دوشنبه، بهمن ۳۰، ۱۳۹۱

مصاحبه چینی ها با رضا پهلوی علی رغم واکنش تند رژیم،نشان می دهد که حتی چین هم به ستوه آمده و آماده مذاکره با اپوزسیون متحد است!

همانطوری که در اخبار دیده اید، تلوزیون دولتی چین، با رضا پهلوی مصاحبه کرده و مصاحبه تلوزیون دولتی چین با رضا پهلوی، اعتراض شدید رژیم ایران را در پی داشته است. (رادیو فردا)

این یک رخداد مهم سیاسی است، اگر به پیش زمینه آن توجه کنیم. برای بررسی این رخداد، باید ابتدا به نکات ذیل توجه کرد:

-          تلوزیون دولت چین، مانند صدا و سیمای رژیم است! یعنی نظرات دولت را بیان می کند، سیاست های خارجی خودش را نیز بر اساس سیاست وزارت امور خارجه چین بنا می سازد.
-          دولت چین و تلوزیون دولت چین، به خوبی می دانسته اند که این مصاحبه، خط قرمز رژیم جمهوری اسلامی است.
-          دولت چین، مهمترین متحد رژیم اسلامی است. اکنون بزرگترین شریک تجاری رژیم است و اگر تا کنون این رژیم سقوط نکرده، صرفا به دلیل همکاری دولت چین با رژیم جمهوری اسلامی است.
-          اگر شرایط اقتصادی حاکم بر چین را به دقت بررسی کنیم، می بینیم که آینده ایران، یکی از مهمترین پارامترهای اقتصادی در چین باشد. کافیست به یاد بیاوریم که دولت چین، رقم عظیمی در حساب ذخیره ارزی خود دارد (بالغ بر چند هزار میلیارد دلار) و با توجه به وضع وخیم اقتصادی دنیا، این پول را نمی توانند جایی سرمایه گذاری کنند.
-          در صورتی که ایران آزاد شود و دولت آینده ایران، اجازه سرمایه گذاری چینی ها را به آنها ندهد، و یا از آن مهمتر، به دلیل حمایت چین از رژیم، تحریم هایی را بر چین اعمال کند، دولت چین یکی از مهمترین فرصت های اقتصادی خود را از دست می دهد.
-          اگر ایران آزاد شود، درب بهشت بر روی چینی ها باز می شود، چون  شرکت های چینی می توانند صدها میلیارد دلار در بخش های مختلف کشور ایران سرمایه گذاری کنند و هزاران پروژه را به انجام برسانند. فراموش نکنید که ایران، یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا است و در چهار راه اقتصادی شرق و غرب واقع شده است!
-          صد البته که چین در حال حاضر، مشغول غارت منابع اقتصادی ایران است، اما چینی ها خوب می دانند که اگر ایران آزاد شود، آنها سود بیشتری از تجارت شرافتمندانه با ایران خواهند کرد، چون حجم مبادلات با ایران، ده ها برابر افزایش خواهد یافت.
مصاحبه اخیر رضا پهلوی با خبرگزاری چین، یک اتفاق مهم سیاسی است!

دولت چین می دانسته که چنین مصاحبه ای، به دلخوری و واکنش تند دولت ایران منجر می شود، اما تنها مایل است که دریچه گفتگو با اپوزسیون ایران را باز بگذارد.

چنین اتفاقی تنها نشان می دهد که اگر فعالان سیاسی ایران، اختلافات خود را کناری بگذارند و در شورای ملی (در شرف تشکیل)، مشارکت فعالانه ای داشته باشند، امکان مذاکره و فراهم کردن زمینه قطع حمایت چین از ایران نیز وجود دارد...!

اتفاقات اخیر نشان می دهد که تا چه حد این رژیم در سرتاسر دنیا منزوی است و حتی متحدان آن نیز، خواستار تغییر در ایران هستند!

در این میان، واکنش رییس کمسیون امنیت ملی رزیم، جالب و بامزه است، او گفته است:
"دولت چین باید هر چه سریع تر این اشتباه بزرگ را جبران کند.بروجردی هم چنین تصریح کرد:این اقدام همانند این موضوع است که تلویزیون رسمی ایران با دالایی لاما مصاحبه کند."
دالایی لاما انسان بزرگی که جایزه صلح نوبل به او اعطا شده و روش انسانی او در برخورد با خشونت های دولت چین علیه اهالی تبت، باعث شده که آزادی خواهان دنیا، او را در حد نلسون ماندلا ستایش کنند.

به امید آن روز که ایران دمکراسی و حقوق بشر حاکم گردد و آنچنان دولت باشعوری بر سر کار بیاید که از مدافعان حقوق بشر در سرتاسر دنیا حمایت کند، و نه تنها تلوزیون دولتی ایران، مدافع حقوق بشر در داخل کشور باشد، بلکه با نقض حقوق بشر در سرتاسر دنیا نیز مقابله کند.

به امید روزی که هنگام ورود دالایی لاما به ایران، هزاران ایرانی به پیشواز او بروند...!
پیوند به فراخوان ملی برای تشکیل شورای ملی ایران
چند نوشته اخیر نگارنده درباره تشکیل شورای ملی:

-          ما هیچ گروه سیاسی بی عیبی نداریم؛ تنها راه نجات ما، ایجاد یک شورای ملی از میان همین گروه های پر عیب و ایراد است


-          همسنگر جمهوری خواه من، نسل بعدی همان نگاهی را به ما خواهد داشت، که ما به انقلابیون 57 داریم!/فرصت شورای ملی را نسوزانیم!



