دوشنبه، دی ۲۰، ۱۳۸۹

ویدیو با زیرنویس فارسی / روبان صورتی را به خاطر بسپار / داستان زن هنرمندی که با رقص سرطان را شکست داد!/ من یک نجات یافته از سرطان نیستم، من شکست دهنده سرطان هستم!

ترجمه این ویدیو را برای سایت تد بازبینی کرده ام و به زودی در سایت تد نیز موجود خواهد بود.
در این ویدیو او می گوید: 
((من یک نجات یافته از سرطان نیستم، من شکست دهنده سرطان هستم))
 بسیاری از ما  سرطان را می شناسیم، خصوصا سرطان پستان  را. هیولایی مرگبار که متاسفانه در ایران کنونی، به راحتی نادیده گرفته می شود و زنان ما از داشتن چک آپ منظم بی بهره اند. 
مبارزه بر علیه سرطان پستان، فقط وظیفه زنان نیست، مردان نیز می توانند با یادآوری به همسر، مادر ، دوست دختر و یا خواهر خود با یک پیگیری ساده ، جلوی فاجعه ای را بگیرند. 
بانوان گرامی، یادتان باشد که از هر هشت زن، یکی به سرطان پستان مبتلا می شود و باز نیز یادتان باشد که اگر سرطان در مراحل اولیه اش شناسایی شود، به راحتی قابل درمان است و حتی نیاز به برداشتن پستان نیز نیست.  لطفا یادتان باشد که زنان ایرانی، ده سال زودتر از نرخ بین المللی آن به سرطان پستان مبتلا می شوند(منبع).این نوشته وبلاگ یک پزشک نیز به مساله سرطانپستان پرداخته است. 
و اما ویدیو: 
در این ویدیوی زیبا ، آناندا شانکار جایانت ، برای ما تعریف می کند که چگونه با رقص به جنگ با سرطان رفته است. 
همه می دانیم که استرس و نگرانی، شاید یکی از عوامل سرطان باشد، می دانیم که بین آرامش  و قدرت سیستم ایمنی بدن، ارتباط وجود دارد.
او از داستان خودش می گوید، داستان قدرت انتخاب. اینکه چگونه، هنرش را به خدمت زندگی درآورده و با رقص سرطان را مغلوب خود کرده است. 

روبان صورتی، نشان  مبارزه و آگاهی بخشی درباره سرطان پستان  است، 
این روبان را به خاطر بسپارید.

۷ نظر:

  1. خاله ی من، خواهر نازنین مادرم، از همین سرطان فوت کرد. امیدوارم همه ی کشورها و آدم های دنیا به حدی از پیشرفت و آگاهی برسند که دیگه هیچ زنی در هیچ کجای دنیا از این بیماری فوت نشه!

    پاسخحذف
  2. اول اینکه واقعا ممنونم بابت زیرنویس. بعد هم پیام مهمی بود. با نیروی تمرکز و تاثیر موسیقی خیلی کارها میشه کرد. خیلیها این رو به روشهای مختلف آزمایش کردن و فکر می کنم همشون نتیجه گرفتند. یادمه یه پسری هم بود که سلولهای سرطانی رو هدفهایی درنظر گرفته بود که تو ذهنش موشک بهشون می زد. اونهم تونست با سرطان مبارزه کنه. اما بنظرم این تصمیم انگیزه قوی می خواد.

    پاسخحذف
  3. مادرم به دلیل ابتلا به سرطان سینه بعد از ۱۲ سال فوت کرد. من، برادر و خواهرم برای تحصیل مجبور به ترک وطن شدیم. خواسته مادر بود و ماندن ما بی فایده. شاید تنهایی ناگهانی و از دست دادن انگیزه برای مادری که زندگیش رو فرزندان تعریف می کردند، امید به زندگی در مادر را کشت. احساس گناه دارم از این بابت هرچند ۲بار ترک تحصیل کرده و به ایران بازگشتم اما مادر بر خلاف میل درون اجازه ماندن نداد. مادری که عشق میورزید با این عشق افسار گسیخته داعی ابدی بر دلم نهاد. عشق دربندگر

    پاسخحذف
  4. ای بابا، از شما دیگه بعید بود؛ سرطان «سینه»؟!

    پاسخحذف
  5. بارلوگ عزیز،
    در ایران مصطلح سرطان سینه است(البته نه همه جا) و می دانم که سرطان پستان درست است،
    ضمن سپاس از محبت شما،
    تصحیح می کنم

    پاسخحذف
  6. بله متوجه هستم، ولی کار ما باید شکستن این تابوهای مزخرف باشه... ;)
    زنده باشی.

    پاسخحذف
  7. نوروز این زیبا ترین جشن دنیا یادگار نیاکان ماست و بمناسبت بر تخت نشستن جمشید شاه ایرانیان این روز را فرخنده می داشته اند.
    فردوسی: جمشید شاه......
    به فر کیانی یکی تخت ساخت
    چه مایه بدو گوهر اندر نشاخت
    که چون خواستی دیو برداشتی
    ز هامون به گردون برافراشتی
    چو خورشید تابان میان هوا
    نشسته برو شاه فرمانروا
    جهان انجمن شد بر آن تخت او
    شگفتی فرومانده از بخت او
    به جمشید بر گوهر افشاندند
    مران روز را روز نو خواندند
    سر سال نو هرمز فرودین
    برآسوده از رنج روی زمین
    بزرگان به شادی بیاراستند
    می و جام و رامشگران خواستند
    چنین جشن فرخ ازان روزگار
    به ما ماند ازان خسروان یادگار

    ما به کسی اجازه نمی دهیم که ازاعتقادات و رسوم ایرانیان اصیل سوء استفاده نماید و باید برای همیشه این خطوط و مرز ها مشخص باشد.
    اگر کسی مسلمان یا کمونیست است و اعتقادی به ایران و ایرانی ندارد٬ حق ندارد نوروز و چهارشنبه سوری و سیزده بدر را جشن بگیرد
    اگر خامنه ای و احمدی نژاد بخواهند ریاکارانه بمناسبت نوروز پیام بدهند مثل این است که یک کمونیست روز عید قربان را جشن بگیرد٬ یا یک مسلمان روز تولد مارکس را جشن بگیرد.
    گذشت زمان وقرنهاهیچ دلیلی بر فراموش کردن اصل فلسفه نوروز نمیشود. کما اینکه از اسلام ۱۴۰۰ سال و از کمونیسم حدود صد سال گذشته است.
    واگر خامنه ای یا احمدی نژاد و یا کمونیستها بخواهند ریاکارانه پیام نوروزی بدهند باید بدانند و در لحظه تحویل سال بیا د آورند که در همان لحظه دارند به رو وروح پیامبر و امامان خود ویا مارکس و لنین و می رینند.
    نوشته های مرتضی مطهری در مخالفت با نوروزو چهارشنبه سوری و سیزده بدر و فردوسی کواه این مدعاست.
    ویکی‌پدیا- مرتضی مطهری معتقد بود که بزرگداشت آیین چهارشنبه سوری از آن «احمق‌ها» و آیین نوروز «ضد اسلام» است و در مطبوعات و سخنرانی‌ها به این مطلب اشاره کرده‌است.[۷]
    http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%B6%DB%8C_%D9%85%D8%B7%D9%87%D8%B1%DB%8C#.D8.B1.D8.B3.D9.88.D9.85_.D9.85.D9.84.DB.8C_.D8.A7.DB.8C.D8.B1.D8.A7.D9.86.DB.8C

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.