یکشنبه، تیر ۱۱، ۱۳۹۱

دیگر به منشور کورش فخر نمی فروشم، بلکه از آزار افغان های ساکن ایران شرمسارم!/چرا مردم یزد به حمایت از اقلیت افغان برنخواسته اند؟

بی پرده بگویم، عمل برخی از مردم یزد در نقض حقوق بشر، زشت تر از کار رژیم است...!

در پی اتفاق دلخراش یزد، نکات ذیل شایان یادآوری است:

-         چرا اکثریت مردم یزد، جلوی آزار اقلیت افغان را نگرفته اند؟! حمله به دویست خانه، زمان و نیروهای زیادی را می طلبد. چرا مردم یزد به حمایت از اقلیت جامعه افغان برنخواسته اند؟! بدون هیچ پرده پوشی می نویسم، همه ما می دانیم اگر اکثریت مردم یزد، در مقابل این عمل زشت چشم بر هم نمی گذاشتند، اقلیت مردم جرات نمی کردند چنین کار زشتی را مرتکب شوند.
-         در جوامع متمدن، کمک نکردن به کسی که در حال مرگ است یا خطری او را تهدید می کند، خود یک جرم است. مثلا اگر یک بیمار را در وسط جاده بیابید و او را به بیمارستان نرسانید و یا به او کمک نکنید، جرم مرتکب شده اید! چرا مردم یزد به کمک افغان های ساکن شهر نرفته اند؟!
-         نمی توان زبان در کام گرفت و سخن نگفت! اتفاق زشتی رخ داده  و ما را شرمسار کرده است. اینکه وانمود کنیم که هیچ رخدادی صورت نگرفته است، زشتی ماجرا را نمی پوشاند!
-         چه رخدادی؟!
بنا به گزارش صدای آلمان، در پی تجاوز دو جوان افغان به یک دختر هیجده ساله و قتل او، برخی از مردم یزد و نیروی های امنیتی به اقلیت افغان ساکن یزد حمله می کنند، به محل سکونت دویست خانواده  آسیب می زنند، حتی منابع رسمی دولت افغانستان، خبر از تجاوز به دختران افغان داده است.
-         هر جامعه ای (چه افغان و چه ایرانی)، خوب و بد دارد. کار بد و زننده یک آدم متجاوز را نمی توان به حساب کل آن جامعه گذاشت.
-         بر اساس گزارش پلیس ایران در چند سال پیش، اقلیت افغان ساکن ایران، به صورت متوسط کمتر از مردم ایران خلاف مرتکب می شوند!
-         هر کسی مسئول عمل خود است، نمی توان آقای ایکس را به دلیل جرم آقای آلفا، مجازات کرد، اینکه آنها از یک جامعه و یا حتی یک خانواده هستند، دلیل نمی شود که بخشی از مردم و پلیس، به آزار آقای ایکس بپردازند!
-         حساب رژیم و نیروهای امنیتی آن که مشخص است، می دانیم که رسما نقض حقوق بشر می کنند و از انسانیت بویی نبرده اند، اما کار آن بخش از مردم یزد که در این عمل زشت مشارکت داشته اند، بسیار زننده تر از رژیم بوده است.
-         عدد دویست خانواده، عدد بزرگی است، نمی توان گفت که اصلا مردم یزد در این ماجرا نقشی نداشته اند! اگر این کار از نظر اکثریت مردم یزد قبیح بود، آن اقلیت خطاکار مردم، جرات نمی کردند به نیروهای امنیتی و پلیس کمک کنند که به آزار انسان های بیگناه اقدام ورزند.
-         اینکه یک نفر متجاوز و آدم کش افغان، یک دختر را بکشد، یک کار زننده و زشت است. اما اینکه گروهی از مردم یزد، دست در دست نیروهای امنیتی، به آزار انسان های بیگناه بپردازند، آنهم به صرف اینکه گناه آنها افغان بودن آنهاست، یک عمل زشت و زننده ای است که تنها یادآور اعمال نژادپرستان هیتلری است...!
-         آیا باید بین رژیم که گروگانگیری می کند، با آن بخش اقلیت از مردم یزد که افغان ها را آزار داده اند، تفاوتی باشد یا نه؟! 
مطالب دیگر امروز من:







۲۸ نظر:

  1. http://www.youtube.com/watch?v=tgDWG_9-nN0

    پاسخحذف
  2. چرا به افغانها حمله میکنید؟ اگر قرار به حمله نژادی باشد این ترکهای خر در الویت قرار دارند حرومزاده ها

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خفاش شب یادتونه گفتند افغانی بوده چه جنایتها که در اطراف تهران در حق افغانها نشد بعد دیدید که متهم ایرانی بود. امان از غریبی و مظلومیت.

