چهارشنبه، مرداد ۲۸، ۱۳۹۴

در قیاس با اصلاح طلبان خارج از کشور، بسیجی با شرف است!/ زندگی در یک کشور آزاد برای شما مسوولیت به همراه می آورد!

آزادی و دمکراسی به معنای «بی قیدی» نیست، بلکه به معنای زندگی تحت شرایطی است که هر شهروند، با دیگری مساوی باشد، و قواعد به گونه ای تنظیم شود که هر کسی،  با وارد کردن حداقل آسیب به دیگران، بیشترین آزادی را داشته باشد.  

از این رو زندگی در سایه آزادی، به معنای «بی قیدی» نیست، بلکه به معنای  قبول قاعده جامعه، و پذیرش حرمت انسانی برای دیگران و خود است.

پر بیراه نیست اگر گفته شود که برخورداری از نعمت آزادی، بار مسوولیت نیز بر دوش فرد می گذارد. مثال ساده ای می زنم:

تصور کنید که یک نفر، در سایه زندگی در جامعه آزاد و دسترسی به اینترنت، با خبر می شود که شهروندان یک شهر دیگر در خطر یک حمله تروریستی قرار دارند، صد البته که این وظیفه او است تا جلوی وارد شدن آسیب به جان شهروندان آن شهر را بگیرد و اقدامی کند، مثلا پلیس را در جریان بگذارد.

حال این مثال را اندکی گسترش می دهیم، وقتی که یک نفر در یک فضای آزاد زندگی می کند، و به دلیل  دسترسی به اطلاعات (ناشی از وجود آزادی)، می فهمد که رژیم مشغول چپاول و غارت کشور است، جان شهروندان یک کشور و منطقه را در خطر قرار داده است، ولی چشم خود را بر این واقعیت ها می بندد، و تنها منافع خود را در نظر می گیرد، و در تظاهراتی که تنها رژیم از آن نفع می برد، شرکت می کند، آنگاه مانند آن کسی است که از وجود بمب در شهر دیگر با خبر بوده، و می توانسته جلوی فاجعه را بگیرد و چنین نکرده است!

حال اجازه بدهید اشخاصی را که در تظاهرات اخیر شرکت کرده اند، با بسیجی های داخل کشور مقایسه کنم. آن بسیجی به دلیل نبود آزادی و عدم دسترسی به اطلاعات آزاد، در اثر شستشوی مغزی رژیم، تبدیل به بسیجی شده است و چماق به دست می گیرد و مردم را سرکوب می کند و در خدمت رژیم است.

براستی، اگر قرار باشد بار مسوولیت بر شانه کسی بگذاریم، کار کدام شایسته نکوهش بیشتر است؟ کار آن بسیجی که از سر نادانی بسیجی شده؟ یا آن شخصی که در پاریس زندگی می کند و با آگاهی از جنایت رژیم، همچون عروسک خیمه شب بازی، در تظاهرات وابستگان به رژیم شرکت می کند؟!  




۷ نظر:

  1. بی شرف خودتی که حاضری مردم کشورت زیر تهدید جنگ و توی تحریم غذا و دارو وکالا زندگی کنند ...واقعا جمهوری اسلامی به تو ی خارج نشین بیرون گود نشسته خیلی شرف داره ...آخه بیشعور کدوم کشوری با دخالت خارجی به حقوق بشر و دموکراسی دست پیدا کرده ؟ عراق و افغانستان جلوی چشمتند نمیبینی چی شده ؟ شایدم چون اینجا نیستی نمی تونی مسائل رو درک نمیکنی یا فهمی از سیاست نداری؟ ...

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. حرف حساب.....
      بدبختی ما اینکه نه از تاریخ درس میگیریم نه از تجربه کشور های همسایه....

      حذف
    2. گرامی،
      اگر نوشته مرا در کامل خوانده بودی، می دیدید که نوشته ام مخالف جنگم.
      من نوشته ام: کسی با تجمع و حمایت از صلح مخالف نیست، ولی چگونه است که در چندین شهر دنیا گرد هم جمع می شوند، حرف از صلح می زنند، اما یادی از زندانیان سیاسی نمی کنند؟!
      ----------
      مساله و مشکل، این است که مخالفت با حمله نظامی، به معنای موافقت با رژیم نیست!
      مشکل این افرادی که رفته اند برای این تظاهرات، و هدف آنها، مخالفت با حمله نیست، بلکه آنها تنها در صدد تلطیف چهره خشن و پلید این رژیم هستند...

      حذف
  2. گمنامیان عزیز شما در بالاترین با این حساب کاربری جدید در حال فعالیت هستی؟
    http://www.balatarin.com/users/yasharparsa
    لطفا پاسخ بده. سپاس

    پاسخحذف
  3. درود گمنامیان رفیق قدیمی در کمپ امام، یادش بخیر درود به شرفت، سینا

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.