سه‌شنبه، اسفند ۲۹، ۱۳۹۱

خلاصه مستند بی بی سی/ مهندس دروغ گویی که بر اساس دروغ های شاخدار او، آمریکا و بریتانیا به عراق حمله کردند...!

پانورمای بی بی سی برنامه جالبی را درباره شروع جنگ عراق پخش کرده بود که در اینجا خلاصه اش را می گذارم:
جاسوسی که اطلاعات او، باعث شروع جنگ و حمله آمریکا به عراق شد، نامش  رافعید احمدی الجنانی است، او یک مهندس شیمی در عراق بوده که به عنوان پناهنده به آلمان می رود. نام کامل  او را به انگلیسی، اینچنین می نویسند:  Rafid Ahmed Alwan al-Janabi.

و تصویرش را در زیر می بینید: 


به یاد بیاوریم که دلیل حمله آمریکا و انگلیس به عراق، صرفا این بهانه بود که صدام، در حال تولید سلاح های شیمیایی است. حتی در شرایطی که صدام به بازرسان سازمان ملل، اجازه داده بود به کاخ های شخصی او دسترسی داشته باشند و بازرسی کنند، اما باز آمریکا و بریتانیا، به دنبال بهانه ای بودند تا به عراق حمله کنند.
این بهانه را آدم دروغ گو و شیادی به دست جرج بوش و توبی بلر داد...!

خلاصه ماجرا:

-          در سال 1999، یک عراقی به عنوان پناهنده به آلمان می رود، چون مهندس شیمی بوده، شروع به سر هم کردن داستان می کند و می گوید: «بر روی کامیون های تریلی، کارخانه های تولید بمب شیمیایی قابل جابجایی را طراحی کرده و بازرسان سازمان ملل، به آن درستی ندارند، چون همیشه در حال حرکت است»
-          سازمان اطلاعات آلمان با او جلسه می گذارد، خلاصه گزارش را به آمریکا می دهد، اما هر چند آمریکا خواستار این بوده که با او به صورت مستقیم صحبت کند، اما دولت آلمان این درخواست را رد می کند، رییس اداره اطلاعات آلمان، معتقد بوده که معلوم نیست دولت بوش با این اطلاعات چه می کند(!)، یعنی می ترسیده اند این اطلاعات را الکی بزرگ کنند.
-          تصاویر ماهواره ای نشان می داده که حرف های این آقا، کاملا دروغ است! چون مثلا جایی که می گفته کامیون نگه داری می شده، دیوار دو متری داشته و کامیون امکان عبور نداشته است!
-          با مدیر شرکتی که او در عراق (قبل از پناهندگی او) کار می کرده، مصاحبه می کنند، مدیر مربوطه می گوید او یک دروغ گوی شیاد است...!
-          در سال 2000، دولت آلمان تصمیم می گیرد وقتش را صرف او نکند، چون به این نتیجه می رسند که او دروغ گو است، اما بعد از حمله به برج های دو قلو نیویورک، اینبار آمریکایی ها به سراغ او می روند.
-          آمریکا مستقیم با او تماس می گیرد، علی رغم اینکه دولت آلمان و کارشناسان سی آی ای به رییس سازمان سیا و وزیر خارجه آمریکا هشدار می داده اند که اطلاعات او اصلا قابل اعتماد نیست، پاول در سخرانی معروفش در شورای امنیت، چند روز قبل از حمله به عراق، می گوید: «ما شاهدی داریم که خودش، این کارخانجات تولید بمب شیمیایی که بر روی تریلی سوار می شود را طراحی کرده است، او خود شاهد کشته شدن دوازده نفر در یکی از سانحه بوده است و ...»، ویدیو سخنرانی پاول را در زیر جهت اطلاع، می گذارم.
-          الجنانی، جاسوسی که پاول به سخنان او در شورای امنیت اتکا کرد و بر اساس اطلاعات او، آمریکا و انگلیس به عراق حمله کردند، به شفافیت اعتراف می کند که کاملا دروغ می گفته است...!
-          دروغ گویی او چندان اهمیتی ندارد، اصل ماجرا این است که الجنانی و امثال او، آدم هایی هستند که همیشه دروغ می گویند، سوال اینجاست، چرا وقتی سیا و ام آی 6، می دانسته اند که او دروغ می گوید، علی رغم اینکه بر روی پرونده او و جلوی نامش، کلمه دروغ گو نقش بسته بوده، چرا بر اساس حرف های او، به عراق حمله کردند؟!
به یاد بیاوریم که شاید دو هزار میلیارد دلار، خرج حمله به عراق شده است. آیا عاقلانه تر نبود که آمریکا، یک هزارم این مبلغ را به آزادی خواهان عراقی می داد و به آنها کمک می کرد تا خود صدام را سرنگون کنند؟! 

سخنرانی پاول در شورای امنیت: 

بخش کوتاهی از مستند طولانی:




۵ نظر:

  1. زن و بچه هر چی ترکه خر گایید. مادر این حرومزاده ها را بگایید اینان فرزندان قوم سفاک مغول هستند بهشون رحم نکنید زن و بچشون رو صاحب شوید

    پاسخحذف

  2. در شب سال نو عید را به شما تبریک میگوییم

    در یک سالی که شما و دیگر متفکرین آزادیخواه بالاترین را ترک کردند ، خفت و فلاکت عظیم سایت بالاترین را گرفت و روز به روز به قهقرا رفت ....
    لیاقت ایرانی لمپن همین بالاترین بیش نیست (یحیی نژاد)
    همکنون بالاترین مقر فسیل های زنگ زده و ازکار افتاده اصلاح طلب یا سلطنت طلب است . حتی در ماه هم یک مقاله خواندنی از طرف کاربران آن ارائه نمیشود....
    با نبود شما و دیگر روشنفکران واقعی ، کاربرانی مثل علف هرز بالاترین را گرفتند که فقط برای تبلیغ و کلیک عکسهای دری وری پست میکنند

    حتی از سابقه دارترین ها هم در بالاترین خبری نیست

    گمنام عزیز ، حتی اگر هم به بالاترین برگردید در عرض چند روز دچار تهوع و دلزدگی میشوید

    مدیریت احمقانه بالاترین توسط بالاکون ها به شکلی به گند کشیده شده که یحیی نژاد هم میداند و دیگر اصلا پاسخی نمیدهد ، در محفلی او گفته بود جامعه ایران هیچگاه متفکر احتیاج نداشته و ندارد ! همین روش بهترین است که لاتها و لمپن ها فضاو احمق ها فضا را کنند . درست مثل زمان شاه

    پاسخحذف
  3. این یارو که اومده فحش میده چی میگه. فقط میتونم بگم خدا شفات بده

    پاسخحذف
  4. در سال جدید ایشالا شر اسلام و قران ازاین ملک کم شه

    پاسخحذف
  5. جناب گمنامیان میخواستم نظرتون رو در مورد همکاری امیر عباس فخرآور با شورای ملی ایران جویا بشم ، تشکر.

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.