دوشنبه، تیر ۲۲، ۱۳۹۴

چگونه این رژیم موفق شده که حتی رابطه عاشقانه زن و مرد را نیز به یک فاجعه تبدیل کند؟!

تخصص رژیم جمهوری اسلامی به ابتذال کشاندن همه چیز است، از رابطه عاشقانه زن و مرد گرفته تا منابع آبی کشور...

امروز یک ساعتی وقت آزاد پیدا کردم و اخبار را کمی جستجو کردم، دو خبر توجه مرا جلب کرد، نخست اینکه هفت میلیون نفر از شهروندان ایرانی به آب لوله کشی دسترسی ندارند و از تانکر (!) آب می گیرند..، و سپس گزارشی مبنی بر سخت‌تر شدن امکان ثبت «طلاق توافقی» در ایران.
درباره دسترسی به آب لوله کشی که چیزی نمی نویسم، چون بی نیاز از توضیح است که چگونه مدیریت ناشایست و غلط رژیم، باعث این بحران شده است.

اما در مورد طلاق و رابطه زن و مرد، دوست دارم چند خطی بنویسم:

یک- تخصص این رژیم به گند کشیدن همه چیز است، این رژیم مثل توله سگی است که هنوز یاد نگرفته داخل خانه نباید ادرار کند، و خلاصه به همه چیز گند می زند..! از منابع آب کشور گرفته تا اعتبار و شان ایرانیان در سرتاسر دنیا، از خرابکاری در سوریه و لبنان گرفته تا جنگ داخلی در یمن! از نابودی آثار باستانی کشورمان گرفته تا نابودی جنگل ها!

دو- رابطه زن و مرد، رابطه ای زیبا و مبنی بر دوست داشتن است، حال این رژیم چطور موفق می شود که چنین رابطه زیبایی را به قهقرا بکشد، خود هنری است قابل توجه!

سه- برابر نداستن زنان  و تنزیل رابطه زناشویی به رابطه جنسی، باعث شکل گیری این فاجعه شده است. بر طبق نگاه سران رژیم، رابطه ازدواج چند ویژگی دارد: الف) زن شهروند درجه دو است، و در مقابل مرد جایگاه بسیار پایینی دارد. ب) زن در قبال مهریه، اندام جنسی خود را به مرد واگذار می کند. ج) در زندگی مشترک، اصولا زن از حقوق برابر برخوردار نیست، و حق اظهار نظر ندارد!

چهار- اینگونه است که رابطه انسانی و زیبای زن و شوهر، تبدیل به یک معامله زشت و کریه می شود، و جایگاه زن به عنوان یکی از طرفین رابطه، به جایگاه یک فروشنده تنزیل پیدا میکند، فروشنده ای که پس از دریافت پول و مهریه، دیگر اجازه سخن گفتن ندارد.

پنج- زنان ایرانی به علت اینکه از نظر قانونی هیچ حق و حقوقی ندارند، و در جایگاه بسیار نازلی واقع شده اند، ناچار هستند از مهریه به عنوان یک اهرم فشار استفاده کنند، و با مطالبه مهریه بالا، و بعد به اجرا گذاردن آن، تلاش می کنند تا برای خود جایگاهی را ایجاد کنند.

شش- در زندگی زناشویی، همیشه اختلاف وجود داشته و دارد، ولی وقتی یکی از طرفین به صورت پیش فرض در موقعیت بسیار ضعیفی قرار می گیرد، و طرف مقابل، همه امکانات و حقوق را در اختیار دارد، و هر جور که بخواهد می تواند به زن زور بگوید، طبیعی است که این بی عدالتی، در دراز مدت خود باعث پایه گذاری و شکل گیری بحران، عدم اعتماد و در نهایت طلاق می شود.

پر بیراه نیست اگر گفته شود حقوق نابرابر بین  زن و مرد، یکی از مهمترین عوامل طلاق است.  

اگر مانند کشورهای پیشرفته، زن و مرد مساوی قلمداد می شدند و بعد از ازدواج در همه چیز شریک باشند، و سخنی از مهریه و خرید و فروش بدن در میان نباشد، آنگاه شاهد بسیاری از اختلافات زن و شوهرها نخواهیم بود.

پی نوشت یک: این خلاصه ای کوتاه از مقاله ای طولانی است، که به بررسی رابطه زن و مرد در ایران پس از انقلاب پرداخته ام. قرار است در جای دیگری منتشر شود،  و طبیعی است که بعد از انتشار، آنرا در همین جا بازنشر خواهم کرد.  

پی نوشت دو: این تصویر، نشان می دهد که رابطه زن و مرد تا چه حد به ابتذال کشیده شده است، و اصولا نگاه بخشی از جامعه مردان، به زنان تا چه حد غیر انسانی و زننده است. از باز نشر آن متاسفم، ولی نمی توان چشم فروبست و خود را به ندیدن زد. 




۱ نظر:

  1. کاملا با شما موافقم
    البته این آخوندها رو خود امریکاییها گذاشتن سر قدرت و خودشونم دارن حفظشون میکنن جریان سال ۸۸ هم فقط برای تضعیف رژیم بود نه براندازی آن اگر کمی به اتفقات سال ۸۸ و رفتار موسوی و کروبی دقت کنید متوجه منظورم خواهید شد
    کسانی که دارن به شکل جدی با رژیم مقابله میکنن حواسشون باشه مخصوصا تو اینترنت فکر نکنید فیسبوک امنه ! فعالیتهای مهمتون رو خارج از فضای مجازی انجام بدین خیلی امن تره

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.