سه‌شنبه، تیر ۱۸، ۱۳۹۲

موج وبلاگی/ به نظر شما، این احمقانه نیست که قانون، برای جلوگیری از آدم کشی و تنبیه آدم کش، خود دست به آدم کشی بزند؟!

این یک واقعیت است که خشونت، یک دور باطل است، اگر در جواب خشونت، به همان اندازه به خشونت روی بیاوریم، خشونت تنها دو برابر نمی شود، بلکه ده ها برابر می شود، چون خشونت به صورت تصاعدی رشد می کند و اضافه می شود.

خشونت باید قباحت داشته باشد، اگر چاقو زدن و یا دعوا کردن بد است، خود حکومت و دادگاه نباید به چنین کارهایی دست بزنند، چون چنین کارهای زشتی، برای مردم عادی می شود .

صد البته که یک آدم کش باید مجازات شود، و شاید مهمترین دلیل مجازات او این باشد که وقتی یک نفر آدم کشت، و یک بار چنین خط قرمزی را رد کرد، ممکن است باز هم چنین کار زشتی را به سادگی تکرار کند، و به قول معروف، گزینه پر خطر است.

اما مجازات داریم تا مجازات!

اگر برای مجازات یک خاطی، به کشتن او روی بیاوریم، چه تفاوتی بین آن آدم کش و قاضی دادگاه وجود دارد؟! هر دو آدم می کشند!

صد البته که افراد خاطی، باید مجازات شوند، کسی که قاچاق مواد مخدر کرده، باید تنبیه شود تا دیگر چنین کاری را نکند و صد البته، افراد دیگر نیز، جرات چنین کاری را نکنند.

اما هیچگاه فکر کرده اید که چرا در کشورهایی که مجازات اعدام برای قاچاق مواد مخدر و یا قتل وجود دارد، شاهد بیشترین تعداد قتل و آدم کشی هستیم؟! چرا توزیع مواد مخدر، بیشترین مقدار است؟!

به یاد داشته باشید، همیشه ممکن است که پلیس یا دادگاه اشتباه کنند و به اشتباه، یک بیگناه را محکوم کنند، اگر مجازات زندان طولانی مدت، جایگزین مجازات اعدام شود، خیلی راحت می توان آن اشتباه را جبران کرد، اما اگر مجازات اعدام اجرا شود، دیگر غیر قابل بازگشت است!

واقعیت این است، مجازات اعدام، قباحت آدم کشتن را می ریزد و آن را کاری عادی جلوه می دهد، و زمینه ساز خشونت بیشتر در جامعه می شود.

در اینجا، از دوست عزیزم، وبلاگ اندیشه می خواهم که این موج وبلاگی را ادامه دهد و او مطلبی را قلمی کند، بعد رشته کلام را به دوست دیگری بدهد.

نوشته دیگر وبلاگ ها در این باره:
اردشیر دولت: آیا خشونت قانوی پذیرفتنی است؟!

دو  نوشته دیروز این وبلاگ: 

/---------/شباهت ها و تفاوت های بین امام خامنه ای و حضرت حجت السلام دکتر روحانی را با ذکر مثال شرح دهید(دو نمره!)

/---------/نمایندگانی که امنیت جامعه را بر باد دادند، و شان ایرانیان را پایین آوردند، دنبال مجوز حمل سلاح و پاسپورت دیپلماتیک هستند!

/-----------/آقای کلانتری! مصیبت ایرانیان، فقط ناشی از مدیریت احمدی نژاد نیست، سی سال است که این مردم اسیر «بدتر از چنگیز» شده اند! 

/---------/حکم اعدام، عمدی ترین نوع قتل و آدم کشی است/حکم اعدام، قباحت آدم کشی را می شکند وآنرا عادی جلوه می دهد!

/----------/دکتر«زوودی کتز»، هر گونه شباهت بین مدرک خودش و دکترای حسن روحانی را تکذیب کرده و اعلام نمود دکتری او واقعی است!


/-------------/تفاوت خاتمی، خامنه ای و احمدی نژاد در چه چیزی است؟!

