جمعه، شهریور ۳۱، ۱۳۹۱

خلاصه مستند بی بی سی: فتوای قتل سلمان رشدی/ سلمان رشدی در میان روزنامه ها پنهان شده بود، همه جا حضور داشت اما هیچ جا نبود!

بیش از بیست و سه سال از فتوای قتل سلمان رشدی می گذرد. فتوایی که میلیاردها دلار ضرر اقتصادی برای این کشور مصیب زده به همراه داشت و باعث سرافکندگی کسانی شد که خود را ایرانی می دانند.

قبلا نیز نوشته بودم، خمینی مانند یک گاو، در مغازه کریستال فروشی بود، حتی خودش هم نمی دانست چه ضررهایی می زند، به هر حال گاو بود دیگر! (اینجا را بخوانید)

شبکه اول بی بی سی، یک برنامه مستند یک ساعت و نیمه درباره سلمان رشدی تهیه کرده بود، که من  از قسمت های مهم  آن، چند جمله کوتاه تهیه کرده ام که ملاحظه می فرمایید:

-          زمانی که فتوای قتل سلمان رشدی صادر می گردد، یک خبرنگار زن، ساعت هشت صبح به  او زنگ می زند و می گوید الان چه احساسی دارید؟  و سلمان رشدی پاسخ می دهد: «حس مردن!»
-          سلمان رشدی می گوید فورا به طرف در و پنجره ها حرکت کرده و آنها را بسته است!
-          همان روز، مراسم یادبود یکی از نویسندگان دیگر انگلیسی به نام بورس بوده است، سلمان رشدی به قصد شرکت در آن مراسم، از خانه خارج می شود و تا سالها دیگر به آن خانه باز نمی گردد.
-          سلمان رشدی برای شرکت در مراسم یادبود آن فرد، به یک کلیسا رفته بوده که همزمان علیه او فتوا صادر می شود! یعنی در حالی که او در محلی مذهبی بوده، فتوایی مذهبی علیه او صادر شده است!
-          شخصی به شوخی به او گفته بود تا چند هفته دیگر، مراسم یادبود تو اینجا خواهد بود!
-          سلمان رشدی فکر می کرده که مراسم تولد چهل و دومین سالگردش را نمی بیند!
-          خواهر سلمان رشدی می گوید که او در صفحه اول روزنامه ها پنهان شده بود! هیچ کسی نمی دانست کجاست، اما همه جا حرف او بود!
-          سلمان رشدی در جایی می گفت: « من باید بیشتر به ادیان می پرداختم، دینی که می گوید آدم بکشید، سران آن دین نیز می گویند آدم بکشید، بعد گروهی دیگر می گویند به چنین عقیده ای باید احترام گذاشت...!»
-          همه سیاستمداران تصور می کردند که این ماجرا ظرف چند روز پایان می یابد، نه اینکه سالها طول بکشد!
-          رییس گارد محافظت از او، رییس گاردی بوده که از نخست وزیر  محافظت می کرده است!
-          او را مدتی در یک پایگاه ارتشی نگه داری می کردند!
-          زمانی که در خانه یکی از دوستانش پنهان شده بود، یکی از همسایگان برای بازدید می آید و دوست به سلمان رشدی می گوید که در آشپزخانه پنهان شود! سلمان رشدی با خود می اندیشد که این نوع زندگی از مرگ بدتر است!
-          سلمان می گفت: زندگی زیر چنین محافظت هایی، مزه زندان می دهد!
-          پدر سلمان، نام خانوادگی رشدی را انتخاب کرده بوده، چون به ابن رشد، علاقه بسیار داشته است، شایان ذکر است که ابن رشد فیلسوف بزرگ قرن چهارم هجری (اگر اشتباه نکنم) است که نگاهی متفاوت به قران و اسلام داشته و برخی از فقها، او را کافر اعلام کرده اند!
-          سلمان رشدی جلیقه ضد گلوله را نپذیرفته است!
-          تلاش برای زنده ماندن، سلمان رشدی را به یک مدافع آزادی بیان تبدیل کرده است!
-          در این مستند، چندیدن بار صدای حیاتی (گوینده صدا و سیما) را پخش کردند! 


۳ نظر:


  1. کافری بر امام نقی وارد شد و پرسید:
    «یا نقی، شما مسلمین می گویید معجزه پیامبر اسلام، کتاب او است، این کتاب قران، چه چیز استثنایی دارد؟!»

    امام نقی فرمودند:
    «قران یک کتاب است، اما مسلمانان بر اساس فرمان های این کتاب، دیگر کتاب ها را آتش می زنند، کتاب فروشی ها را غارت می کنند و نویسنده ها را می کشند، معجزه از این بالاتر؟!»

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اسلام به تمام ادیان احترام میگذارداین وهابیها و صهیونیستها هستند که این اراجیف را در آوردند اسلام دین کامل میباشد اگر مطالعه کنید که نمیکنید

      حذف
  2. مرگ بر سلمان رشدی کافر - خدا لعنتش کند انشاالله

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.