دوشنبه، دی ۱۹، ۱۳۹۰

آیا مردم ایران خیلی باهوش هستند؟ ایا چون در ناسا ایرانی هست، مردم ایران نژاد برتر و باهوش تر هستند؟

می دانم که این سخنان بر بسیاری از هموطنان من سخت می اید و انرا توهین خواهند دانست، اما واقعیت خیلی از مواقع، تلح است...!


بسیاری از مردم ایران، اینگونه استدلال می کنند که باهوش ترین انسان های روی زمین هستند! و به عنوان دلیل، وجود ایرانیان در ناسا و یا دانشگاه های آمریکا را عنوان می کنند.

در اینکه در فرهنگ عمومی جامعه ایرانیان،علاقه به تحصیل و دانشگاه بسیار ریشه دارد، شکی نیست. مثلا ایرانیان ساکن آلمان، تحصیل کرده ترین گروه خارجی ساکن آلمان هستند و یا در آمریکا نیز آمار مشابهی داریم. 


آیا این آمار، نشان از باهوش بودن جامعه ایرانی دارد؟! خیر! چنین نیست. بلکه واقعیت این است که شرایط داخل کشور، آنقدر اسفناک است که ایرانیان باهوش، ترجیح می دهند فرار کنند...!


البته اگر به دقت نگاه کنیم، می بینیم که مردم باهوش، هیچگاه چنین بلایی را بر خود نمی اورند که کشورشان را دست جمعی ملا بدهند تا به صورت رسمی به چپاول آن کشور بپردازد!


بماند که اصولا فراری بودن مغزها از ایران، نشانه ای از عدم ذکاوت لازمه اعضای جامعه است، چه آنکه چنان جامعه باهوش، هیچ گاه شرایطی را فراهم نمی کند که اعضا فرهیخته اش ناچار به فرار از آنجا شوند.


باید قبول کنیم که ایرانی ها باهوش ترین آدم های روی زمین نیستند...!


نکته فاجعه آمیز دیگر، این است که با رفتن آدم های باهوش از ایران، در طی زمان طولانی، آمار ژن افراد باهوش کم می شود...!

بهتر است به جای ادعای مسخره، قبول کنیم که ما نیز آدم هایی معمولی مانند دیگر کشورها هستیم و برای بهبود وضع جامعه، باید به همان مسیری برویم که دیگران رفته اند، یعنی آشنایی جامعه با دمکراسی و حقوق بشر و بعد استقرار دمکراسی در کشور!


نوشته های پیشین:
/-------------/در صورتی که دانش و ادیان، از صحنه روزگار محو شوند، کدام یک به شکل کنونیش به جامعه انسانی باز خواهد گشت؟!


/----------------/هموطن مسلمانم، این چه دینی است؟ آیا از انسانیت بدور نیست که یک جوان باید به جرم تایپ چند کلمه کشته شود اما قاتل ندا آزاد باشد؟
/----------------/ آقای رضا پهلوی، باور بفرمایید کسی که عاشق ایران باشد، در این حال پریشان مردم، به عنوان پادشاهی نمی اندیشد...!


۹ نظر:

  1. آفرین تحلیل بسیار زیبایی بود

    پاسخحذف
  2. من یه ایرانی با آی کیو 158 هستم در ضمن بسیار خوشتیپ و دارای کیری کلفت میباشم اگر کسی دوست داره که نسل بعدیش باهوش از آب در بیاد زنشو بیاره درخدمتم . در ضمن خدمات من گارانتی هم داره اگه نسل بعدی کودن از آب دراومد بنده سرپرستی شون رو بر عهده میگیرم . درباره کیفیت خدمات میتوانید از جناب گمنامیان و همسرشان استعلام نموده که بسیار راضی میباشند

    پاسخحذف
  3. کیر کلفت جان من خر پیری دارم که آیکیواش 258 میباشد و کیری دارد بسیار کلفت و بلند و الان یادم امد که در جوانی با مادر شما معاشرت داشته و از ویژگی هایی که شما از خود برشمردید یقین دارم که پدرتان میباشد.اسنادش هم دست جناب گمنامیان موجود میباشدوراستی دلش برای والده گرامیتان بسیار تنگ شده است تنها نیایید.

