پنجشنبه، خرداد ۱۱، ۱۳۹۱

به حرمت حقوق انسانی هموطنان داخل کشور، شایسته و بایسته است که از اقدام رضا پهلوی و گروه همراه قدردانی کنیم.

حدود دو سال پیش مطلبی را در انتقاد از رضا پهلوی نوشته بودم بدین مضمون:

آقای رضا پهلوی، تا زمانی که نقض حقوق بشر در زمان پدرتان را محکوم نکرده اید ،ادعای حقوق بشر برای ایران را نداشته باشید! 


اکنون که به پشت سر نگاه می کنم، می بینم که رضا پهلوی نه تنها نقض حقوق بشر در زمان پدرش را تائید کرد و آنها را محکوم کرد:

قدردانی از آقای رضا پهلوی، صد البته که تایئد نقض حقوق بشر توسط پدر، شجاعت و شرافت فرزند را می طلبد!


اکنون نیز رضا پهلوی تمام توان خودش را به کار بسته تا علیه نقض حقوق بشر در  رژیم خامنه ای وارد عمل شود.

روز گذشته رضا پهلوی به دادگاه لاهه رفته و با مشارکت جمعی از فعالین حقوق بشر از گروه ها و طیف های مختلف سیاسی، شکایتی را علیه خامنه ای به ثبت رسانیده است. در این دادگاه، او خامنه ای را متهم به جنایات علیه بشریت کرده است.

معتقدم این اقدام،  بسیار شایسته و لایق تحسین است، چه آنکه:

-          اولین اقدام اینچنینی در طی این سی سال جنایات رژیم است.
-         رضا پهلوی موفق شده فعالین حقوق بشر را از گروه های مختلف سیاسی گرد هم بیاورد.
-         مردم داخل ایران با دیدن این اقدام حس می کنند بالاخره کسی هم در خارج از ایران، یک کار واقعی انجام می دهد! و این اقدام، فضای پژمرده سیاسی ایران را اندکی رونق خواهد داد.
-         از همه مهمتر، خامنه ای و دیگر سردمداران رژیم خواهند دانست که این جنایات، چندان هم بی پاسخ نخواهد ماند و بالاخره یک دادگاهی هم وجود دارد.
به حرمت حقوق انسانی هموطنان داخل کشور ، بایسته و شایسته است که از اینچنین اقداماتی قدردانی کنیم، چه آنکه قدردانی از این اقدامات، باعث تشویق دیگران به فعالیت های اینچنینی خواهد شد.

پی نوشت:
لطفا ایمیل نزنید و  یا نفرمایید که چرا به رضا پهلوی نزدیک شده ام (ماننداین نوشته)، چه آنکه جواب آن اظهر من الشمس است.

مگر می شود عمل نیکو را دید و لب فرو بست؟ به عنوان منتقد رضا پهلوی، وقتی او اعمال پدر خود را محکوم می کند، از طرف دیگر تمام توانش را برای جلوگیری از نقض حقوق بشر به کار می بندد، من چگونه می توانم به خودم حق بدهم و به او باز حمله کنم؟

آیا حمله مجدد و قدردانی نکردن از فعالیت اخیر  رضا پهلوی، باعث دلسردی او و دیگر اشخاص فعال چون او نمی شود؟ این کار بدور از انصاف است.


نوشته دیگر امروز من: 
/-----------/پادشاهی پارلمانی نیز می تواند پاسدار دمکراسی و حقوق بشر باشد. / انتخاب نوع نظام را به خود مردم واگذار کنیم...!













۱۵ نظر:

  1. زنده یاد رضا شاه ، محمد رضا شاه و شاه زاده رضا پهلوی یک خصوصیت مشترک غیر قابل انکار دارند "عرق ملی " درود بر آقای رضا پهلوی ، تلاش ایشان در چند ماهه ی اخیر واقعا قابل تقدیره.

