چهارشنبه، بهمن ۲۵، ۱۳۹۱

حاصل دمکراسی: سالن بازی یک میلیون پوندی در بیمارستان/حاصل دیکتاتوری: دانش آموزان که با بخاری در کلاس درس می سوزند و می میرند.


بیمارستان رویال لندن، یک میلیون پوند خرج یک سالن فسقلی بازی برای بخش کودکان کرده، که مثل یک شهربازی خیلی کوچک است! و این بیمارستانی است که دولتی است و برای همه مجانی است. 


و من اکنون به کودکانی می اندیشم که به دلیل نبود بخاری استاندارد، آتش می گیرند و می سوزند و می میرند...!


آمار نشان می دهد که کشور ایران از نظر ثروت، هفت برابر استاندارد جهانی ثروت دارد، به این می اندیشم که چطور در یک سیستم مردم سالاری و دمکراتیک، چنین امکانات و رفاهی برای مردم فراهم می شود، و چطور در سایه دیکتاتوری ولایت فقیه و اجرای قوانین اسلام، چنین بلایی بر سر این مردم بیچاره می آید...! 


ویدیویی از این سالن بازی: 

پیوند به صفحه فیسبوکی سایت حقوق بشر



نوشته های دیروز این وبلاگ: 



۲ نظر:

  1. دوست من با مقایسه دو وضعیت کودکان ایرانی‌ و کودکانی که در کشورهای نسبتا دمکرات زندگی‌ میکنند ،احساس بسیار بد به من دست میدهد،من ارتجاع حاکم بر ایران را قسمتی‌ از مشکل می‌دانم، ولی‌ با مشکلی‌ که غربیان برای ما میسازند چه باید کرد؟ممنون برای آگاهی‌ دادن
    jamshid

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. گرامی،
      معتقدم دوره استبداد سالها است که تمام شده، یعنی دیگر کشورهای غربی چندان در پی غارت کشور های فقیر نیستند، مگر آنکه شرایطش پیش آید. دیگر مانند دویست سال قبل، ّرای غارت به اسلحه متوسل نمی شوند. اگر در یک کشوری دمکراسی باشد، برای آنها بهتر است.

      الان باید نگران استبداد چین و روسیه باشیم...!!

      ضمنا،
      هر مردم هر کشوری مسول اعمال خودشان هستند و مسول اتفاقاتی که در کشور خودشان می افتد...! الان مثلا انگلیس چه هیزم تری به مردم ایران فروخته!؟


      حذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.