پنجشنبه، دی ۰۱، ۱۳۹۰

ترکیه ننگ دمکراسی است...! قبول مسولیت و پرداخت غرامت سرشان را بخورد، حاضر نیستند وقوع جنایت را قبول کنند...!

دمکراسی تنها و فقط جدایی دین از سیاست نیست، بلکه مولفه های اساسی دیگری نیز دارد.

رفتار زشت و زننده دولت و مردم ترکیه با اقلیت کرد ساکن در این کشور در سال 2011 تنها نشان می دهد که این فرهنگ و این مردم در یکصد سال پیش چگونه قابلیت دست یازیدن به نسل کشی ارامنه را داشته اند...!

کشور ترکیه مثال خوب و زیبایی است که نشان می دهد با زور اسلحه نمی توان در هیچ کشوری دمکراسی بر پا کرد، دمکراسی بنای بزرگی است که بر مفاهیمی چون آزادی بیان، حقوق بشر و سکولاریسم بنا شده است.

کسانی که با نظام حاکم بر ترکیه آشنا هستند، این روزها با لبخندی تلخ وقایع این کشور را دنبال می کنند، چه آنکه وقایع اخیر نشان می دهد تا چه حد اکثریت مردم و نظام حاکم این کشور با حقوق بشر و آزادی بیان، بیگانه اند.

چند دهه پیش، حاکمان وقت ترکیه، در جنایتی آشکار دست به نسل کشی زدند و بیش از یک میلیون ارمنی را کشتند. دو سوم از ارمنی های ساکن ترکیه آن روزگار یا کشته شده و یا تبعید شدند.

اکنون پارلمان فرانسه قانونی تصویب کرده که انکار این جنایت را جرم می داند، چرا که انکار وقوع این جنایت، بی حرمتی به کشته شدگان آن است و تصویب این قانون، واکنش شدید دولت ترکیه را در پی داشته است (منبع)

مردم ترکیه نمی توانند  مدعی شوند این جنایت بدون حمایت مردم آن روزگار ترکیه صورت گرفته است.

صد البته که جنایتکارانی که مرتکب این وحشی گری شدند، اکنون زنده نیستند، اما فرزندان آنها (یعنی شهروندان کنونی ترکیه) باید آنقدری به اخلاق پایبند باشند که وقوع این جنایت را بپذیرند.

نفی این جنایت و تلاش به سرپوش گذاری بر این جنایت؛ تنها نشان می دهد که مردم و دولت ترکیه چقدر با آزادی بیان و حقوق بشر بیگانه هستند، چه آنکه سرپوش گذاشتن بر این جنایت، نقض آشکارای آزادی بیان است.

اگر دولت و مردم ترکیه اندکی برای اعلامیه جهانی حقوق بشر حرمت قایل باشند، به جای انکار وقوع این جنایت، وقوع آنرا قبول می کنند و سعی می کنند با تشریح این اتفاق، جلوی رخ دادن مجدد آنرا بگیرند.

انکار وقوع این جنایت، صرفا بی حرمتی مردم و دولت ترکیه  به صدها هزار انسانی است که توسط پدرانشان سلاخی شده اند...!

نوشته های دیگر امروز من:








۲۰ نظر:

  1. من چند باری به ترکیه سفر کردم و دوستان ترک داشتم. به شدت نژادپرست بودند و از کردها و حتی کردهای ترکیه بیزار بودند..درود بر شما

    پاسخحذف
  2. من شما را به لیست وبلاگهایم اضافه کرده ام.
    آیا امکان دارد شما هم مرا به لیست خود اضافه کنی؟

    پاسخحذف
  3. کوردم و از ترکیه بیزار ، از هم فاشیسم بیزار ولی بیشتر از این دو از این قانون هایی بیزارم که تایید یا انکار تفکری ولو اشتباه را "جرم" می داند!
    جرمی که چه تایید نئونازیسم باشد ، چه تکذیب هلوکاست و چه نسل کشی ارمنه ، چه عملیات انفال و...
    این قانون ها پسرفت حقوق بشر است نه پیشرفت آن!

    پاسخحذف
  4. شما نمیدونین با ملت کرد اونجا چیکار میکنن... الان که این همه رسانه هست اینجوری میکنن تصور کنین سالیان قبل چه میکردن!!

