دوشنبه، شهریور ۲۱، ۱۳۹۰

ویدیو با زیرنویس/دعوت به بازی وبلاگی/ روز جهانی صلح در بیست و یکم سپتامبر را دریابیم/چطور این جوان روز صلح را به دنیا هدیه داد؟

 از تمام دوستان وبلاگ نویس  می خواهم با نوشتن مطلبی به استقبال این روز مهم بروند و سهم خود را در آگاه سازی این روز مهم، ادا کنند. نقل این نوشته در هر وبلاگی با و بدون ذکر ماخذ آزاد است. 


در انتهای این نوشته، ویدیویی زیبا می بینید که در کنفرانس تد، جرمی گیلی در یک سخنرانی زیبا توضیح می دهدن که چگونه موفق شده است چنین دست آورد بزرگی را به دنیا هدیه کند.

چقدر از روز صلح می دانید؟ روز بیست و یکم سپتامبر، به همت یک جوان پرشور، توسط سازمان ملل به عنوان روز صلح در نظر گرفته شده است، برای دانستن اثرگذاری این روز، کافیست توجه کنیم که حتی طالبان نیز به آن وفادار مانده اند و یک و نیم میلیون کودک افغان، به یمن این روز از نعمت واکسن برخوردار شدند.

این وظیفه ما وبلاگنویسان است که این روز را پاس بداریم و توجه همه را به آن جلب کنیم.


یک روز صلح توسط مستند ساز بریتانیایی و جرمی گیلی در سپتامبر 1999 بنیان نهاده شده است. آرمان این بنیاد خیریه این بوده است که جنگ را در تمام دنیا برای یک روز در سال، متوقف کنند.

در هفتم سپتامبر 2001، تلاش های این گروه به ثمر نشست و سازمان ملل بیست و یکم سپتامبر هر سال را طبق قطعنامه ای روز صلح نامیده است.

همه ساله در این روز، هنرمندان و موسیقی دانان به برگزاری کنسرتی بزرگ اقدام می کنند. شرکت های بزرگی چون اسکایپ، کوکا کولا و پوما به جهت حمایت از این روز، اسپانسر تبلیغاتی این کمپین هستند.

جرمی گیلی ، از سال 1998 با تمام توان تلاش کرده است که با کمک سازمان های غیر دولتی و دانشجویان و نمایندگان دولت ها، به نشر این ایده بکوشد و اکنون این زحمات او به ثمر نشسته است.

در سال 2006 این تلاش ها چهره خود را خوب نشان داد، در میانه جنگ داخلی به مدد این روز صلح، کمک رسانان بین المللی موفق شدند که به قسمت جنوبی و جنگ زده سودان، غذا برسانند، در سال 2007، بیش از یکصد میلیون نفر در سرتاسر دنیا، در برگزاری این روز، همیاری نمودند. در افغانستان و در پی اینکه طالبان به این روز وفادار ماندند، نیروهای بین المللی موفق شدند که بیش از یک میلیون و چهارصد هزار کودک را واکسینه کنند.

شخصیت های بزرگی چون عالیجناب دالایی لاما و یا سیاستمدارانی چون  کوفی عنان و یا دبیر کل اتحادیه عرب یا نخست وزیر اسراییل نیز جز حمایت کنندگان از این روز هستند.


لینک این مطلب در بالاترین--------آزادگی -----ریشه ها



۷ نظر:

  1. رضا پهلوی وبلاگی درست کرده و وقتی پدرم توضیحات وبلاگش رو خوند گفت اینو بنویسم :
    سلام . قسمت توضیحات وبلاگتان را خواندم . نوشته بودید 17 سالگی از ایران برای آموزش خلبانی خارج شدم ....
    من تقریبا یک ماه از شما بزرگتر هستم . این جمله شما منو آتیش زد. میدانید چرا ؟
    چون در زمانی که شما با سلام و صلوات در سن 17 سالگی از ایران خارج میشدید من پشت شیشه مغازه ساندویچی در خیابان کوروش با حسرت به همکلاسی های سابقم که 8 سال در درس و تدریس از من جلوتر بودن نگاه میکردم چون من 9 سالگی مجبور به ترک دبستان شده بودم و به این ساندویچی آمدم تا کار کنم . شما در هواپیما با انواع نوشیدنی ها پذیرایی میشدید و من بخاطر لرزش دستم از خستگس و شکستن شیشه ی یک نوشابه کتک نوش جان میکردم. شما با چه رویی به حکومت به ایران فکر میکنید ؟

    پاسخحذف
  2. درود بر گمنامیان عزیز
    نوشته وبلاگ رو به بالاترین ارسال کردم
    http://balatarin.com/permlink/2011/9/20/2725376

    پاسخحذف
  3. درود بر شما تارنمای خود را در همین رابطه به روز نمودم، شوربختانه عضو بالاترین نیستم، در صورتی که از مطلب اینجانب خوشتان آمد، به بالاترین ارسال نمایید
    با تشکر
    قوی سیاه
    http://black-svvan.blogspot.com/2011/09/blog-post_20.html

    پاسخحذف
  4. ندای میهن عزیز
    لطفا برچسب صلح۲۰۱۱
    را نیز اضافه کنید به لینک،
    سپاس فراوان

    پاسخحذف
  5. قوی سیاه عزیزم
    ارسالش کردم به بالاترین
    http://balatarin.com/permlink/2011/9/20/2725436

    پاسخحذف
  6. ممنون دوست عزیز از بابت یادآوری:

    http://balatarin.com/permlink/2011/9/20/272608

    پیروز باشید
    آیه های زمینی

    پاسخحذف
  7. سلام
    امروز کلی تو اینترنت گشتم تا دعوت نامه ی بالاترین گیر بیارم نتونستم
    و از اونجایی که خیلی خیلی مهمه برام گفتم برم سایت بالاترین تا کسایی که اکانت بالاترین دارن خواهش کنم که برام دعوت نامه بفرستن
    اگه بتونین این لطف در حقم بکنین خیلی ممنون میشم و حتما جبران میکنم حتی اگه بخواهین مبلغی رو در ازاش به حسابتون واریز میکنم
    منتظر جوابتون هستم
    خیلی ممنون


    zero_zhina66@yahoo.com

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.