    پاسخحذف
  2. درود به شرافت و میهن دوستی شما گمنامیان گرامی که واقعیت رو فدای غرور و خودپرستی نمیکنید
    تـرنُـم

    پاسخحذف
  3. من حکومت پادشاهی رو یک حرکت رو به عقب میدونم، و چون مردم به حکومت پادشاهی پایان دادند (و مثلا اون رو اصلاح و کنترل نکردند)، دیگه فکر نمیکنم حتا به اسم نماد سمبلیک تمامیت ملی‌، نیازی باشه که به یک سلطنت نمادین برگردیم. چرا که مواظبت از سلطنت که خودش از قانون تخطی نکنه، اتلاف منابع خواهد بود.

    با این حال، در حال حاضر، آقای رضا پهلوی رو از جمله آزاد اندیش‌ترین و منطقی‌‌ترین "فعالین در زمینه سیاست و بخصوص حقوق بشر" میدونم. ایشون، به هر دلیلی‌، مثل به قول خودش نگاه داشتن گزینه سلطنت مشروطه برای برخی‌ هوادرن، همچنان به فکر احیای سلطنت هست ولی‌ شرطش کاملا رای اکثریت مردمه، که به شخصه این امر رو بعید میدونم. و آیا معنی‌ این چیزی به جز دموکراسی هست؟ در خصوص عقیده ایشون به سکولاریزم یا به قول بعضی‌ لائیسم (الان کاری به بازی به لغات ندارم، منظورم کلا جدای نهاد دین از سیاسته)، شخصا شک ندارم.

    واقعا از زحمات ایشون تقدیر می‌کنم. از زحمات هر کسی‌ که در راه آزادی ایران و آزادگی هموانان ایرانی‌ تلاش کنه جدا تشکر می‌کنم.

    پاسخحذف
  4. منهم معتقدم که اگر نیک و بیغرض نگاهی به کارنامهء 4 سال نخست وزیری و سردار سپهی و 16 سال پادشاهی رضا شاه بزرگ و 37 سال پادشاهی محمدرضا شاه پهلوی بیندازیم
    ممکن است به عیب و ایرادها و کمبودهایی اجتناب پذیر و اجتناب ناپذیر بر بخوریم ولی یک مورد در کارنامهء هر دو پادشاه خاندان پهلوی شدیدان خودنمایی میکند که حتی اگر نه همهء معایب و کمبودها ولی خیلی از از آنها را تحت الشعا قرار میدهد
    و آن عرق ملی و میهنپرستی و تلاش در راه بازسازی و پیشرفت ملت و مملکت و سربلندی ایران و ایرانی است
    و هیچ عجیب نیست که امروز از چنین خاندان میهنپرست و خدمتگزاری شاهزاده رضا پهلوی با دیدی نوین و امروزی تر و تجاربی انکار ناپذیر راه پدر بزرگ و پدرش را پیش بگیرد
    و تلاش برای رهایی ملت و میهن و سربلندی و سازندگی ایران و ایرانی را سرلوحهء تلاشهایش قرار دهد .
    امیدوارم ملت ما و بخصوص سیاست ( بازان ) ما دست از یکسونگری و خصومتهای شخصی با خاندان پهلوی بردارند و بالاخره شعور را جایگزین شعار کنند و در راه رهایی ایران و ایرانی شاهزاده رضا پهلوی را همراهی کنند و عاقبت ملت ما به حدی از آگاهی و شعور سیاسی دست پیدا کند که تفاوت خادم از خائن را تشخیص دهد .
    ایران متعلق بهمهء ایرانیان با هر نوع سلیقه و تفکر سیاسی . قومی . نژادی . فرهنگی و جنسیتی هست باید بیاموزیم که با هم و در کنار هم میهن خویش را کنیم آباد .
    پاینده باد ایران .
    ارادتمند همهء ایرانیان خدمتگزار مهدی مسچی آلمان

    پاسخحذف
  5. ممنونم از شما مدیر این سایت خدا کنه همه همه ی ایرانی ها از رضا پهلوی حمایت کنن یه امید اون روز با هر عقیده و مسلکی که دارن بخاطر نجات ایران

    پاسخحذف
  6. آلت مبارک شمقدر تا دسته تو کون فرح تا شاید معجزه ای شود و به ارگاسم برسد
    جناب گمنامیان دیروز نظرات من درباره پانترک kishi‏ رو پاک کردی اینم اگه خواستی سانسور کن

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. گرامی،

      آرزو دارم که بزودی شاهد این باشم که نظر شما فقط چند کلمه فحش زشت به یک شخص خاص نباشد. امیدوارم اهل تعقل بشوی و به گفتگو و اندیشه روی بیاورید.

