سه‌شنبه، مهر ۰۴، ۱۳۹۱

رابطه معکوسی بین«استقرار دمکراسی وعدالت»دریک کشوربا«ضریب نفوذ دین»وجود دارد! هرچه دین ریشه دار تر باشد،جامعه بدبخت تر است!

ادیان به معنای برتری یک عقیده بر منطق هستند، با برابری انسان ها سر جنگ دارند،  لذا بدون سکولاریسم، نمی توان به دمکراسی و یا عدالت دست یافت! با قاطعیت می توان گفت که با وجود دین در قدرت،  اصولا دمکراسی و عدالت معنا ندارد و استقرار نمی یابد!

تصویر زیر را ببینید:  
منبع: تابناک و محل عکس، در یکی از محلات بغداد

این تصویر، نمادی از همان حماقت معروف آمریکایی است! آمریکایی ها، این همه هزینه کردند و به عراق لشکرکشی کردند، بعد عراق را دو دستی تقدیم کردند به ملاها! براستی، آیا شهروندان آمریکایی این قدر هزینه جنگ را دادند تا عکس خامنه ای بر روی بیلبورد های عراق باشد؟! 

مساله اینجاست که دمکراسی را نمی شود به زور به هیچ کشوری داد! دمکراسی گرفتنی است، دادنی نیست.

تا مردم فرهنگ و توان فهم مبانی دمکراسی و سکولاریسم را نداشته باشند، انتخابات معنا ندارد. در چنین انتخاباتی، ملا جماعت به راحتی رای را از دست مردم می قاپد! اصولا تا زمانی که مردم یک جامعه، از کمی و کاستی هر عقیده ای مطلع نباشند، تا فضای آزاد وجود نداشته باشد که مثلا دین و ملا نقد شود، انتخاب آنها، از روی آگاهی نیست! 

مثلا در دور اول انتخابات، واقعا برخی از مردم ایران به احمدی نژاد رای داده بودند، علت این بود که آنها هیچ شناخت درستی از احمدی نژاد نداشتند، چون فضای آزادی در کشور نبود که احمدی نژاد را نقد کند، لذا آن انتخابات، انتخابی کور بوده و فاقد ارزش است. 

اینگونه انتخابات مانند این است که از یک نوزاد شش ماه بپرسیم دوست دارد به او کاخی در نیاوران بدهیم یا اینکه یک شوکولات را دوست دارد!؟ طبیعی است که این انتخاب، از روی آگاهی نیست و بی ارزش است. 

امریکا چند هزار میلیارد دلار هزینه جنگ کرد تا در عراق و افغانستان، سیستم دمکراسی را برقرار کند، اما از یک نکته مهم غافل ماندند، آن هم ریشه دار بودن تفکر دینی در این دو کشور است. براستی آیا بهتر نبود یک صدم این هزینه لشکر کشی، صرف آموزش آن مردم می شد؟!

در کشورهایی که فلان ملا، با یک دست خط می تواند قانون را به چالش بکشد، و مردم آن کشورها، ملا جماعت را چون بت می پرستند، دمکراسی معنایی ندارد، اول باید به آن مردم نشان داد که این ملا، صرفا یک شیاد است، دین و آیین او بر اساس یک مشت خرافه بنا شده است، تمامی احادیث دین او احمقانه است، قران آنها سرشار از چرندیات و حرف های غلط است، آنگاه وارد مسایلی چون دمکراسی شد! 

وقتی پیوند مردم و آخوندها سست شد، وقتی آخوندها به گوشه مساجد رانده شدند، وقتی آخوندها فهمیدند که اگر درباره سیاست اظهار نظر کنند، نظرشان از سوی جامعه نادیده انگاشته خواهند شد، آنگاه است که می توان سیستم دمکراسی را برقرار کرد.

اصولا بین دمکراسی و سکولاریسم، پیوند عمیق و ریشه ای وجود دارد. بدون سکولاریسم، نمی توان به دمکراسی دست یافت.

ادیان به معنای برتری یک عقیده بر منطق هستند، برابری انسان ها را قبول ندارند. از طرفی نیز دمکراسی  به معنای برابر بودن ارزش رای هر یک از شهروندان جامعه است.  لذا بدون سکولاریسم و جدایی دین از سیاست، دمکراسی پیاده نخواهد شد.

مفاهیمی چون دمکراسی، سکولاریسم، آزادی و عدالت، تمام از یک بستر فکری می آیند، همه آنها تفکرات انسان دوستانه هستند. ادیان اصولا با انسان دوستی سر جنگ دارند و همه چیز در ادیان، مبنی بر خداپرستی و خدادوستی است، لذا تعجبی ندارد که با وجود دین در یک جامه، دمکرسی و سکولاریسم و عدالت، شکل نخواهد گرفت.

