دوشنبه، بهمن ۰۳، ۱۳۹۰

ویدیو از سایت تد و خلاصه ای از ترجمه آن / امنیت اطلاعات شخصی و سرقت آنلاین

این سخنرانی اخیرا در سایت تد برگزار شده است، با توجه به جذابیت موضوع، این ویدی و خلاصه ای از ترجمه اش را در اینجا تقدیم می کنم.

-           در آلمان شرقی و در زمان استیلای کمونیسم، شما اگر می خواستید یک دستگاه تایپ داشته باشید، باید یک متن مشخص را با آن تایپ می کردید و به مقامات امنیتی می دادید. چون مقامات امنیتی اگر برگه اعلامیه یا مطلب سیاسی را می یافتند، می توانستند به این طریق، بقهمند که چه کسی آنرا تایپ کرده است.
-              اکنون نیز هر پرینتری به تنهای به صورت یکتا، هنگام پرینت در هر صفحه چند نقطه زرد رنگ پرینت می گیرد (رد به جا می گذارد)،که از آن طریق می توان فهمید آیا این صفحه توسط چه پرینتری، چاپ شده و می توان به ردیابی شخص پرینت کننده پرداخت.
-              در حال حاضر، بیش از همیشه کاربران آنلاین، در خطر دزدیده شدن اطلاعاتشان هستند.
-              به سه روش مختلف شما در دنیای آزاد ممکن است مورد هجوم و سرقت اطلاعات قرار بگیرید
-              نوع اول: برخی از خلاف کاران اینترنتی فقط به دنبال دزدی پول و خالی کردن حساب های کاربران هستند.
-              نوع دوم کسانی که به دنبال سرقت اطلاعات هستند، اهداف سیاسی دارند و  برای مقاصد سیاسی و مثلا ابراز عقیده خود چنین می کنند.
-               نوع سوم، دولت ها هستند که به دزدیدن اطلاعات کاربران اقدام می کنند.
-              شرکت دیگناتور، یک شرکت هلندی است که چند وقت پیش هک شد. این شرکت  الان در حال ورشکستی است. من با مدیر این شرکت جلسه داشتم و از او پرسیدم ممکن است به دلیل هک شدن سیستم آنها کشته شوند، او جواب داد که بله، ممکن است.
-              این شرکت به فروش سرتیفیکت های اینترنتی اقدام می کرده است، این سرتیکفیکت ها در سایت هایی مانند گوگل مورد استفاده قرار می گیرد که آدرس اینترنتی آنها با https  شروع می شود و در حقیقت امن تر است.
-              در بهار عربی به عنوان مثال، زمانی که آزادی خواهان به ساختمان اصلی پلیس قاهره حمله کردند،به صورت اتفاقی اسناد مناقصه ای  یافتند که در نشان می داد یک شرکت آلمانی نرم افزاری را به  قیمت دویست و هشتاد هزار یورو، به دولت مصر فروخته که توسط آن نرم افزار تماس های شهروند مصری با یکدیگر، توسط دولت وقت مصر ردیابی و جاسوسی شده است.
-              این نوع جاسوسی دولت ها، حتی در کشورهای غربی نیز وجود دارد، چند هفته پیش مشخص شده که دولت آلمان، یک تروجان طراحی کرده که به کمک آن می تواند کامپیوتر افراد مجرم یا متهم را مورد حمله قرار دهد.
-              ممکن است برخی بگویند ما نگران چنین اقداماتی نیستیم، چه آنکه ما چیزی را برای مخفی کردن نداریم. این حرف غیر منطقی است، چه آنکه اطلاعات شخصی باید محرمانه بماند. مجادله بر سر آزادی و کنترل کردن است...


/------------------/نمونه واقعی یک روشنفکر اسلامی، او می گوید تنها در صورت اجازه همسرش به بچه بازی (سنت محمد) خواهد پرداخت...! ا

پی نوشت:
یکی از خوانندگان عزیز این وبلاگ خواسته که این تصویر را نیز اینجا منتشر کنم، تصویر گویایی از حال روز ما در ایران است!