      حذف
  7. مثل اینکه این kishi بد جوری ترتیب این رفیقمونو داده .

    پاسخحذف
  8. فعالیتهای رضا پهلوی قابل تقدیر است . در چهره و گفتارش خلوص نیت اشکاری پیداست و توانایی جذب و اعتماد سازی را دارد .<>

    پاسخحذف
  9. اگر بگویم که از مدت ها پیش حدس می زدم که سر آخر کارت به این جا خواهد کشید که خدمت "رضاپهلوی" را بکنی، حتماًخواهی گفت :"دروغ است." یا این که "این هم از آن حرف هاست." پیشتر از این هم برایت نوشته بودم که شاید مشکل ما این باشد که همیشه در جست و جوی رهبر و اقا هستیم و دنبال شخص راه می افتیم. به عوض این که دنبال اصول و قانون باشیم. آقای "رضاپهلوی" حرف های خوبی میزند. چنان که خیلی از مدعیان. مدعیانی که بعضاً ازو بهتر حرف زده اند و می زنند. چه دلیلی دارد که ایشان را بر آن ها برتری دهیم؟ صرفاً چون ایشان فرزند شاه مخلوع هستند؟ این که نقطه ضعف است نه قوت. به هرصورت برادر حرف بسیار است. آن قدر که در مجال و در این صفحه و در چارچوب بینش و دانش محدود شما نمی گنجد. به دنبال "رضاپهلوی" باشید و یک بار دیگر نظام سلطنتی را احیا کنید تا ایشان تودهنی محکمی به ملت ایران زده باشد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. علی جان،
      سپاس از نظر شما،

      آیا من حرف بدی زده ام ؟!
      رضا پهلوی از دیکتاتوری به نام خامنه ای شکایت کرده و موفق شده که شکایت خودش را در دادگاه بین المللی به ثبت برساند، آیا این کار شایسته تقدیر نیست؟!

      لااقل من رضا پهلوی را بر کسی برتری نداده ام، او کار شایسته تحسینی کرده، من نیز به عنوان یک شهروند ایرانی، از آن کار حمایت می کنم.

      حذف
  10. حرفم این است. می پرسم به جای آن که دنبال مطرح کردن ام و علَم کردن رهبر و آقا ( حالا فرقی نمی کند موسوی باشد یا کروبی یا پهلوی) باشیم ، بهتر نیست در جهت آزادی مطبوعات ، عقاید و احزاب و سایر بنیان های دمکراسی تلاش کنیم؟ منظور از تلاش هم آموزش به توده مردم و نسل جوان است و هم مبارزه با حکومت برای گرفتن این آزادی ها. و فراموش نکنیم که این راهی است طولانی و شاید چندنسل طول بکشد تا به مقصد برسیم. تلاش برای مطرح کردن کسانی که در نیات و انگیزه های آنان حرف و حدیث بسیار است و همین طور درافتادن با مذهب ، به نظر من دورافتادن از مسیر مطلوب است.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. عزیز جان،

      فکر نکنم کسی برای آموزش به اندازه من وقت گذاشته باشد!

      ضمنا،

      قدردانی من از رضا پهلوی چه ایرادی دارد؟!

      حذف
    2. شما درست میگویید من کار شما را در زمینه آموزش تحصین میکنم هیچ ایرادی ندارد شاید من اشتباه میکنم.

      حذف
  11. من از این علی آقا که زحمت کشیده و به نام من و به جای من کامنت گذاشته ، تشکر می کنم. فقط تصحیح می کنم ، که منظور ایشان از "تحصین" همان "تحسین" بوده است.

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.