/----------/هموطن عزیزم، بین روحانی و خامنه ای فرقی نیست! راهزن، کارش غارتگری است، راهزن خوب و بد نداریم..!

/----------/اگر قبای منتقدی را بر تن کردی اما انصاف را زیر پا گذاشتی، از چارچوب اعلامیه جهانی حقوق بشر خارج شده ای!

/-------------/چشم بگشایید، فقط احمدی نژاد با تقلب از صندوق بیرون نیامد، حسن روحانی نیز با تقلب رییس جمهور شد...!

/----------/خامنه ای: جلوی اینها را بگیرید، امروز به مدرک دکترای حسن روحانیبند کرده اند، فردا به مرجعیت و آیت 

۴ نظر:

  1. با درود گمنامیان عزیز. سالهاست از وبلاگستان بدورم. اما می روم و گرد و غبار ها و تارعنکبودها را از سرو روی وبلاگم کنار می زنم و چیزی در این مورد می نویسم. هرچند شاید دیگر خواننده ای برایش وجود نداشته باشد.
    http://ardeshird.blogspot.co.uk/2013/07/blog-post.html

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اردشیر گرامی، خیلی خیلی ممنونم که مطلبی نوشتید و خلاصه به کمک ما آمدید. ممنون.

      حذف
  2. لینک بالاترین:

    https://www.balatarin.com/permlink/2013/7/9/3353135

    پاسخحذف
  3. درود.برشما.میگوییم.34.ساله.که.به.بدبختیهای.بزرگی.گرفتارشدیم.وکاملا.صحیح.است.ما.مردم.شیعه.ایران.که.دستکم.70.درصد.جمعیت.ایران.را.تشکیل.میدهیم.اصلا.علاقه.واشنایی.با.تاریخ.و.هویت.خودنداریم.ماقرن.ها.است.هویت.خودرا.خودمان.بااراده.زیر.پا.گذاشتیم.وبیشتر.هویتمان.به.اعراب.نزدیکتر.است.تابه.ایران.ایادقت.فرمودید.که.چرا.اسامی.ما.70.درصد.شیعیان.ساکن.ایران.کاملا.عربی.است.؟پدربزرگ.مان.حسین..پدرمان.اکبر.برادرمان.اصغر.خواهرانمان.زینب.و.رقیه.ومادربزرگمان.فاطمه.دایی.هایمان.ابوالفضل.وعباس.عموهایمان.تقی.و.غلامحسن.وفرزندانمان.امروز.مهدی.باقر.وصادق.ووو.درکدام.جامعه.بشری.شنیدید.مردمانش.هویت.خودرا.مانند.ماایرانیان.زیرپا.بگذارند.اعیادمان.عربی.سوگواریهایمان.عربی.مردنمان.و.در.گورقراردادنمان.عربی.ووو.روی.تاکسی.مان.مینویسیم.شرکت.باابوالفضل.روی.کامیونمان.مینویسیم.بیمه.ابوالفضل..سر.در.ورودی.خانه.هایمان.کاشیکاری.با.کلمات.وان.یکادالذین.کفروا..برای.اموات.اعراب.همه.ساله.میلیاردها.تومان.هینه.سینه.زنی.وقمه.زنی.و.نذری.پزی.میکنیم.از.یک.ایرانی...بپرسید.تاریخ.تولد.و.تاریخ.مرگ.حافظ.شیرازی.و.سعدی.وفردوسی.و.یعقوب.لیث.و.نادرشاه.افشار.ومیرزا.تقی.خان.امیرکبیر.چه.زمانی.بوده.بلد.نیست.؟اما.بپرسید.نیمه.شعبان.چه.روزی.است.یا.21.ماه.رمضان.چیست.ونهم.و.دهم.ماه.عربی.محرم.چه.خبره؟وتومد.حمزه.و.اویس.قرنی.وحتی.هنده.جگرخوار.چه.زمانی.بوده.بسیار.واضح.برایتان.شرح.میدهند.حالا.چه.انتظاری.ازچنین.ملت.هویت.باخته.میخواهید؟؟؟

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.