      حذف
  3. چرا افغان ها به دختر ۱۸ ساله ایرانی تجاوز میکنند و ان دختر بی نوا رابه شکلی وحشیانه به قتل میرسانند؟؟
    هاااا؟؟؟

    پاسخحذف
  4. کار زشت و زنندەی دیگری از ایرانیان کە نشان دادند جمهوری اسلامی نمایندەای شایستە برای آنان است.. خوب به دیگر ملتهاهم حق بدین کە بە خاطر رفتارهات عجیب و زنندەی جمهوری اسلامی و نوچەهاش، تمام مردم ایران رو در تمام جهان مجازات کنند!!!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. Tajavoz be Khaharanemoon ayb nist ! to dege che adam .... hasti!

      حذف
    2. aya kare oon afghani bi pedar zesht nabude?tajavoz be ye 2khtar irani bayad tahamol kard?....raveshe ma ravesh masihiya nist k age sili bekhorim trafe dge sooratemuno ham jolo biarim ...ma age sili bokhorim javb midim ....vaghan va3 tarze
      fekret motasefam

      حذف
  5. ملت عقب افتادهٔ احمق.

    دین کثیف اسلام و آخوندها حق این ملت احمق و خرافاتی هستش!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. عقب افتاده احمق اونه که خودش زنهای خودشو تو گونی میچپونه و جلوی صورتشون رو هم با پارچه میگیره بعد میره به دخترای کشوری که 30 سال از آنها پذیرائی کرده تجاوز میکنه.
      برو دهن کثیفتو آب بکش و از هم مسلکهای وحشی خودت طرفداری نکن. برو انسانیت یاد بگیر که این ملت با این همه مشکلاتی که دولت بی کفایتش براش درست کرده هنوز مهمانداری شما رو میکنه.
      یتد بگیرین وقتی نمک میخورید نمکدان رو نشکنید.
      نویسنده مقاله بالا هم یا جزو گروه نمکدان شکنه یا دوست داره تو این وسط از آب گل آلود ماهی بگیره و ادای انسانهای فارغ از حب وطن رو دربیاره. برو که حنات پیش ما ایرانیها دیگه رنگی نداره.

      حذف
    2. برو آقا خجالت بکش. من خودم یک ایرانی هستم اما نژاد پرستی شماها بسیار مشمئز کننده است. ۳۰ ساله که هم مسلکهای "تر و تمیز" شما یعنی آخوندها و پاسداران مشغول قتل و غارت و تجاوز به زنان و جوانان بوده است. شما در این مدت خفقان گرفته بودید. حالا تمام ناموس پرستی و غیرتتان برای افغانیها گل کرده است؟ ۳۰ سال تمام است که آخوند و پاسدار دارند این کشور را غارت میکنند و سهم من و تو ایرانی را از ثروت ملی غارت میکنند، خوردن نمک و شکستن نمکدان پیشکش. حالا شماها آمدی و طلبکاری نمکدان شکسته را از از افغانیهایی میکنید که ۳۰ است که به بیگاری گرفته اید. شما اگر ذره ای دلسوزی بابت ان دختر بخت برگشته داشتید، چرا بجای اصرار بر مجازات خاطیان، از حمله وحشیانه مشتی ارازل و اوباش حمایت میکنید.
      نه جناب من فکر نمیکنم که شما و امثال شما ذره ای دلتان برای ناموس هتک شده این دختر میسوزد. ناموس هتک شده این دختر با ناموس هتک شده ترانه موسوی چه فرقی دارد؟ ناموس هتک شده این دختر با ناموس هتک شده هزاران دختری که آقازاده ها دارند آنها را به دبی قاچاق میکنند چه فرقی دارند؟ هیچ. این ها بهانه است. اصل قضیه همان نژاد پرستی و فشیسمی است که در ایران نهادینه شده است.
      از ان گذشته حب وطن و وطن پرستی چه ربطی به نژاد پرستی دارد؟ گویا شما وطن پرستی و نژاد پرستی را با هم اشتباه گرفته اید.