    پاسخحذف
  5. گرامی در این که اکنون اوضاع کردها در ترکیه خوب نیست شکی نیست ولی از ایران که بدتر نیست هر چند اون هم مورد قبول نیست ولی وقتی ما قبول میکنیم که واقعه ای رو که یک قرن پیش افتاده بر سر مردم اکنون بزنیم این ازادی نیست . شما با تایید این قوانین قبول میکنید که اگر شما امروز جنایتی کردید دیگران مجازند صد سال بعد نتیجه های شما رو مجازات کنند . ایا این حقوق بشر هست ؟
    در بخش درو فراموش نکنیم که در زمان وقوع ان حادثه ترکیه و ایران در گیر جنگ جهانی اول بودند با فشار دول شوروی به ارامنه تعداد زیادی از ارامنه در ترکیه و شمال ایران به اشوب دست میزنند که نتیه این اشوب در خود ایران کشتار دهها هزار اذری زبان توسط ارامنه مسلح شده توسط شوروی سابق بود با امار های اعلام شده در ان زمان اگر حداکثر یک میلیون ارمنی کشته شده باشند در مقابل این مساله 2.500.000 نفر مردم غیر ارمنی شامل مسلمان و کرد و سنی و سایر اقلیت ها کشته شدهاند .
    در قسمت سوم که گفته شده این کشتار نسل کشیست با رد این ادعا اگر این واقعه نسل کشی بود چرا دولت ترکیه کاری با ارامنه ساکن غرب ترکیه در ان زمان نداشت . تنها علت کوچ اجباری ارامنه هم دور کردن اونها از نفوذ شوروی در شرق کشور بود که باعث به راه اندازی اشوب میشد ان هم در حین جنگ . به یاد داشته باشیم اگر ارتش ترکیه در ان زمان برای مدد به مردم اذربایجان نمی امد ان موقع نه اذربایجانی در امروز داشتیم و نه ایرانی اذری زبان . خود را در دام کمونیست های شوروی میاندازیم که اصلن معنی ندارد به گناه پدران نوه ها را محاکمه کرد که اگر معنی دارد پس در ان صورت در این دنیا سنگ روی سنگ بند نخواهد شد . چون به هرصورت پدران هرکسی روزگاری اشتباهاتی بزرگ کرده اند حتی پدر خود شما جناب گمنامیان که به گفته خودتان یک مسلمان افراطیست .
    امیدوارم به این مساله فکر کنید

    پاسخحذف
  6. خدمت ناشناس اخیر: رفیق جان منابع شما برای این گفته ها کجاست؟ دولت ترکیه؟ مثل این است که کسی در آینده بخواهد جنبش سبز را مثلا ساخته دست آمریکا بداند و بگوید جمهوری اسلامی خوب کاری کرد آنها رو کشت چون میخواستند کشور را بفروشند. حرفهای شما کپی حرفهای دولت ترکیه است. ارامنه حق خودشان را میخواستند و خب معترض بودند، نه جنگی در کار بود نه چیزی. ترکیه اگر راست میگوید امکان دسترسی به آرشیوها را باز بگذارد. کسی از ترکیه چیزی نخواسته، ارامنه میخواهند حقیقت به رسمیت شناخته شود همین.

    پاسخحذف
  7. گرامی،

    یک-
    ملاک ما وضع وخیم و اسف بار ایران نیست، چرا ترکیه را باید با ایران مقایسه کرد؟!؟
    چرا نباید با فرانسه مقایسه اش کنید؟!
    دولت ایران که مدعی دمکراسی نیست، این ترکیه است که چنینی ادعایی دارد.

    دو-
    عزیز جان،
    نوشته ای:
    ((واقعه ای رو که یک قرن پیش افتاده بر سر مردم اکنون بزنیم این ازادی نیست))
    ------------------------
    این واقعه ای که از نظر شما کوچک است، کشته شدن بیش از یک میلیون انسان است...!!!
    دی

    سه-
    اتفاقا عین آزادی است، چرا نباید از چنین فاجعه بزرگی سخن گفته شود؟!

    چهار-
    بله،
    پدر من هم ممکن است اشتباه کرده باشد، اما اشتباه معمولی با نسل کشی و کشتار یک و نیم میلیون انسان فرق فکولللللللللللللللد !!