    پاسخحذف
  4. جناب ناشناس (در واقع گمنامیان)اون سندی که میگی دست جناب گمنامیان چیکار میکنه حتما خری که میگی زن جناب گمنامیان رو بارور کرده و گمنامیان با اون سند برای نوزادش شناسنامه گرفته.

    پاسخحذف
  5. خیر، ایرانیها به هیچ وجه باهوش تر از جوامع دیگه نیستند. دانشمندان ایرانی‌ داریم، ولی‌ خوب دانشمندان عبری (یهودی)، آلمانی، انگلیسی، هندی روسی، امریکایی، چینی‌ و... هم زیاد هستند. اگه به جمعیت دانشجویان و اساتید کشورهای پیشرفته صنعتی نگاه کنیم هم (آمریکا، کانادا، ...)، میبینیم اکثریت با چینی‌ها و هندیهاست. الان میزان نشر مقالات علمی‌ از دانشگاه‌های چین هم تنه به تنهٔ دنشگاه‌های آمریکایی‌ میزانه (اگر چه به حق مقالات چینی‌ کیفیت بالایی ندارند که خود بحثی‌ مجزاست، ولی‌ چینی‌ها انصافاً بسیار بسیار سخت کوش هستند).

    به نظر من، یک دلیل که در بین ایرانی‌ها علاقه به تحصیل زیاده، اینه که قشر متوسط متوجّه شده که تنها راه اینکه فرزندانشون آیندهٔ شغلی‌ و زندگی بهتری داشته باشند، اینه که هر چه بیشتر و بهتر تحصیل کنند. بنا برین خانوادهٔ ایرانی با تمام وجود سعی‌ در ساپورت فرزندان میکنه تاا درس بخونند. اونا هم بد از اینکه تحصیل خوبی‌ میکنند، اگه تونستند میذارن و از ایران می‌رن! و الا اگه حکومت لایق باشه و امکانات شغلی‌ به صورت همگن و با درامد مکفی فراهم باشه، که همه مجبور نیستند که جین بکنند و درس بخونن! به شخصه کارگرهای کنادیی رو ددم که اومده بودند ایران برای گردش! کدوم کارمند ایرانی‌ میتونه بره کانادا برای گردش؟! پس قشر متوسط کانادایی نیازی نداره که برای یه زندگی‌ راحت از چشم و چالو اعصاب خودش مایه بذاره که مدرک بالای دانشگاهی بگیره.

    صد البته این بحثی‌ جذاب، مفید و آموزنده هست، و جدأ متاسف هستم که بعضی‌ها الکی‌ الکی‌ خرابش کردند!

    پاسخحذف
  6. به نظر من در ایرانیان نیز انسان‌های باهوش بسیار پیدا میشود، بسیار. اما ایرانی‌ها خیلی‌ خرافی هستند. و متاسفانه همیشه امور و یا اکثر مواقع کار‌های اصلی‌ و مهم و کلیدی در مملکت به دست نادان‌ترینِ مردم (کسانی مثل اولین شخصی که کامنت گذاشته است) می‌‌افتد و الیت جامع یا حذف میشوند یا زندان میشوند و یا به خارج از کشور پناه میبرند. خرافی بودن مردم ایران بی‌ حد و حساب است.

    پاسخحذف
  7. کلفت جان ناراحت شدی چرا ؟ اگه مخالفی با متن بگو مخالفم دلایلتم بگو ؟
    من موافقم،کلا ماایرانی ها انسانای از خود راضی و خودبرتر بینی هستیم،در عین حال که چیزی نداریم
    نمی گم از بقیه جوامع خنگ تریم ، ولی مطمئنا باهوش تر نیستیم

    پاسخحذف
  8. اینکه فلان دانشمند توی ناسا ایرانی هست که دلیل بر باهوشترین آدم های دنیا نیستیم.. اگر به این باشه که هندیها بیتشرین تعداد دانشمند در ناسا دارند در کامپیوتر هم همینطور مثلا مجارستانی ها نسبت به جمعیت کمشان کلی دانشمند جایره نوبل دارند و یا مصر که پدر ssl اینترنت الجمال هست ولی توی تحفیفات هیچکدام باهوشترین نیستند.. متاسفانه فضایی توی نت درست کردند که اگر کسی در مورد هوش ایرانی ها چیزی بگه حملات دامنه داری به اون میکنند

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.