سه‌شنبه، اردیبهشت ۱۲، ۱۳۹۱

فرق بسیار است بین «وَحدت کلمه» یا همان دیکتاتوری خمینی تا «اتحاد» آزادیخواهان برای ایجاد یک اپوزسیون برای رسیدن به دمکراسی...!

لطفا توجه فرمایید که اپوزسیون تنها بر حقوق ذاتی ملت، چون آزادی بیان و دمکراسی متحد می شوند و بر اساس همان دمکراسی، هر کسی می تواند نظر خودش را داشته باشد  و حرف خودش را بزند؛ اما خمینی می گفت «وَحدت کلمه» و می گفت اگر همه ایرانیان بگویند آری، من می گویم نه!


تفاوت اتحاد اپوزسیون بر سر دمکراسی است با «وَحدت کلمه» خمینی...!


«وَحدت کلمه»  به معنای دیکتاتوری کامل بود، اما «اتحاد» اپوزسیون بر سر رسیدن به دمکراسی است...!


اخیرا با تلاش رضا پهلوی، جمعی از آزادی خواهان ایرانی گرد هم آمده اند تا به منظور آزاد سازی ایران، یک اپوزسیون متحد تشکیل دهند.


و اکنون وقتی صحبت از اتحاد اپوزسیون می شود، برخی از افراد ناآگاه، فورا این اتحاد را با  «وَحدت کلمه» خمینی مقایسه می کنند، به عنوان مثال اینجا.


باید خطاب به این افراد گفت که فرق بسیار است بین «وَحدت کلمه» خمینی و وحدت اپوزسیون؛ و اگر کسی لحظه ای دقت کند، این توفیر را  به راحتی می بیند.


به یاد داشته باشید وقتی که خمینی می گفت «وَحدت کلمه»، منظورش این بود که کسی در هیچ زمینه ای حق ندارد نظری مخالف او داشته باشد. کسی حق ندارد درباره مسایل اساسی چون نوع رژیم، و یا درباره مسایل کوچکتر مانند پوشش زنان نظری مخالف نظر خمینی داشته باشد.


این وحدت کلمه خمینی (بخوانش دیکتاتوری)، تفاوت بسیار دارد با اتحاد اپوزسیون که تنها بر اصول ساده و اساسی مانند دمکراسی و حقوق بشر و آزادی بیان پیمان اتحاد می بندند.


ناگفته نماند که ارزش هایی مانند  دمکراسی و حقوق بشر، حقوق ذاتی هر انسانی است و اصولا مانند نفس کشیدن می ماند، بر روی این اصول تمام گروه های سیاسی که خواستار فعالیت در ایران هستند، باید اتحاد داشته باشند و اگر گروهی این اصول را قبول ندارد، یک گروه دیکتاتوری است.


به زبان ساده، در نظام «وَحدت کلمه» خمینی، اگر کسی حرفی می زد کشته می شد، اما اپوزسیون بر اصولی مانند آزادی بیان و دمکراسی و حقوق بشر تاکید می کنند که بر اساس آن، حقوق تمام اعضا ملت تضمین می شود.

فراموش نکنید که بسیاری از  اعضای این  اپوزسیونی که قرار است با هم متحد شوند، با هم اختلافات اساسی دارند، مثلا برخی معتقد به جمهوری هستند و برخی معتقد به نظام پادشاهی! لذا آن «وَحدت کلمه» خمینی وجود ندارد.


بیش از یکسال پیش مطلبی نوشته بودم  و در آن به لزوم نبود «وَحدت کلمه» اشاره کرده بودم. در آن به صراحت نوشته بودم که:

وحدت و وحدت  کلمه، همان استدلال و منشی است که خمینی در سایه آن به قتل عام مخالفین پرداخت! اصولا وحدت به شیوه خمینی چیز مزخرفی است، معنایش این است که همه از یک تفکر پیروی کنند ، این خود به خود به دیکتاتوری می انجامد. اصولا دموکراسی به معنای متفاوت بودن است.


پی نوشت:

بازی با کلمات ساده است، می توان خیلی راحت  به دیگران انگ چسباند و دیگران را تخطئه کرد، اما نکته اینجاست که اکنون سال 2011 است و به یمن وجود اینترنت، گردش آزاد اطلاعات وجود دارد و لذا براحتی سیه روی می شود، هر که در او غش باشد...! و یا کسی که  قصد داشته باشد با قیاس های غلط، تلاش آزادی خواهان ایرانی را نابود کند. 



