یکشنبه، تیر ۰۲، ۱۳۹۲

این رفتار کیهان شریعتمداری است، اگر به جای نقد منطقی نظر مخالف، به خود گوینده حمله شخصی کنیم...!

اینکه شخصی را به دلیل داشتن عقیده مخالف، مورد هجوم قرار دهیم، به او انگ بچسبانیم، خود نوعی استبداد است...!

اولین اصل دمکراسی این است که ما نباید خود را مرکز عالم بدانیم، نباید تصور کنیم که هر چه ما می گوییم درست است. می توانیم با اشخاص دیگر، اختلاف نظر داشته باشیم، اما به شخصیت او حمله نکنیم...!

برای مستبد بودن، نیازی نیست حتما در پست ریاست جمهوری، شاهی یا ولایت فقیه نشسته باشید، همینکه به جای نقد افکار یک انسان، تلاش می کنید شخصیت او را لگد مال کنید، خود یک نوع استبداد است، و نشان دهنده وجود تفکری استبدادی است.

استبداد، به معنای خودرایی است، به معنای این است که سعی در شکست پای کسی کنیم که در مقابل ما ایستاده است. به معنای این است که به جای نقد نظر او، به شخصیت او حمله می کنیم...!

نیازی نیست مانند شعبان جعفری چماق به دست بگیریم، یا مانند ده نمکی سوار بر موتور، زنجیر در هوا بچرخانیم، برای مستبد بودن، کافیست تلاش کنیم شخصیت افرادی که با ما هم نظر نیستند را لگدمال کنیم. 

نیازی نیست مدیرمسول کیهان شریعتمداری باشی، تا فرد مستبدی شوی، همینکه به جای نقد کلام، به تخریب شخصیت مشغول می شوی، همینقدر که اخلاقیات را زیر پا می گذاری و دروغی که مطمین نیستی را می نویسی، به معنای تفکر استبدادی است.

تفکر استبدادی، یعنی سو استفاده از قدرت، برای آزار دیگران! نیازی نیست حتما فرمانده بسیج باشی تا بتوانی دیگران را آزار بدهی، می توانی یک وبلاگ نویس باشی، می توانی با کیبرد و قلم خودت، بیش از هر چماقی دیگران را آزار دهی!

استبداد و دیکتاتوری، سو استفاده از قدرت و اختیارات است، هنگامی که برای تخریب شخصیت یک نفر، به سو استفاده از قلم و کیبرد روی می آوریم، قدم در راه بی بازگشت دیکتاتوری گذاشته ایم. 

اخلاق زننده ای مانند انگ چسباندن به منتقدین، مانند رفتار مراجع تقلید و فرمان آدم کشی آنها است. چه آنکه آنها نیز در جواب یک انتقاد ساده و منطقی از دین، از تمام توان خود برای حمله بهره می گیرند و دستور به کشتن مخالف می دهند. ترور شخصیت یک نفر، به جای نقد نظر او، از جنس رفتار مراجع تقلید است..! آنها نیز از کشنده ترین سلاح خود، که همانا رسانه آنها است، برای انگ چسباندن  و ترور شخصیت دیگران استفاده می کنند...!

داشتن دیدگاه انتقادی، پایه و اساس روشنفکری و پیشرفت جامعه است. اما این فرهنگ عدم تحمل منتقدین، عامل بدبختی در جامعه ما است، چه آنکه وقتی منتقد امنیت نداشته باشد تا به وظیفه خود عمل کند، دیدگاه انتقادی از جامعه رخ بر می بندد و ساده ترین بنیان درست اندیشدی در جامعه از بین می رود.
نوشته دیگر امروز این وبلاگ: 


 نوشته های روزهای گذشته این وبلاگ:



! 









۵ نظر:

  1. نظرات امثال گمنامیان آزادمنشی وانتقاد نیست بلکه بی بند وباری هرزه گری است همه چیز وهمه کس رابه مسخره گرفتن که آزادی نیست.

    پاسخحذف
  2. پاسخ‌ها
    1. عجب حیدر حیدری می‌کنه؟ اسم این بسیجی چیه؟ باید معروف باشه قبلن تو اینترنت دیدم عکسشو

      حذف
    2. یا جلیل دسته بیل! ببین بسیجی سایبری چه میکنه! اصن یه وضعی!

      حذف
  3. این گمنامیان همون نیک اهنگ جاکشه!!انتقاد کدومه دوست عزیز قصد این جاکش اختلاف انداختن نه انتقاد!اینم یکی از جاکشای سایبریه با علیرضا رضایی زن جنده!!!

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.