سه‌شنبه، تیر ۲۷، ۱۳۹۱

آقای قوه قضاییه، چرا هنرمندان به دلیل بی حجابی ممنوع الخروج می شوند، اما خاوری دزد با پرونده سه هزار میلیاردی نشد؟!

محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضاییه گفته است که برخی از هنرمندان، به دلیل اینکه خارج از کشور به صورت بی حجاب عکس گرفته اند، ممنوع الخروج شده اند!

چند سوال با دیدن این خبر، به ذهن من خطور کرد:

-         چطور محمود رضا خاوری (رییس پیشین بانک ملی) و کسی که در خانه سه میلیون دلاری در کانادا زندگی می کند و در پرونده دزدی سه هزار میلیارد تومانی، نقش ویژه داشته، ممنوع الخروج نشده، اما هنرمندی که چند نخ موی او بیرون بوده، باید ممنوع الخروج شود؟!
-         چگونه است که بچه بازی دیپلمات های وزارت امور خارجه اشکال ندارد و آنها  می توانند زیر  پوشش مصونیت دیپلماتیک وزارت امورخارجه به کثافت کاری بپردازند، تا آبروی مردم ایران را ببرند، اما هنرمندانی که افتخار برای کشور می آفرینند، باید ممنوع الخروج شوند!
-         اصولا ممنوع الخروج کردن یک انسان، نقض آشکار حقوق بشر و حتی قوانین جمهوری اسلامی است. وقتی سخنگوی قوه قضاییه، با بی شرمی، چنین قوانین را زیر پا می گذارد، دیگر در بازداشت گاه هایی مانند کهریزک چه می گذرد؟!
چرا این بازداشت، غیر قانونی است؟!

اصولا طبق اعلامیه جهانی حقوق بشر، مسافرت و تعیین محل زندگی، حق هر انسانی است.

اعلامیه جهانی حقوق بشر به صراحت می گوید:
ماده ی ۳ : هر فردی سزاوار و محق به زندگی، آزادی و امنیت فردی است.
ماده ی ۹ : هیچ احدی نباید مورد توقیف، حبس یا تبعید خودسرانه قرار گیرد.
ماده ی ۱۳:  هر انسانی سزاوار و محق به داشتن آزادی جابه جایی [حرکت از نقطه ای به نقطه ای دیگر] و اقامت در [در هر نقطه ای] درون مرزهای مملکت است. ۲. هر انسانی محق به ترک هر کشوری، از جمله کشور خود، و بازگشت به کشور خویش است.
بماند که این نقض آشکار قانون جمهوری اسلامی است. برای ممنوع الخروج کردن اشخاص، تنها یک ماده قانونی وجود دارد، در ماده ۱۳۳ آیین دادرسی می خواینم:


ماده ۱۳۳ - با توجه به اهميت و دلايل جرم دادگاه مي تواند علاوه بر موارد مذكور در ماده قبل قرار عدم خروج متهم را از كشور صادر نمايد . ( ۱۲۲ ) مدت اعتبار اين قرار شش ماه است و چنانچه دادگاه لازم بداند مي تواند هر شش ماه يكبار آن را تمديد نمايد اين قرار پس از ابلاغ ظرف مدت بيست روز قابل اعتراض در دادگاه تجديدنظر استان مي باشد  / تبصره - درصورت فسخ قرار توسط مرجع صادركننده ، يا نقض آن توسط مرجع تجديدنظر ويا صدور قرار منع پيگرد يا موقوفي تعقيب يا برائت متهم ، دادگاه بدوي مكلف است مراتب رابلافاصله به مراجع ذي ربط اطلاع دهد 


این قانون به صراحت می گوید:


-         اولا باید جرمی صورت پذیرفته باشد، یعنی شخص در دادگاه پرونده داشته باشد و به یک جرم متهم شده باد.


-         دوم: جرم باید بزرگ باشد، چرا که قانون فوق می گوید: « با توجه به اهميت و دلايل جرم دادگاه مي تواند....»


-         سوم: اگر متهم در دادگاه برائت شد، این حکم ممنوع الخروجی فورا باید لغو شود.