    پاسخحذف
  8. امیر گرامی
    ""مثلا ساخته دست آمریکا بداند و بگوید جمهوری اسلامی خوب کاری کرد آنها رو کشت چون میخواستند کشور را بفروشند.""
    دوست من مراجعه ای به تاریخ گذشتگان شما را به زمان جنگ های صلیبی میکشاند زمانی که به خاطر مسیحیت مسلمانها رو قتل عام میکردند خواندن تاریخ ان روز ها برای ما درسیست از گذشته که بدانیم میشود با استفاده از احساسات دینی یک ملت ( انها را بر علیه دیگران شوراند (همان کاری که حکومت ایران با بسیجیان علیه مردم ازادی خواه ایران میکند ) در ان زمان نه اینترنتی بوده و نه تلوزیونی و نه وسایل ارتباط جمعی پس یک کشیش هم برای خر کردن یک ملت نا اگاه کافیست همانند همان اخوند هایی که برای خر کردن ملت ایران در 100 سال گذشته کافی بودند . ملتی را تحریک کردند ونه تنها بر علیه ترکیه که بر علیه اذربایجان ایران هم شوراندند . مادر پدربزرگم در زمان یورش ارامنه مسلح به شهر مان کشته شد و دهها هزار خون در اذربایجان توسط ارامنه با همکاری سیمیتگو ریخته شد دهها هزار مسلمان در ترکیه اعم از شیعه و سنی کشته شدند ان هم درحالی که ترکیه درگیر جنگ جهانی اول بود ایا این قابل قبول است که اجازه دهیم کسی که خود بنیان اشوب بوده طلب کار هم باشد . یعنی قبول میکنید کسی به خانه شما با همکاری یکی از اعضایتان تجاوز کند و فرزندان شما را بکشند و بعد بگویید ان عضو خانواده که خیانت کرده بی گناه است و در اصل ما او را مورد تجاوز قرار دادیم .
    مطمئنن منطقی نیست

    ""ارامنه حق خودشان را میخواستند و خب معترض بودند""
    کمی درمورد این حق حرف بزنیم . ایا اصولا در صدها سال گذشته کسی با ارامنه مشکلی داشت .کمی به شهرهای شرقی و غربی ترکیه بروید . کمی در شهر های شمال غرب ایران بچرخید زیباترین کلیساها داخل شهر و کلیساهای تاریخی در خارج شهر را میبینم که سالانه پذیرای گردشگران زیادی هستند به خوبی در بین مسلمانان زندگی میکردند کسی هم کاری به کارشان نداشت به خصوص در دوران قاجار و محمد رضا شاه در داخل ایران . حالا این چه حقیست که این ارامنه را بر علیه ترکیه و ایران شوراند و صدها هزار ترک کشته شدند + ده ها هزار اذری زبان مطمئنن هیچ چیزی بی علت نیست در ان زمان هدف ایجاد دولت ارمنستان واحد با همکاری همه ارامنه با مسلح کردن توسط شوروی سایق بود که دو نتیجه داشت
    1- ایران را ضعیف تر میکرد
    2- نفوذ عثمانی در منطقه کمتر میشد
    به زبان ساده به نام دین و با ابزار همان دین (که شما هم با امثال انها در مبارزه هستید و انسان را به دگر اندیشی دعوت میکنید ) ملتی را خر کرده و هم بر علیه ما و هم برعلیه ترکیه شوراندند . دفاع از کسانی که خون هموطنان شما را ریختند قابل قبول نیست

    ""نه جنگی در کار بود نه چیزی""
    دوست من دعوت میکنم به زمان وقوع جنگ جهانی اول در کتب تاریخ دوران دبستان رجوع کنید

    پاسخحذف
  9. ""ترکیه اگر راست میگوید امکان دسترسی به آرشیوها را باز بگذارد""
    بارها اعلام کردند که ارشیو باز است و بارها نامه نوشتند به رئسای جمهور ایروان که بیایید یک بار برای همیشه با اعزام تاریخ نگاران به مناطق مورد مناقشه واقعیت ها را روشن کنیم و هرچه که کمیته مورد نظر بگوید برای ما قابل قبول خواهد بود این دولت ارمنستان همست که تا کنون سکوت اختیار کرده و چیزی جز نسل کشی را فریاد نمیزند که در بخش قبلی گفتم
    اگر این مساله نسل کشی بود چرا با ارامنه غرب ترکیه کاری نداشتند . چرا کسی انها را حلق اویز نکرد یا کشتار براه نیانداختند .

