چهارشنبه، خرداد ۱۴، ۱۳۹۳

قربانی تجاوز، شایسه تحقیر نیست! /انتشار خبر دروغین تجاوز به مسیح، از همان آبشخوری نشات می گیرد که دستور به تجاوز به معترضین در کهریزک را داد!

از دیدگاه افرادی نادانی که زن را یک کالا و جنس می دانند، قربانی تجاوز دیگر از انسانیت ساقط می شود، و این اشخاص، دیگر برای او ارزشی قایل نیستند.

ریشه این تفکر، در زمان هایی است که تازه انسان شروع به کشاورزی و یکجا نشینی کرد، و زندگی قبیله ای وارد مراحل اولیه خود شد. در آن زمان، فرزند یک خانواده، از آن خانواده ارث می برد و اگر زنی، فرزند یک مرد غریبه را داشت و آن کودک، خون یک غریبه را در رگ های خود حمل می کرد، واقعه بسیار بدی تلقی می شد.

چون از منظر سران قبیله،آن کودک از قبیله دیگری بود و خون آن قبیله در رگ هایش جاری بود، حال او از قبیله آنها، ارث می برد و صاحب ملک می شد..!

بر اساس این دیدگاه، اگر مردی، بتواند به یک زن از قبیله دیگری تجاوز کند و او را حامله کند، بازی را برده است، چون آن زن با پول آن قبیله، ناچار است فرزند او را بزرگ کند، و بعد آن فرزند، از اموال قبیله نیز ارث می برد. در حقیقت او برنده ماجرا محسوب می شد، و او در حقیقت «زرنگی» کرده بود! 

اینچنین بود که اندک اندک، زن جنس دوم محسوب شد، و لقب «ناموس» گرفت، چون زنان را باید در گوشه خانه پنهان می کردند، مبادا مورد تجاوز مردان دیگر قبایل قرار گیرند..!  

از طرفی، اگر کسی قربانی تجاوز می شد، دیگر باید احساس شرم می کرد، او باعث شده بود که رهبران قبیله و مردان خانواده اش، احساس شرم کنند، چون نتوانسته بودند از اموال خود (آن زن) به اندازه کافی حراست کنند، و دیگر مردان، توانسته بودند او را باردار سازند..! 

در این تفکر بدوی که ریشه در دوران غارنشینی دارد، کسی به این توجه نمی کند که  آن زنی که مورد تجاوز قرار گرفته، قربانی اصلی ماجرا است، و بیش از همه به حمایت نیاز دارد.

بلکه این افراد نادان، فکر می کنند وقتی کسی مورد تجاوز قرار گرفت، دیگر از انسانیت ساقط است و باید شرمنده باشد.

اینگونه است که این اشخاص، برای مقابله با مسیح علی نژاد، خبر تجاوز به او را جعل می کنند. از نظر آنها، جعل این خبر، باعث بی آبرویی و تحقیر مسیح علینژاد است. در حالی که اگر یک انسان با شعور به قضیه نگاه کند، از خود می پرسد چرا باید مسیح، از اینکه قربانی تجاوز بوده، شرمنده باشد؟!

مگر او در این عمل خطا، نقشی بازی کرده است؟! مگر نه اینکه او خود، قربانی اصلی این اتفاق شوم است؟!

اینگونه است که سران رژیم، برای درهم شکستن شخصیت معترضین به تقلب در انتخابات، دستور می دهند به زندانیان، تجاوز صورت گیرد.

اصولا تجاوز به زندانیان، یکی از شیوه های کثیف رژیم است، که از همین آبشخور فکری نشات می گیرد. در حقیقت، سران رژیم  از تجاوز، به عنوان یک تنبیه استفاده می کنند، دقیقا به مانند انسان های غارنشین..! 


این تصویری از یک  تندیس، ساخت یک هنرمند لهستانی است، که سربازان روسی را در حال تجاوز به یک زن باردار لهستانی، بعد از جنگ نشان می دهد.





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.