یکشنبه، تیر ۲۵، ۱۳۹۱

این سخنان فرمانده نیروهای مسلح، می تواند نشان دهد که مقصر اصلی در فاجعه شلیک به ایرباس، خود رژیم است...!

یادم است زمان جنگ ایران و عراق، دعوای بین ایران و آمریکا، به اوج خود رسیده بود.

آن زمان ایران تازه نیروی دریایی سپاه شکل گرفته بود و عموم توان نیروی دریایی سپاه، قایق های تندرو بود.

عملکرد قایق های تندرو، عملکردی انتحاری بود، آنها چند موشک آر پی جی را بروی قایق های خود نصب می کردند و به سمت کشتی های نظامی دشمن، حرکت می کردند و مشخص است که  در مقابل ناو های تا دندان مسلح آمریکا، هیچ شانسی نداشتند!

فرمانده یکی از ناوهای هواپیمابر آمریکا در پاسخ تهدید  نیروی دریایی سپاه ، گفته بود که ناو ما در هر دقیقه می تواند دو هزار تا از این قایق ها را هدف قرار دهد.

در این میان، امام جمعه بندرعباس، اظهار نظری کرده بود که تصور می کنم یکی از تاریخی ترین گفته های مقامات رژیم اسلامی باشد. او گفته بود: «اگر آنها هر دقیقه دو هزار قایق را هدف قرار می دهند، ما قایق های بیشتری می فرستیم...!»

با یک ضرب و جمع ساده، می توان دریافت که حداقل نیاز به صدها هزار قایق تندرو است تا بتوان مثلا یک ناو هواپیما بر آمریکا را سرنگون کرد! هر چند این اظهار نظر خیلی احمقانه است، اما نکته چیز دیگری است.

نکته اینجاست که از نظر این امام جمعه، جان این انسان ها هیچ ارزشی ندارد (که مثلا پنجاه هزار نفر کشته خواهند شد یا نه)  و برای آنها تنها رسیدن به هدف مهم است.

چنین رفتارهای غیر مسولانه ای بود که زمینه چین فاجعه ای چون شلیک به هواپیمای مسافربری ایران توسط آمریکایی ها گشت.

چند نکته را در نظر بگیرید:

-          روز قبل از حمله به ایرباس مسافربری، یک هواپیمای اف چهارده ایرانی، به شکل حمله به همان ناو آمریکایی نزدیک شده بود
-          یک ناو دیگر بر اثر مین گذاری های ایران اسیب جدی دیده بود
-          چندین کشتی تجاری توسط سپاه ایران، آسیب دیده بودند و ...
-          باید در نظر گرفت که سفارتخانه آمریکا، توسط همین رژیم غارت شده و مورد حمله قرار گرفته بود، کسانی که به سفارت خانه بی دفاع حمله می کنند، با یک کشتی جنگی چه می کنند؟!
-          از همه مهمتر، روزی نبود که مقامات رژیم ایران، اقدام به جنگ لفظی و تهدید آمریکایی ها نکنند.
صد البته که هیچ کدام یک از دلایل فوق، از قباحت جنایت ناو جنگی آمریکا و مسولیت آنها در این جنایت، چیزی را نمی کاهد.

اینها را گفتم، تا به مساله مشابهی بپردازم.

بعد از فاجعه شلیک به ایرباس، خصوصا در چند سال گذشته و با افزایش تنش بین ایران و آمریکا،  دولت آمریکا بارها از رژیم ایران خواسته که یک پروتکل مشخص و واضح بیان کند تا مثلا آمریکایی ها بفهمند که مثلا فلان هواپیمای ایرانی، ایا نظامی است؟ آیا مشغول عملیات نظامی است یا نه؟! تا جلوی تکرار چنین فاجعه هایی را بگیرند، مثلا اگر چنین ارتباطی قبلا وجود می داشت، هنگام نزدیک شدن هواپیمای مسافربری به آن ناو، آنها می توانستند بفهمند که این هواپیما مسافربری است.

اما دولت ایران از پاسخ گویی طفره می رود.