      حذف
  6. afghana avazian, chetor vaghti in hame be dokhtaraie irani daran tajavoz mikonan hich kas sedash dar nemiad?
    ahmagha dokhtaraie mamlekateton moheman ya ieseri adame kesataf?

    پاسخحذف
  7. بابا دوستان این دختر خانم خودش ترک کرج بود که برای سفر رفته بود یزد.
    گمنامیان خوب اینا وقتی کشتن تو چرا چیزی نگفتی ؟
    وقتی به خاطر کارهای جمهوری اسلامی مردم ایران دارن مجازات میشن چرا چیزی نگفتی
    هدف من حمایت از حمله کننده ها نیست ولی تو ام بازی در نیار.
    راستی هرکی با ترک های ایران مشکل دار خوش گلدی راه باز جاده ام دراز.

    پاسخحذف
  8. این نظر را با ایمیل گرفته ام:

    ----------

    سلام


    جناب گمنامیان، بحث افغانیهای ساکن ایران به این سادگی که شما در مورد آن صحبت می کنید نیست. متاسفانه ایرانیان خارج کشور درک درستی از این مشکل ندارند. چون شرایطی پدید آمده است که حتا در چند سال گذشته هم به این شکل نبوده است و آنها بی اطلاع هستند. متاسفانه در این قضیه، هم مردم ایران و هم افغانی های مهاجر قربانی سیاستهای حکومت ج.ا. شده اند.

    حکومت ایران به عمد مرزهای ایران را به حال خود رها کرده و سیل مهاجران غیر ماهر و بیسواد و ... به کشور سرازیر شده است. در حالی که آمارهای رسمی می گویند که حدودا دو میلیون افغانی، عراقی و پاکستانی در ایران هستند اما آمارهای غیر رسمی نشان می دهد که الان حداقل 10 میلیون نفر مهاجر عمدتا افغانی در ایران زندگی می کنند و با مشاهدات مردم هم سازگار هست. شما الان در دور افتاده ترین نقاط ایران هم که بروید تعداد زیادی افغانی می بینید. در تهران و قم که دیگر هیچ. بیش از 90 درصد افغانیها به صورت غیر مجاز وارد ایران شده اند و حتا نام و مشخصات ثبت شده یا شناسنامه ای هم ندارند. با توجه به جمعیت 70 میلیون نفری ایران این قضیه بسیار خطرناک است و عملا به معنای تصرف ایران می باشد. فردی که به صورت غیر قانونی به کشوری وارد می شود عملا به آن کشور تجاوز کرده است.

    کشورهای اروپایی علی رغم نیازی بسیار شدیدی که به نیروی کار غیر ماهر یا فیزیکی دارند ولی به خاطر همان تبعات فرهنگی و تغییرات نسبتهای جمعیتی در این زمینه بسیار سخت گیر هستند و صرفا افراد متخصص و تحصلیکرده یا از طبقات ثروتمند را جذب می کنند و در عوض برای دسترسی به نیروی کار کارگری، کارخانه های خود را به کشورهای عقب افتاده منتقل می کنند . همین قضیه نشان دهنده اهمیت مطلب می باشد.

    در ایران در حالی که بیکاری بیداد می کند و امکانات و خدمات عمومی موجود حتا جوابگوی نیاز خود مردم ایران هم نیست، انتظار تحمل سیل انبوه افغانیها کمی دور از ذهن است!

    مشکلات بسیار زیادی در این خصوص وجود دارد که توضیح و تشریح آنها در مجال نیست و باید خود شما شاهد آن باشید. به عنوان مثال یکی از تجربه های شخصی ام این بوده که چند سال پیش با کارگاهی را در یکی از مناطق محروم و دور افتاده تهران با حدود 30 نفر کارگر ساده در ارتباط بودم. شرایط کار کارگاه بسیار سخت، طاقت فرسا و نامناسب و غیر بهداشتی بود. انصافا کارگرانی که در کارگاه کار می کردند با وجود این که عمدتا مهاجر از شهرستانها بودند بافرهنگ بودند و از سر نیاز به این کار تن داده بودند. یکبار که کارگران در پی قضیه ای و در اعتراض به شرایط نامناسب و زیاده طلبی های کارفرما کار را تعطیل کردند، کارفرما به راحتی با یک نیسان در عرض یک ساعت، 30 نفر افغانی را در شرکت پیاده کرد و آنها بلافاصله کار را مجددا راه انداختند و کارفرما هم به راحتی به کارگران گفت که اگر تا به الان به جای آنها از افغانی استفاده نکرده (چون با دستمزد پایین تر و بدون بیمه و ... کار می کنند) باید خیلی هم خوشحال باشند و از او تشکر هم بکنند. موردی که در تمام کارگاههای دیگر شهرک صنعتی دیده می شد و به عبارتی حق هم با کارفرما بود. این یکی از مشکلاتی است که مردم از نزدیک با آن درگیر هستند.

