پنجشنبه، شهریور ۰۹، ۱۳۹۱

بعد از انقلاب،زندان ها تبدیل به دانشگاه شد،اما به جای انتقال زندانیان به دانشگاه، دانشجویان را به زندان منتقل کردند..!

اوج دروغ و نیرنگ سران رژیم را می توان در مقایسه کنونی دانشگاه و زندان بیابیم!

قبل از انقلاب گفته می شد زندان ها را تخریب می کنیم و دانشگاه به جای آن می سازیم. منظور انقلابیون این بود که  جامعه را از لحاظ اخلاقی آنچنان ارتقا می دهیم که دیگر نیازی به زندان نباشد و زندان ها را تبدیل به دانشگاه خواهیم کرد.

بعد از گذشت سی و اندی سال، زندان ها ده برابر شده است! فساد جامعه را در همه ابعادی فرا گرفته است. بماند که تعداد زیادی از دانشجویان با شرف و آگاه ایرانی در زندان به سر می برند!

ختم کلام اینکه، زندان ها تبدیل دانشگاه شد، اما به جای انتقال زندانیان به دانشگاه، دانشجویان را به زندان منتقل کردند...!

همانطوری که می دانید هنرمند عزیز، آقای هالو را نیز به زندان برده اند! این شعر او (سروده شده در زندان اوین)، را بخوانید، ویدیو زیر نیز، اسامی برخی از دانشجویان قهرمان را می بینید.

در بهمن پنجاه و هفت، این را
دارم به خاطر بین آن آشوب
بر روی دیوار اوین، شخصی
بنوشت این جمله به خط خوب:
“مردم بدانید این که خیلی زود
با سرنگونی رژیم شاه
با همت روحانیون، زندان
تبدیل می گردد به دانشگاه ”
بعد از گذشت سال های سال
همواره با خود کرده ام تکرار
پس کو؟ چه شد آن وعده های خوب
پس کی محقق می شود این کار؟
تا این که افتادم به زندان و
دیدم به چشم خویشتن اینجا
مملو دانشجو و استاد است
این گونه زندان گشت: دانشگاه

۷ نظر:

  1. ه مسئله ایی که ذهنم را مشغول کرده اینه که چراگمنامیان عزیز با اینکه به زبان تند تیز انتقاد و بی پرده معروفه هیچ وقت از مصدق و یارانش که به دست بوسی خمینی رفتند و در شکل گیری جمهوری اسلامی نقش بسزایی داشتند انتقادی نکرده ای یاران مصدق حتی به شاپور بختیار که از هم حزبی هایشان یعنی جبهه ملی بود پشت کردند و او را از حزب اخراج کردند در دامان خمینی رفتند ؟! اولین تخلفات و تقلب های انتخاباتی در زمان مصدق انجام شد کجای دنیا را دیدی بر خلاف قانون اساسی مملکت یه نفر بیاد رفراندوم آن هم در دو نوبت 1 روز در تهران و 1 هفته بعد در شهرستان ها آن هم با صندوق های رای جداگانه که مشخص میشه شخص چه رایی داده برگذار کنه ؟!! در زمان مصدق هم نقض حقوق بشر و سرکوب منتقدین و مطبوعات وجود داشت بنا به قانون تصویب شده مصدق مطبوعات حق هیچگونه انتقادی نسبت به مراجع تقلید نداشتند رزم آرا که یکی از مخالفین مصدق بود ترور کردند و در مجلس با حمایت مصدق قاتل رزم آرا را با تصویب قانونی در مجلس از مجازات معاف کردند به این توجیه که رزم آرا مزدور بیگانه بود !! در وحشی ترین کشورها هم اینطوری مجلس یک کشور وحشیانه قاتل را آزاد نمی کند و از یک تروریست حمایت نمی شود ! شهربانی تحت امر مصدق هم به گفته چند تن از شاهدان شکنجه شده اند ! تعجب می کنم از شما که از رضا پهلوی میخواهید در تقض حقوق بشر پدرش اعتراف کند ولی هیچگاه این سوال را از طرفداران مصدق انجام ندادید واز مصدق هم هیچ انتقادی نکردید!! این هم مدرکی دال بر احترام نگذاشتن مصدق به حقوق بشر : - دکتر مصدق :" پارچه پارچه بکنند، زیربار حکومت این جور اشخاص نمی‌رویم (به) وحدانیت حق خون می‌کنیم، خون می‌ریزیم !!! ، و کشته می‌شویم (باعصبانیت) اگر شما نظامی هستید من از شما نظامی‌ترم .می‌کشم.!! همینجا شما را می‌کشم.!!!!"
    - رزم آرا -: من از آقای مصدق تعجب می کنم! مجلس جای استدلال و بحث است نه جای منازعه و مشاجره و فحش. اگر جای فحش بود چند نفر چاله میدانی میآمدند اینجا.
    (مذاکرات مجلس شورای ملی، جلسه 42، روز پنجشنبه 8 تیرماه 1329، به نقل از روزنامه رسمی کشور شاهنشاهی ایران، سال ششم، شماره 1569، پنجشنبه 15 تیر 1329، صفحه اول).

