چهارشنبه، شهریور ۲۳، ۱۳۹۰

آنقدری خشونت در این جامعه فلک زده ریشه دوانده که جنایتکاران از جنایت خود بی هیچ شرمی فیلم هم تهیه می کنند!


خشونت در همه ابعاد جامعه ما رخنه کرده است، البته وقتی که رهبر یک کشور، یه قاتل است و یا علی بن ابی طالب، امام اول شیعیان یک فرد مقدس تلقی می شود، دیدن رفتار خشن اینچنینی، چیز عجیبی نیست.

مگر نه اینکه امام اول شیعیان، سر صدها نفر از یهودیان را از تن جدا کرد و اکنون فردی مقدس دانسته می شود؟! در چنین جامعه ای، البته که خشونت و بی رحمی، در همه ابعادش نفوذ می کند.

محیط زیست یک کشور، متعلق به فقط همان نسل نیست، صرفا یک امانت است که باید تلاش کرد با کمترین آسیب آنرا به نسل های آینده تحویل داد. نابودی محیط زیست یک قسمت قضیه است و خشونت و بی رحمی و جنایت علیه حیوانات، طرف دیگر قضیه محسوب می شود.

خشونت با حیوانات، در بسیاری از کشورها مجازات سنگینی در پی دارد، مثلا در هنگ کنگ سه سال زندان و یا در بریتانیا یک سال زندان است.

شکار حیوانات نیز، تابع قانون مشخصی است، کسی اجازه ندارد تفنگ دست بگیرد و هر حیوانی که به نزدیکش آمد را بکشد. تنها حیواناتی را می توانند شکار کنند که مثلا نسل آنها در خطر انقراض نیست و یا شکار حیواناتی که مادر هستند، نیز ممنوع است.

در اوایل انقلاب، بعد از غارت اسلحه های نظامی و اینکه بسیاری از مردم عادی اسلحه به دستشان افتاد، بسیاری از افراد نادان و عموما وابسته به حکومت، با اسلحه های نظامی، به شکار حیوانات پرداختند و این شکار بی رویه و غیر قابل باور، باعث شد که نسل بسیاری از حیوانات در محیط زیست ایران، بشدت در خطر انقراض قرار گیرد. شاید با میلیاردها هزینه نیز نتوان این آسیب ها را درمان کرد. 

نمی دانم این ویدیو را دیده اید یا نه، اما با دیدن این ویدیو می توانیم ببینیم که در سایه نبود یک نظام شایسته سالار، چگونه جمعی انسان نادان، اسلحه بدست گرفته اند و یک خرس و دو توله اش را می کشند.


چقدر یک انسان باید بی رحم باشد که دو توله خرس که توان دفاع از خود را ندارند را با گلوله اینگونه زحمی کند و بکشد؟ براستی، چقدر از انسانیت خود باید دور شده باشند ؟!

در نادانی آنان همین بس که فکر می کنند این خرس قهوه ای، خرس قطبی است (!)، یک کلام باید گفت چطور این افراد نادان، به شکار حیوانی می پردازند که حتی فرق بین انواع آن را نیز نمی دانند؟!
لینک این مطلب در بالاترین-----------آزادگی


۳۸ نظر:

  1. من دو سالی بیش نیست که در کانادا هستم.بی خیالی پرندگان بزرگی مثل قو و اردک کانادایی و پرسه زدن سنجاب و راکون در تمام محلات شهر (باور کنید من در خیابان دان میلز نرسیده به ایستگاه متروی دان میلز گوزنی را هم دیدم که با احتیاط در حال چریدن بود ولی معلوم بود که کمی متعجب است که چرااینجا اینهمه شلوغ است!!!) آنوقت با دیدن چنین صحنه هایی می توانم عمق خشونت موجود در جامعه پرشیا (ایران) را ببینم.واقعا افسوس و صد افسوس
    تورک قیزی

    پاسخحذف
  2. رسول خدا ما را فرمان داد به کشتن سگان و ما دستور وی را تاجایی انجام دادیم که حتی سگی که همراه زنی از صحرا می آمد را نیز کشتیم. سپس پیامبر خدا ما را از کشتنشان منع نمود. وی فرمود: این وظیفه ی شماست که سگان تماماً سیاه رنگی که دو خال(بر روی چشم) دارند را بکشید زیرا(چنین سگی) شیطان است.
    صحیح مسلم، جلد 10، شماره 281