به گزارش سایت تابناک، فرمانده نیروهای مسلح ایران گفته اسـت:

" فیروز آبادی افزود: آمریکایی‌ها مدت‌ها التماس می‌کنند و می‌گویند که شما به ما بگویید علائم‌تان برای عملیات نظامی چیست و یک سال است که از طریق دولت این را می‌خواهند"

در حقیقت رژیم ایران، ادامه حیات خود را  رخ دادن  فاجعه هایی چون سقوط ایرباس مسافربری می بیند، و از طرفی هم جان مردم بی گناه، برایش اهمیتی ندارد.

اینگونه است که سردار فیروزآبادی، با بی شرمی تمام، می گوید که ما به آمریکایی ها پاسخ نمی دهیم...! 



۲۱ نظر:

  1. این دو قضیه (جنایت رژیم) و مسولیت آمریکایی ها، دو چیز کاملا متفاوت است.

    اینکه آمریکایی ها مسولیت دارند، دلیل نمی شود ما جنایت مسولان رژیم را در زمینه سازی این جنایت ( و هزارن جنایت اینچنینی دیگر) را ندیده بگیریم.

    پاسخحذف
  2. کار آمریکایی ها احتمال زیاد، یک اشتباه انسانی ناشی از هیجان زیاد و حماقت مفرط بوده است.

    بعید می دانم آن افسر آمریکایی که موشک را شلیک کرد، واقعا آگاه بوده است که این هواپیمای مسافربری بوده است.

    بین اشتباه انسانی و ارتکاب به جنایت جنگی و کشتن دویست یا سیصد انسان، تفاوت بسیار است. مسولیت امریکایی های سر جای خودش است، من که نوشته ام نباید آن مسولیت را فراموش کرد.

    اما مساله چیز دیگری است،

    گروهی احمق (مثل آمریکایی ها) در خلیج فارس حضور دارند، رژیم با آنها دعوای لفظی و فیزیکی می کند و تهدید به حمله می کند. این کار می شود زمینه سازی برای وقوع این جنایت.

    اشتباه انسانی و مسولیت آمریکایی ها سر جای خودش، اما نباید فراموش کنیم این رژیم، زمینه ساز کشته شدن هموطنان ما در طی آن اشتباه انسانی و بوده است.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. در ان سالیان بارها جنگنده های ایرانی در پوشش هواپیماهای مسافربری اقدام به شناسایی میکردن این کار فرمانده های سپاه ناو امریکایی رو ناچار به شلیک کرد.بی ناموسی فرمانده های سپاه در استفاده از سپر انسانی رو نباید خطای انسانی فرمانده ناو امریکایی قلمداد کرد

      حذف
    2. به هر حال، همانطوری که گفتم، این دو موضوع کاملا مختلف است، جنایت آمریکا سر جای خودش، جنایت رژیم هم سر جای خودش!

      جنایت رژیم، جنایت آمریکا را توجیه نمی کند، جنایت آمریکا نیز نباید باعث شود جنایت رژیم را فراموش کنیم!

      حذف
  3. آمریکایی ها می گویند بیایید یک نظام و سیستم مشخص داشته باشیم که ما بدانیم کدام کار و عملیات شما نظامی است و کدام غیر نظامی، مملکت شما که روی حساب و کتاب نیست!
    آنها می خواهند جلوی وقوع فاجعه های مشابه را بگیرند، اما دولت ایران طفره می رود.
    از نظر حقوقی، در هر دادگاهی که تشکیل شود، مسولیت عمده اتفاق قبلی نیز بر دولت گردن ایران خواهد بود، چون این رژیم حاضر نیست جلوی اشتباهات و فجایع مشابه را بگیرد. مشخص است که نه تنها از فاجعه قبلی ناراحت نیست، بلکه لذت هم برده و حال کرده است!!
    حال هم تلاش می کند باز اتفاقات مشابه تکرار شود.

    پاسخحذف
  4. مخالفت با رژیم با مزدور امریکا بودن دو چیز متفاوت و مغایر هم می باشند که فقط و فقط در خائنین به کشور یکجا می توان یافت.