    متاسفانه همانطور که حکومت برای کنترل تورم بازار را بر روی جنسهای وارداتی باز کرده، برای کنترل مردم هم، مرزها را بر روی مهاجران باز کرده. به نظر شما در این مورد مردم غیر از برخوردهایی نامناسب و بدی که دیده اید چه کار دیگری می توانند بکنند؟ مردم ناراضی هستند ولی وقتی هر گونه سازمان و تشکیلاتی به سرعت توسط حکومت نابود و سرکوب می شود. مردم چه کار دیگری از دستشان بر می آید؟

    در هر حال تنها موردی که اینجا موضوعیت ندارد بحث نژاد پرستی یا خود برتر بینی است. در غیاب اراده جدی حکومتی برای رفع مشکل مهاجران و ... مردم با این کارها فقط می خواهند که این مهاجران به کشور خودشان برگردند.

    اگر لطف بکنید این نظر را در وبلاگت نمایش بدهید. مستقیما نظر گذاشتن در بلاگ اسپات برای بسیاری از افراد امکان پذیر نیست.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. کل جمعیت افغانستان بیست و پنج میلیون نفر است، شما چطور فکر می کنی که ده میلیون آنها امده اند ایران؟

      حذف
    2. از ابتدای انقلاب ایران، هر زن افغانی بیش از 10 بچه زاییده و می زاید و 9 نفر آنها از ایران سر در می آورند! آیا مرکز آماری که جمعیت افغانستان را 25 میلیون اعلام کرده تعداد افغانی های مهاجر به ایران را هم در نظر گرفته! افغانی هایی که حتا شناسنامه هم ندارند و رفت و آمد آنها از مرز در هیچ کجا ثبت نشده و کنترل نمی شود چگونه مورد آمار گیری قرار گرفته اند؟!

      شدت مهاجرت از افغانستان به ایران به حدی است که در مصاحبه ای که توسط یک شبکه ماهواره ای خارجی با یک معلم در افغانستان انجام شده بود، معلم افغانی یکی از موارد گلایه اش این بود که بعد از حمله آمریکا، افغانستان از جمعیت تهی شده و همگی مردم کشورش به ایران فرار کرده اند!!

      با این اوصاف این 25 میلیون کدام افاغنه‌ای هستند؟ آنهایی که به ایران مهاجرت کرده اند یا آنهایی که هنوز در کشورشان مانده اند؟!

      برای کسی که در ایران زندگی می کند رقم دو میلیون نفر مهاجر افغانی واقعا خنده دار است! در غیاب آمارهای رسمی معتبر، کسی می داند واقعا چه خبر است که از نزدیک درگیر ماجرا باشد:
      به عنوان مثال در محله های مسکونی تجریش عمده افرادی که در خیابانها دیده می شوند افغانی هستند! و هر خانه حداقل یک نفر سرایدار افغانی دارد. در محله‌های جنوبی تهران، شهر ری، رباط کریم، شهریار و ... تعداد افغانی هایی که می بینی قابل قیاس با تعداد ایرانی هاست. همچنین در محله هایی مانند باقر شهر تعداد افغانی ها بیشتر از ایرانی هاست. همچنین تمام روستاهای دور افتاده و شهرستان ها مملو از جمعیت افغانیهاست به طوری که بخش زیادی از کار کشاورزی آن منطقه توسط افغانیها انجام می شود. مکانهایی که نیمه روستایی، تفریحی هستند مانند دربند، اوشان، فشم، میگون و ... نیز عملا در دست افغانیها می چرخد. در شهرهایی مانند یزد و قم و ... برای کسی که در خیابان تردد می کند، تعداد مهاجرانی که می بیند و حداقل از روی چهره قابل شناسایی هستند واقعا نگران کننده و تامل برانگیز است. ضمنا از زمان روی کار آمدن احمدی نژاد خانواده‌ی افغانی ها نیز به ایران آمدند. هر مرد افغانی بیش از ده نفر زن و بچه با خود به ایران آورده است که عموما در خانه ها محبوس هستند و زیاد دیده نمی شوند و گرنه عمق فاجعه بیش از این حرفهاست.