    پاسخحذف
  3. khoda margi be in ghome be estelah bafarhang ke hanuz dar gushe kenarha hich asar va ya booi az farhang nadaran,akhe in heyvoon bigonah va badbakhto chera koshtin,delet miyad be in bachehash in zolmo koni bad injuri tike tikashun koni,be omid khoda ke kasi peyda she va ba zano bache khode namardet hamin karo kone jolo cheshat ta befahmi aya lezzat dare yane,namrd,

    پاسخحذف
  4. واقعا متاسفم که این ظلم های بی رحمانه یک سری افراد ظالم را به اسلام ربط می دهید. اگر مملکت ما و همه جهان طبق دستورات اسلام پیش می رفت هیچ ظلم و غارتی را شاهد نبودیم
    متاسفم برای کسانی که جهل خودشون رو پای اسلام می دارند.
    اسلام دین آرامش است.

    پاسخحذف
  5. ویدئوی شما دردناک اما توضیحاتتون بسیار متین بود. اگر ما نتونیم موقعیت یک خرس مادر و توله هایش را درک کنیم آیا شایسته نام انسان صاحب عقل هستیم؟ آیا واقعا هر کسی که روی دوپا راه میرود و ظاهری انسان نما دارد شایسته انسان نامیده شدن است؟

    بابک

    پاسخحذف
  6. halam khailee bad shood az didane in video. hata ta akharesh natonestam bebinam. chera bazi az adamha enghad vahshi hastand nemidonam. hata on bache kherso rahatesh nemikonan ke zajr nakeshe vaystadan joon dadanesho tamasha mikonan.
    vaghean dar kar in donya va damashdar mondam man yeki.
    magha mishe afsoos khord

    پاسخحذف
  7. جناب ناشناسی که میفرمایید اینها به اسلام هیچ ربطی نداره، شما را به همان خدایی که میپرستید و تمامی مقدسان و مقدساتتان (که کم هم نیستند) سوگند میدهم که: خفه شو! پس کی گفته که آسمان و زمین و حیوانات و . . . مسخر آدمی اند و انسان اشرف مخلوقات؟ هان؟ کی گفته؟

    پاسخحذف
  8. ناشناسی که از اسلام دفاع میکنی مگر ایران حکومتش اسلامی نیست؟ بابا جان, خود محمد به قافله ابوسفیان حمله میکند و تمام اموالش را میگیرد کمی حیا داشته باشید و اینقدر از اسلام ناب محمدی که خود محمدش آدم کش و غارتگر بود دفاع مکن.

    پاسخحذف
  9. شکارچی ها لر بودن و لر بودن خودشونو ثابت کردن مردم وحشی و دور از تمدن هستن

    پاسخحذف
  10. مردم وحشی ایران مایه ننگ کره زمین هستن

    پاسخحذف
  11. منم موافقم لر ها خیلی خر هستن الکی که لر نشدن

    پاسخحذف
  12. با عرض سلام خدمت دوستان از شما خواهش میکنم توهین به قومیتها و اعتقادهای دیگران نکنید چرا که فقط باعث نفرت و در نهایت امکان سواستفاده بعضیها برای مقاصد جدای طلبی میشود. در ضمن افراد نادان و متعصب در تهام قومیتها و مذاهب میباشد. این افراد از روی نادانی کاری انجام میدهند! پس از انسان دانا انتضار بیشتر میباشد؟؟؟ به امید روزی که بجای کوچک کردن یگدیگر به یاد روشی سازنده برای ابادی کشور و با اخلاق نیکو نادانی را ریشه کن کنیم. با تشکر

    پاسخحذف
  13. مشخصا انسان پست ترين موجودات رو زمين و اين نظريه هم که ما انسانها خودمون رو اشرف مخلوقات ميدونيم از زبان همون انسانهای شارلاتان و جاه طلبی بيرون آمده که از جهل انسانها سو استفاده میکنن و خودشونو پيامبر مینامند و مثلا هدايت انسانها رو انجام ميدن.دستوراتشون بجای اينکه مهرورزي و احترام به طبيعت و موجودات رو تشويق کنه همش خون ريزی و انتقام و انحصار طلبيه و انسان جاهل هم دلخوش به وعده های دروغين اين رهبران با پيروی کورکورانه فکر ميکنه که داره راهه درستو پيش ميره و ازهيج جهاد خونينی فروگزار نيست .شرم بر آدميزاد و درورد به حيوانات دوپايی که وجودشان پر از عشق به زندگی و زندگانيست .

