جمعه، دی ۲۳، ۱۳۹۰

آقای اوباما، چطور بستن تنگه هرمز خط قرمز شما است، اما دست و پا زدن سهرابها و نداهای غرق در خون در کف خیابان تهران، خط قرمزی از شما را نشکست؟!

زمانی که دولت آمریکا خود را متعهد به اعلامیه جهانی حقوق بشر می خواند، برای خود اعتباری را به وجود می آورد، و دولت آمریکا از این اعتبار سو استفاده کند، کار زشتی را مرتکب شده که شان آنها را همرده رژیم ایران می کند.

به دیگر عبارت، اگر رژیم ایران مرتکب جنایت می شود، دیگر حداقل مدعی حقوق بشر نیست.
بنا به گزارش نیویورک تایمز، دولت آمریکا پیام محرمانه و شدید الحنی را به دولت ایران ارسال کرده و گفته است که مسدود کردن تنگه هرمز را تحمل نمی کند.

نیویورک تایمز به نقل از دولت آمریکا نوشته که اوباما از طریق یک کانال مخفی، پیامی را برای خامنه ای ارسال کرده و هشدار داده است که بستن تنگه هرمز، خط قرمز دولت آمریکا است و واکنش آمریکا را به همراه خواهد داشت.

"  The Obama administration is relying on a secret channel of communication to warn Iran’s supreme leader, AyatollahAli Khamenei, that closing the Strait of Hormuz is a “red line” that would provoke an American response, according to United States government officials."
باید از آقای اوباما پرسید که آیا دست و پا زدن نداها و سهراب ها در خون، خط قرمز شما رد نشد؟

به یاد بیاوریم که سه و نیم میلیون نفر در تهران به خیابان آمدند اما پاسخ رژیم ایران فقط گلوله هایی بود که به سینه نداها نشست، چرا آن زمان دولت اوباما در مقابل حمام خون رژیم ایران واکنش نشان نداد و به خامنه ای هشدار نداد که کشتن مردم بی دفاع خط قرمزش است؟

بدون شک رژیم ایران در سایه سکوت دولت آمریکا و دولت های غربی موفق شد که چنین به سرکوب مردم بپردازد.

مردم ایران از روسیه و چین توقعی ندارند،  چه آنکه آنها مدعی حقوق بشر نیستند، اما دولت آمریکا با سو استفاده از عنوان حقوق بشر، به خود اعتبار می بخشد ولی حاضر نیست هیچ هزینه ای را برای دفاع از حقوق بشر متحمل شود.

چنین رفتار های متضادی، هیچ گاه از خاطره و ذهن فعالین سیاسی ایران، پاک نخواهد شد.
آزادی خواهان ایرانی خطاب به اوباما شعار دادند که (اوباما،یا با ما یا با اونها!) و گذر تاریخ نشان می دهد که چگونه دولت اوباما (با آنها) بود و هیچ گونه حمایتی از جنبش آزادی خواهی ایران نکرد. 

دولت آمریکا به درازای تاریخ به مردم ایران بدهکار است و بدهکار باقی خواهد ماند، شصت سال قبل نیز این دولت آمریکا بود که به دولت ملی مصدق خیانت کرد و با کودتا، یک دیکتاتور را بر سر کار آورد.


اعطا صلح نوبل به اوباما، تنها باعث کاهش اعتبار این جایزه شده است، چه آنکه این جایزه را به اوباما دادند تا او را تشویق به فعالیت بیشتر در زمینه اعتلا حقوق بشر کنند، زهی خیال باطل.













۱۷ نظر:

  1. آمریکا تنها ابرقدرت کنونی دنیا است،
    کافی بود کمی از منافع خود چشم پوشی می کردند و حاضر نمی شدند با دولت ایران کنار بیایند، ببینم، اگر همین اخطار خط قرمز را زمان تظاهرات سه و نیم میلیون نفری به خامنه ای داده بودند، آنها جرات می کردند که باز حمام خون راه بیاندازند؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. صد البته که این مردم ایران هستند که باید برای آزادی و دمکراسی تلاش کنند، اما مساله این است که یک رژیم ایران برای آمریکا و کارتل های نفتی آمریکا، سود آور است و لذا دولت آمریکا ترجیح می داد به جای حمایت از مردم ایران، تنها از موقعیت استفاده کند و از رژیم ایران امتیاز بگیرد.

