جمعه، بهمن ۲۰، ۱۳۹۱

در بریتانیا، شاهزاده ها هنگام تحصیل، یک نفر به عنوان «کتک خور» داشتند تا به جای آنها تنبیه شود...!

ریشه کتک زدن کودکان در غرب را باید در انجیل یافت که چنین دستور زننده ای می دهد، در جوامع اسلامی نیز، آموزه های دینی که معلم مقام بسیار بالای معنوی دارد، زمینه ساز چنین رفتار زشتی بوده است. از علی، امام اول شیعیان، حدیثی وجود دارد که می گوید هر کسی به من کلمه ای بیاموزد، مرا بنده خود ساخته است!

این حدیث خیلی احمقانه است، چه آنکه اولا برده داری کار زشتی است و بنده کسی شدن، خیلی مضحک است، از طرفی وظیفه معلم آموزش دادن است و شغل او این است، در مقابلش پول می گیرد...!

  در بریتانیا، در سال 1986، کتک زدن کودکان در مدرسه غیرقانونی شد و تا قبل از آن، به مانند بسیاری از جاهای دنیا، کتک زدن کودکان در مدرسه، کار درستی تلقی می شد!

حال نکته بامزه، اینجاست که وقتی یکی از اعضای خاندان سلطنتی در مدرسه، اشتباهی می کرد و باید به مانند کتک می خورد، معلمان دچار مشکل می شدند! چون به هر حال آن آموزگار جرات کتک زدن یک شاهزاده را ندارد!

لذا برای حل این مشکل، راه حل بامزه ای یافته بودند، آنها یکی از دوستان شاهزاده را به عنوان «کتک خور» در نظر می گرفتند، و  اگر شاهزاده اشتباهی می کرد، آن دوستش که «کتک خور» او بود، جای او کتک می خورد...!

هدف این بود که با تنبیه یکی از دوستان او (که مورد علاقه او است) ، او را مجبور به تصحیح روش خود کنند...! چنین روش احمقانه ای تا همین سال 1986 که کتک زدن کودکان به کل ممنوع شد، وجود داشته است...! به چنین شخصی، Whipping boy گفته می شود!

یک آمار بامزه دیگر هم اینجا بنویسم، چند سال قبل در آلمان یک دفترچه  یافت شد که متعلق به مدیر یک مدرسه بوده است، در دوران خدمت 51 ساله او،  او هر کودکی را که تنبیه می کرده، در آن دفترچه می نوشته است، گویا قریب یک میلیون بار چوب به کف دست کودکان زده است! 
از صفحه فیسبوکی سایت حقوق بشر، بازدید فرمایید



نوشته ای از من در نشریه فضول محله: 

نوشته های دیروز این وبلاگ: 



۸ نظر:

  1. من به خاطر شغلی که دارم به کشورهای زیادی مسافرت کردم و با مردمانی با فرهنگ و آداب مختلف آشنا شدم ولی حرومزاده تر و جاکش تر از ایرانی جماعت جایی ندیدم.
    مردمی با ضریب هوشی متوسط که خود را خیلی زرنگ حساب میکنند اگر چه این زرنگی دزدی اموال دیگران یا رد کردن چراغ قرمز باشد.
    یک ایرانی در خارج تا هموطن خود را میبیند راهش را کج میکند تا طرف کلاهش را برندارد.
    این مردم کاملا شایسته اوضاع فعلی شان هستند.
    خلاصه کلام این که :
    کیر اسب تو دهن و کون مردان آریایی
    کیر خر تو کس و کون زنان آریایی

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. در تصدیق حرف "ناشناس" که به نیرنگ بازی ملت ایران اشاره کرده بیتی از اشرف الدین گیلانی (نسیم شمال) می آورم که دقیقا هم ایرانیان را باهوش و زرنگ میداند هم حیلت گر و فریبکار ؛ البته من یک نتیجه گیری کلی نمی کنم ، چون این خصوصیت متاثر از اسلام ناب محمدی بر ایرانیان ایجاد شده است:
      .
      ما ملت ایران همه باهوش و زرنگیم
      افسوس که چون بوقلمون رنگ به رنگیم
      .
      البته این یک شعر طولانیست که می توانید مابقی آنرا سرچ کنید

      حذف
    2. کیر اسب تو دهن و کون خودت
      کیر خر تو کس و کون زنت
      كير سگ هم به كون پدر كس كشت

      حذف
  2. کس شعر نگو گمنام ریدی بابا

    تو انجیل کتک زدن گفته ؟!!!!!!!!!!!!

    آخه شاشو با محبت تر از مسیحیت هم داریم؟!!!!!!

    تو کاملا نشون میدی که هرچی دین باشه هرقدر هم خوب بازم بخاطر تعصبت اون دین رو به دروغ زیر سوال میبری

    واقعا خدا راست میگه که با علم ( با علم به اینکه طرف نمیخواد راه رو پیدا کنه) گوش و چشمش رو بستیم
    تو نمونه همین هستی

    یعنی ریدی.
    نترسس انقدر به مغز متعصبت فشار نیار وقتی مردی صددرصد مثل ان تو گل گیر میکنی.
    دیدنی اونروز
    نه اینکه شکنجه ات کنند بلکه وقتی حقیقتی رو انکار میکنی و می فهمی عجب گهی خوردی

    پاسخحذف
  3. کیر ناشناس اولی تو کون خارمادر و زن و بچه همتون.
    دمش گرم که حرف حق زد

    پاسخحذف
  4. هر كسي به ايراني فحش ميده خواهر و مادر و خودش توسط ايراني ها هر روز گاييده ميشه
    در ضمن كون دادن در كشورهاي مختلف افتخار نمياره

    پاسخحذف
  5. گمنامیان عزیز بینش سیاسی ات قابل تحسین است.اما متاسفانه درمورد دین مغرضانه حرف میزنی!!افراد دینی روشنفکر زیادی داشتیم مثال امیرکبیر ایت الله طالقانی ایت الله منتظری و...اما هیچ حرفی از این افراد نمیزنی و تمام افراد دینی را سروته یه کرباس میدانی!!!!!اگر حقیقت را میگفتی اگر می گفتی خامنه ای و عمالش با سواستفاده از دین و مذهب بر گرده ی مردم سوارند و اصلا رفتار انها دراصل متناقض با دین و مذهب است...مطمئنا وبلاگ ات طرفدار میلیونی داشت و میتوانستی بسیاری از چیزها را تغییر دهی اما افسوس...

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. گرامی،
      من تنفری ندارم..
      اما واقعیت این است که نمی توان چشم بر روی جنایاتی بست که بر اساس تفکر دینداری رخ می دهد.

      کسانی که دیندار هستند و قصد دارند دین خود را در جامعه پیاده کنند، همیشه جنایت کرده اند. همین آقای منتظری که شما می گویید، من برای شجاعت او و اینکه جلوی خمینی قد علم کرد، احترام قایلم، اما همین آدم در رساله اش، چگونگی سنگسار کردن را توضیح می دهد...!!

      خامنه ای از مذهب سو استفاده نمی کند، مشکل از خامنه ای نیست، مشکل از خود اسلام است که دستور به کتک زدن و کشتن و سنگسار و ... .می دهد...!!

      این لینک را در باره روشنفکری دینی ملاحظه فرمایید:

      http://gomnamian.blogspot.co.uk/search/label/%D9%85%D8%A7%D9%84%D9%87%20%DA%A9%D8%B4%DB%8C%20%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C

      حذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.