-          مناظره کوروش راد با گمنامیان درباره «شورای ملی ایرانیان» (قسمت دوم


-          هموطنم، یک قدم تا دمکراسی مانده است، برای جایگزین کردن این رژیم خونخوار با دمکراسی، به یکدیگربپیوندیم و تبدیل به سیل شویم.








۱۴ نظر:

  1. این قسمت مقایسه رضا پهلوی با دالایی لاما خدا بود!!
    عقل که نباشه حکومت از این بهتر نمیشه..

    پاسخحذف
  2. اگه آقا رضا بی پول شده و مادر جونش بهش پول نمیده به ایشان اطلاع دهید اگر زن و دو تا دخترشو رو بفرسته از کون بکنم هزینه مواد یک هفتش رو تقبل میکنم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بیچاره ٍبیمارِ بددهن! برو پیش روانکاو. با این عقده های سرکوفته جنسی باید به جای وبگردی دنبال تیمارستان بگردی. بهترین تبلیغ برای شاهزاده اینه که دشمنی چون تو داره

      حذف
    2. فاطمه زهرا مال تو تا هر وقت بخوای عین پیامبرت مفعولی

      حذف
  3. oon nashenas bayad behesh goft to bayad madareto biyari ta man bokonamesh,chon nazdiktare be man. martike basijiye,kos nane

    پاسخحذف
  4. یک خانم چینی در باره ما ایرانیان و مذهب شیعه چیزهای جالبی میگفت:

    “… من این قدر فهمیدم که دو ژنرال از میان فاتحین سرزمین شما با یکدیگر بر سر قدرت جنگیدند. برنده این جنگ ژنرال یزید بود که ژنرال حسین را از میان برداشت. اکنون شما ایرانیان برای ژنرال حسین هر سال بر خود زنجیر و شمشیر میزنید.آیا اعراب هم برای شما چنین میکنند؟ آیا در تاریخ بشر هیچ مردمی برای فاتحین خویش جشن و عزا گرفته؟ آیا اگرمن چینی به تو بگویم که ماچینیها برای سرداران کامبوجی ۱۰۰۰ سال پیش امروز بر سرو روی خود میزنیم تو به ما نمیخندی؟
    شما برای کشندگان نیاکانتان جشن و عزا میگیرید و پدران خویش را کافر خطاب میکنید. دین شما نیکی بوده, شما آن را با خون و شمشیر جایگزین کردید. شما ایرانیان نمیتوانید و نباید خوشبخت باشید. زیرا نیاکان تکه تکه شده شمااکنون در گور بر خود میپیچند که فرزندانشان در آیین کشندگانشان از ایشان آتشین ترند. تازه برای این پدر فروشی و خیانت به نیاکان افتخار هم میکنید!!!

    این خانم چینی میگفت این ننگ تا ابد بر ما ایرانیان خواهد ماند. ما همیشه مردمی خواهیم بود که به نیاکان خویش پشت نمودیم و نام فرزندمان را نهادیم غلام قاتلین پدرانمان(غلام – علی، حسن، حسین). او میگفت هیچ چینی هرگز نامی مانند غلام یک ژاپنی یا ویتنامی یا کامبوجی نداشته...

    دیگر خجالت کشیدم که به این خانم در باره امام زمان و سید خراسانی و شعیب صالح و غیره چیزی بگویم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درست گفته.ما اسیر اعتقاد و تفکرات اعراب شدیم.

      حذف
    2. در حمله به ایران اهل بیت هیچ مسولیتی نداشتند
      حمله به ایران در زمان عمر شروع شد در زمان عثمان ادامه پیدا کرد در زمان
      امام علی متوقف شد و در زمان معاویه دوباره شروع شد و تمام ایران بدست اعراب افتاد
      چرا بیخودی لجن پراکنی میکنین
      امام علی همواره بخاطر رعایت برابری و عدالت بین ایرانی و عرب مورد سرزنش اشراف عرب بود
      و علاقه ایرانی ها به اهل بیت از همینجا شروع شد
      دوران شاهنشاهی هم به پایان رسیده اصلا منطقی نیست یه خانواده بی دلیل در مفتخوری غرق باشن
      هر آدمی بر اساس استعدادش باید از امکانات کشور بهره مند بشه نه بر اساس ژن و نسب خانوادگی

      حذف
    3. به اون چینی باید بگی ایرانی قرانو انداخته تو توالت سیفونو کشیده چند در صد مردم به حسین سینه میزنن ؟ لعنت بر محمد وال محمد

      حذف
  5. اون بانوی چینی رو بیارین پیش من تا چنان ارشادش بکنم تا از دهنش بزنه بیرون آخه حتما اهل فن میدونن که زنان چینی کس و کون تنگی دارن و میمیرن برای مردان خارجی چون مردانشون کیر و خایه درست حسابی ندارند.
    زن و بچه هر چی چینی هست رو شمقدر گایید

    پاسخحذف
  6. به قولی‌ چین هم فهمید خامنه‌ای رفتنی است خاتمی چی‌‌ها نفهمیدند و تازگی به دستبوسی رهبر رفتند.

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.