      حذف
  2. پاسخ‌ها
    1. کیر و ان من هم دهن تو ناشناس عوضی ساندیس خور

      حذف
  3. ما فقط امیدواریم آمریکا هر چه زودتر حمله نظامی به ایران رو ترتیب بده

    پاسخحذف
  4. یه عده ایرانی زدن یه عده ایرانیه دیگه رو کشتن. اونوقت مردم شاکی ان که چرا اوباما به دادخواهی بر نخواسته
    بعد میگن چرا ایران درست نمیشه
    بابا از ماست که بر ماست

    پاسخحذف
  5. بسیار بسیار گفته شما متین وپربار بود دوست عزیز که اینقدر واضح و روشن این قضیه را بیان کردیت خیلی زیبا و بجا گفتید واقعا اون چیزی که در ذهن من مثل خوره داشت وجودم را میخورد شما بیان کردیت از اینجا دستتان را میبوسم ممنون

    پاسخحذف
  6. بنده باید عرض کنم منظور م همون شخصی ایست که در باره تنگه هرمز نوشته ان

    پاسخحذف
  7. دلیلش اینست که گربه برای رضای خدا موش نمیگیرد! هر وقت گرسنه باشد موش را شکار می کند!

    پاسخحذف
  8. شماها دیگه واقعا ای.کیو تشریف دارید اینکه که دیگه خیلی واضح است که امریکاییها هر کاری را برای منافع خود انجام می دهند... از کشتن 1 میلیون عراقی گرفته تا .....من نمی دانم شماها کی می خواهید از خواب خرگوشی بلند شوید و به خودتان اعتماد به نفس داشته باشید و از زیر قبای بابا سام تان بیرون بیایید.........

    پاسخحذف
  9. یک کلام ختم کلام
    کسه ننت
    مادر سگ به آمریکا کش شعر بگی ننت گاییدس

    ریدم به جنبس سبز و امثال تو کس ننه.....

    پاسخحذف
  10. مردم ایران حروم زاده هایی هستن ترسو و کس پاره.
    غیرت را باید از سوری ها یاد گرفت 7500 تا کشته دادن باز تو خیابون هستن
    شما ها بچه سوسول ها 10-15 تا بچه سوسول و قرتی کشته دادین سوراخو خریدین 100 تومن
    هنوز هم که هنوزه میگین سهراب و ندا
    برو دره کسه ننتو بزار مادر سگ
    همتون عاشقه آخوند و این رژیم هستین وگرنه به پا میخیستین.......

    پاسخحذف
  11. اقای اوبا ما یا هر رئیس جمهور دیگر دنبال منافع امریکا است و با معیار های دوگانه سهراب ها و ندا ها برای او اهمیتی ندارد.

    پاسخحذف
  12. تو که شعارت از طرف 75 میلیونایرانی رنج دیده ای چطور راضی میشی به سهراب یا ندا توهین کنی اگر تو سوسول نیستی و خیلی مردی برو جلو چرا از کیسه خلیفه میبخشی ودر ضمن در یک رسانه عمومی عفت کلام داشته باشه تو با این طرز حرف زدنت معلومه کهبچه آخوندی و یا اینکه نطفه ات اطراف فیضه پس افتاده وهر توهینی که کردی مال خودت و خانواده ات که میدانم به این خوی عادت دارید

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آخه مادر جنده
      ننتو سگ گاییده که خایه کردی و توی اینترنت صدات بلنده
      ما قدرتمان را 3 روزه پیش با به هلاکت رساندن استاد اتمی نشان دادیم
      توی مادر جنده و امثال شما ها چی هی بچسبین به دره کونه موسوی و شهدایییییییی جنبش.....

      حذف
  13. ماتحت موسوی و جنبش سبز توی دهان خودت ومادر فلان هم توئی بدبخت بیسواد نمیفهمی دارم میگم این بچه های بی گناه چه تقصیری دارن که فحش بخورن لات چاله میدون معلومه که تو حرامزاده ای وگرنه دنیا برای این جوانهای بیگناه خون گریه کرد
    اصلا جواب تو ابله را نمیبایست دادچون یک آدم بیسوادی وگرنه فحش تو دهنت نبود خیلی نگران آینده ات هستم چون درست از آب در نمیآئی.

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.