جمعه، بهمن ۱۳، ۱۳۹۱

باید یک موسسه ای درست شود به نام موسسه تنظیم و نشر آثار کورش کبیر، که ملت حرف ها و نظرات خود را به ناف کورش نبندند..!

کورش 2500 سال پیش می زیسته، و برای آن زمان افکار مترقی داشته است. توجه او به حقوق اقلیت ها ستودنی است، اما اینکه برخی،  هر سخن زیبایی را به ناف او کورش ببندند، قابل قبول نیست.

باید یک موسسه ای درست شود به نام موسسه تنظم و نشر آثار کورش، تا کسی اجازه نیابد هر حرفی خواست به ناف کورش ببندد...!

صدها پوستر و نوشته در فیسبوک و اینترنت، دست به دست می چرند که در آن سخنانی از زبان کورش نقل شده است، در حالی که هیچ منبع مشخصی برای آن وجود ندارد.

چنین روشی، غلط است، خصوصا وقتی در ابعاد گسترهد این اتفاق رخ می دهد، فقر فرهنگی را می رساند، و نشان می دهد که چطور این جامعه هنوز در پی بت سازی و بزرگ کردن یک شخصیت خاص است.

بامزه اینجاست، یک عده دارند با ساخت سد، تمام آثار مربوط به کورش را می فرستند زیر آب! یک عده دیگر کورش برای آنها در حکم خدا شده است! یعنی حاضر نیستند کمی خودشان فکر کنند و ببیند مثلا فلان جمله، آیا درست و با ارزش است یا نه؟! و به جای تفکر، اگر ته آن حرف اسم کورش آمده بود، آنرا درست و با ارزش می یابند...! 

نوشته دیروز من: 

دو نوشته مرتبط با کورش کبیر:





۸ نظر:

  1. حالا گیرم که هر جماعتی بیاد و هر حرفی که دلش خواست به ناف کورش ببنده.
    چی گیر من میاد، چی گیر تو؟

    پاسخحذف
  2. گمنامیان جان!
    تیتر این مطلب را خودت اینگونه طولانی انتخاب کردی یا اشتباهی رخ داده؟
    چون عنوان "نوشته دیروز من" هم با تیتر شما آمده

    پاسخحذف
  3. چاکریم
    وظیفه ست
    اینجا تنها وبلاگیه که توش احساس آزادی میکنم و نویسنده رو غریب نمیدونم
    ضمنا از این جمله ای که پایین نوشتی خیلی خوشم میاد "من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی"
    کاش همه اینجوری بودند
    من خودم همه جایی نظر نمیذارم ، چون بعضی ها انقدر مغرورند که زورشون میاد جواب بدهند
    برای نمونه ، یکی از وبلاگ هایی که همیشه میخونم ، یک شخصی بود که خودش رو از سردمداران آتئیست میدونه ؛
    یکبار من براش نظر گذاشته بودم ، به من میگفت باید بخاطر نظری که گذاشتی ازم عذرخواهی کنی تا همه ببینند ، صفحه ش رو هم با "فریز پیج" ذخیره کرده م ، حالا اسمش رو نمیبرم ، منم گفتم مگر اینکه توی خواب ببینی من ازت معذرتخواهی کنم ، جالب اینه که الان تمام نظراتمو پاک کرده ، ولی من فریز شده ش رو دارم
    از اینکه شما به مخاطبین تون احترام میذارید خیلی سپاسگزارم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. گرامی،
      ارادت و مهر بسیار،
      در خود نوشته، من حرفم را زده ام، اینکه به دیگران اجازه دهم حرفشان را بدون نظارت من بزنند، هنر نکرده ام...

      حذف
  4. به نظرم بهتره یه سازمانی هم درست بشه که به آدمهایی که به اندازه دودول احمدی نژاد هم درباره کوروش بزرگ بارشون نیست یادآوری کنه که بهتره قبل از هرگونه اضهار نظری حداقل یک صفحه مطلب راجع بهش بخونید
    آخه گوساله همچین برگشتی میگی: "برای آن زمان افکار مترقی داشته"است" که هر کی ندونه فکر میکنه لابد داری راجع به تیپو سلطان زر میزنی
    حداقل یه مقایسه ای بین تاریخ اعلامیه لغو برده داری یانکی ها و اعلامیه لغو برده داری کوروش می کردی بعدا اون دهان همچون مستراحت رو باز میکردی تا بوی گندش کلهم دهکده جهانی رو عطرآگین کنه
    حالا گیرم این وسط چهار نفر رو هم جو گرفته و از سر ناآگاهی جملات قصار بقیه مشاهیر رو به کوروش بزرگ منسب کردن مگه این همه سال یه مشت ابله از کیر شریعتی بالا رفتند و دری وریها و سرقتهای ادبی این شازده آخوند فوکول کراواتی رو چپ و راست به خرد خلق الله دادند چی شد که حالا عرعر سرکار عالی به هوا رفته؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. دقیقا به دلیل اظهار نظر آدم های نادانی چون تو می گویم باید چنین ارگانی ایجاد شود!! می شود بگویی این اعلامیه لغو برده داری کجا است ?!

      طرف یک بار به خودش زحمت نداده برود سایت موزه بریتانیا (محل نگه داری منشور) تا آنرا بخواند! بعد اینجا اظهار نظر می کند و فحاشی می کند×

      حذف
  5. درود

    بنده یه سئوال دارم که هر چی توی نت و از بقیه سئوال میکنم جوابی ندادن اگه امکانش هست اول جستجو کنید و بعد پاسخ بدید من منتظر حتما میمانم برای جوابم.

    سئوال بنده :
    ایا حقیقت دارد که در دوران قدیم که مانند صفویان و غیره منظورم هست که تمامی آخوندها و مخصوصا سید ها رو در ایران کشتن ؟ و ایا اصلا ما سید داریم یا نه ؟ که رگ و ریشه ی پیامبران و یا امامان ما باشن ؟ چونکه توی هر جا نگاه میکنی میگن ما سید هستیم مانند موسوی ها و یا طباطبایی ها ولی طبق تحقیق من میگن سیدها رو کشتن در زمان قدیم و هیچ گونه سیدی نیست .

    ممنون میشم پاسخ بدید اگه جایی از سئوالم گنگ هست تا بیشتر توضیح بدم .
    با تشکر الیاس

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.