دوشنبه، تیر ۳۱، ۱۳۹۲

اندرباب خودبزرگ بینی سیاسیون!/ قبل از رژیم جنایتکار، این ایرانیان هستند که حقوق انسانی هم میهنان خود را لگد مال می کنند..!

یک/
حق مشارکت سیاسی و نامزدی برای انتخابات، جزو جداناشدنی حقوق بشر  است. طبق ماده بیست و یکم اعلامیه جهانی حقوق بشر، هر شهروندی این حق را دارد که در اداره سیاسی کشورش دخالت کند و به روشی دمکراتیک، در ساختار قدرت حضور یابد. 
ماده ی ۲۱،  هر شخصی حق دارد که در مدیریت دولت کشور خود، مستقیماً یا به واسطه انتخاب آزادانه نمایندگانی شرکت جوید.
دو/
این رژیم جنایتکار، صرفا به این دلیل بر مسند قدرت باقی مانده و دوام آورده است که فعالان سیاسی ایرانی با نگرش های مختلف، حاضر به اتحاد، یا همکاری سیاسی با یکدیگر نیستند. 

مثلا آقای ایکس، چون طرفدار نظام جمهوریت است، طرفداران نظام پادشاهی پارلمانی را از خود رانده و آنها را «دیکتاتور طلب» یا سلطنت طلب لقب می دهد، یا بالعکس. (طرفداران نظام پادشاهی پارلمانی و جمهوری خواهی را به این دلیل مثال زدم که بی حرمتی از هر دو طرف به یکدیگر، به شکل یک روند درآمده است!)

بر طبق اعلامیه جهانی حقوق بشر، همه شهروندان، حق مشارکت در ساختار قدرت را دارند، یعنی دوری جستن از یکدیگر  تنها گروهی که اصول دمکراتیک را زیر پا می گذارند، و به دمکراسی معتقد نیستند، باید با احتیاط برخورد شود.

سه/
تحقیر دیگر گروه های سیاسی که به اصولی چون دمکراسی و حقوق بشر معتقد هستند، و یا دوری جستن از آنها باعث می شود که بین ایرانیان اتحادی شکل نگیرد و این به تداوم این نظام جنایتکار می انجامد.

از آن مهمتر، دوری جستن از دیگران، به معنای به رسمیت نشاختن حقوق انسانی آنها برای مشارکت در قدرت و فغالیت سیاسی است. 

چهار/ 
همانطوری که جمهوری خواهان می توانند به دمکراسی باور داشته باشند، کسانی که طرفدار پارلمانی پادشاهی هستند نیز می توانند معتقد به دمکراسی باشند. 

اصولا دمکراسی بودن یا نبودن، هیچ ربطی به نوع نظام ندارد، هم جمهوری می تواند دمکراسی باشد (مثل فرانسه)، هم نظام پادشاهی پارلمانی (مانند بریتانیا).

همانطوری که یک نظام جمهوری می تواند دیکتاتوری باشد (مثل ایران)، نظام پادشاهی نیز می تواند دیکتاتوری باشد (مثل عربستان). 

پنج/
 نقض حقوق بشر، فقط از طرف دولت نیست، از طرف مردم عادی نیز شکل می گیرد. مگر نه آنکه ماده یکم  اعلامیه جهانی حقوق بشر، شهروندان را به رفتار برادرانه به یکدیگر توصیه می کند. 
ماده ی ۱:تمام ابنای بشر آزاد زاده شده و در حرمت و حقوق با هم برابرند. عقلانیت و وجدان به آنها ارزانی شده و لازم است تا با یکدیگر برادرانه رفتار کنند.
مثالی می زنم: فرض می کنم که یک نفر سیاه پوست به یک مغازه وارد می شود، اگر جاضرین مغازه را ترک کنند، آیا بی احترامی و نقض حقوق بشر نیست؟!

حذف دیگران، و سرباز زدن از مشارکت با آنها، به مانند آن کسی است که سعی در تحقیر دیگران دارد.  به یاد داشته باشیم که خود بزرگ بینی و خود برتر بینی، به شکلی نقض حقوف بشر است. 

شش/

سوال اینجاست: 
مگر همه به دمکراسی اعتقاد ندارند؟! 
چرا باید دیگران را به جرم علاقه به یک نوع  نظام دیگر، تیغ به دست بگیرند و دیگران را حذف کنند؟! 

چنین رفتاری، نقض آشکار حقوق بشر است، هم زمینه ساز ادامه دیکتاتوری در ایران است. 

به یاد داشته باشید، تا زمانی که ایرانیان معتقد به دمکراسی از هر نگرش سیاسی، دست به دست هم دهند، باید هر گروهی از هر نظری به دیگران اعتماد کنند، دست به دست یکدیگر بدهند تا این رژیم را سرنگون کرد و در ایران انتخابات آزاد برگزار کرد. 

تا زمانی که این مخالفان این رژیم، به جای اتحاد، انگشت اتهام به سمت یکدیگر گرفته اند و با یکدیگر اختلاف دارند، این رژیم بر سر کار باقی می ماند و ما به جایی نمی رسیم. 
نوشته های دیگر  امروز این وبلاگ: 

۲ نظر:

  1. لینک بالاترین:
    https://www.balatarin.com/permlink/2013/7/22/3361876

    پاسخحذف
  2. پس چرا شما بسیجیان و حزب اللهی های تندرو را تو جمع ایرانیان حساب نمیکنین؟

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.