شنبه، تیر ۰۴، ۱۳۹۰

چرا برای رعایت اخلاقیات در جامعه ، نیازی به خدا و دین نیست؟ / چگونه اسلام دستور به سر بریدن می دهد و مدعی اخلاق نیز هست؟!


یکی از مهمترین محسناتی که  خداپرستان برای اعتقاد به وجود خدا عنوان می کنند، این است که با وجود خدا، انسان ها به رعایت اخلاقیات و نظم در جامعه می پردازند.

در اینجا می با ذکر چند نکته می خواهم نشان دهم که اصولا ادیان هیچ نقش مثبتی در پایه ریزی و استحکام اخلاقیات در جامعه ندارند:

-         فرض کنیم که شما یک خداپرست هستنید و در کسری از ثانیه ، متوجه می شوید که خدایی وجود ندارد، واکنش شما چه خواند بود ؟! آیا اسلحه برداشته و به بانک سر خیابان می روید، چند نفر را می کشید و پول های بانک را به سرقت می برید؟ یا اینکه به سراغ زن همسایه می روید وبه او تجاوز می کنید؟! 
-          طبیعی است که شما نیز به مانند اکثریت جامعه ، به زندگی عادی خود و رعایت اصولی بسیار ساده چون احترام به حقوق دیگران ادامه خواهید داد.  
-         حال تصور کنیم شخصی چنین نیست وبه محض اینکه دریابد خدایی نیست، اسلحه به دست می گیرد و به خیابان می رود و هم از بانک سرقت می کند، هم چند نفر را می کشد و هم به چند زن بی دفاع تجاوز می کند و  استدلال او نیز چنین است که چون خدایی نیست، چنین کارهایی هیچ اشکالی ندارد. 
-         به چنین شخصی باید گفت که تو در گذشته اگر چنین کارهایی انجام نمی داده ای، صرفا برای این بوده که از خدای خودت پاداش بگیری ، و هیچ اعتقادی به اخلاقیات نداشته ای ، شخصیت تو ، شخصیت فردی جنایتکار است. 
-         بی شک چنین فردی ، حتی در زمان اعتقاد به خدا نیز دست به جنایات متعدد می زده است و نکته ای که به ذهن خطور می کند، این است که چنین فردی ، با چنین ذهن پلیدی، در صورتی که از ترس خدا دست به جنایت هم نزند، آیا شایسته بهشت رفتن را پیدا خواهد کرد ؟! 
-         نکته مهم دیگر این است که تعاریفی که ادیان از اخلاقیات ارایه می کنند، تعاریفی احمقانه است، مثلا در دین اسلام، خوردن الکل که یک امر شخصی است، ممنوع است، اما کتک زدن زنان ، آزاد است (طبق آیه 34 سوره نسا). 
-         اصولا طبق دستوران ادیان، دست زدن به بسیاری از جنایت ها، آزاد است و به آن نیز توصیه شده است. مثلا سنگسار کردن ، گردن زدن یا قطع دست  و یا کشتن مخالفین، اعمالی است که هر کودک شش ماهه ای (!) به غیر اخلاقی بودن آنها شهادت می دهد. براستی چگونه است که دینی دستور به سنگسار کردن بدهد و باز مدعی اخلاق باشد؟
-         توصیه می کنم این ویدیو جذاب و دیدنی ، از سام هریس را ببینید، او معتقد است که باید تعریف اخلاقیات را نیز به دانش سپرد. او می گوید مگر ما مثلا برای نظرات فیزیک طالبان، ارزشی قایل هستیم که حالا بخواهیم برای نظرات این افراد در زمینه اخلاقیات ، ارزشی قایل شویم؟
-         این تصویر، به خوبی گویای تفاوت رعایت اخلاقیات توسط خداباوران و آتیست ها است، در موسسه ملی علوم آمریکا، نود و سه درصد اعضا خداناباور هستند، در حالی که آتیست های تنها بیست درصد جامعه را تشکیل می دهند. اما نکته بامزه اینجاست که تنها0.20  درصد زندانیان ، آتیست هستند و در حالی که باید این رقم ، بیست درصد باشد.
به دیگر عبارت، شانس زندان رفتن یک آتیست در مقایسه با افراد عادی جامعه ، یک صدم است ، اما شانس اینکه آن آتیست در مرکز ملی علوم باشد، پنج برابر افراد جامعه است.
در عمل این تصویر نشان می دهد که اعتقاد وجود به خدا و ادیان، باعث آسیب اخلاقیات می شود !
لینک این مطلب در بالاترین----------آزادگی 