    پاسخحذف
  14. بهتان بر نخورد! از خودم و ایران و ایرانی‌ متنفرم! این احساس من بعد از دیدن فیلم جنایت کشتن خرس‌ها است . توحش، بی‌فرهنگی، پستی، کثافت، رذالت، نمیدونم اسمش رو چی‌ بذارم ولی‌ هیچ چیز نمیتونه اون رو بیان کنه! ما کجاییم و دنیا کجاست! برنامه " نجات حیوانات " رو میبینم و این صحنه‌ها رو هم میبینم و شرمم می‌شه که بگم ایرانیم، تاریخ ۲۵۰۰ ساله نمی‌خوام به اندازه سر سوزن شرافت و انسان بودن کافیه که شاهد دیدن چنین صحنه دلخراشی نباشیم. آدم بهتره از خودش شروع کنه . حیوان آزاری متاسفانه در بین ایرانیان خیلی رواج داره. از زدن گنجشک با تیر و کمان گرفته تا کشتن و زدن گربه و سگ در خیابان و آزار مورچه ها وبقیه حیوانات.سوزوندن زنبورها توسط بچه ها آتش زدن مورچه ها کشتن بچه گربه ها.بارها شاهد آزار گربه و سگ در خیابون بودم.حتی یکبار گربه بیچاره ای رو دیدم که پاهاشو داخل پوست گردو پر از قیر داغ کرده بودن

    پاسخحذف
  15. قلبم می سوزه و درد میکنه از این هم نادانی و جهل ، از حکومتی که اشاعه دهنده ، نادانی ، فساد، دروغ، ریا ووو هست هیچ انتظاری بیشتری نباید داشت که مردمانش هم اینطور باشن / منشاء این فساد و جهل و قصاوت باید قطع بشه / تا بتونیم مردمی فهیم و دوست دار وطن تربیت کنیم /

    پاسخحذف
  16. I am so sorry for my people in Iran.What happend for us . Miss Neda killed on street easily and our nice animals hunt and blooding
    .Any body must do somethings by brave woman and men in my home land country. I hope in my dream a time we respect to our animals after that we can start freedom .

    پاسخحذف
  17. از مردمی که سالهاست رو فرهنگشون کار نشده چه انتظاری میشه داشت؟ تو این مملکت لعنتی حتا حیوانات هم ذره ای ارامش ندارند. لعنت به هرچیزی که باعث این همه نادانی و خشونت میشه. کی قراره آدم بشیم.

    پاسخحذف
  18. اول این که این جنایت به هیچ عنوان قابل دفاع و ماست مالی نیست! اگر دست من به این کثافت های وحشی برسد بدتر از همین را به سرشان می آورم.

    اما برای ملت خود زن ایران (و پانترک ها که این خبر را مثل نقل و نبات و شیرینی چسبیده اند و جشن گرفته اند!!!) متاسفم که یک همچین مساله ای را به "ایرانی بودن" و "فرهنگ ایرانی" نسبت می دهند:

    اینجا ایران نیست:
    https://secure.peta.org/site/Advocacy?cmd=display&page=UserAction&id=3807

    اینجا هم ایران نیست:
    http://www.peta.org/b/thepetafiles/archive/2011/09/02/Abuse-and-Death-at-Ferret-Factory.aspx

    پاسخحذف
  19. اینجا هم که ایران نیست:
    http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/news/3212308/Worst-animal-cruelty-case-ever.html

    نه این یکی هم ایران نیست (این رو مخصوصا برای اولین کامنت گذار می گذارم که تازه بنده خدا کانادا رفته هنوز تو کفه!):
    http://blogs.discovery.com/animal_news/2011/02/sled-dogs-slaughtered-in-worst-case-of-animal-cruelty-in-canadian-history.html

