شنبه، دی ۲۳، ۱۳۹۱

مهمترین تفاوت انسان با حیوان ، نیاز انسان به آزادی بیان است/ گرفتن حق آزادی بیان از انسان ها، تنزل دادن شان آنان به رده حیوانات است.

آزادی اندیشه، بدون آزادی بیان معنا ندارد، چه آنکه باید بتوان حاصل اندیشه را با دیگران، به اشتراک گذاشت و اصولا بدون آزادی بیان، اندیشه رخ نمی دهد، چرا که تا دسترسی آزادانه به اطلاعات  و اندیشه دیگران (یا همان آزادی بیان برای دیگران) نباشد، شخص نمی تواند آزادانه اندیشه کند.

این حیوان است که نیازی به آزادی بیان ندارد، گرفتن حق آزادی بیان از انسان ها، تنزل شان آنان به رده حیوانات است.

انسان و حیوان، در نیاز به آزادی فیزیکی نیز مشترک هستند، اما از منظری خاص ، تنها تفاوت انسان و حیوان ، نیاز انسان به ازادی بیان است.

سکس، خوردن و خوابیدن، زندگی بدون تفکر، اشتراکات حیوان و انسان ها هستند که بدون وجود آزادی بیان ، نیز به راحتی برای انسان ها قابل دسترسی هستند.  

شاید مقایسه سطح تولیدات فرهنگی، هنری بلوک غرب و شرق، بدرستی نشان دهنده لزوم آزادی بیان برای رشد فرهنگی یک جامعه باشد.

بدون آزادی بیان، می توان به مانند یک حیوان زندگی کرد، اما برای  رشد هنر، دموکراسی، عدالت؛ بی شک نیاز به وجود آزادی بیان است. نمی توانید شمشیری بر سر هنرمند بگیرید و به او بگویید آقای هنرمند، به مانند من فکر کن و بعد توقع خلق آثار هنری داشته باشید، چه آنکه هنرمند وجدان گویای جامعه است و بدون داشتن آزادی بیان، ناتوان از خلق است. اگر هنرمند قرار بود به مانند سانسورچی فکر کند، هنرمند نمی شد و او نیز سانسورچی می شد.

نمی توان گفت من فقط مخالف فلان مطلب خاص هستم، اما به آزادی بیان اعتقاد دارم،  چون طبیعت حذف اندیشه  با روح آزادی بیان در تناقض است. حذف هر چیزی، شکستن حرمت آزادی بیان است و قدم برداشتن به سمت سانسور.


 داستانی کوتاه در سایت خودنویس:

نوشته های دیگر چند روز گذشته این وبلاگ: 






۲ نظر:

  1. کیر شمقدر تو دهن باراک اوباما سیاهپوست حرومزاده.
    واقعا از این مادرقحبه زن کسه متنفرم.
    کیر عفیر تو کون اون یانکی های احمق که به این دیوث بی اصل و نسب رای دادند.
    Fuck nigger

    پاسخحذف
  2. کیر منم تو کون زن اوباما
    آخه زنای سیاه تا دسته برمیدارند یه آخ هم نمیگن

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.