جمعه، اردیبهشت ۲۰، ۱۳۹۲

روشنگری، توضیحات لازم و منصفانه درباره انتشار نامه وکیل فکوس

چند سوال دراینباره مطرح شده که لازم است در اینباره، توضیح داده شود:

-          این گزارش، توسط آقای هومن عسگری تهیه شده است، که گویا خبرنگار شناخته شده ای است و در رادیو فردا کار می کند. (منبع)

-          برخی از دوستان، تنها نامه آخر وکیل فکوس را که آقای هومن منتشر کرده را در گوگل ترانسلیتر، ترجمه کرده اند و می گویند که ترجمه این نامه، با نوشته های آقای هومن عگسری، فرق دارد!

لازه به یادآوری است که اولا باید از مترجم درست استفاده کنند، و همینطور، از همه مهمتر، یادشان باشد که آقای عسگری، تنها یکی از مکاتبات (یعنی آخرینش) را منتشر کرده  است!!

-          لطفا نگاهی به این جملات آقای عسگری بیاندازید: (نقل قول از نوشته آقای هومن عسگری در خودنویس):

"...پیگیری های فوق به دلیل آنچه «پیگرد حقوقی پرونده» اعلام می‌شد، به کندی پیش می‌رفت تا دیروز که در نهایت جواب نهایی را به همراه چندین برگه سند دریافت کردم که برای نخستین بار، منتشر می‌شود.آنچه در ادامه می‌خوانید بخش کوچکی از بررسی‌ها و ماحصل نامه‌نگاری‌های متعدد و ساعت‌ها گفت و گو با صاحب‌نظران  مختلف و البته دفتر آقای پهلوی است...."
طبیعی است که احتمالا آقای عسگری، احتمالا در بخش های یعدی نوشته خود، بقیه مطالب را منتشر می کنند، و بر حسب عرف روزنامه نگاری، در گزارش تحقیقی خود، تنها یکی از نوشته ها را منتشر کرده اند و مطالی که نوشته اند، بر اساس دیگر مدارک است. 

-          برخی از دوستان، گویا فراموش کرده اند که نوشته فوق و نتیجه گیری فوق، حاصل بررسی های متفاوت آقای هومن عسگری (به عنوان یک خبرنگار) است.

-          نکته مهم دیگر، برخی نوشته بودند که آقای پهلوی، گفته که شکایت کرده است. تا جایی که من می دانم، این حرف واقعیت ندارد. رضا پهلوی گفته بود که وکیل گرفته است  و همین منتقدین عجیب، می گفتند که رضا پهلوی، دروغ می گوید و وکیل نگرفته است. حالا  حرف او را عوض می کنند و می گویند او گفته شکایت کرده و مدارک دادگاه را بدهد!!

-          اصولا روند حقوقی در اروپا خیلی گران است و وکیل مانند ایران ارزان نیست. مثلا ساعتی پنج هزار پوند (معادل هشت هزار دلار)، حق الزحمه چنین وکلایی، اصلا عجیب نیست! (منبع)

به یاد داشته باشید که اگر رضا پهلوی نیز پرونده را به دادگاه می برد، باید صدها هزار دلار هزینه دادگاه را می داد، و در نهایت نیز، نشریه فوق چند صد دلار به عنوان خسارت پرداخت می کرد...!!


-     چرا رضا پهلوی این روند حقوقی را دنبال نکرده است؟!

و باز به یاد داشته باشید، در انتهای کار، وقتی رضا پهلوی دادگاه را ببرد، دادگاه معمولا به طرف بازنده (یعنی فکوس) می گوید باید هزینه وکلای او را نیز بدهد. حال تصور کنید رضا پهلوی باید مثلا یکصدهزار دلار هزینه دادگاه را بدهد، بعد که برد، ممکن است طرف مقابل که یک نشریه است، خود را ورشکسته اعلام کند! در این صورت، دیگر پولی به رضا پهلوی داده نخواهد شد. در اروپا و یا غرب نیز، کسی را به دلیل بدهکاری به زندان نمی اندازند...!! 