    این چی؟! این ایرانه؟! :
    http://www.peta.org/b/thepetafiles/archive/2011/08/31/army-plans-to-poison-monkeys.aspx

    این یکی لابد باید ایران باشه دیگه!! نه نیست:
    http://www.cbsnews.com/stories/2008/08/13/national/main4347669.shtml

    این دییییییییگه باید ایران باشه... نه این هم نیست:
    http://actionsforanimals.blogspot.com/2009/09/peanut-worst-case-of-animal-cruelty-in.html

    این هم ایران نیست... :
    http://www.wate.com/story/2096143/morgan-co-man-charged-with-17-counts-of-felony-animal-cruelty?redirected=true

    این یکی چی؟! نه نه! این هم ایران نیست:
    http://www.dailymail.co.uk/news/article-1179058/Trader-guilty-Britains-worst-animal-cruelty-case-horses.html

    این؟ نه:
    http://www.peta.org/b/thepetafiles/archive/2011/08/24/a-beautiful-cat-meets-real-life.aspx

    این یکی هم برای آخر گذاشتم که دهنتان را زیپ کنید حرف مفت نزنید:
    http://www.environmentphilippines.com/2011/07/news-crush-fetish-video-making-couple.html

    http://www.gmanews.tv/story/228404/nation/couple-behind-animal-cruelty-videos-nabbed-in-la-union

    http://www.boston.com/news/local/maine/articles/2011/06/12/couple_convicted_of_animal_cruelty/?rss_id=Boston+Globe+--+City+%2F+Region+News

    پاسخحذف
  20. در اروپا و آمریکا ویدئو های این چنینی تحت عنوان crush films به صورت آنلاین "به فروش می رسند"! حالا این ملت همیشه از همه جا بی خبر ایران دوباره بهانه پیدا کرده اند برای "خودزنی" و فکر می کنند این اتفاقات مختص ایران هست!!!!

    ما مردم ایران هزار هزار ایراد داریم اما یکی از بزرگترین ایرادهایمان این "خودزنی" هست!!!!! آن هم از بی اطلاعی و پرادعایی ما سرچشمه می گیره. طرف اندازه ی گوساله بارش نیست اما خیال می کنه از همه ی دنیا با خبره و سریع نتیجه گیری می کنه که "بعله" این اتفاقات فقط در ایران می افته...!!!

    پاسخحذف
  21. این هم برای ملت جوگیر و خودزن ایران:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Crush_film

    پاسخحذف
  22. Koshtanesh ye taraf in kerme sadismi ke to vojood in haroomzadehast ye taraf. Akhe haroomzade chera zajr kosh mikoni toolasho.

    پاسخحذف
  23. این درست همان جاییست که خدا میگرید که چه بر سر اشرف مخلوقاتش آمده....با تمام وجود گریه کردم و نفرین خدا بر کسانی باد که این چنین از ناله های دو توله خرس شاد بودند...واقعا شنیدن اون ناله ها دیوانه کننده است

    پاسخحذف
  24. ای ابله بیشعوری که می نویسی در اروپا و آمریکا هم این اتفاق می افتد، ای بی وجدان پست فطرت، مگر ملاک خوب بودن یا بد بودن کشتن موجودات بی گناه، رخدادهای اروپا و آمریکاست؟ تو قبر محمد و آل محمد هفتاد شب جمعه سگ بریند که شما ملت را این طور پست و جانی پرورد. کور شدگان بدبخت؛ بلایی که سر این خرس آوردند؛ اعراب بر سر نیاکان تو هم در قادسیه آوردند. بی غیرت دیوث، هیچ کس حق گرفتن جان هیچ موجودی را ندارد. چه در آمریکا و اروپا جان بگیرند یا جان نگیرند.

    پاسخحذف
  25. من همان "ناشناس" هستم که بهش گفتی "ابله بیشعور"!

    مردک احمق ** مغز *** خر دهنت من گفتم این اتفاقات مختص ایران نیست. جایی نگفتم که چون در آمریکا و اروپا ملت این ویدئوها را می خرند برای تفریح پس این کار کار خوبی هست. انقدر **مغزی که شعورت نمی رسه 4 تا جمله ی فارسی را درست بخوانی و نتیجه گیری کنی!

