جمعه، دی ۱۵، ۱۳۹۱

احترام هر انسان، به محض تولد و به دلیل انسان بودن او، با او زاده می شود، شغل و پول و نژاد، آن احترام را کم و زیاد نمی کنند...!

مردم اروپا شغل توالت شویی را چیز بدی نمی دانند، لذا توالت های آنها تمیز است، اما در ایران این شغل، انسان را از انسانیتش ساقط می کند...!

ایرادات جامعه و کشور ایران، تنها به رژیم جمهوری اسلامی باز نمی گردد، بلکه شامل تمامی ابعاد فرهنگی این کشور مصیبت زده می گردد.

ایرادات نیز یکی دو تا نیستند، و بسیاری نیز ریشه ای و عمیق محسوب می شوند.

مثال ساده ای می زنم:

در کشورهای پیشرفته، خیلی از مردم در ایام دانشجویی، به  صورت پاره وقت، کار می کنند، و کارهای دانشجویی نیز، کارهایی عمومی مانند کار در رستوران ها و یا کافی شاپ یا مغازه ها است. کمتر فردی را می توانید بیابید که کار دانشجویی انجام نداده است.
فرض کنید آقای ایکس که استاد دانشگاه است ممکن است در دوران دانشجویی، توالت هم شسته باشد، و از چنین کاری نه خجالت می کشد و نه شرمسار است!
حال نگاهی به جامعه ایران بیاندازیم، شستن توالت، انسان را از انسانیت ساقط می کند و بخش قابل توجهی از مردم ایران، به چنین شخصی، به دیده تحقیر می نگرند...!

حاصل فرهنگ اروپا، این است که توالت های عمومی در این کشورها، بهداشتی و تمیز است و در  کشور ایران، تولت های عمومی، به فجیع ترین وجهی است...!

این یک مثال ساده است، اصولا در نگاه بخشی از جامعه ایران، برخی از پارامترها، براحتی می تواند یک انسان را مجترم و یا غیر محترم کند، مثلا مقدار پول، شغل، خانواده و یا قوم فرد، می تواند او بی حرمت و یا محترم کند!

صد البته که مثلا در اروپا نیز، شغل و پول می تواند برای اشخاص و در مواقعی خاص، احترام به همراه بیاورد، اما به صورت کلی، چنین نیست و مانند ایران، رفتار بخش قابل توجهی از مردم را تغییر نمی دهد.

رفتار دوگانه با اشخاص، به دلیل نژاد آنها، نژادپرستیخوانده می شود و در تمامی جوامع و کشورهای پیشرفته، قبیح و زننده است.

اجازه بدهید قدمی جلوتر بگذاریم و بگوییم رفتار دوگانه با دیگران، به دلیل شغل و پول آنها نیز، تبعیض است و به اندازه نژاد پرستی قبیح و زننده است.

هر انسانی به صرف انسان بودن، محترم است، احترام هر انسان، به محض تولد و به دلیل انسان بودن او، با او زاده می شود، شغل و پول و نژاد، آن احترام را کم و زیاد نمی کنند...!

۲ نظر:

  1. با شما موافق نیستم


    در اروپا و آمریکا و کانادا همگی این را شنیده اند که اول بچه بعد مادر بعد سگ و گربه بعد مردان

    این حقارت آمیز ترین برخورد با انسان است . کجا در خارج به عنوان یک انسان به مرد احترام میگذارند؟

    در تمام سریال تلویوزیون اخبار ، صبح تا شب مردان تحقیر و آنها موجوادانی خشن ، حشری و متجاوز زوگو معرفی مکنند

    حتی دادگاههای آنها هم پدران را صاحب هیچی حقی نمیداند ...

    برید بخوانید و ببینید چگونه عده سرمایه دار با قوانین وحشیانه پدران و کودکان را قربانی خواسته های مادران و زنانی میکنند که راحتز بتوانند مثل فاحشه در زیر مردان مختلف بخوایند و به ریش شوهران و پدران بخنند .

    کار به جایی رسیده که این زنان حتی نمدانند که از کدام مرد حامله شدند!!!! و باید با تست DNA از تمام مردانی که آن مادر با آنها خوابیده و کیر آنها را خورده بیاورند و پدر بیچاره را پیدا کنند
    یا بی گناهی که پول ندارد را به عنوان پدر معرفی و او را سرکیسه کنند

    از دست این سیستم اسفبار و حرامزاه باید به آیین نازیسم تعظیم کرد

    پاسخحذف
  2. جناب ندال مطمئنم که زنت جنده بوده و ازت طلاق گرفته

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.