      چندی پیش مسافرتی داشتم به یک نقطه دور افتاده در استان فارس، یکصد کیلومتر از جاده اصلی دور شده بودم که به مشکل بنزین برخوردم. تنها آدمی که در آنجا دسترسی پیدا کردم و از آن بنزین گرفتم یک نفر افغانی بود!!

      آیا به نظر شما با این اوصاف که تماما عین حقیقت می باشد، اعلام رقم دو یا سه میلیون مهاجر خنده دار نیست؟

      خواندن این لینک هم مفید خواهد بود:

      http://webshahr.org/5354

      حذف
  9. chera zamani k un afghani hagho hughe dokhtaro reayat nakardo aval tajavoz badesham b ghatl resundesh az in harfa nazadino hagho hoghughe baradaran afghanetuno peygiri nakardid

    پاسخحذف
  10. har vagt khahareto gaeidan badesh koshtanesh bia az in magaleha benevis albateh age hese khuni nesbat be khunevadat dashti

    پاسخحذف
  11. اونایی کە میگن دختر ایرانی ناموسمونە و از این حرفا، خودشون با دخترای ایرانی چیکار میکنن؟ مگە نە اینە کە زنای ایرانی قربانی بزرگ جامعەی ایرانی هستن؟ پس لطفا" برای افغانها ژست نگیرین و در مورد خودتون تجدید نظر کنین!! مگە خیلی از مهاجرای ایرانی تو کشورهای دیگە خرابکاری نمیکنن؟ باید تمام ایرانیها مجازات بشن؟ پس کار فروشندەی اپل هم درست بودە کە بە ایرانی جنس نفروختە، چون هموطن خمینی و خامنەای و رفسنجانی و احمدینژاد و جنتی و سلیمانی و دیپلمات (!) ایران در برزیل و بقیە هستن!!!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. یک چیزی بگو که بگنجه. مرد یا زن ناحسابی اومدی تو مملکت ما میهمان (قدمت رو چشم) دیگه پررو بازی در نیار.
      کجا سراغ دارین که محاجرهای ایرانی تو کشورهای اروپائی یا آمریکا به یه دختر چند نفری تجاوز کنند بعد هم بکشن و بندازنش تو چاه؟ کسی سراغ داره رو کنه....!

      محاجرهای ایرانی تو کدوم کشور خرابکاری کردن که توی یه علف بچه نفهمیده دهنتو باز میکنی؟

      بر فرض اگر کسی این بلارو سره یک دختر افغانی در کابل یا نمیدونم یکی از شهرای شوما دربیاره چه معامله ای باهاش میکنن؟ بعدش هم رفسنجانی و احمدینژاد چه ربطی به مردم ایران دارن گاگول؟

      حذف
    2. چند تا ایرانی میخواهی ببینی که توی ژاپن یا حتی همین آمریکا و کانادا به دختران مردم تجاوز میکنند؟ حالا کم شاهد گند و کثافت این رژیم هستیم، باید این وحشیگری شما ها را هم ببینیم؟ تازه خیال هم میکنی که ما ایرانیها تافته های جدا بافته هستند. آخر کشوری که سفیرش دختر نوجوان برزیلی را انگشت میکنه دیگر خیلی مسخره است که مردمش خیال کنند که خیلی متمدن و تافته جدا بافته ابد. از تجاوز و کشتار در داخل دخمه های سپاه توست سپاه و بسیج ایرانی که دیگر چیزی نگم بهتره.

