیب دیدگان اعلام کرده اند.

    با این حال، مقامات رسمی ایران گفته‌اند که عملیات امدادرسانی با استفاده از توان داخلی انجام می‌شود و "نیازی به کمک‌های بین‌المللی نیست."

    آقای گمنامیان عزیز، و سایر دوستان، من جدی جدی اینو متوجه نمی‌شم! امداد رسانی توسط گروههای خارجی‌ به نشانه انساندوستی، امری بسیار معقول و جا افتاده در دنیاست که در هنگام رخ دادن بلایای طبیعی انجام میشه. اینا "با چه منطقی‌" این کمک‌ها رو ردو کردند؟ از چی‌ می‌ترسند؟

    ۲- "رژیم با بی‌شرمی تمام، تنها رسانه رسمی مملکت را به دعا و عزاداری اختصاص داده و اجازه نمی دهد که هموطنان قربانیان در دیگر نقاط کشور از وقوع فاجعه آگاه شوند، در نتیجه قربانیان فاجعه، از شنیدیدن تسلیت و همدردی دیگر هموطنان خود، آگاه نخواهند شد. "

    جدی جدی یعنی‌ تا این حد؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. Ulysses عزیز

      یادم است زمان زلزله شمال، آمریکا یک هوایپمای کمک های ویژه و اضطراری فرستاده به ایران، این اولین قدم بود و وزارت امور خارجه آمریکا گفته بود چندین هواپیمای دیگر هم آماده بارگیری است، هواپیما در فرودگاه مهرآباد زمین نشست ولی ملا ها اجازه تخلیه بار ندادند! این هواپیما مجبور شد به آمریکا بازگردد...!!

      امام جمعه تهران (موسوی اردبیلی) گفته بود اگر صدها هزار نفر هم در زلزله بمیرند، ما نیازی به کمک آمریکا نداریم...!!

      من این سخنان او را زنده از رادیو می شنیدم و چشمانم پر از اشک بود، ده ها هزار هموطن ما مرده بودند، ده ها هزار نفر زخمی بودند، آنوقت آقای آیت الله از پیش زن صیغه ای بیست ساله اش بلند شده بود و آمده بود و دستور می دهد و حرف از کشته شدن صدها هازار انسان می زد...!

      حذف
    2. "امام جمعه تهران (موسوی اردبیلی) گفته بود اگر صدها هزار نفر هم در زلزله بمیرند، ما نیازی به کمک آمریکا نداریم...!"

      میگن روزی "ملا نصرالدین" تصمیم میگیره طبق معمول مردم رو سر کار بذاره. قابلامه ای بر می‌داره و میره تو کوچه و شروع میکنه جار زدن که مردم چه نشستید که فلان جا آش نذری میدان. مردم هم "طبق معمول" از فرمایش ملا شدیدا استقبال کرده، خیل عظیمی‌ قابلامه به دست جهت گرفتن آش نذری "حمله ور" میشن. در این حین، ناگهان ملا خودش هم دچار گرفتگی شدیداز ناحیه جو شده، خودش هم دروغ خودشو باور میکنه، و پیشاپیش مردم جهت گرفتن آش نذری میدوه...

      با این لطیفه، آنچه شما فرمودید برای من قابل هضمه. این لطیفه، حکایت رابطه ملا‌های ایران با آمریکاست. آنچنان دیوانه وار نسبت به آمریکا "دشمن سازی و دشمن پنداری" کردند، که خودشون هم باورشون شده.

      ولی‌ آنچه من نمی‌فهمم اینه که در مورد زلزله تأسف بار اخیر، این احمق‌ها حتا کمکهای کمیته جهانی‌ هلال احمر رو هم رد کردند، که من براش هیچ جوکی سراغ ندارم! "شما چطور"؟!

      حذف
  2. iynke iyn hokomat nazashte az kharej komak biyad baedan gandehs dar miyad mifahmim ye nirogah zir zanimi monfajer shdeh na yek zelzele tabiei shayad mitarsan tashaeshoato andazeh giri konan to mantaghe

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. دوست عزیز، با احترام، من با این نظر شما در مورد امکان ارتباط داشتن این زلزله، با یک آزمایش یآا حادثه اتمی‌ زیاد موافق نیستم. چرا که اگر چه من کارشناس زلزله نیستم، ولی‌ به نظر من الگوهای ارتعاشی زمین در یک زلزله طبیعی با یک انفجار اتمی‌ حتما متفاوت و قابل تمیز هست. بنا بر این، برای فهمیدن اینکه آیا چنین اتفاقی افتاده یآا نه، نیازی به بازرسی مستقیم سایت انفجار نیست. کارشناسان با برسی‌ الگهای ارتعاشی ثبت شده توسط زلزله سنج هایی که در همه کشورهای همسایه هم وجود داره (با فرض اهمال ایران از در اختیار قرار دادن داده‌های خود) به سهولت میتونند به طبیعی یا مصنوعی بودن این زلزله پی‌ ببرند.

      از طرفی‌، معمولان انفجارهی خواسته یآا ناا خواسته اتمی‌، عوارضی آشکار هم روی زمین ایجاد میکنه. لطفا این ویدئو رو ببینید:
      http://www.youtube.com/watch?v=S1f6vbiuUt0

      در تایید صحبت فوق، لطفا به لینک بسیار جالب زیر هم از سایت نشنال جئوگرافی مراجعه کنید:
      http://news.nationalgeographic.com/news/2012/04/120411-north-korea-rocket-test-nuclear-weapon-world-science/

      و به خصوص این بخش:
      "Tracking "Invisible" Nuclear Tests in North Korea

      Underground nuclear tests may be hidden, particularly in secretive North Korea, but that doesn't mean they go undetected. (Related: "Escape From North Korea.")

      A global network of seismic stations monitors such tests, reporting to the Comprehensive Nuclear-Test-Ban Treaty Organization, which documents any explosions.

      And if radiation is vented, 80 radionuclide stations worldwide can detect it in the atmosphere and report it to the organization.

      Past data from these networks suggest that North Korea's 2006 and 2009 tests were relatively low yield, perhaps the equivalent of the explosive force of a thousand tons of TNT, Pike said—versus about 20,000 tons of TNT for the Hiroshima and Nagasaki bombs."

      حذف
    2. تصحیح:

      ... از طرفی‌، معمولان انفجارهای خواسته یا نا خواسته اتمی‌ " زیر زمینی‌"، عوارضی آشکار هم روی زمین ایجاد میکنه...

      حذف
  3. اگر بخواهیم حکومت را در عقب ماندگی این روستاها مقصر بدانیم، خوب است به این هم فکر کنیم که آیا آذربایجان در سال 57 به وجود آمده یا اینکه سالهاست این مردم زیر بار این محرومیت هستند؟
    و اینکه آیا دولت باید به طور رایگان برای همه روستائیان خانه های مقاوم بسازد و یا اینکه با ارائه تسهیلات به کسانی که مایل به این کار هستند و فرهنگ سازی در زمینه مقاوم سازی عمل کند؟
    اگر این زلزله در این استان رخ نداده بود، چند نفر از این مردم به فکر بهسازی خانه های خود می افتادند.
    متاسفانه در اثر خیانت ها و اتلاف وقت ها به دعواهای سیاسی و جناحی، فرصت ساختن ایران از بین می رود و هر از چندگاهی چنین نمونه هایی رخ می نماید.

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.