۳ نظر:

  1. در مورد عکسی‌ که قراره حال و‌ روز امروز ایران رو نشون بده:

    به نظر من این تصویر کامل نیست!
    اخیرا با یک مسلمان معتقد به "اسلام زمان حضرت محمد" صحبت می‌کردم. ایشون دانشجوی دکتراست و در خارج از کشور هم تحصیل می فرمایند. تنها چند نمونه از تناقضات دین اسلام یا مشکلاتی که گریبان ملتهای مسلمان رو گرفته و ریشه در "نص صریح قرآن" داره رو به ایشون یادآور شدم. جواب ایشون این بود: "آقا جون دین یه چیز شخصیه و اجباری نیست! همینه که هست! من قبولش دارم، شما میتونی‌ قبول نکنی‌! با من بحث نکن!"... البته ایشون انسان بسیار ملایم و بی‌ آذریه و دینشو، "هر چی‌ که هست" برای "آرامش روحی‌ خودش می‌خواد". ولی‌ شما تصور کن ما انصافا چند ملیون از این دین دارها تو ایران داریم؟ که عمرا هم مثل ایشون تحصیل کرده نیستند.
    بنابراین، از مراسم خون بار قمه زنی‌، و زامبی هایی که خودشونو گل مالی کردن بگذریم، چند عکسی‌ از این لینکهای زیر هم میتونه در تکمیل پروژه "تصویر ایران امروز" مفید باشه:

    http://www.hasanpix.com/weblog/archives/000841.html
    http://torogh.blogfa.com/89122.aspx


    "عزیزان من"! از ماست که بر ماست...

    پاسخحذف
  2. خانم یا اقای گمنامیان
    با اجازتون ما شما رو اضافه کردیم به لیست خودمون به امید اینکه مثل شما گمنام نشیم. مشهور بشیم. اگر هم کسی توی انبار ما دنبال گمنام شدن باشه یکسر بیاد خدمت جنابعالی.

    اردوان

    پاسخحذف
  3. رهایی را اگر راهییست، به جز راهی‌ کزان روید گلی‌ خاری گیاهی نیست!



    سلام انسانهای محترم، جامعه ما پس از حملهٔ عربهای ملتخ خور آن دوران، به یک دیگ بزرگ رنگی‌ زشت تبدیل شد که کوچک و بزرگ همه و همه را به رنگیی زشت آغشته کرد! اولین زشتی ریاکاری بود چرا که خیلی‌ از ایرانیان آن زمان از بیمه جان تظاهر به این دین ننگین را که به زور شمشیر به آنها تحمیل شده بود را تنها راه چاره دانستند، و این واکنش موقتی با گذشته زمان و با کم نشدن از تسلّط اعراب به یک شیوه و عادت تبدیل شد! و هنوز هنوز پس از سالیان دراز از شدت این ریاکاری کمِ نشده بیشتر هم شده! کوتاه سخن اینکه ایرانیان امروز اکثرا ریا میکنند، و آنهایی هم که ریا نمیکنند، فکر و اندیشه ندارند که مسلمانند، حال چه دکتر چه مهندس و بدبختانه کم هم نیستند. ولی‌ جای خوشبختی‌ هست مردم ما خیلی‌ راحت میتوانند مدرن شوند و خوب میتوانند یاد بگیرند، فقط باید منابع آن در دسترس باشد! و منابع آن چیزی نیست جز مطبوعات و رسانه‌های آزاد، که باید برای به دست آوردن آن و ایجاد شرایط لازم تلاش کرد و در این راه سختیهارا به جان خرید! به امید رهایی ایران از دست نالایقان حاکم بر آن که دانسته و ندانسته آلت دست دشمنان این مرز و بومند!

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.