با توجه به نکات فوق، می توان گفت که این حکم نقض آشکار حقوق بشر و قوانین جمهوری اسلامی است. چرا که نه آن دختر نه متهم به چیزی است، نه جرم بزرگی انجام داده که بخواهد ممنوع الخروج شود.

با توجه به نکات فوق، می توان به صراحت دید که ممنوع الخروج کردن هنرمندان، نقض آشکار حقوق بشر و همینطور قوانین جمهوری اسلامی است. چه آنکه اولا هنرمندان جرمی را مرتکب نشده اند و حتی اگر بی حجابی را نیز جرم بدانیم، جرم بزرگی نیست که باید آنها را ممنوع الخروج کنند!

وقتی رژیم چنین بی شرمانه، قوانین خود را برای اشخاص هنرمند زیر پا می گذارد و سخنگوی قوه قضاییه نیز شرمی ندارد و آنرا در سخنرانی رسمیش بیان می کند، دیگر می توان تصور کرد در بازداشت گاه ها بر فعالین سیاسی ایران، چه می گذرد. 


براستی، کدام یک از اشخاص زیر (که عکس آنها در زیر آمده)،  شایسته ممنوع الخروج شدن هستند، لیلا حاتمی که در جشنواره های بین المللی افتخار می آفریند و یا خاوری که سه هزار میلیارد تومان دزدی کرده است؟! عدالت اسلامی اینگونه است، چون او چفیه می اندازد و بسیجی است، باید مصون باشد؟

--------------------------------------چند نوشته اخیر من:


۷ نظر:

  1. این لینک بالاترینش است :
    http://balatarin.com/permlink/2012/7/17/3090209

    پاسخحذف
  2. کونی مذهب ها تمام سلولهایشان از عصبیت به حرکت کسینوسی در آمده گرچه مشاهده عصبانیت افرادی چون اینها مایه انبساط خاطر است. نرخ دلار و مرغ و کوفت را نمی‌توانند کنترول کنند و آمریکا هم که سرش کاندوم کشیده و آماده مفعول کردنشان است... معلوم است که بالاخره چند جفتکی میاندازند ولی بالاخره یا باید بدهند یا خودکشی کنند که برای اینها همان دادن محتمل تر است.

    پاسخحذف
  3. گمنام جان فهمیدی حاج سید آقا خاتمی فرمودند ما با سکولاریسم مخالفیم و پدر برانداز‌ها را هم در میاریم ؟ راستی‌ یه سوتی باحال هم گنجی داده، گفته " آیا جرج بوش به عنوان یک لیبرال کمتر از بنیادگرایان مسلمان مرتکب جنایت در عراق شد؟ " هه هه ، بوش اگه بفهمه یکی‌ بهش گفته لیبرال سکته میزنه، البته مثلا گنجی خواسته لیبرالیسم را به خیال خودش محکوم کنه. بازی داره جالب می‌شه، تا حالا به کسانی‌ که از سکولاریسم و لیبرالیسم صحبت میکردند حمله میکردند ولی‌ حالا مستقیم به این مفاهیم حمله میکنند.

    پاسخحذف
  4. گمناميان عزيز...
    چندوقتي هست كه اسلامگرا ها مدام دارن از قتل عام در برمه حرف مي زنن و عكس هايي كه ادعا مي كنن قربانيان مسلمان برمه هستن رو به اشتراك مي زارن...
    من هرچي در سايت هاي معتبر خبري جستجو كردم مطلبي در اين مورد پيدا نكردم.
    شما قبلا هم دست اسلامگرا ها رو رو كردين... ميشه يه لطفي بكنيد و يه تحقيق در اين مورد انجام بدين تا ببينيم اين قضيه چقدر صحت داره و حتي المقدور بفهميم اين عكس هايي كه ميزارن رو از كجا كش رفتن... دروغ و مظلوم نمايي هميشه يكي از سلاح هاي خطرناك اسلام گرا ها بوده كه باهاش هر جنايتي رو توجيه كردن وقتشه كه اين سلاح رو از دستشون بگيريم كه ديگه نتونن مردم عامي رو باهاش فريب بدن...

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.