یکشنبه، خرداد ۰۹، ۱۳۹۵

اصلاح طلبان، بالذات «کلاه بردار» هستند! دلایل را بخوانید...

اصلاح طلبان حکومتی، بالذات «کلاه بردار» هستند! دلایل را بخوانید
شاید با دیدن عنوان این مقاله به نظر شما رسیده باشد که قصد توهین دارم، لیکن چنین نیست، و با ذکر دلایل، این نظر را ثابت خواهم نمود:
ابتدا تعاریف خود را ارایه کنم:
تعریف اصلاح طلبان:
1)      اصلاح طلبی، یک جریان سیاسی است که بعضا نظرات اقتصادی/اجتماعی بسیار متفاوتی را دنبال می کنند، لیکن مخرج مشترک مشخص آنها در چیز دیگری است: نخست آنکه حکومت جمهوری اسلامی آنها را به عنوان کنشگر سیاسی به رسمیت می شناسد، و اجازه فعالیت سیاسی به آنها می دهد، و سپس اینکه، به جناح محافظه کار تعلق ندارند.
نکات قابل توجه هنگام بررسی جریان اصلاح طلبی:
2)      در عرف سیاسی تمامی کشورهای دمکراتیک، یک جریان سیاسی، به گروه از  کنشگران اطلاق می شود که یک چارچوب مشخص سیاسی/اقتصادی/اجتماعی را پیگیری می کنند، و بر روی این چارچوب ها نیز تا حد بسیار زیادی توافق دارند.
3)      اما در مورد اصلاح طلبان، چنین نیست! برنامه های اقتصادی آنها بسیار متفاوت است، مثلا کارگزاران به بازار آزاد اعتقاد دارند، ولی میرحسین موسوی نگرش دیگری داشت (سامانه کوپنی زمان او را به یاد بیاورید!). این تفاوت در مورد سیاست خارجی نیز کاملا به چشم می خورد، مثلا تفاوت نگرش محتشمی با خرازی کاملا محسوس است.
4)      از ایده های زیر، می توان به عنوان مخرج مشترک اصلاح طلبان یاد نمود:
الف) انقلاب اسلامی رخداد شگونی بوده است.
ب) تمامی اقدامات روح الله خمینی صحیح و درست بوده است.
ج) حمله به سفارت آمریکا و گروگان گرفتن دیپلمات های بی دفاع کار صحیحی بوده است!
د) ادامه جنگ ایران و عراق بعد از بازپس گیری خرمشهر کار درستی بوده است،
ر) اعدام (بخوانش قتل عام دسته جمعی) زندانیان سیاسی در دهه شصت کار درستی بوده است.
ز) اسراییل  می بایست از روی نقشه کره زمین حذف شود،
ک) دین می بایست در سیاست حضور داشته باشد!
گ) آزار بهاییان مجاز است، و همجنس گرایان، دگراندیشان می بایست کشته شوند!
م) تغییر این  حکومت غیر انسانی جمهوری اسلامی، خط قرمز تمامی اصلاح طلبان است، و آنها به شدت با این مساله مخالفت می کنند.
ی) اصلاح طلبان می بایست در قدرت با رهبر جمهوری اسلامی و محافظه کاران شریک شوند.
5)      اصلاح طلبان شباهت های زیر را با یکدیگر دارند:
الف) سران اصلاح طلبان در بدترین جنایات این رژیم مشارکت گسترده ای داشته اند، مثلا در واقعه حمله به سفارت آمریکا، معصومه ابتکار و اصغرزاده، رهبری حمله کنندگان را بر عهده داشته اند.
ب) اصلاح طلبان نیز به مانند محافظه کاران، به شدت به فساد اقتصادی آلوده هستند. (مثلا پول هایی که کروبی از شهرام جزایری گرفته بود را به یاد بیاورید، یا فساد اصغرزاده در شورای شهر تهران الی آخر).
6)      خاستگاه و پیشینه اصلاح طلبان را می بایست در زمان خمینی جستجو نمود، زمانی که تقریبا اکثر قدرت در اختیار اصلاح طلبان کنونی (نیروهای معطوف به مجمع روحانیون مبارز در آن زمان) بود. یعنی تقریبا تمامی سران  جریان اصلاح طلبی، رابطه بسیار خوبی با شخص خمینی داشته اند، از میرحسین موسوی، کروبی، صانعی، اردبیلی، یا خاتمی و ...، می توان به عنوان نمونه یاد نمود.
تعریف کلاه برداری:
7)      در علم حقوق، کلاه برداری تعریف کاملا مشخصی دارد. من در اینجا، قانون مبارزه با کلاه برداری در انگلیس را نقل می کنم، و تلاش می کنم آنرا به زبانی ساده بیان کنم:
طبق قانون مبارزه با کلاه برداری در انگلیس، و به زبانی ساده کلاه برداری چنین تعریف می شود.
یک نفر کلاه بردار است، درصورتی که:
الف) با قصد قبلی، 
ب) با هدف دست یابی به یک نفع شخصی برای خود و یا شخص ثالث، و  یا ضرر رساندن به یک نفر دیگر،
ج) یا عامدانه دروغ بگوید و  یا واقعیت را طور دیگری نشان دهد، و یا واقعیت را پنهان کند،
د) آنگاه آن شخص به کلاه برداری متوسل شده است.
8)      کلاه برداری یک جرم بسیار سنگین در کشورهای متمدن است، و به عنوان مثال، در بریتانیا تا ده سال زندان به همراه دارد.
چرا رفتار اصلاح طلبان کلاه بردارانه است؟
9)      اصلاح طلبان، عنوان جریان خود را «اصلاح طلبی» یا «اصلاحات» گذارده اند، و یکی از سرکردگان این جریان، یعنی محمد خاتمی، به شفافیت از «جامعه مدنی» و «آزادی» و «عقل سالاری» سخن می گوید. این سخن توسط بسیاری دیگر از طرفداران جریان اصلاحات نیز تکرار شده است.
10)   حال سوال اینجاست، آیا واقعا اصلاح طلبان به دنبال اصلاح چیزی هستند؟ یا آنکه تنها هدف آنها از طرح چنین شعارهایی، رسیدن به قدرت است؟
11)   اصلاح طلبان در طی مجلس ششم، هم مجلس و هم قوه مجریه را در اختیار داشته اند، ولی هیچگاه هیچ اصلاحی انجام نداده اند.
12)   به باور نگارنده، اصلاح طلبان به شکلی کاملا «کلاه بردارانه»، و با قصد قبلی، به منظور رسیدن به قدرت، به مردم دروغ می گویند، آنها خوب می دانند که هدفشان اصلاح این نظام نیست، ولی با قصد قبلی و با نیرنگ، از این کلمه سو استفاده می کنند.
13)   استفاده از کلمه اصلاح طلبی توسط این گروه، چون برای رسیدن به یک نفع شخصی اسـت، یک کلاه برداری محسوب می شود.
در جمع بندی، به صراحت تاکید می کنم که تمامی اصلاح طلبان از نگاه من، کلاه بردار محسوب می شوند. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.