جمعه، خرداد ۲۴، ۱۳۹۲

انتخابات به معنای احترام به شعور مردم و واگذاری حق تصمیم گیری به خود آنهاسـت، اما این خمیه شب بازی، تحقیر شعور ایرانیان است!

جوهره دمکراسی از مفاهیم حقوق بشر می آید، در جایی که دمکراسی برقرار است، تک تک انسان ها حرمت و کرامت دارند، نظر آنها با ارزش است و باید به آنها احترام گذاشت.

دمکراسی، به معنای حرمت نهادن به شعور شهروندان است، وقتی حکومت از ثروت جامعه استفاده می کند، شهروندان باید مالیات دهند، لاجرم حکومت خود را خدمتگذار مردم می داند.

اما حکومت دینی ایران، بر اساس دستورهای قران معتقد است که اکثریت جامعه، فاقد شعور هستند، چرا که در قران گفته شده است: «اکثرهم لایعقلون»، یعنی اکثر مردم نادان هستند. (سوره حجرات)

از دیدگاه حاکمان ایران، اکثر مردم بی شعور و نادان هستند، ولی از طرف دیگر، به برگزاری انتخابات هم  نیازمند هستد، چرا که جامعه جهانی به آنها خواهد گفت که شما نماینده مردم ایران نیستید.

اینجاست که رژیم ملایان، نه تنها مردم ایران را نادان می داند، بلکه پا را فراتر می گذاردو  توهین مجددی به ایرانیان می کند! رژیم ایران، خیمه شب بازی انتخابات را راه اندازی میکند و از ایرانیان می خواهد که چون یک عروسک، ملعبه و بازیچه این خیمه شب بازی شوند.

این انتخابات، توهین به شعور مردم ایران است، چه آنکه در این خیمه شب بازی احمقانه، یک دیکتاتور پلید به نام خامنه ای، به تک تک ایرانیان توهین می کند، قبل از برگزاری انتخابات، نماینده های واقعی مردم را حذف می کند، بعد چند تن از نزدیکان خود را نامزداین انتخابات معرفی می کند و از مردم می خواهد که به آن رای دهند.

مفهوم انتخابات و دمکراسی، بنا شده بر یک اعتقاد ساده است، بر این اعتقاد که تک تک شهروندان، شعور دارند و می توانند خود، نماینده خود را انتخاب کنند، اما این انتخابات مضحک، به شعور تک تک شهروندان توهین می کند و معتقد است که ایرانیان، شعور لازمه را ندارند.

باور کنید که شرکت در چنین انتخاباتی، قبول این توهین است....! 

نوشته های دیگر دیروز و امروز نگارنده: 









۶ نظر:

  1. سلام.تمام نامزدهای انتخاباتی دارای لکه ننگی در سوابق شان هستند،انگار یکی از شرایط تایید صلاحیت هست!اما هرچه گشتم چیز خاصی در مورد غرضی پیدا نکردم!به نظر شما غرضی چه غلطی کرده که باعث شده تایید شود؟؟

    پاسخحذف
  2. mage iranian khar in ra mifahmand,tohin be sheor ensan ast na shoer khar ,khar ke shoer nadarad

    پاسخحذف
  3. یکی از کارهای غرضی این است که واحد اندازه گیری نفت خام را از بشکه به تن تبدیل و در عمل اینکه این جانیان به تن (هر تا نفت حدود 6.2بشکه)میفروشند و به ملت گزارش میدهند که بشکه فروختیم.

    پاسخحذف
  4. چگونه مردمی هستیم؟! چگونه می توانیم تمام خونهای ریخته شده را به قیمت اندکی وعده بفروشیم و جان تمام عزیزان از دست رفته میهن را با بلیط نمایش قاتلان معاوضه کنیم؟ چگونه می توانیم به راحتی رهبران جنبشی را فراموش کنیم که برایشان دست دوستی بلند کردیم و پناه به رهبری آذین بسته شده ببریم؟ آیا نیرنگهای رهبر بزرگ اصلاح طلبی برایمان کافی نبود؟ آیا مکرهای سردار سازندگی را به راحتی فراموش کرده ایم؟ چگونه مردمی هستیم ما؟! چطور می توانیم جوابی برای مادر ندا، سهراب، مجید توکلی و دیگر مادران رشید مردان وزنان این آب خاک پیدا کنیم؟ آخ افسوس از این همه دلاوری و رشادت که برای ما مردم نمک نشناس سوخت و رفت.

    پاسخحذف
  5. دلاور هسته‌ای دمر بخواب خسته‌ایشنبه, خرداد ۲۵, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۳:۰۰ قبل‌ازظهر

    رای کم سعید جلیلی، نه به سیاستهای غلط هسته‌ای خامنه‌ای و تحریم اقتصادی

    کاترین رو باید راضی کنی تا با اینا بازی کنی

    کاترین رو باید راضی کنی تا با هسته بازی کنی

    پاسخحذف
  6. سر زد از افق ۶ تا تخم مرغ *
    ولایت فقیه، یک پا داره مرغ
    بهمن مارک سیگار ماست
    پیامت ای امام اتوبوس، مجانی نقش جان ماست
    ...
    * شش نامزد نهایی انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.