    "" کسی از ترکیه چیزی نخواسته، ارامنه میخواهند حقیقت به رسمیت شناخته شود همین. ""
    شما شاید نخواهید ولی نگاهی به وضعیت اسفبار اقتصادی ارمنستان اکنون به شما میگوید که چرا به دنبال این مناقشه هستند
    1- گرفتن غرامت از کشور ترکیه برای کشور متمدنی که در 10 سال گذشته جمعیتش به خاطر رشد منفی ناشی از مهاجرت بیش از 2 میلیون نفر کاهش یافته که جالب است بدانید 100 هزار نفر از این تعداد به ترکیه مهاجرات کرده اند
    2- کم رنگ کردن موضوع کشتار قره باغ در همین ده سال گذشته که منجر به کشتار دهها هزار اذری زبان شد ان هم با عقده کشور گشایی . تصاویر این کشتار همچنان در اینترنت موجود است میتوانید ببینید

    حقیقت امر این است که همگان خواهان روشن شده ماجرا هستیم . من امیدوارم روزی برسد که کمیته ای برای این ماجرا تشکیل شود و به دیدار مردم اذربایجان ایران هم بروند در دل انها حقایق بسیاری برای گفتار وجود دارد

    ""این واقعه ای که از نظر شما کوچک است، کشته شدن بیش از یک میلیون انسان است...!!! ""
    کوچک نیست بلکه مربوط به گذشته است و درثانی با یک محاسبه ریاضی ابتدایی بگویید که کدام رقم بزرگتر است 1 میلیون ارمنی یا 2.5 میلیون غیر ارمنی . کدام بزرگتر هست ؟ ایا جان غیر ارامنه یک سوم جان ارامنه ارزش ندارد ؟

    پاسخحذف
  10. ""اتفاقا عین آزادی است، چرا نباید از چنین فاجعه بزرگی سخن گفته شود؟! ""
    مشتاقانه منتظر روزی هستم که دولت ارمنستان ایجاد یک کمیته بی طرف از سوی سازمان ملل برای بررسی تاریخی این ماجرا را بپذیرد و اجازه دهد تاریخ نگاران واقعیت ها را بیرون بریزند نه اینکه عدهای پان ارمنی همانند پان ترک و پان کرد بریزند در اینترنت و غل غل کنند که ایها الناس
    کردهای ایران را کشتند حالا دیدید حق ما کشور مستقل است ؟!
    ایهالناس ارامنه را کشتند حالا دیدید حق داریم ارمنستان واحد داشته باشیم ؟!!
    ایهالناس ترکها را کشتند حالا دیدید باید خودمختاری اذربایجان بگیریم ؟!!
    اینها همگی حرف های احمقانه عدهای جدایی طلب هست که در راستای منافع این گروهها فعالیت میکنند .

    ""پدر من هم ممکن است اشتباه کرده باشد، اما اشتباه معمولی با نسل کشی و کشتار یک و نیم میلیون انسان فرق فکولللللللللللللللد !! ""

    همان مساله ریاضی مقایسه بین دو عدد 1 و 2.5 میلیون را به شما دوست عزیز پیشنهاد میکنم .

    نتیجه
    1-قانونی که در فرانسه تصویب شد با حضور کمتر از یک جهارم پارلمان و با رای حداکثر 60 نفری تصویب شد درحالی که مجلس فرانسه خود 550 نماینده داشت و در روز رایگیری بسیاری از نمایندگان مراجعه نکردن در بهترین حالت میتوانم بگویم 25 درصد حکومت فرانسه دنبال این قانون بود که بنابه ایین ناه مسخره داخلی نمایندگان مجلس فرانسه که با هر تعداد رایگیری میکنیم تصویب شد

    2- تمامی بزرگان در سخنان خود گفته اند " از تاریخ باید عبرت گرفت " من ندیدم کسی بگوید از تاریخ باید غرامت گرفت

    3- امروز اتفاق کاملا جعل شده را بر سر دولت همسایه میکوبیم و مگوییم باید غرامت دهد پس فردا منتظر باشید اگر هندوستان روزی به دادگاه بین المللی برود و به خاطر کشتار نادر شاه خر ما ایرانیان را هم نگیرد چون شما خود نا اگاهانه دارید به این مساله کمک میکنید . در بین مردم اذری زبان مثلی هست که میگوید " هشوقت گولمه گونشویان . بیرگون گلر باشیان " یعنی هیچ وقت وضع همسایتو مسخره نکن چون ممکن روزی سر تو هم بیاد .