    مصدق علنا رزم آرا یکی از مخالفینش را در مجلس جلوی چشم همگان تهدید به مرگ کرد چندی بعد بعد رزم آرا ترور می شود! قاتلش هم با حمایت مصدق و مجلس حامیان او آزاد می شود !!! نقض حقوق بشر از این واضح تر ؟!!

    پاسخحذف
  2. گمنامیان طرفداران مصدق و اصلاح طلبان با اتحاد با همدیگر بزرگترین مانع در شکل گیری شوارای ملی و سقوط جمهوری اسلامی محسوب می شوند سری به سایت ها و نظرتشان بزنید جمهوری اسلامی را فراموش کردند می خواهد شاه را سرنگون کنند انگار الان محمدرضا پهلوی حکومت می کند ! رادیو فردا بی بی سی صدای آمریکا بالاترین و ... در تسخیر لابی اصلاح طلبان و مصدقیون هست حتی برای ضربه زدن به پهلوی حاضر شدند به مجاهدین در بالاترین هم باج بدهند حملات بی سابقه ایی را علیه رضا پهلوی شروع کردند و بدترین توهین ها و تهمت ها را به رضا پهلوی می زنند در حالی که رضا پهلوی تنها با وقار و متانت خود در برابر آنها سکوت می کند و با تواضع و فروتنی حرفی اتحاد نمی زند اینها به هیچ وجه دغدغه زندانیان سیاسی و درد و بدبختی مردم را ندارند و تنها چیزی که برایشان مهم است منافع حزبی و باندی آنهاست اصلاح طلبان و احزاب طرفدار مصدق در حال حاضر به دلیل اینکه کارنامه سیاسی سیاهی دارند و زمانی خمینی را قدیس جلوه دادند و به مردم چپاندند پروژه در دست گرفتن قدرت در چارچوب حفظ نظام جمهوری اسلامی بعد از مرگ خامنه ایی را دنبال می کنند اونها به خوبی می دانند که در اتخابات آزاد رضا پهلوی به دلیل محبوبیت بالا بیشترین آرا را به احتمال زیاد کسب خواهد کرد برای همین با او و طرح براندازی با شورای ملی همکاری نمی کنند باید در مورد این جانواران موذی افشا گری کرد طرفداران مصدق با بزرگنمایی در مورد حوادث 28 مرداد و دولتی شدن صنعت نفت که اقتصاد کشور را ویران و با تحریم مشابه وضع الان مواجه کرد سعی در مخفی نگه داشتن روحیه دیکتاتوری مصدق و کودتای او بوسیله حزب توده بودند و ماجراها را تحریف شده و وارونه به خورد ملت دادند و از مصدق یک میهن پرست پوشالی و دروغین ساختند مصدق کسی بود که زمانی که مشروطه خواهان به وسیله شاهان قاجار سر بدار بودند و برای آزادی کشور خون میدادند اون با پول ملت و رانت خواری فامیلی با شاه قاجار بورسیه تحصیلی دریافت کرد و به خارج از کشور رفت او کسی بود که هیچگونه حمایتی از انقلاب مشروطه نکرد و هیچ گونه انتقادی هم از شاهان خائن قاجار انجام نداد چطور به رضا پهلوی گیر می دهیم برای اینکه پسر محمد رضا پهلوی و رضا خان بود ولی به مصدق که میرسه هیچگاه این استدلال به کار نمی برند و نمی گویند که مادر مصدق هم زمانی دختر عموی ناصر الدین شاه و پدرش هم وزیر ناصرادین شاه قاتل امیر کبیر بود به نظرت چرا رفتار های اینچننین غرض ورزانه ایی بعضی ها دنبال می کنند ؟!!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ما میگیم حکومت مادامالعمر فرد با اصول حقوق بشر مغایرت داره، حالا چه مصدق می‌خواست مادامالعمر حکومت کنه، چه محمد رضا یا رضا پهلوی، چه خآمنه ایی، چه میرحسین موسوی.

      این یارو میگه "چرا به رضا پهلوی که می‌خواد شاه بشه گیر سه‌ پیچ میدین، به مصدق ۲۰ ساله که با بورس قجر رفته درس خونده گیر نمیدی". ما میگیم نره این میگه بدوش.

      چند بار شنیدین که مردم و بچه‌های مردم و نواده‌های مردم آقا بالاسر مادامالعمر و توله ‌هایش رو نمیخوان، حالا چه توله‌های مصدق باشه ، چه موسوی چه پهلوی. مصدق و رضا پهلوی و رضا شاه و خمینی ایکون‌هایی‌ بودند که مردند، تمام، خالص، در خاطره‌ها هستند، خوب یا بد.