اصولا مهمترین اشتباه رضا پهلوی، این بوده که با یک نشریه ای که چندان به آن اطمینان نیست، مصاحبه کرده و از آن بدتر، این بوده که اعتماد کرده و لااقل همان جا بر دریافت نوار صدای ضبط شده خودش، اصرار نکرده است.


-          اصولا، مطبوعات آزاد چنین هستند، این وظیفه خواننده است که توان درک و تفسیر مطالب را داشته باشند.

-          نشریه فکوس، دها نامه از وکیل رضا پهلوی دریافت کرده و رضا پهلوی گفته که این نشریه حرف او را تغییر داده است، از طرفی رسانه های فارسی زبان، نشریه فوق را به دروغگویی متهم کرده اند. حالا سوال اینجاست، اگر آن نشریه، چنین نواری را داشت و حرف را عوض نکرده بود، چرا از ارایه آن سرباز می زند؟!

-          نکته مهم دیگر این است: وقتی این صحبتها با حرف های قبلی رضا پهلوی در تناقض است، چگونه است که تنها، این نشریه که از ارایه نوار (طبق عرف مطبوعات بین الملل) سرباز می زند، چنین مطالبی را منتشر می کند؟!

-          یکی از دوستان عزیزم، نوشته بود که شاید نشریه فکوس، این نوار را گم کرده باشد...! البته این ادعا، مرغ پخته را به خنده می اندازد...!! یک فایل یک مگا بایتی مگر می شود گم بشود!؟ اصولا، یک نشریه مهمترین داشته اش، نوارهای مصاحبه است، چطور برای اولین بار در طول تاریخ، چنین اتفاقی رخ داده است؟! آنهم وقتی با حرف های قبلی رضا پهلوی در تناقض است؟! 

پی نوشت ها: 

یک- متعجبم که برخی، اصل را بر دروغ گویی رضا پهلوی می گذارند و حتی زمانی که مدارک حقوقی ارایه می شود که آن نشریه، دروغ گفته و از ارایه نوار سرباز می زند، باز نیز چشم بر واقعیت می بندند. با چنین عملکرد و دیدگاه عجیبی است که می بینیم، اپوزسیون ایرانی، سی سال است انگشت اتهام به سمت یکدیگر دراز می کنند و حاضر نیستند سر یک میز بنشینند و فکری برای این کشور مصیبت زده کنند...!

دو- این رفتار زشت و زننده است، حالا در قبال رضا پهلوی باشد و یا در قبال خمینی! اصولا راه حقیقت یابی و جاده انصاف، با این روش فرق دارد / نمی شود انگشت اتهم دروغین به سمت یکدیگر دراز کنیم، بعد توقع داشته باشیم که این اپوزسیون متحد شوند و این کشور خراب شده، به سامان برسد / بعضی وقتها فکر می کنم که با این چنین تفکری که در جامعه غالب است، ما صد سال دیگر هم نمی توانیم یک ائتلاف بین اپوزسیون ایجاد کنیم، در نتیجه تا شاید ده ها سال دیگر، این رژیم خونخوار بر این کشور، حاکم خواهد ماند

چند نوشته اخیر این وبلاگ: 


۱۲ نظر:

  1. دیروز یک مطلبی بود و نوشته بود که فکوس وصل است به یک گروه اقتصادی! خوب رضا پهلوی اگر فکوس هم ورشکست شد، برود از آن گروه پولش را بگیرد! با دسته کورها طرفید؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. عزیز جان

      دقت کنید. شما از قانون بی اطلاع هستید.


      طیق قانون آلمان و یا دیگر جاها و حتی ایران، شرکت مادر و یا سهامدار یک شرکت کوچکتر یعنی شرکت دختر (در اینجا فکوس)، مسول خسارت های شرکت کوچکتر نیست.