    پاسخحذف
  5. این مسلمانان مادر قحبه عشقشان این است که مردم را بندازند وسط معرکه جنگ و بکشند و بعد شهید درست کنند، اگر هم نتوانند این کار را بکنند بمب به خودشان میبندند و خودشان را وسط جمیعت منفجر میکنند مثل افغانستان و عراق.

    پاسخحذف
  6. هدف از این نوشته چیست ؟ هیچ چیز این جنایت را توجیه نمی کند. حالا هر غلطی که ایرانی ها کرده باشند .

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. در بالا توضیح دادم،

      جنایت رژیم، جنایت آمریکا را توجیه نمی کند، جنایت آمریکا نیز نباید باعث شود جنایت رژیم را فراموش کنیم!

      حذف
  7. آقا یا خانم گمنامیان، شما که اینقدر به جمهوری اسلامی خرده میگیرید، به قدری از آن می ترسید که حتی در خارج از کشور هم جرات ندارید حداقل با اسم کوچک بنویسید.
    دوم اینکه، مسئله سفارت و کشتی نظامی قابل مقایسه نیست. نوشته ی شما بی پایه است.
    سوم، من فکر کنم تنها جهان سومی ها علیه کشور خود به نفع کشور بیگانه صحبت میکنند. این مسئله بین اعراب هم رایج هست. بعضی هایشان آنچنان سنگ آمریکا را به سینه می زنند که آدم انگشت به دهان میشود.
    چهارم، اشتباه در انهدام هواپیمای مسافربری محال است. فرکانس ارتباطی، ارتفاع پرواز، مانور و هزاران عامل دیگر، هواپیمای مسافربری و شکاری را از هم تمیز می دهد، به خصوص برای کادر مجرب نظامی آمریکا که تمام آموزش ها لازم راا دیده اند.
    پنجم: انهدام هواپیمای مسافربری از قصد و برای فشار قرار دادن ایران برای پایان جنگ و بی ثباتی در منطقه بود. همون سیاستی که بمب اتم رو انداخت رو کله ی مردم ژاپن. همون سیاستی که مردم ایران رو به گرسنگی و فقر انداخته! و اندوه بار اینکه، نه در فاجعه هیروشیما و نه در فاجعه هواپیمای مسافربری و نه در این قضیه تحریم، کمترین آسیب و لطمه ای به سیاست مداران طرف مخامصه نرسید!!!!!!!!! و غیر نظامیان قربانی شدن.

    پاسخحذف
  8. نه قربان، اگر جرات روبرو شدن با این جنایت بزرگ ندارید لطفا به احترام قربانیان بی‌ گونه این فاجعه لطفا خفه بشوید. شما به هیچ وجه نمیتوانید با مقصر شمردن این و آن از عمق این جنایت کم کنید. حمله موشکی به یک هواپیما مسافربری و کشتن افراد بیگناه به هیچ وجه قابل توجیه نیست. آیا فیلم و تصاویر اجساد بچها و زنها و مردان بیگناه را دیدید. پس لطفا اول آن‌ها ببینید بعد لطفا خفه.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آی کیو،
      در خود نوشته نوشته ام که جنایت آمریکا سر جای خودش است.

      به احترام همان کشته شده ها است که می گویم دیگر مجرمین (یعنی سران رژیم) را نباید فراموش کنیم!

      حذف
    2. براتون نوشتم لطفا خفه بشوید. شما در مقامی نیست که در این بار مطلبی بنویسید. درک شما از این عمق این فاجعه فرسنگها دور است. برای جنایت کاران این حادثه شریک خلق نکنید. این به معنی‌ توجیه کردن این جنایت است.