      حذف
  12. من اهل یزد هستم 36 ساله . با گوشت و پوستم این افغانها را درک کردم . پدر من حسابدار کوره های آجر پزی بود . یادم نمیره که به خاطر 20.000 تومان افغانها می خواستند بابام را بکشند . منم 14 سالم بود و خیلی وحشت کرده بودم . مردم یزد هم ایرانی هستند و ایرانی هم واقعا هر جور ادمی باشه چه خوب و چه بد مهمان نوازی را در حق افغانها تمام کرده است . هر سال تو یزد بیش از چند قتل توسط این افغانیها انجام میشه و اکثرا حالت تجاوز داشته است . شما فکر نکن مردم یزد فقط به خاطر این یکی قتل اخیر این کار را کرده اند. این تجمیع 30 سال نفرت مردم یزد از مواد فروشیها و قتلها و جنایتهای افغانهاست تو یزد. همین 2 سال پیش بود که یه جوان افغانی بعد از تجاوز به زن عموی جوانش هم زن عمو و هم 2 نا بچه خردسالش را سر بریده بود و مثله کرده بود و تو چاه انداخته بود . تو این مدت شما کجا تشریف داشتید دوست عزیز؟/؟؟؟؟؟
    این حمله به افغانیها نبوده !!!! این حمله به به این فرهنگ کثیف و متعفنیه که اگر شانس بیاریم و از شرش خلاص بشیم که هیچ ولی اگر نتونیم در چند سال آینده همین اتفاقها برای منو وشما پیش می آید وقتی داریم تو افغانستان برا افغانیها بیگاری می کنیم .....

    ای بچاره ایران و ایرانی

    پاسخحذف
  13. ما ایرانی های تو ایران از هر چی افغانیه بدمون میاد چون داریم باهاشون زندگی میکنیم میدونیم چه جور آدمهایی هستن شماها هم ادای آدمهای روشن فکر و در نیارید
    راستی گمنامیان موضوعاتت خیلی تخمی شده اگه نیتت اطلاع رسانی هست چیزی بگو که تو ایران خریدار داشته باشه نه تو بلاد کفر

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. من خودم ایرانیم و از افغانی و هیچ ملیت دیگری هم بدم نمیاد. شما هم بهتره از طرف خودت حرف بزنی.من نه از افغانی بدم میاد، نه از ترک، نه از لر و نه از هیچکس دیگر. اما تا دلت بخواد از آدم نژاد پرست و فاشیست بدم میاد!

      حذف
  14. باعث تاسف هستش. باز با وجود این مقاله و توضیحات مردم دارن اینجا افغانی‌ها رو جم بندی می‌کنن.

    پاسخحذف
  15. وقتي دختران ما از دست افغاني ها در امان نيستن
    بايد هم اينارو به سيخ كشيد
    قوم افغان بازمانده اقوام مغول و تاتار هست
    چيزي هم جز جهل و افراطي گري و تجاوز ازشون انتظار نميره
    ما بايد انتقام زنان افغان بدبخت و همچنين دختران ظلم ديده ايران رو از اين انگل ها بگيريم
    هر كي افغان واسه كشتن داره بياره دوره هم صفا كنيم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. توی ایران، شما از دست افغانیها در امان نیستی؟ از کسانی که هر روز شاهد مزاحمت ارازل و اوباش بسیجی و سپاهی هستند این حرف خیلی مسخره است. از دست بسیجیها و سپاهی های متجاوز و قاتل در امانی؟!!!!!
      از ان گذشته تو خودت از نسل کی هستی که نسل آنها را قبول نداری؟ تو از چه نسلی هستی که یکمشت آخوند وحشی و جاهل سوارتون شدند؟ شما بجای گرفتن انتقام زنان افغان، بهتره یک فکری برای امنیت دختران ایرانی از دست ارازل و اوباش سپاه و بسیج بکنید که به سرنوشت ترانه موسوی گرفتار نشوند. خاک بر سرهای بی بته جلوی یک مشت آخوند و سپاهی وحشی خفه خون میگیرید و زورتان به یک مشت مهاجر بی پناه میرسه؟ ملت پفیوز بی همه چیز. دخترهای شما را یک مشت آخوند زاده دارند برای فاحشگی به دبی صادر میکنند، شما چرا آنجا خفه خون گرفته بودی؟ چند تا از دخترها و پسرهای ما را توی دخمه های سپاه و بسیج مورد تجاوز قرار دادند؟ شماها ماست تو دهنتون بود که حالا برای یکمشت افغانی شیر شدید؟

      حذف
  16. بدترین بخش داستان اینه که خیلی ها دارند از این کار زشت مردم یزد دفاع می کنند.

    پاسخحذف
  17. کار بدی کردند خانه افغانیها را آتش زدند. مسببین یک همچین افتضاحی هم باید مجازات شوند. اما این چه ربطی به منشور کورش دارد؟ یاد بگیریم هر حرفی را جای خودش بزنیم این مطلب بدون آن عنوان هم قابل خواندن بود در درستی عنوان مطلب شما همین بس که در حال حاضر تحزیه طلبان منتشرش می کنند.

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.