    4- بیش از یکو نیم میلیون نفر از مردم خود ما را دولت عراق کشت . ولی کسی حتی دهانش را هم در اینترنت چرب نکرد که به خاطر ان موج اینترنتی دریافت غرامت برای قربانیان جنگ راه بیاندازیم ولی تا دلتان بخواهد
    کشتار ارامنه را محکوم میکنیم
    کشتار یهودیان را محکوم میکنیم
    کشتار مردم سوریه را محکوم میکنیم
    کشتار مردم لیبی را محکوم میکنیم
    کشتار مردم سومالی...! را محکوم میکنیم و کمپین کمک مالی برایشان براه می اندازیم ..
    ووووو...!
    به نظر شما چرا ؟ ایا زمان ان نرسیده که بگوییم ایرانی ها همواره مرغ همسایه را غاز دیدند ؟ما خود مردم خود را از خود میرانیم .. غارتشان میکنیم ، سرشان کلاه میگذاریم ، به جای دستگیری زیر پایشان را میکشیم ولی برای خارجی ها دایه مهربانتر از مادریم مشابه همین مساله در دولت ایران که عیان است چه برسد به مردم .

    بیایید یک بار برای همیشه یا بگیریم که تارمانی که دین و خرافات است استفاده از ابزار دین برای کشتار هم خواهد بود .همان راهی که شما در حال طی ان هستید جناب گمنامیان

    موفق باشید

    پاسخحذف
  11. ناشناس عزیز، کشتار ارامنه از جنگ جهانی اول شروع نشده، قبل از آن بوده. از زمانی که ارامنه خواستار حقوق برابر شدند این کشتار شروع شد. کشتار حمیدی سال 1894 اتفاق افتاد که دویست هزار ارمنی در آن کشته شدند، بعد از آن در 1909 این بار بیست هزار نفر در آدانا قتل عام شدند. بعد در اوایل جنگ دولت ترکیه همین حرفها را زد که شما میزنید، همدستی با روسها. در حالیکه اصلا ارمنیها زندیک به جبهه روسها نبودند. من نمیدانم که آیا ارمنیها در آذربایجان کسانی را کشته اند یا خیر، اما این ربطی به نسل کشی ارامنه ندارد. اینکه هند از ما غرامت بخواهد هم از عجایب است، آن جنگ بوده و خوب تکلیفش معلوم است، اگر هندوستان بتواند غرامت بگیرد بر اساس قوانین بین الملل شک نکنید میگیرد. ایران و عراق هم همینطور، جنگ بوده و ایران هم دنبال غرامت است. درباره ارامنه نسل کشی است نه جنگ. حمله کردن به شهر و روستای ارمنی نشین و آنجا را با خاک یکسان کردن و تجاوز و کشتن کودکان را شما مقایسه میکنید با جنگ ایران و عراق؟ در ضمن هر جا جنایت باشد ما باید اعتراض کنیم میخواهد کشتار کردها باشد یا ارمنیها یا یهودیها.

    پاسخحذف
  12. امیر گرامی من نمیدانم منابع شما کجاست و چیست ولی در یک چیز شکی ندارم . علاقه ای به مباحث که کلاه طرف یک طرفه به قضاوت برود ندارم شما کشتار ارامنه را نسل کشی میدانید ان هم کشتاری که در طول جنگ به وقوع پیوسته اما کشتار ما ایرانی ها چیز دیگری بود . شما این حق را هم برای هندوستان قائلید که درخواست غرامت کند اینجا مشخص است که دیگر جایی برای بحث ما وجود ندارد .
    ما به فکر التیام زخم های گذشته ایم و در راه ایجاد اینده روشن ولی شما در پی نمک پاشیدن بر انها . با وجود هم میهنانی چون شما اکنون میفهمم که اخوند هم نیاز نبود تا دنیا با ما دشمن شود . میفهمم چرا 30 سال پیش رضاخان به ان روز افتاد . وقتی خود ما به دنبال احیای منافع کشورهای اروپایی که ما را به این روز انداختند هستیم دیگر جایی برای منطق نمی ماند .
    من شما را انسانی منطقی و بی طرف میدانستم حال فهمیدم که اشتباه کردم .
    موفق باشید