      حذف
  9. دوستان گنداللهی، گند اونهم در اومد(نوری زاد هم تایید کرد) که یک هواپیمای F14 به خیال خودش در سایه راداری این هواپیمای مسافربری پنهان شده بوده و نمی دونم چه غلطی میخواسته بکنه و وقتی موشک شلیک میشه اون درمیره و موشک میخوره به این. فقط نمیدونم خلبانش بعد این قضیه چطوری زندگی میکنه. به هر حال کثافت این رژیم همه دنیا رو ورداشته بنابراین لطفا خودتون رو جر ندید و به صفهای مرغ بپیوندید!!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. فکر کنم کارتون زیاد نگاه کردی بچه جان لول

      حذف
    2. Fekr konam shoma vaghte ziady zireh tohkmhayeh rahbar mashghoole cheridan boody, va faghat akhbareh doreh vare beyteh rahbary (( tokhmeh rahbary))ra motalee mekony

      حذف
  10. khalabany az nirooyeh havayi iran ke dar jang zakhmy shodeh bood ,va barayeh moalejeh be kharej az keshvar amadeh bood va intor megoft,
    havapeymaha che nezamy che mosafery va gheyreh harkodam radarhayeh makhsoose khod darand,
    va navhayeh amrica vesadegy metavanand in ha ra az ham tashkhiss dahand,
    va dar rooze saghet shodaneh Iranian Air Bus ,,Iraniha tasmim megirand hamzaman ba parvazeh Air Bus ,,yek F14 ra ham parvaz dahand, va ba penhan kardane F14 dar sayeye Air Bus be in omid ke betavanand, be navganeh Amrica be andazeyeh kafy nazdik va be an hamleh konand
    valy nave Amrica alamateh radariye F14 ra shenasayee mekonad, va be tarafeh hadaf shelik mekonand, va natijeh ra hame medanim,
    agar gheyraz in bood har rooz bayad yek mosaferbary dar khalij miamad payeen

    پاسخحذف
  11. تو هم مثل نوری زاد آلت اطلاعاتی ها هستی... اگه اطلاعات ایران نه مال آمریکا که جفتشون یه گهن

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. میدونم کجات میسوزه، به قول اربابت آب رو بریز همونجا! تو عصر اینترنت خوب پتتون رو آبه، دیگه دوره سوسمار خوردن نیست که برین گردنه بگیرین و غارت کنین و برده فروشی راه بندازین و اسمشو بزارین "جهاد در راه الله"، سخته براتون میفهم!

      حذف
  12. عزیزان دل برادر . یک فیلم مستند در این مورد ساخته شده که بخوبی نشان میده رژیم عمدا این حادثه را پیش آورده بود که از زیر فشار خارج بشه. چون شدیدا انتظار حمله امریکا میرفت .من این فیلم را دیده ام . پس از تغییر رژیم دیدن داره این فیلم مستند

    پاسخحذف
  13. گمنامیان عزیز:)
    با وجود تمامی صحبت های شما 2 نکته وجود داره که مسئولیت امریکایی ها رو شدیدا بارز می کنه توی این موضوع
    اول این که F14 های ایران از مدل A هستن که 100% رهگیر هستن و حتی نمی تونن بمب های هوا به زمین سقوط ازاد حمل کنن! این چیزی هست که امریکایی ها و مخصوصا افسر های نیروی دریایی امریکا علم کامل بهش داشتن چون این هواپیما اساسا برای نیروی دریایی ساخته شد پس این موضوع که هواپیما قصد شلیک یا تعرض به ناو رو داشته منتفی و حتی مسخره هست
    دوم اینکه تمامی مشخصات و ارتباطات کلا همه چی یک هواپیمایی مسافربری با یک جنگنده فرق داره! دقیقا مثل این می مونه که یک تانک به سمت یک اتوبوس مدرسه شلیک کنه و بعد بگه من این رو با جیپ نظامی اشتباه گرفتم! در این حد این حرف مسخره هست
    منهای همه اینا واکنش دولت امریکا و مخصوصا پرزیدنت بوش بیشتر نمک پاشیدن به زخم ایرانی ها بود و تاکیدی بود بر اینکه "می تونیم می کنیم!"
    در کل بنظرم هرچقدر عملکرد ایرانی ها بد بوده باشه بازم سهم اصلی مسئولیت این فاجعه با پرسنل اون ناو نیروی دریایی هست:)

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.