شنبه، آبان ۰۴، ۱۳۹۲

مخالفان سکولاریسم، باید از روی مادران و خواهران خود خجالت زده باشند!

البته که سکولاریسم نیز مخالفانی دارد، کسانی که هنوز بر این باورند افرادی که خود را نماینده خدا می دانند، باید بر جامعه حکومت کنند و افراد مذهبی، از حقوق ویژه بر خوردار باشند.

سکولاریسم به معنای برابری بین انسان ها اسـت، یعنی اینکه پیروان یک مذهب و مسلک خاص، از حق ویژه برخوردار نمی شوند.

در طول تاریخ بشری، حکومت های دینی خصوصا حکومت های اسلامی، بیشترین جفا و ظلم را در حق زنان جامعه روا داشته اند. متاسفانه دیدگاه افراد دیندار، بر این پایه استوار گشته که زنان و دختران را شهروند درجه دو می داند و به آنها حقوق بسیار کمتری می دهد.

حال مخالفت با سکولاریسم، معتقدند که همچنان باید به افراد دیندار، حق ویژه داد تا آنها بتوانند به زنان و دختران، زور بگویند و آنها را شهروند درجه دو بدانند.

در اینجاست که باید گفت، مخالفین سکولاریسم، باید از مادران و خواهران خود خجالت بکشند، چه آنکه تفکر غیرانسانی آنها، باعث و بانی شکل گیری حکومت مذهبی است، حکومت های مذهبی نیز به شدت حقوق انسانی بانوان را لگدمال می کنند. 

نوشته دیگر امروز: کشتن این شانزده زندانی، یادآور قتل عام سال 67 و کشتن افراد بیگناه به تلافی حمله مجاهدین است!


  
نوشته های چند روز گذشته:  






  


۱ نظر:

  1. از: آدمی

    "حکومت های مذهبی نیز به شدت حقوق انسانی بانوان را لگدمال می کنند. "

    واژه "زنان" را چرا چالش برانگیز یابید که واژه "بانوان" را که با نوشتار شما در ستیزست به کار می آورید. "زنان" این نیمه پرشکوه همزیگاه ایرانی، بَل آدمی، تا به کِی باید وام دار چنین واژگان فریبنده در نُماد و "به بازی نگیر" در برداشت جای گاه این نیمه ای باشند که بخشی از سرگردانی خود در نَشیبِ دره های خُردانگاری را در گرو آن می بینند.

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.