    ملت الان جوگیر شدند که ای وای ای بی داد ببین ایرانی ها چه کارها که نمی کنند! بی خبر از این که این چیزها "مختص ایران نیست". ربطی هم به اسلام کثافت ندارد. اسلام کثافت هست. چیز سگم هم لای قرآن. اما ملت ما مثل خود توی دیوث آشغال نفهم هستند که از سر بی خبری از دنیای اطرافشان فوری فکر می کنند که این اتفاقات فقط و فقط در ایران رخ می ده. نه خیر. خوشتان بیاید یا نیاید این اتفاقات در غرب هم رخ می ده و بسیار زیاد هم اتفاق می افتد. به سایت PETA مراجعه کن اگر سواد انگلیسی خواندن داری بخش بلاگ را بخوان! هر ماه حداقل 50-60 تا مقاله هست که راجع به شکنجه و کشت و کشتار حیوانات هست.

    مردک الدنگ پفیوز بی غیرت دیوث هم پدرت هست امیدوارم حداقل بدونی معنی این یک جمله چی می شه :))

    احمق بی شعور توانایی هضم 4 تا جمله ی فارسی را نداره به من می گه "ابله بیشعور"! چیز سگم توی اون مغزت! ** مغز ***ی

    پاسخحذف
  26. اگر می دانستم فحش دادن اینجا آزاد هست مثل خودت فحش می دادم و سانسور نمی کردم...
    ** مغز = کس مغز
    *** خر = کیر خر
    ** مغز ***ی = کس مغز کیری

    !!!

    پاسخحذف
  27. ba fohsh tarikh avaz nemishawad fekri be hale lorha bekonid

    پاسخحذف
  28. حالا ترک ها از سر تجزیه طلبی عزیز شدند نوبت گیر دادن فارس ها به لرها شده؟! نگران نباشید ایران عزیزتان ریز ریز تجزیه خواهد شد. خودتان با این نژادپرستیتان تجزیه طلب می سازید!

    پاسخحذف
  29. اگر خواستی اروپا رو مقایسه کنی اینقدر لینک نذار فقط از خودت بپرس تو کجای ایران یه کبوتر از دست یه ادم غذا میخوره؟
    تا دیروز منتظر امام زمان بودم اما امروز میرینم بر دهان اورنده دینی که در ان توهین کننده به اون اورنده اعدام داره اما همچین ادم جانی تنها 100 تومن جریمه میشه.
    ریدم تو دهنش لب به لب.

    پاسخحذف
  30. چون توی اروپا کبوتر ها از دست مردم غذا می خورند دلیل بر این هست که در اروپا و آمریکا با حیوانات خوب برخورد می شه؟!

    چیه؟! این لینک ها دنیای خیالی که ساخته بودی رو خراب کردند؟! می ترسی کلیک کنی روی این لینک ها؟! ها ها ها!! خوشم میاد که کم میارید می زنید به جاده خاکی!

    گفتم اگر "سواد" داری برو به سایت PETA و وبلاگش را بخوان. امیدوارم بدونی PETA چی هست!!؟!؟!

    ملت حاضر هستند به خودشان فحش خواهر مادر بدهند ولی از بتی که از غرب ساخته اند با جان و دل دفاع کنند!!!

    ای ایرانی چه بلایی به سرت آمده که یک سر سوزن هم اعتماد به نفس نداری؟!!

    باز هم می گم. ریدم به اسلام و قرآنش. حرف من این نیست که اسلام خوب هست یا ما بهتر از غرب هستیم! حرف من این هست که شما 2 نفر را پیدا کرده اید که همچین کاری کردند و فیلم گرفتند از جنایتشان اما انقدر بی اطلاع هستید و در خیال خودتان یک بهشت بدون نقص و ایراد از غرب ساخته اید که حاضر نیستید قبول کنید این اتفاقات در همه ی دنیا پیش می آید و به دین مربوط نیست! مدرک می خواهید؟! آن همه لینکی که بالا گذاشتم و همه ی آن وب سایت ها هم اروپایی-آمریکایی هستند...