      میلیونها ایرونی‌ بافرهنگتر، باسوادتر، با شعور تر و باهوشتر از فرزند موسوی، فرزند محمد رضا و فرزند مصدق ، هستند که صلاحیت دارند به صورت مشورتی و مقطعی برای پیشرفت و اعتلا یه ایران پیشقدم شده، قدرت محدود گرفته و جابجا شوند،چرا آی‌کیو شما دقیقا در حد آی‌کیو بسییجیان گوسفند دنبال نقدی و طائب است آخه؟ حال به هم میزنید

      حذف
    2. یک فوق دکترای عاص و پاس در آمریکا بیشتر نیستم، از دخالت در سیاست، جلب توجه و قدرت طلبی متنفرم، ولی‌ از یک چیز مطمئنم. اگر یک روز ایران آزاد شد و وقت انتخابات آزاد رسید، اگر چنان قحط رجالی بود که رضا پهلوی بخواهد بیشترین رای را بیاورد، از طریق شبکه‌های اجتماعی و دانشگاهیان کمپین و احزابی به راه خواهیم انداخت که بتواند، شوراهای از همان میلیون‌ها ایرانی‌ که فضا پیمای مریخ را طراحی و هدایت می‌کنند، همان ایرانیهایی که جهان غرب مدیون تفکرها و کشفیات‌شان هست، و همان دانشجویان، هنرمندان و متفکرانی که در زندانهای رژیم میپوسند، را تشکیل دهد برای اداره موقّت این مملکت، برای نوشتن قانون اساسی‌، برای تشکیل احزاب و برای آینده ایران. مثل همون کسانی‌ که اعلامیه استقلال آمریکا رو امضا کردند.

      آقایان ذوب در پهلوی که تنها برگ برنده تان یک مشت جنازه پوسیده مصدق، بختیار، رضاشاه، خمینی و بنی صدر است، و یک مشت اصلاح طلب نادانتر از خودتان، مطمئن باشید که، در این بازی باختید.

      اگر ایران آزاد شد، بدونید که مردم مجبور نیستند که بین موسوی و رضا پهلوی انتخاب کنند که رضا جان رای بیاورد یا نیاورد.

      متفکرین واقعی‌ در زندگی‌ نیازی به قدرت جویی و تبلیغ برای حکومت خود و تخم و ترکشون رو ندارند. ولی‌ اگر بنا با حکومت فرد باشد، شک نکنید، که دلسوزان اجازه جولان دادن یک مشت فرصت تالاب را نخواهند داد. . مقاله ایی خوندم در مورد احمد زویل (محقق مصری برنده نوبل و استاد دانشگاه کل تک‌ آمریکا) که نقش مهمی‌ در پیشبرد انقلاب مصر داشت ولی‌ وقتی‌ از اوو خواستند که کاندید رئیس جمهوری شود، حاضر به این کار نشد.
      http://www.sciencemag.org/content/333/6040/280.summary
      مطمئن باشید که در ایران آزاد قحط رجال نداریم

      حذف
    3. کسی‌ مشکل شخصی‌ با آقا رضای پهلوی نداره، ولی‌ آی‌کیو خودش و باباش و مشوراش با آی‌کیو خمینی، رفسنجانی، خاتمی، خلخالی و خآمنه ایی فرق چندانی نداره. نیتش خوب، جای خود، ولی‌ کی‌ گفته نیت خاتمی و موسوی یا حتّی خامنه ایی ضرورتاً بد است؟ کی گفته نیت محمد رضا بد بود، یا نیت هیتلر بد بود یا نیت استالین یا قذافی یا نیت مصدق یا بنی صدر یا یزدی؟چیزی که زیاد داشتیم و داریم و خواهیم داشت ، نیت بسیار خوب آدمهای احمقی است که فکر نمیکنند چون توان فکر کردن و سلولهای خاکستری ندارند.

      حذف
  3. اسم رضا پهلوی اومد چماق اصلاح ها مصدقیون قلاده پاره کردند حمله کردند ! جناب فوق دکترای آس و پاس شما واقعا شوت تشریف دارید یا خودتون را زدید به شوتی ! یعنی واقعا نمی دونید رضا پهلوی تیمی از متخصصین و دانشمندان ایرانی خارج از کشور را برای قانون گذاری و مدیریت ایران بعد از آزادی بوجود آورده؟!! تابلویی نافت به خاتمی اصلاح طلبان بنده به دکتر با شخصیت و با شعور هیچ وقت نمیگه اینجا من قوف دکترا هستم ومخالف رضا پهلوی آنهم با این ادبیات احمقانه معلومه سوادت در چه حده !! از روباه شما اصلاح طلبان مکار تر هستید همه 4 کامنت بالا از یک نفر است بمیرید از حسادت و محبوبیت رضا پهلوی ! جمهوری خواهان هیچ کاندید محبوبی ندارند همشون زمانی خابه لیسان اخوند ها بودند از چشم مردم افتادند به پاس زحمات و خدمات و مظلومیت خاندان میهن پرست پهلوی مطمئن باشید مردم به شاه شدن رضا پهلوی رای خواهند حالا برید خودتون رو بکشید تنها فعال سیاسی که 100 هزار لایک در فیس بوک داره رضا پهلوی هست هیچ فعال سیاسی تا این اندازه محیوبیت بین مردم نداره

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.