پی نوشـت: 

فراموش نفرمایید، وقتی کسی حاضر به انجام جنایت است و فقط به دلیل ترس از عذاب نمی کند، دیگر به صورت ساختاری به هیچ اخلاقیاتی پایبند نیست و معمولا ادیان نیز راهی را برای دور زدن همان قید و بند خود ، پیدا می کنند. 


براستی چه تفاوتی بین او و یک کلاه بردار هست که با کلک می خواهد پول دیگران را صاحب شود ؟!


بسیار متاسفم که می بینم نظر برخی این است که  اگر چماق دین بالای سر مردم مثلا ایران نباشد و انها از آخرت و عذاب خدا و چوب داغ فلان ، نترسند، قابلیت دست یازیدن به هر چنایتی را دارند و حاضرند هر جنایتی بکنند. در دیدگاه  آنها  ، عموم مردم با فرهنگ پایین و جنایتکار هستند و تنها به دلیل چماق دین، دست به جنایت نمی زنند

از نظر من بر عکس این موضوع است، مردم ایران شعور لازمه را دارند و تنها به دلیل پایبندی به اسلام است که خیلی از جنایات رخ می دهد.



۱۷ نظر:

  1. آمار ی که نقل میکنی را کجا پيدا کردی ?! معلوم است که دروغگوي ماهری نیستی چون در آمریکا نه در مدارس نه در ادرات از اعتقاد مذهبی سوال نمیکنند چون کاری به آن ندارند !!
    وانگهی آن احمقی که پشت اسمش قآیم میشوی و حرفش را وحی منزل میدانی ,نادان نافهمی بیش نیست.خیال میکند ,تو نادان هم ,اسلام یعنی طالبان.

    راست میگوید که طالبا ن اعتباری ندارد ,ولی خود بیسواد از خود راضیش طالبان شیک و آراسته است نه بیشتر.


    لا اقل در حد راسل کافر برنده نوبل ادبیات شعور و انصاف داشته باش که در تمجید تصوف و عرفان اسلامی میگوید که تنها راه نجات بشر غربی از منجلاب مثل جنگ جهانی دوم تعالیم اخلاقی عرفانی است.


    اگر هیچکدام از اینها را نمیفهمی ,که غیر از این انتظاری نیست ,از هر پزشکی که خواستی سوال تا بفهمی که عضو فاسد بن را قطع میکنند محض بقای حیات مابقی بدن !
    نادان عقده ای , مذهب بانی جنگ جهانی اول و دوم بود ? یا جنگ ویتنام و استعمار کشورهای بسیار را باعث شد ?

    پاسخحذف
  2. پيامبران از حساب و كتاب پس از مرگ در قيامت خبرهايى داده و دستوراتى داده‏اند. گروهى پذيرفته و گروهى منكر شده‏اند. كسانى كه پذيرفته‏اند در شبانه‏روز چند دقيقه‏اى با خدا گفتگو كرده و نماز مى‏خوانند. در سال چند روزى غذاى ظهر را تا به غروب تأخير انداخته و از انجام برخى كارها دورى كرده‏اند. بر فرض كه حساب و كتابى در كار نباشد، چه ضررى كرده‏اند و چه چيزى را از دست داده‏اند؟ ولى كسانى كه به نداى انبيا گوش ندادند، اگر با حساب دقيق خداوند برخورد كنند و دستشان خالى باشد، چه خواهند كرد؟
    آرى، عاقل كسى است كه حتى اگر يقين به قيامت ندارد به خاطر حساب و كتاب، خود را آماده كند و هشدارهاى انبيا را جدى بگيرد.
    هنگامى كه فرعون تصميم گرفت موسى‏عليه السلام را بكشد، يكى از اطرافيان فرعون كه ايمان خود را كتمان كرده بود گفت: آيا كسى را كه مى‏گويد پروردگار من اللّه است و دلائل روشنى براى شما آورده، مى‏كشيد؟ اگر دروغ بگويد به ضرر خودش خواهد بود (و كارى به حكومت شما ندارد) ولى اگر راست بگويد، آن قهر و عذابى را كه به منكران وعده مى‏دهد به شما خواهد رسيد. «
    اِن يك كاذباً فعليه كِذبُه و اِن يَكُ صادقاً يُصِبكم بَعض الّذى يَعِدكم»