      یعنی شرکت مادر و بزرگتر، اگر برود و سهادار یک شرکت کوچولو بشود، مسول کارها و خسارت شرکت کوچولو نیست و اگر شرکت کوچولو ورشکست شود، دیگر شرکت مادر، مسول کارهای او نیست.

      یعنی اگر فکوس ورشکست شد، طبق قانون نمی شود رفت سراغ سهامدار آن که مثلا یک شرکت بزرگ اروپایی است.

      این را از هر وکیلی بپرسی، بهت جواب می دهد.

      حذف
    2. البته من نمی دانم واقعا سهامداران فکوس چه کسانی هستند.

      کسانی که آلمانی بلدند، باید بتوانند در سایت های دولتی آلمان پیدا کنند.

      حذف
  2. گمنام جان
    یک چیزهایی می گی بعضی وقتها! آخر مگر می شود هزینه شکایت از یک روزنامه، صد هزار دلار بشه!؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سپاس از کامنت شما.

      خوب است منبع هم گذاشتم!!

      ببین عزیزم، برای چنین شکایتی، آن وکیل باید پنجاه ساعت وقت بگذارد یا نه؟

      اینجا را ببین، در اروپا، وکلا خوب ساعتی پنج هزار پوند (یعنی ساعتی هشت هزار دلار) پول می گیرند

      حالا خودت ضرب و تقسیم کن، ببین پنجاه ساعت، اگر ساعتی سه هزار دلار هم بگیرند(یعنی رضا پهلوی وکیل خوب نگیرد، وکیل متوسط استخدام کند) می شود یکصدو پنجاه هزار دلار!!

      در بالا هم توضیح دادم که اصلا این کار شکایت، ریسک دارد و اگر ببری، در نهایت، شاید چند صد دلار خسارت بگیری و ممکن است دادگاه، به طرف دستور بدهد هزینه حقوقی تو را بدهد، اما اگر طرف ورشکسته شد، پولت رفته!!!


      این هم منبع روزنامه انگلیسی:
      http://www.dailymail.co.uk/news/article-401488/Britains-lawyers-charge-staggering-5-000-hour.html

      حذف
  3. بحث هم زیر لینک بالاترینش است:
    https://balatarin.com/permlink/2013/5/10/3312664

    پاسخحذف
  4. آقا من یک مطلبی درباره فکوس و نقش وزارت اطلاعات را در این وبلاگ دیدم که کف از گوشم زد بیرون:

    dokhtariran.blogspot.co.uk/2013/05/blog-post.html

    پاسخحذف
  5. رسوایی فوکس گیت٫ از آنجایی نشات گرفت که مخالفان اخلاق مدار!؟ رضا پهلوی٫ برای کوباندن او٫ دست به قمار سنگینی زدند.

    آنها ادعا کردند (اینجا) که رضا پهلوی اصلا با فوکس مکاتبه ای نداشته است و هرگز درخواست نوار را نداده است چون نوار مطابق متن است.

    بهمین علت آقای محمد امینی با فوکوس تماس گرفتند تا نظر آنها را راجع به اعلامیه دفتر رضا پهلوی و اشتباهات ادعایی مجله جویا شوند. در پاسخ، مجله فوکوس به ایشان اطلاع داده است که: ۱. هیچ اعلامیه و در خواستی را از طرف دفتر اقای رضا پهلوی دریافت نکرده است. ۲. عین مصاحبه و سخنان ایشان ضبط شده و موجود است.(5)

    آنها خود بر روی این قمار را بالا و بالاتر بردند و هر روز که گذشت و رضا پهلوی نامه ای منتشر نشد٫ این اصرار و ادعای آنها بیشتر شد.

    تا اینکه ظاهرا پس از پایان مهلت فوکس٫ و اخطارهای چند باره٫ نهایتا نامه ای که مخالفان ادعای عدم وجود آن را می کردند٫ منتشر می شود.

