پنجشنبه، اردیبهشت ۲۶، ۱۳۹۲

پوزش از خانم مسیح علی نژاد، بابت استفاده از کلمه ناشایست!


مدتها پیش مقاله ای را درباره خانم علی نژاد نوشته بودم (اینجا) و به ایشان سخت تاخته بودم، که البته استفاده از زبان گزنده در این وبلاگ عجیب نیست!

تا اینکه دیشب یکی از دوستان عزیز، به من یادآوری کرد که به یک خانم، به صورت مستقیم بی احترامی کرده ام، من ابتدا منکر شدم  و گفتم من به کسی توهین نمی کنم، بلکه  دیدگاه و تفکر فرد را مورد نقد قرار می  دهم، ولی وقتی مجددا به متن خودم مراجعه کردم، دیدم که از کلمه ناشایستی در این نوشته استفاده کرده ام، در حالی که تیتر این نوشته، اسم خانم علی نژاد را دارد.

از طرفی، نوشته من شکل حمله شخصی به خود گرفته و به جای ابراز عقیده و یا نقد عقیده دیگران، به انسان حمله کرده ام، خصوصا که آن هموطن، چون خود من گرفتار درد غربت است. 

لذا، ضمن اینکه تاکید می کنم، به تمام نظراتی که در آن نوشته ذکر کرده بودم، همچنان اعتقاد دارم، اما با شرمندگی هر چه تمام تر، از خانم مسیح علی نژاد بابت این نوشته، پوزش می طلبم.

من حق نداشتم اسم یک خانم را بیاورم، بعد از این کلمه زشت، استفاده کنم.

می توانستم بروم متن را ادیت کنم، اما چون آن نوشته منتشر شده بود، اخلاق حکم می کرد در یک پست جداگانه، از مسیح، پوزش بخواهم.  

البته که هر کسی ممکن است اشتباه کند، همچنان که مسیح عزیز، سه سال پیش، درباره ماکان (نامزد ندا) اشتباه کردندو  پوزش خواستند. (منبع)؛ ولی مهم قبول اشتباه و تلاش برای عدم تکرار آن است..! 





۲ نظر:

  1. بدون مراجعه به نوشته قبلی تان ، کل مطلب را بخاطر آوردم
    بخاطر پست فعلی قابل تحسین و الگو هستید :)

    پاسخحذف
  2. درود میفرستم به شهامت و شجاعت شما ،
    چرا که قبول اشتباه و پوزش طلبیدن بابت آن ، بیشتر از هر چیزی نیاز به شهامت دارد ،چیزی که اینک در میان ما بسیار نایاب شده و بسیاری از بزرگان و مدعیان روشنفکری ما نیزپذیرفتن اشتباه و اقراربه آن را شکست خوردن و کوچک شدن میپندارند ، در حالیکه نشانه بزرگواری و پیروزی و پاکی هست ، و از اقرار به آن وحشت دارند و میگریزند .//
    تندرست و پاینده و پیروز باشید

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.