    پاسخحذف
  3. فرض کنیم که شما یک خداپرست هستنید و در کسری از ثانیه ، متوجه می شوید که خدایی وجود ندارد، واکنش شما چه خواند بود
    ============================================
    یا یکی خدارو قبول داره یا نداره چرا چرت میگی!!!؟
    انسان عقل داره شعور داره این چه حرف مزخرف و خنده داریه!!؟ادعات کونه خر پاره میکنه اونوقت استدلالی میکنی که بچه 6ماهه میخنده بهش.
    اونی که بلا نسبت حروم زادست دست به هر کاری میزنه اونیم که حلال زادست دست به هر کاری نمیزنه!!

    پاسخحذف
  4. اسلام یه چیز خوبی داره اونم اینه:میگه یکی حق نداره بزنه تو گوشت ولی اگه زد بیخود کرده زده توهم باید بخوابونی در گوشش.(البته ببخشیم مونده به خودت)دست در مقابل دست چشم در مقابل چشم....
    ولی مثلا مسیحیت:میگه یکی زد تو گوشت صورتتو اونوری کن یکیم بزنه!!یعنی بزنن تو سرت تو هم چیزی نگی!!
    حکمهایی که اسلام داده خیلی سختگیرانست و راحت اجرا نمیشه ولی بیشتر جنبه اجتماعی و بازدارنده داره که یکی دیگه این کارو نکنه.

    پاسخحذف
  5. سلام گمنام عزیز من سالهاست که بالاترینو دنبال میکنم اما راستش میبینم که الان دعوتنامه ازم میخواد.من لینکاتونو همیشه دنبال میکنم تو لینکهای مورد بحث.منم مثل تو از مجاهدین متنفرم.میشه بهم یخ دعوتنامه بدی
    این ایمیلمه
    amir.balatarin@yahoo.com

    پاسخحذف
  6. خطاب به آن خواننده ای که بر اساس تعالیم دینی اش چز فحش و ناسزا چیزی ننوشته است! اگر یک دلیل برای عدم کارائی دین در رعایت اخلاق از طرف دین داران لازم باشد همین کامنت سرتاسر فحش ایشان کفایت می کند!
    ناشناس محترم! اگر شما دین را به همین سخیفی معرفی می کنی که چند لحظه ای در شبانه روز نماز بخواند و روزهایی چند در سال ناهارش را دیرتر میل کند پس این همه قتل و کشتار و سنگسار و شلاق بر اساس حکم دینی از کجا آمده است؟ دخالت در خصوصی ترین اعمال آدمی و صلب آزادی های مسلم بشری با همین احکام از کجا آمده اند. جنگ اول و دوم و ویتنام را اگر دین به راه نیانداخته باشد جنگ های کمی در عالم نیست که انسانهای بسیاری را به نام خدا به کام مرگ فرستاده است. از جنگ قادسیه ی اعراب بر علیه ابرانیان بگیرید تا جنگ های صلیبی و دهها منازعه ی کوچک و بزرگ در سرتاسر تاریخ و جغرافیا...ناشناس باسواد لطفا تامل بیشتری در این ادله ی بی سوادی بفرمایید

    پاسخحذف
  7. http://freethoughtkampala.wordpress.com/2010/03/01/how-many-atheists-are-there-in-the-world/

    پاسخحذف
  8. ۱) یهودیان و مسیحیان به الله اعتقاد ندارند. نامگذاری الله به خدای مسیحیان و یهودیان بی‌ احترامی به آنهاست.