    این رسوایی بزرگ:

    ۱. نشان داد که رضا پهلوی روند حقوقی که قول داده بود شروع کرده است.
    ۲. واضح و مشخص نشان داد که ریگی در کفش فوکس است. چرا این مجله از انتشار نوار سرباز زد؟

    بعضی مخالفان مستقل و شجاع٫ به این اشتباه خود اذعان کردند. بعضی دیگر صحبتی از دادگاهی می کنند که توسط آقای دلخواسته به دروغ مطرح شد و هرگز آقای پهلوی نگفته بود دادگاه و گفته بود روند حقوقی.

    پاسخحذف
  6. تفرقه بیانداز و حکومت کن. بجای اینکه همدیگر را بکوبید بر علیه نظام متحد شوید.

    پاسخحذف
  7. گمنامیان عزیز

    اگر ممکن است این نظر بنده را درباره ی آمدن رفسنجانی به صورت پستی منتشر بفرمایدد که به بالاترین منتقل شود من چندان دستی در فضای مجازی ندارم
    خامنه ای نمی تواند کوششی را که هشت سال برای ساختن ساختار مورد تأییدش کرده نادیده بگیرد. از آن سو از همه طرف مشروعیت اش وابسته به شرکت مردم در انتخابات است. بنابراین به نظر می رسد در پی رایزنی با رفسنجانی می خواهد به او اجازه بدهد در انتخابات شرکت کند اما این بار باز رفسنجانی بدل خواهد خورد چون فرد مورد نظر خامنه ای قالیباف است. خامنه ای می خواهد وانمود کند که مشکلی در کشور نیست. از دیگر سو می خواهد که مشکل جریان انحرافی را هم حل کند همچنینی نمی خواهد رفسنجانی او را محدود کند بنابراین پیش بینی من این است که خامنه ای بازی را به دور دوم می کشاند با حذف مشایی در دور اول و در دور دوم انتخابات با تقلب رفسنجانی را کنار می زند. با این کار خامنه ای به همه ی اهدافش می رسد. مردم را به پای صندوقها کشانده و انگار نه انگار که سال 88 خونها ریخته و از روی افراد با ماشین رد شده اند. کلکل جریان انحرافی را به قول خودشان کنده اند و رفسنجانی هم منتر شده است . این معرکه ی انتخابات امسال است. همین

    پاسخحذف
  8. اگر متحد شدین بگردین 2 تا از خوشگلترین زنانتون رو بفرستید کیر منو دابل ساک بزنن

    پاسخحذف
  9. گمنامیان عزیز، واقعا فکر می‌کنید این‌ها نمی‌دانند که مصاحبه فوکوس غیر واقعی است ؟ مطمئن باشید انقدر دیگر مغز دارند که بفهمند دلیلی‌ ندارد که مثلا رضا پهلوی با نشریه آلمانی یک جور دیگر صحبت کند که با نشریات کشور‌های دیگر، به فرض محال هم که مثلا رضا پهلوی بخواهد با قوای آلمان کشور را فتح کند!!! که نمی‌رود در روزنامه عمومی‌ آن را مطرح کند. مطمئن باشید این‌ها را می‌دانند ولی‌ هوچی گری شاخصه اصلی‌ نیروهای فسیل پنجاه و هفتی است، حتا اگر خود فوکوس هم بگوید اینها یک چیز دیگر را علم میکنند، بهترین کار را رضا پهلوی می‌کند که اصلا اینها را تحویل نمی‌گیرد و کار اصلی‌ را به کمک جوانان پیش میبرد. اینها که دنبال هاشمی جنایتکار راه افتاده‌اند وقتی‌ حرف از دموکراسی‌ میزنند مرغ پخته را به خنده وا‌ می‌دارد و باید بهشان بی‌ توجه بود. به قولی‌ با خوک نباید کشتی‌ گرفت. آن هم خوک‌های نژاد رفسنجان و یزد.

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.