لذا پر بیراه نیست اگر بگوییم:

اصولا رابطه معکوسی بین استقرار دمکراسی در یک کشور با ضریب نفوذ دین وجود دارد...!







۱۳ نظر:

  1. لینک بالاترین:
    https://balatarin.com/permlink/2012/9/25/3155459

    پاسخحذف
  2. در وبسایت بالاترین کاربر حرومزاده ای به نام mehran001 وجود‎ ‎دارد من چون اونجا عضو نیستم خواستم از این طریق بهش بگم کیرم تو کس و کون زنت , تک تک بچه هاتو گاییدم , خایه چپ شمقدر تو کس خواهرت , به روح رفتگانت ریدم که حرومزاده ای چون تو رو پس انداختند
    لطفا هر کی اونجا اکانت داره این کامنت رو بهش اطلاع بده
    متشکرم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. جناب ناشناس ،این سلام و صلوات هارو بگیم از طرف کی فرستاده شده ؟

      بعد آدم خودش به طرف بگه حال میده ....

      با واسطه ثوابش به پای کی نوشته میشه ؟

      حالا چرا شمقدر ؟

      حذف
    2. آی گفتی دمت گرم عزیز
      منم تو بالاترین نیستم ولی یکی از دست این یارو یکی هم از دست "صالحین" بدجوری حرصم میگیره
      این mehran ازون پدرسوخته های اطلاعاتیه کامنتاشو پیگیر باشی حتمی متوجه شدی
      ولی اونیکی salehin بهنظرم ازون مسلمونای کس مغز شستشو مغزی شدس.. اولین بار سر مسئله ماله کشی سپاهیا که تو سوریه خفت شده بودن باش آشنا شدم بد فرم ماله و کمچه بدست بود پای لینکا.. اونموقع فک میکردم اونم 7تومنی باشه.. ولی چند وقت پیش که ماله و کمچه شو دیدم پای یکی از لینکا که "قرائتی فاز گرفته بود و یهجا گفته بود علی شبی 1000 رکعت نماز میخونده" فهمیدم بابا این بنده خدا هنوز مسموم اون افکار پلیده که از کودکی تو مغزمون کردن و متاسفانه اونقدی IQ نداشته که با اینهمه نت اومدن بتونه تحقیقی کنه و ازون افکار نجات پیدا کنه و بفهمه این دین ویروسی اسلام از همون روز ازل که توسط محمد ساخته شد تنها هدفش سوئ استفاده از سادگی و حماقت انسانهای ضعیف و کم عقل بوده.. محمد واسه زنبارگیش و رسیدن به حرمسرا از دین استفاده کرد و این آخوندایی مثل خامنه ای واسه جنون قدرت و ثروت...
      کاش یه روزی اینو بفهمه به نظر من ذات اون با ذات mehran001 ها یا آخوندهای حرومزاده خیلی فرق داره.. مامان خودم هم یکی دیگه از همین آدماست...

      حذف
  3. درود . آیا بیان و خواستار ( جدائی دین یا هرنوع ایدئولوژی ازساختار حکومت ( میثاق ملی یا قانون اساسی ) صحیح تر ( جدائی دین از سیاست ) نمیباشد ؟

    پاسخحذف
  4. درود . آیا بیان و خواستار ( جدائی دین یا هرنوع ایدئولوژی از ساختار حکومت ( میثاق ملی یا قانون اساسی ) صحیح تر از بیان ( جدائی دین از سیاست ) نمیباشد ؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سپاس از شما، چقدر زیبا نوشتید، در اینباره حتما مطلبی خواهم نوشت، آفرین بر شما.

      حذف
    2. می شود لطف کنید با من تماس بگیرید؟

      حذف
  5. هرچه دقت نمودم امکان ارتباط باشما را نیافتم ( ایمیل - اسکایپ - تلفن ) یا من دقت مکفی را ندارم ؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود گرامی،

      این این لینک را ملاحظه بفرمایید:
      http://gomnamian.blogspot.com/p/blog-page_2755.html

      این هم فیسبوک
      https://www.facebook.com/gomnamian

      حذف
  6. درود بشما. ارسال ایمیل بشما برگشت خورد . از طریق فیس بوک هم پیام و راههای امکان ارتباط را فرستادم که بی جواب ماند . گذشته از مورد فوق در فیس بوک شما موردی مشاهده شد که ضرورت ایجاد تماس را لازم میدانم .

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.