    ۲) کامنت خود شما حرف گمنامیان را تاید میکنه که شما از دین فقط بخاطر آخرت اطاعت می‌کنید.

    ۳) مثال فرعون و موسی به درد عمه تون میخوره و هیچ چیزی رو ثابت نمیکنه

    ۴) کسی‌ با آدمی‌ که در کار دیگران فضولی نکنه کاری نداره. اما من با کسی‌ که اجازهٔ تجاوز به دختر ۹ ساله میده یا اجازه مالوندن دختر نوزاد رو برای شهوت میده (خمینی)، به زنان دستور میده حجاب سرشون بکنند، فرمان قتل دیگران را میده، زنان را بی‌ارزش می‌دونه، و غیره و غیره خیلی‌ کار دارم. من با این افکار شیطانی مبارزه می‌کنم. مبارزه با این افکار کثیف و غلط وظیفه همهٔ انسان‌ها هستش چه خدا پرست چه آتئیست.

    پاسخحذف
  9. اعوذ بالله من الشیطان العین الرجیم
    بسم الله الرحمن الرحیم.
    سوره ذاریات ایه 56:
    وما خلق جن و انس را نیافریدیم مگر برای اینکه مرا پرستش کنند.
    اصلا به دنیا اومدی عبادت کنی عبادتت اصله بقیه فرعیاته!!
    ولی شیطان هیچ وقت نمیذاره اصلیرو انجام بدیم چون خودش گفته من به بندت سجده نکردم ولی یه کاری میکنم بندت بهم سجده کنه!!
    حالا هر کی به خدا سجده نمیکنه بدونه به کی سجده کرده!!
    کی گفته جنگ جهانی رو دین بپا کرده؟؟؟
    کی حکم قتل یه بیگناه رو داده؟؟

    پاسخحذف
  10. اون کسي که مياد مثل گرگ اعوذ اعوذ مي کنه

    عبادتي بالاتر از خدمت به خلق نيست
    دولا و راست شدن به سمت خانه سنگي کاري شيطاني است
    کسي که عمرش را صرف يادگيري و علم مي کنه عابده نه اون کسي که بت پرستي مي کنه و روزي 5 بار به سمت حجرالاسود سجده مي کنه.
    عبادت خدا يعني درک حقيقت؛ ابوريحان بيروني زاهد و عابد بود نه کسي که روزي 5 بار به طرف سنگ سجده مي کنه.
    رازي بزرگترين عابد بود که به بشريت در حوزه پزشکي خدمت کرد.
    او در کتاب زمرد ( شريعت شريفه را ابطال و نبوت را تحقير نموده است ). دراين کتاب گفته است ما در سخنان اکثم صيفی می توانيم بهتر از( انااعطينا ک الکوثر) بيابيم.... و در کتاب (الدامغ) گفته : الله که همچون دشمن خشمگين دارويی جز کشتن برای او نيست پس چه نيازی به کتاب و رسول دارد .

    پاسخحذف
  11. اونی که شیطان قلادشو انداخته به گردنت میکشه اینور اونور!
    حق الناس داریم بله ولی حق الله و حق النفس هم داریم کجان اینا رفتن کنار فقط حق الناس موند؟؟؟؟
    تویی که درکت از عبادت خدا سجده کردن به سنگ هستش از تو انتظار بیشتری نیست.
    تویی که انسان محوری میدونی همه چیز رو. دیگه درکت از سایر چیزا معلومه البته جواب خواهیم داد عمر کوتاهه!!
    اعوذ بالله من الشیطان العین الرجیم
    بسم الله الرحمن الرحیم
    سوره جمعه ایه 8:
    بگو: (اين مرگى كه از آن فرار مى‏كنيد سرانجام با شما ملاقات خواهد كرد؛ سپس به سوى كسى كه داناى پنهان و آشكار است بازگردانده مى‏شويد؛ آنگاه شما را از آنچه انجام مى‏داديد خبر مى‏دهد!)
    شمایی که انسان محورید نذارید مرگ سراغتون بیاد!!!!!!!

