چهارشنبه، بهمن ۰۶، ۱۳۸۹

چرا دولت آمریکا ، چشم خود را بر روی فروش ، قاچاق و توزیع سیگار مارلبورو در ایران می بندد، اما اجازه فروش هواپیمای مسافربری را به ایران نمی دهد ؟!

چرا دولت آمریکا ، چشم خود را بر روی فروش ، قاچاق  و توزیع سیگار مارلبورو در ایران می بندد، اما اجازه فروش هواپیمای مسافربری را به ایران نمی دهد ؟!
نکات ذیل، عجیب جلب توجه می کند:
یک- از هوپیمای مسافربری، چه استفاده نظامی می شود کرد؟ حداکثر آنرا تبدیل به هواپیمای سوخت رسان نظامی می کنند، با توجه به قدرت نظامی بسیار قوی آمریکا، این چه اهمیتی می تواند داشته باشد؟!
دو-سود فروش و قاچاق سیگارهای مارلبورو، نصیب محسن رضایی و سپاه و یا دیگر اراذل جمهوری اسلای می شود!
سه- سقوط و کشته شدن انسان ها ، بدلیل تحریم امریکا و قدیمی شدن هواپیماهای ایرانی، یک اتفاق بسیار تکراری برای مردم ایران شده است. 
شرم بر مردم آمریکا که چشم خود را بر کشته شدن انسان های بیگناه ایرانی اینگونه بسته اند. 
این مطلب را بعد از دیدن این فید از وزارت امورخارجه آمریکا نوشتم که در آن گفته بودند :
آیا فکر می کنید اگر دولت ایالات متحده با فروش هواپیماهای مسافربری نو توسط بوئینگ به ایران موافقت بکند دولت ایران از این هواپیما ها صرفا جهت آسایش ملت خود استفاده خواهد کرد؟آیا فکر می کنید دولتی که شهروندان خود را در روز روشن برابر چشم جهانیان می کشد برای امنیت شهروندانش اهمیت قائل است؟
 (نمی دانم تا چه اندازه واقعا این کاربر فرندفید، واقعا از وزارت امورخارجه است، اما چون با همین آی دی در بالاترین نیز عضو است، شاید واقعی باشد. به هر حال در اصل قضیه تغییری ایجاد نمی کند، چون این مطلب در رادیو فردا نیز منتشر شده است)
اسم این کودک زیبا، ترنم است، کودکی که در سقوط هواپیما در ارومیه کشته شد


سیگار، باعث سرطان ریه می شود

تصویر سقوط هواپیما در ارومیه 

۵ نظر:

  1. a
    از شمای روشنفکر انتظار این سوال کودکانه رو نداشتم.
    1. البته که میشود هر هواپیمای مسافربری رو به هواپیمای جنگی تبدیل کرد.
    2. چرا فکر میکنی که آمریکا باید دلش برای مردمی بسوزد که "مرگ بر آمریکا" میگویند؟
    3. اگه خود ایرانیها و دولت ایران دلشون بحال مردم ایران نمیسوزه از دیگران این انتظار رو نداشته باش.

    پاسخحذف
  2. ناشناس گرامی،
    یک-
    به هیچ وجه امکان تبدیل هواپمای مسافربری به هواپیمای نظامی نیست، چون هواپیمای مسافربری ده ها برابر یک هواپیمای مسافربری ابعادش است!!
    دو-
    دولت ایران است که دارد مرگ بر آمریکا می گوید، چه ربطی به مردم فلک زده ایران دارد.
    سه-
    دولت ایران و مردم ایران کاملا از هم جدا هستند

    پاسخحذف
  3. ابله جان تو هنوز نمیدونی که تولید و توزیع سیگار مارلبورو بدون اجازه و لایسنس و شرکت مادر تولید میشود ،،کم کم ممکنه سوال کنی که دلارهای تقلبی که دولت کره شمالی ( تاکید میکنم دولت تروریست کره شمالی ) تولید و به بازار عرضه میکنه مجوز خزانه داری کل امریکا رو داره یا نه ؟ از بس که چرت و پرت و دری وری نوشتی عقلت زایل شده که این مسایل پیش پا افتاده رو هم نمیفهمی ؟

    پاسخحذف
  4. آقای ناشناس،
    برای بدست آوردن یک مزه خاص از یک نوع سیگار، باید فرمول آنرا داشت؛ که البته آن هم به صورت انحصاری در اختیار کمپانی تولید کننده است.
    هر کسی که نمی تواند بدون حمایت و بدون کمک فنی شرکت مادر، دست به تولید سیگار بزند.
    هر بچه ای می داند مارلبرو داخل ایران با مارلبرو خارج، هیچ فرقی ندارد.
    بماند که تولید سیگار به صورت غیرحرفه ای ، بسیار گران تمام می شود و زمانی که تحت نظارت کارخانه با دستگاه ای مدرن است، مقرون به صرفه است.

    پاسخحذف
  5. من کم کم دارم مطمئن میشم شما کمونیست هستید! با این تبلیغ‌های ضد آمریکایی‌ که صرفاً سعی‌ دارید احساسات خواننده را بر انگیزید و کاری با "منطق" ندارید. عزیز من شما می‌خوای با این مقاله به چه نتیجه‌ای برسی‌؟! اینکه آمریکا از مردم ایران خوشش نمیاد واسه همین بهشون هوا پیما نمی‌‌فروشه تا ایرانیا کشته بشن؟! این نتیجه‌ای که شما می‌خوای خواننده‌هات از خوندن این مطلب بگیرن؟!
    اول باید بگم که تمام سود و منافع آمریکا در ایرانی‌ "دمکرات" خلاصه شده! اگر ایران به دموکراسی برسه، به سود آمریکا هست. (بر خلاف اروپا که علاقه داره در ایران حکومت اسلامی برقرار باشه تااین حکومت اسلامی مجبور باشه برای ادامهٔ حیاتش به اروپا باج بده. همونجور که تمام حکومت‌های اسلامی دارن به اروپا باج میدان
    دوم اینکه شما چرا حرف‌های مسخره و مضحک حکومتی‌ها و دولت مردان رو میزنید؟! اون‌ها هم میگن آمریکا ما رو تحریم کرده پس خون کشته‌های سقوط هواپیما بر گردن اون هست.
    جواب: اگه آمریکا شما رو تحریم کرده بخاطر اینه که شما می‌خوای بمب اتم درست کنی‌ بزنی‌ تو سر اسرائیل. بعدشم آمریکا اصلا خیلی‌ کشور بدیه که شما رو تحریم کرده، تو چرا هواپیما غیر استاندارد میاری تو خطوط هواییت که سقوط کنه؟! خوب پرواز‌ها تو کنسل کن. آمریکا ما رو تحریم کرده پس ما هم با هواپیما خراب پرواز می‌کنیم که سقوط کنه همتون بمیرید!

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.