    پاسخحذف
  13. امیر گرامی این اخرین سوال من را نیز از خود بپرسید و به دنبال پاسخ برای ان باشید

    آیا اگر امروز امریکارا متهم به جنایت علیه بشیریت در ویتنام کنند فکر میکنید انها قبول میکنند .؟
    ایا اگر همین سوال را از فرانسه درباره الجزایر بپرسید انها قبول میکنند .؟
    پاسخ صد البته نه خواهد بود چون انها به دنبال منافع ملی تاکید میکنم منافع ملی خود هستند و همین منافع ملی به انان دیکته میکند که به کشورهای دیگر هرگز باجی داده نشود همین منافع ملی به انان میگوید که به ترکیه در امروز و به ایران درسی سال پیش فشار اورند و با وجود هزینه هایی که صرف میکنند و با کمک دوستانی چون شما که هنوز در موضوع درک منافع ملی مشتبهید مطمئنم که همگی انها به اهداف خود خواهند رسید .در هر حال این پول که از جیب شمای ساکن غرب خارج نخواهد شد .مشکل ما مردم ایران دگر پرستیست و نه میهن پرستی . ما نا خود اگاه خود را وگکیل مدافع اروپاییان میکنیم درحالی که انها وکلایی بمراتب بهتر از ما دارند .

    پاسخحذف
  14. آقای محترم: به کیرمون که تو کی‌ رو کردی و کی‌ تورو کرد. شما مثل اینکه سایت رو اشتباه گرفتید.

    پاسخحذف
  15. ((بنداز زن ترکها گفت...))
    ==================================
    ---------------------------------

    کامنت شما به دلیل ادبیات زن ستیزانه و توهین به ترکها، حذف شد.

    آزادی بیان به معنای توهین به گروهی از انسانها نیست.

    پاسخحذف
  16. جناب گمنامیان که داعیه آزادی بیانت تمام اینترنت را برداشته کامنت من نه مصداق لینک غیر معتبر بود نه آلوده به بدافزار پس توضیح بدهید چرا حذف شد؟
    آیا بنا بر نوشته های قبلی شما (عدم احترام به نازیها و هیتلر) که همه جا لینکش کردی پس چطور من نمیتوانم درباره گروهی از انسانها (در این جا ترکها) اظهار نظر کنم البته احتمال میدهم که شما خودتان ترک باشید که به این کار که خلاف رویه معمول وبلاگ شماست دست یازیده اید . در ضمن به یاد داشته باشید شما و صد البته هیچ کس در جایگاهی نیست که برای آزادی بیان معیار و اندازه مشخص کند اگر کسی از مطلبی ناخشنود شد میتواند اظهار نظر کند . به شما یادآوری میکنم پاک کردن کامنتهایی که مطابق سلیقه شما نباشد رنکینگ شما در الکسا را به شدت کاهش میدهد و آمار بالای ترافیک وبلاگ شما به خاطر رعایت آزادی بیان است

    پاسخحذف
  17. من با حذف کامنت کاملا موافق هستم. ایشون کامنت در مورد مطلب نگذاشته بودند و فقط به ترکها و زنان ترک فحش داده بودند. آزادی در فحش دادن به رژیم اسهالی ایران یا تمسخر اسلام یا عقاید سیاسی رو نمی‌شه با فحش به اقوام ایرانی‌ مقایسه کرد.

    ایرانی‌ = فارس، آذری، کرد، بلوچ، ...

    پاسخحذف
  18. آخه احمق بی شعور تو چکاره ای که درباره حذف شدن یا نشدن کامنت نظر میدی؟ تنها کسی که این حق را دارد ادمین سایت میباشد که او هم طرفدار آزادی بیان است . اون کامنت هم از دستش در رفت و گرنه حذف نمیشد .

    پاسخحذف
  19. گوساله 'بنداز زن ترکها' تو مثل اینکه هنوز خودت نفهمیدی آزادی بیان یعنی‌ چی‌. اینجا هر کسی‌ میتونه نظر بده نه تنها شمای گوساله. از آزادی بیان حرف میزنی‌ بد میگی‌ اونی که نظر میده اصلا چیکاره هستش؟ ایشون پدر شما هستند و اگر ایشون ترتیب ننتون رو نداده بودند شمای گوساله الان اینجا نمیتونستین کامنت بذارین.

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.