    پاسخحذف
  12. محمد(لعنت ا... عليه) پيام آور شيطان بود.
    او از وجود دنيايي ماورايي و عالم غيب سوء استفاده کرد.
    او قلاده شيطان را به گردن داشت و مردم را گمراه کرد.
    محمد دجال بود.
    محمد دجال بود.
    محمد دجال بود.
    اسلام دين دروغگويان و حقه بازان است.
    مکر صفت شيطان است.
    و مکرو و مکرالله و لله خير الماکرين
    خيرالماکرين شيطان است نه خدا
    در قران اين شيطان است که دارد حرف مي زند نه خدا!
    اين شيطان است که سخنان خودش را ميان سخنهاي درست پنهان کرده تا انسانها را فريب دهد.
    براي من سخنان شيطان را نخوان بيچاره.

    پاسخحذف
  13. اعوذ بالله من الشیطان العین الرجیم
    بسم الله الرحمن الرحیم
    سوره انعام ایه 25-26-27-28
    پاره‏اى از آنها به [سخنان‏] تو، گوش فرامى‏دهند؛ ولى بر دلهاى آنان پرده‏ها افكنده‏ايم تا آن را نفهمند؛ و در گوش آنها، سنگينى قرار داده‏ايم‏. و [آنها بقدرى لجوجند كه‏] اگر تمام نشانه‏هاى حق را ببينند، ايمان نمى‏آورند؛ تا آنجا كه وقتى به سراغ تو مى‏آيند كه با تو پرخاشگرى كنند، كافران مى‏گويند: (اينها فقط افسانه‏هاى پيشينيان است‏!) «25» آنها ديگران را از آن بازمى‏دارند؛ و خود نيز از آن دورى مى‏كنند؛ آنها جز خود را هلاك نمى‏كنند، ولى نمى‏فهمند! «26» كاش [حال آنها را] هنگامى كه در برابر آتش [دوزخ‏] ايستاده‏اند، ببينى‏! مى‏گويند: اى كاش [بار ديگر، به دنيا] بازگردانده مى‏شديم‏، و آيات پروردگارمان را تكذيب نمى‏كرديم‏، و از مؤمنان مى‏بوديم‏! «27» [آنها در واقع پشيمان نيستند،] بلكه اعمال و نيّاتى را كه قبلاً پنهان مى‏كردند، در برابر آنها آشكار شده [و به وحشت افتاده‏اند]. و اگر بازگردند، به همان اعمالى كه از آن نهى شده بودند بازمى‏گردند؛ آنها دروغگويانند.
    تکذیب کن ایات رو تکذیب کن عمر کوتاهه عزیز.

    پاسخحذف
  14. اعوذ بالله من الشیطان العین الرجیم
    بسم الله الرحمن الرحیم
    سوره شعرا ایه 210-211-212
    شياطين و جنيّان [هرگز] اين آيات را نازل نكردند! «210» و براى آنها سزاوار نيست‏؛ و قدرت ندارند! «211» آنها از استراق سمع [و شنيدن اخبار آسمانها] بركنارند!

    پاسخحذف
  15. آقاي اعوذي!
    اينقدر کلام شيطان را در اينجا نريز!
    نجس شد اين سايت

    پاسخحذف
  16. این دانشمندان بیخدای 93 درصدی هم بجای علم باید میرفتند عبادت میکردند و نماز میخواندند تا در آخرت روسفید باشند. هاها.

    ادیسون میرفت دو رکعت نماز میخواند جای تحقیق در مورد الکتریسیته.

    الله کجا بود. فقط نقی داریم و نقی.
    نقی هم احتیاج به دولا و راست شدن و عبادت ندارد.

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.