    خوشم میاد که دنیای خیالیتان را با 4 تا لینک زیر و رو کردم و حالا به تکاپو افتاید که اتو کاری کنید!!! :))

    پاسخحذف
  31. من یه ناشناس دیگه هستم همونی که نوشته بود:"اگر خواستی اروپا رو مقایسه کنی اینقدر لینک نذار فقط از خودت بپرس تو کجای ایران یه کبوتر از دست یه ادم غذا میخوره؟"
    من مجتبی هستم و کامنت بالا تنها کامنت من هست.
    فکر کنم یه کوچولو اشتباه گرفتی.
    اما واقعا این خبر دردناک بود. خیلی دردناک میخوام گریه کنم.
    حالم داره از نظام قضایی بهم میخوره.
    فقط مشابه اونو توی چین دیدم

    پاسخحذف
  32. در این که این جنایت وحشتناک هست و عاملانش باید مجازات بشوند هیچ شکی نیست! مشکل من فقط این هست که ملت فورا خودشان را می بازند که "ببینید ایرانی ها چقدر وحشی هستند"!! اگر می خواهید بیماری روانی 2 نفر را به 75 میلیون نفر نسبت بدهید پس به آن لینک های بالا که گذاشتم مراجعه کنید و بیماری روانی عاملان آن جنایات را هم به کل مردم انگلیس یا کانادا یا آمریکا و یا فیلیپین (با توجه به خبر مربوطه) نسبت بدهید.

    صاحب این وبلاگ هم که هر اتفاق بدی که توی ایران هست رو به دین مرتبط می کنه! نمی دانم آن زوج فیلیپینی یا آن مرد کانادایی یا آن ناشناس انگلیسی یا آن ورزشکار آمریکایی که آن جنایات را در حق حیوانات مرتکب شدند هم مسلمان شیعه ی اثنی عشری بودند؟!!!! یا ایرانی بودند؟!! یا "لر" آمریکایی-کانادایی-انگلیسی-فیلیپینی بودند؟!!!

    یکی از این ور پشت بام افتاده یکی از آن ور! کلا تعادل نداریم!!

    شماها کافی هست تا با یک نفر یا یک گروه چپ بیافتید آن وقت به هر دری می زنید و دنبال هر بهانه ای می گردید که طرف را خراب کنید! این جنایت نه به ایران و فرهنگ ایرانی ربطی دارد نه به لر بودن این 2-3 نفر و نه به مسلمان بودن و نه به شیعه بودن این ها کوچک ترین ارتباطی ندارد. صاحب این وبلاگ استاد ربط دادن گوز به شقیقه هست! اگر در ایران کمی آزادی داشتیم شما آقای "گمنامیان" می توانستید مدیر مسئول یک نشریه ی زرد خیلی موفق بشوید! حیف! فرار مغزها کردید دیگر!!!

    پاسخحذف
  33. esme heivoonam vase ina ziyade.hatman oon video ro ke ye palang meimooni ro shekar mikone,madare ke mimire,hamele boode,bachash be donya miad.palange madararo nemokhore v az bachash mohafezat mikone ro didin.oon aksolamale ye heivoone.hala khodetoon begid,aya esme heivoon heif nist ke roo ina bezarim.khoda lanateshoon kone.masalan ina mosalmoonan????????khodeshoonam bache daran?....

    پاسخحذف
  34. akhe ahmaghayi ke be jaye inke ba didane video narahat beshid,fekre defa az iran o eslam hastid.ashghalaye past.shoma ham mesle oon 2ta jani hastin.tof too roye kasifetoon

    پاسخحذف
  35. ملت جوگیر ایران تبریک تبریک! خدا را شکر ما کندیم آمدیم بیرون از آن آشغالدونی که شما ها توش زندگی می کنید!

    آدم بشو نیستید. ریدم به هرچی ایرانیه. احمق های جوگیر

    پاسخحذف
  36. این لرها واقعا با فرهنگ ترینشان همانهایی هستند که در این ویدئو می بینید.من در زمان خدمت در لرستان بودم و واقعا رفتارهایی که با زنهایشان و ماها یک رفتار حیوانی است.تا بفهمند فارس هستی به یک بهانه ای می خواهند دسته جمعی کتک بزنند.دخترهایشان هم که آب از لب و لوچه شان با دیدن پسرهای فارس راه می افتد.واقعا افسوس می خورم که این لرها خودشان را ایرانی می دانند صد رحمت به ترکها

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.