آوخ که چه مسیر طولانی برای رسیدن به دمکراسی پیش روی ما قرار دارد...

نوشته های پیشین:



/------------/بر خس و خاشاک خواندن یک ملت توسط احمدی نژاد،چشم پوشی می شود، اما اگر یک دانشجو در فیسبوک به احمدی نژاد بی احترامی کند، دستگیر می شود!


/------------/آقای لباسچی، استخوان بختیار و مصدق در آرامگاه می لرزد/ تکذیب همکاری برای رسیدن «دمکراسی و حقوق بشر»، مانند تکذیب «با شرف» بودن است...!


/----------/ننگ باد بر رژیمی که کولبرهای کرد را هدف گلوله جنگی قرار می دهد، چرا که رقیب کوچک فرماندهان سپاه، برای قاچاق کالا شده اند...!


/-------------/اگر در ج.ا. رقص هم آزاد بود، ما شاهد قر و رقص احمدی نژاد می بودیم! / یادآوری عاقبت سعید سلطان پور (یک شاعر واقعی) در جمهوری اسلامی







۱۲ نظر:

  1. آقا این هم لینک بالاترینش:
    https://balatarin.com/permlink/2012/5/1/3012964

    پاسخحذف
  2. به استحضار عاشقان امام نقی (ع) می‌رساند، به سوسیس sausage در زبان عربی، " نقانق " گفته می‌شود. حتما حدس می‌زنید چرا؟

    پاسخحذف
  3. اولا تو گوه میخوری که هی میگی این آخرین لینک من هست ولی تا میبینی آمار بازدید وبلاگ درپیتت اومده پایین دوباره فیلت هوای هندوستان میکنه.
    دوما تو گوه میخوری که انتظار داری وقتی برگشتی کلید سایت بهت تقدیم بشه نکنه انتظار داشتی جلوی پات گوسفند قربانی کنیم.
    مرتیکه رذل الدنگ پفیوز مفنگی

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. احمق جان،

      میترا ایمیل من را دارد، اگر بخواهد با من تماس بگیرد، عرضه دارد که مستقیم تماس بگیرد.
      تو فکر کردی همه مثل خودت احمق هستند؟!

      حذف
  4. آقا نادر( گمنامیان ) کیرت دهن مادرم خیلی دوست دارم خایه هاتو بمالم دست خودم نیست بابای خدانیامرزمم دستمال بود

    پاسخحذف
  5. آقا نادر( گمنامیان ) میشه موقعی که میام خایه خوری قبلش تخماتو بشوری من اینقدر عق نزنم؟

    پاسخحذف
  6. مهران حال میکنم وقتی یکی پیدا میشه اینطوری خار مادرتو با هم یکی میکنه
    آخیییییییییییش دلم حسابی خنک شد زنتو گاییدم مهران کون دریده
    هاهاهاهاهاهاهاهاهاها

    پاسخحذف
  7. باور کن برای خودم کسر شأن میدونم بهت ایمیل بزنم وقتی میشه تو همین وبلاگ درپیت جوابتو داد.
    اون تو هستی که مرتب ایمیل میزنی التماس میکنی که برگردی بالاترین الدنگ

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ای غائط شمقدر بر فرق سرت،
      حساب من که باز است، چرا باید ایمیل بزنم والتماس کنم؟!

      حذف
  8. ای کیر نقی تو حلق خودت و ایل و تبارت حسابت بازه ولی میدونی با اولین کرسی شعری که بفرستی میفرستمت جایی که ساشتیانی رو فرستادم

    پاسخحذف
  9. راستی این وبسایتت چی شد؟ کی افتتاح میشه؟
    آخه مفنگی تو برای خرج موادت موندی چطور میخوای خرج وبسایت بدی گوساله؟

    پاسخحذف
  10. مطلب خیلی جالبی بود. تا به حال از این زاویه نگاه نکرده بودم. دقیقا همین "اتحاد کلمه" هست که در طول تاریخ ما ایرانی ها رو اینطور از هم جدا کرده و دیکتاتورها رو سوارمون کرده.

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.