دوشنبه، فروردین ۱۹، ۱۳۹۲

ترکیب خرد و شجاعت، انسان را «خداناباور» می کند...!

ترکیب خرد و شجاعت، انسان را «خداناباور» می کند...! این یک واقعیت است، واقعیتی که اثباتش بسیار ساده است.

-         کسی که خرد داشته باشد، از مغز خود استفاده می کند و می بیند که داستان وجود خدا، یک خیال پردازی مضحک بیش نیست!
-         چگونه خدایی است که قادر به ساخت این دنیا با این همه پیچیدگی است، اما قادر نیست با بندگانش مستقیم ارتباط برقرار کند؟! این چگونه خدایی است که اینگونه  محتاج پرستش است و اگر کسی او را پرستش نکند، او فرد را به بدترین وجهی شکنجه می کند؟! چگونه خدایی است که دانش و شعور ساخت دنیا را دارد، اما ناتوان از فهمیدن این نکته است که یک بچه باز را  نماینده خود نکند؟!
-         خدا و ادیان، در حقیقت «تابو» هستند. تابویی  که گذر از آن جرات می خواهد.
-         فهمیدن این نکته که وجود خدا، یک خیال پردازی است، کار سختی نیست! اما فکر کردن به آن، رد شدن از خطوط قرمز است.  رد شدن از این تابوها،  شجاعت می طلبد.
برای آتئیست بودن، باید هم خرد داشت تا دریابی که داستان وجود خدا، خیال پردازی احمقانه ای بیش نیست و هم باید جرات این را داشته باشی که به این واقعیت فکر کنی و از غور کردن در آن نترسی...!

تنها انسان های  خردمند و شجاع خداناباور می شوند...! 

---------------------------نوشته های دیگر دیروز من:


------------------------چند نوشته اخیر من:













۲ نظر:


  1. بر اساس فسیل های موجود، نسل راسو، به سوسمارهای مقیم سامرا (محله امام نقی) می رسد. آنان به مرور زمان دریافته بودند که هر گاه امام نقی برای شکار آنها می آید، کافیست مقداری تف به روی امام بریزند.

    امام نقی فورا برای کظم غیظ، به مانند جدش، علی آب طالبی، چند دور، دور سر خودش خواهد چرخید و آنها فرصت فرار می یابند...!

    خلیفه اول نقوی، ابالاشی (رضی الله عنه)، روایت میکند که به مرور زمان، این سوسمارها، به جای تف، به هیکل امام بول بسیار بد بویی می پاشیدند، و این شیوه، تبدیل به وسیله دفاعی آنها شد..!!

    سیره النقی / نوشته ابن قنبل / بخش: فرگشت نقوی / تذکره: برخی از مورخین، از این درگیری ها، به عنوان گفتگو و مذاکره ائمه با سوسمارها یاد می کنند و معجزه اش می خوانند...!

    پاسخحذف
  2. اسلام هیچ منافاتی با آتائیسم ندارد، مسلمان زاده پیرو دین آتای خود یا همان پدرش می‌باشد. لطفا از سفسطه پرهیز کنید.

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.